Şimdi Ara

Fiyat Aynı. Full Donanım mı? Yoksa Bir Üst Sınıf Baz Donanım mı? (Fluence, Passat vb.) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
252
Cevap
0
Favori
12.892
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • jetta sadece örnekti
    avrupada sedan araçlara talep yok,bu jetta,fluence veya başka bir araç içinde geçerli.
  • @The West
    SM3 3 sene önce üretilmedi. 2009 da fluence ile birlikte doğdu ve hala üretilimektedir. fluence bursadan Dünyanın onlarca ülkesine ihrac edilmektedir. Almanyaya da, Fasa da aynı araç gitmektedir. Eşek yakıştırması hoş değil, zira halen ülkemizin en çok satılan C sınıfı aracı, alan arkadaşlara saygı lütfen...

    Ben full donanımlı C segmentini seçerim. Zira sis farı olmayan passata 60bin lira vermektense, full jettayı tercih ederim. Ha param olsa ikisini de almam o ayrı konu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    quote:

    Orijinalden alıntı: The West


    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*


    quote:

    Orijinalden alıntı: The West


    Aydoğan Bey usanmadınız mı vw-reno konuları açmaya. ısıtıp ısıtıp geri getiriyorsunuz?
    Ciddi alıcıların %99 u passat seçecektir. yemişim deri koltuğunu sis farını.
    passat her daim passattır. d sınıfı olarak geçer. satarken donanım değil marka tutulur.
    flüanz ise renonun uzakdoğu ülkeleri için 3 yıl önce ürettiği kore malı samsung sm3 modelidir. öyle de kalacaktır. "eşeğe altın semer vursan da eşek yine eşektir."



    Bu konu full donanımlı araç ile aynı fiyata sahip bir üst sınıf aracın baz donanımlısını alıp-almama kararsızlığıdır.

    Yukarıda yazdım, tekrarlıyorum. Niye bu iki araç seçildi ve karşılaştırıldı? C sınıfı olan Fluance sınıfının lideridir, D sınıfı Passat sınıfının lideridir. İkisi de popülerdir, bunun için. Bunlar başka marka araç da olabilir.

    Yani otomatik vites ve dizel olan full donanımlı Fluance ile benzinli baz donanımlı Passat'ın alış fiyatı aşağı-yukarı aynı. İşte bu durum kararsızlık olarak ortaya çıkıyor.

    Donanımların araç alımında ne kadar etkisi var, konu bu.


    Soylediklerinizin iler tutar yani yok. Sorun donanim farki ile sinif farkinin otomobil satin alma tercihlerine etkisini olcmekse o zaman diger degiskenleri olabildigince aza indirgemek lazim. Yani "Sinif mi onemlidir, donanim mi?" diye sorarsaniz...araya fiyat, marka, yakit vs. gibi konu disi degiskenleri sokmadan sormaniz lazim. Siz burada yalnizca fiyati sabit tutuyorsunuz. Halbuki digerlerini de sabit tutmaniz lazim. Ayni marka ve ayni yakiti kullanan araclarin fiyatca birbirine yakin ama donanim ve sinif acisindan farkli olan modellerinin alinabilirligini insanlara sorabilirsiniz. Boyle bir ton arac var piyasada. Ama sizin verdiginiz ornekte bizim bilimsel yontem tabiriyle "selection bias" dedigimiz ("vakalarin tarafli secilmesi") problem var.

    Siz gidip elmayla arnavut cigerini karsilastiriyorsunuz. Oradan anlamli yanit cikmaz. Kahve muhabbeti cikar. Kahve muhabetinin de iyisi degil, kotusu cikar. Cunku insanlar gider yukaridaki yanitlardan da goruldugu uzere sevdigi markayi soyler, istedigi yakit-sanziman turunu soyler. Bunlar donanim degildir.

    Ama sizin gundemiz, niyetiniz basindan beri farkli. Bunu da forumdaki cogu kisi iyiden iyiye belledi artik. Buyrun siz nesnellik kisvesi altina ama aslinda carpik curpuk, olur olmaz sorular ve karsilastirmalarla boyuna ayni markayi alttan alta, dolambacli yollardan karalamayi surdurun.




    Ağzınıza sağlık beyefendi. Aydoğan nickli arkadaşın renault ile kör kütük bir aşkı var, vw ye karşın karalama kampanyası söz konusu. açtığı eski konularla sabit ve bariz bir durum. flüanz ancak Türkiye ve buna benzer ülkelerde satılır. Avrupada görmek mümkün değil.






    Yine konu yerine kişiye yönelik mesajlar başladı.

    Sizlerden konu ile ilgili yorumlar bekliyoruz. Sizin Vw aşkınız yanında eğer reno aşkım varsa benimki sıfır kalır.





    Hic inandirici degilsiniz. Sorunun nesnel bir bicimde sorulmadigini iki kere ayrintili anlattim; ucuncuye gerek yok.

    Icinde VW gecmeyen bir konu acin, tartisalim. Yok illa her konuda VW olacak diyorsaniz, buyrun VW forumuna bekliyoruz sizi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    @The West
    SM3 3 sene önce üretilmedi. 2009 da fluence ile birlikte doğdu ve hala üretilimektedir. fluence bursadan Dünyanın onlarca ülkesine ihrac edilmektedir. Almanyaya da, Fasa da aynı araç gitmektedir. Eşek yakıştırması hoş değil, zira halen ülkemizin en çok satılan C sınıfı aracı, alan arkadaşlara saygı lütfen...

    Ben full donanımlı C segmentini seçerim. Zira sis farı olmayan passata 60bin lira vermektense, full jettayı tercih ederim. Ha param olsa ikisini de almam o ayrı konu.


    eşek tabirini sadece flüanz için değil tüm modeller için c-d sınıf farkında full donanımın otomobile katabileceği değeri anlatmak için kullandım. mevzu bahis otomobil kullananlar yanlış anlamasın.

    pardon 3 değil 2 yıl evvel piyasaya çıktı. teknolojisi 3 yıl öncesine dayanıyor. uzak doğu ülkelerinin ihtiyacı doğrultusunda güney korede üretildi samsung sm3 adı altında. Türkiye de megane 3 ün konseptinden bir sedan değil, daha eski bir model olan sm3 ü flüanz olarak satılmaya başlandı. bence renoya yakışmayan bir kore menşeili bir araç.

    Bu arada samsung sm3 modeli 2011 de yeni yenilenmiş. muhtemelen bu sm3-flüanz da ülkemizde 2014 te ancak gelir. :) . buyurun burdan yakın...

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:20110402_renault_samsung_sm3_z.e._2.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adk80 -- 27 Nisan 2011; 23:32:58 >




  • oh be hele şükür aydoğan bein körü körüne olan reno sempatisini gören duyan okuyan oldu
    resmen amaç vw kötülemek neymiş rendline passatta sis farı yokmuş olmasın ya çok önemli allah aşkına vw passat varken kim hangi mantıkla reno fluance alır varmı böyle bir mantık ama aydoğan bey olunca hep oluyor başka işi gücü yok sadece vw ile reno karşılaştırıyor allah aşkına bırak artık şu karalamaları nedir senin bu vw alıp veremdiğin
  • aynen aynen, latitude ile karşılaştırma da değil, fluence ve passat, jetta ve fluence, latitude ile jetta,polo ve clio böyle uzar gider

    Renault VS VW anahtarsız araca girme özelliği yokmuş, o özellik şahinlerde bile var, passat listesine mi yazacak, sizin diişinizle cihanair, clio mu alıyoz devir sayacını da özellik olarak yazıcaklar ve hareket halinde kapıların kilitlenmesi bizde 2003 seat toledo vardı 1.9 sport dizel mi öyle birşeydi ama 150 beygir civarındaydı neyse işte onda bile vardı araç 10 km sürat üzerine çıktı mı kilitlerdi hatta cordoba da öyle geçen gün arkadaşın araca bindim. kolu aynı bizim toledodaki gibi iki kez çekmek gerekior, biri kilidi açıor diğeri kapıyı açıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Johnnn -- 28 Nisan 2011; 0:15:53 >
  • İyi güzel de arkadaşlar, araç alacak birisi olsa ilk sorulacak soru nedir? "Ne kadar bütçen var?" sorusunun ardından konu c sınıfı donanımlı bir araç almak mı, yoksa D sınıfı boş bir araç almak mı? olsaydı ne olacaktı? Ben de konuyu açan kişinin kendisiyle ilgili görüşleriniz etkili oluyor diye düşünüyorum. Şu durum her hangi birinin başına gelebilirdi ki buna benzer birkaç konu da açıldı. En basit örnek, 40.000TL parası bir insanın "polo mu, astra classic 3'mü?" diye anormal mi?
    samimi olmak gerekirse yazmıyorum, genelde okumayı tercih ediyorum fakat gerçekten şu şahsa yönelik eleştiriler (yerli veya yersiz) konunun tadını kaçırıyor. Bir zamanda "rotation iintertia" (ismini doğru yadığımdan emin değilim) isimli arkadaşın (bana göre) eğlenceli yazıları vardı. Eleştiri üstüne eleştiri ve sanırım adam yok. İster sahte deyin, ister gerçek kişi deyin her demden insan lazım. Sonuç olarak, ben Aydoğan kardeşi tanımam,etmem ancak kişisel olarak duyduğum rahatsızlığı da dile getirmek istiyorum. Siz sadece girin, "sebep-sonuç ilişkisi kurarak" bizim gibi sessiz kalmayı, okumayı sevenlere değerli yorumlarınızı iletin, hem açılan konu amacına ulaşsın, hem de şu rahatsız edici ortam olmasın.

    Bu arada Aydoğan kardeşim, tartışma ortamına rağmen tartışmaya girmemen, durumu açıklayıcı cümlelerin takdiri hak ediyor.




  • Renaultu arabadanmı sayıyon passat tabi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*


    1. Dizel-otomatik vites.

    Otomatik vites olmayan arabayı düşünmem. Dizel seçmem için yalıtımın çok çok iyi yapılmış olması gerekir.

    2. Deri döşeme

    Önemli sayılabilecek bir özellik bence.

    3. Açılır tavan

    Sigara içmiyorum araçta, tüm yaz zaten klimadan dolayı kapalı tutuyorum aracın içi güneşten pişmesin diye, kışın varlığı farkedilmiyor. Yılda belki 10-15 gün anca kullanıyorum, olup olmaması bir anlam ifade etmiyor.

    4. 17 Alüminyum alaşımlı jantlar

    16" üstü konforu öldürüyor hele ki C sınıfı bir araçta çok gereksiz.

    5. Navigasyon

    4 sene önce olsaydı kesinlikle vazgeçilmez derdim ama şimdi cep telefonumda bile 3 tane navigasyon programı var.

    6. Xenon farlar ve far yıkama sistemi

    Far yıkamaya daha ihtiyaç duymadım, sedan araba ile çamura girmediğimdendir herhalde. Xenon farlar güzel aydınlatma sağlıyor ve bir arabada olması gerektiğini düşünürüm.

    7. Ön sis farı

    Güvenlik ekipmanı olarak görülebileceğinden gerekli.

    8. Anahtarsız giriş.

    Güzel bir olay ama para verip standart dışında alacağım bir özellik değil.

    9. Hız sabitleyici

    Uzun yolda bile kullanmayı pek sevmiyorum, ama otobanda ayağa kramp girmesini engellediği için arabamda her ihtimale karşı bulunmasını isterdim.

    10. Çift bölgeli otomatik klima

    Otomatik klima olduktan sonra kaç bölge olduğu çokta farketmiyor. 160 metrekare değil sonuçta arabanın içi.

    11. Otomatik yanan farlar

    Gündüz tünelden geçerken işe yarıyor, akşam hava kararınca bir tuşu iki kademe döndürmemek için para vermek mantıklı değil. Eğer aldığım paket dahilinde değilse para verip almam, pakede dahilse de iyiymiş derim sadece.

    12. Yağmur sensürü

    Tamamen gereksiz. BMW'de de olsa, Mercedes'te de olsa yağmur sensörü en yüksek hassasiyette bile çoğu zaman sürücünün müdahelesini gerektiriyor. Adamlar bunu sadece yağmura göre ayarlamış, bizim yollarda öndeki araçtan gelen çamuru hesaba katmamışlar doğal olarak. Sensör aktif bile olsa cama su tutmak için zaten kolla haşır neşir oluyorum.

    13. Elektrikli katlanır aynalar ve ısıtmalı aynalar

    AVM'lere falan parkederken iyi oluyor, iki araçtada katlanır yan ayna varsa kapıları açarken aynaya vurma ihtimali azalıyor ama vuracak adam zaten getirir kapıya vurur aynayı es geçip. Bunun dışında dar yollarda yol kenarına parkederken de işe yarar ama çok parketmediğim için bişey diyemem. Eski arabamda yan aynalar elektrikliydi ama sadece içeriden tuşla kapatılıyordu hiç bir zaman kapatmazdım, şimdi kapıları kilitleyince otomatik kapanıyor diye kapatıyor, yoksa yine kullanmazdım.

    14. Arka güneşlikler

    Çocuğu olanlar veya arkada sürekli yolcu taşıyanlar için önemli, bence önemsiz.

    15. Hareket halinde kapıların otomatik kilitlenmesi

    Yaklaşık olarak 50 TL'ye satılan harici oto alarmlarının bile verdiği bir özellik bu. 1968 model Vosvos'larda bile artık olabilen bir özellik yani. Arabalarımdan birinde var, birinde yok(daha doğrusu var ama ben devre dışı bıraktım), sadece pek tekin olmadığı bilinen semtlerde kullanıyorum.

    16. Ani durmalarda 4’lü flaşürlerin yanması…

    İşe yarayacak olabilir, hiç böyle bir durumla karşılaşmadım ama normal durmalarda bile, kısa süreli parklarda 4lü flaşör yakmaya alışkın olduğumdan ihtiyaç duymam sanırım.



    Markalardan bağımsız olarak, başka hiçbir araç alma ihtimali yoksa, aynı fiyata satılan bir C sınıfı araç bir D sınıfı araçtan SADECE BU DONANIMLAR OLARAK üstünse, benim aklımı sadece otomatik vites, hız sabitleyici ve sis farı çeler. Bunun dışındaki listedeki bence önemli olan donanımlar sonradan eklenebiliyor. Buna karşılık üst sınıf aracın sağlayacağı konfor, yalıtım, sürüş keyfi kesinlikle göz ardı edilemez. SADECE BU DONANIMLAR OLARAK C sınıfı araç üstünse ve D sınıfı aracın otomatik vitesini 5.000-7.000 TL daha pahalıya alabileceksem D sınıfını alırım, otomatik vites, hız sabitleyici, sis farı ile beraber 10.000 TL fark vereceksem yine üst sınıfı alırım. Ama sadece otomatik vitese 10.000 TL isteyeceklerse ve zaruri dediğim donanımlarla beraber 15.000 TL isteyeceklerse üst sınıfı almam.

    Burada cebimdeki paranın iki araca da ucu ucuna yettiğini ama kredi ile 10.000 TL daha üste çıkabildiğimi farzettim. Eğer bir lira bile üste çıkamıyorsam C sınıfı aracı alırım, hatta paramın tamamını kullanıyorsam bazı donanımları da traşlarım cebime arabayı yürütecek para kalsın diye. Eğer para sıkıntım yoksa ve sadece bunun dolusu bu parayken bunun boşu, hangisi diye düşünüyorsam, düşünmem giderim üst sınıf aracı alırım, donanımını da ekletirim.

    Buradaki araçların dışında da alabilirsin, 59.850 TL paran olsa ne yaparsın deseler, gider 5 yaşında 3.20d alırım, yaşlı derlerse 3 yaşında c180k alırım, ama sonuçta C sınıfı bir araca beni kesseler 60k para verdiremezler.

    Yani bende ibre genel olarak, ikinci el dahilse özellikle, bir üst segmente dönük.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    oh be hele şükür aydoğan bein körü körüne olan reno sempatisini gören duyan okuyan oldu
    resmen amaç vw kötülemek neymiş rendline passatta sis farı yokmuş olmasın ya çok önemli allah aşkına vw passat varken kim hangi mantıkla reno fluance alır varmı böyle bir mantık ama aydoğan bey olunca hep oluyor başka işi gücü yok sadece vw ile reno karşılaştırıyor allah aşkına bırak artık şu karalamaları nedir senin bu vw alıp veremdiğin


    Cevap yazmayacaktım ama yine de yazmadan duramadım.

    Önce konuyu zahmet olmazsa okumanızı tavsiye ederim. Okumadan verilen cevaplar , ön yargılar ve hele de insanlara yönelik saldırılar ne kadar "ÇARESİZ" olunduğunun belirtisi.

    Hemen belirtmem gerekir, kusura bakmayın ama mesajlarınızı göndermeden önce bir kere daha okuyup noktalama ve yazım kurallarına uygunluğunu kontrol edip düzeltirseniz bir de güzel Türkçe'mize "SAYGISIZLIK"yapmamış olursunuz.

    Şahsımın Vw ile alıp veremediği bir durum yok. Ama sizin bu Vw eşdeğeri olan özelikle Renault düşmanlığınızı anlamakta zorlanıyorum. Hatta araç bilgilerinizin "Vw amblemi" ile sınırlı olduğunu düşünmeden edemiyorum. Bir karşılaştırmada Vw varsa hemen atlayıp "İşte benim aradığım marka ve birinci bu, diğerleri bir de bu Renault'sa onlar Vw'nin eşdeğeri dahi olamaz." diyerek tercihlere saygısızlık yapıyorsunuz.

    Yukarıda konu ile ilgili yorumları okuyup sizin de (bak senin demiyorum) aynı şekilde konuyla alakalı yorumlar yaparak konuya katkı sağlamanız daha doğru davranış olur. Ayrıca bu davranış sizi yüceltir, genç olduğunu tahmin ettiğim arkadaşım. İnsanlara saldırmak haklı da olsanız sizi haksız duruma düşürür. Kaldı ki burada araçlar konuşuluyor, insanlar değil. "Sallama" bilgilerle bir yere varılamaz. Konu hakkında bilginiz varsa nedenleriyle beraber anlatın. Yoksa susun.

    Burada defalarca yazdım. Karşılaştırma Fluance ve Passat karşılaştırması değil, zaten böyle bir karşılaştırma yapılamaz, yapılsa dahi sonuç bellidir.

    Karşılaştırma donanım karşılaştırmasıdır. Okumadan saçma-sapan yorumlar yaparak eğer varsa "saygınlığınızı" lütfen zedemeyin.

    Hiç yüzünü dahi görmediğiniz insanlara saldırmak, size yakışmıyor. Gerekirse ben de aynı şekilde sizin seviyenize inip karşılık veririm ama bu bir insan olarak bana yakışmaz ve formdaki insanlara da bu saygısızlığı yapamam.

    Eğer bu mesaja cevap vermeyi düşünüyorsanız sizden önce "KONU"YU, sonra "BU MESAJI" dikatli bir şekilde okumanızı ve ondan sonra "AÇILAN KONU İLE İLGİLİ DEĞERLİ VE KATKI SAĞLAYICI" yorumlarınızı bekliyoruz.

    Saygılar.




  • Sizin de söylediği gibi öncelikle aracın estetik olması önemli. Onun dışında örnek verilen araçları bir kenara bırakıp sorunuzun özüne gelirsek, bir alt sınıf üst donanımlı aracı tercih ederim. Sonuçta aracımın sınıfı değil içindeyken benim ne hissettiğim önemli. Bir örnek vermem gerekirse sırf üst sınıf diye Superb 1.6 dizel düz vites alacağıma octavia 1.6 dizel dsg full alırım =)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nashquil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*


    1. Dizel-otomatik vites.

    Otomatik vites olmayan arabayı düşünmem. Dizel seçmem için yalıtımın çok çok iyi yapılmış olması gerekir.

    2. Deri döşeme

    Önemli sayılabilecek bir özellik bence.

    3. Açılır tavan

    Sigara içmiyorum araçta, tüm yaz zaten klimadan dolayı kapalı tutuyorum aracın içi güneşten pişmesin diye, kışın varlığı farkedilmiyor. Yılda belki 10-15 gün anca kullanıyorum, olup olmaması bir anlam ifade etmiyor.

    4. 17 Alüminyum alaşımlı jantlar

    16" üstü konforu öldürüyor hele ki C sınıfı bir araçta çok gereksiz.

    5. Navigasyon

    4 sene önce olsaydı kesinlikle vazgeçilmez derdim ama şimdi cep telefonumda bile 3 tane navigasyon programı var.

    6. Xenon farlar ve far yıkama sistemi

    Far yıkamaya daha ihtiyaç duymadım, sedan araba ile çamura girmediğimdendir herhalde. Xenon farlar güzel aydınlatma sağlıyor ve bir arabada olması gerektiğini düşünürüm.

    7. Ön sis farı

    Güvenlik ekipmanı olarak görülebileceğinden gerekli.

    8. Anahtarsız giriş.

    Güzel bir olay ama para verip standart dışında alacağım bir özellik değil.

    9. Hız sabitleyici

    Uzun yolda bile kullanmayı pek sevmiyorum, ama otobanda ayağa kramp girmesini engellediği için arabamda her ihtimale karşı bulunmasını isterdim.

    10. Çift bölgeli otomatik klima

    Otomatik klima olduktan sonra kaç bölge olduğu çokta farketmiyor. 160 metrekare değil sonuçta arabanın içi.

    11. Otomatik yanan farlar

    Gündüz tünelden geçerken işe yarıyor, akşam hava kararınca bir tuşu iki kademe döndürmemek için para vermek mantıklı değil. Eğer aldığım paket dahilinde değilse para verip almam, pakede dahilse de iyiymiş derim sadece.

    12. Yağmur sensürü

    Tamamen gereksiz. BMW'de de olsa, Mercedes'te de olsa yağmur sensörü en yüksek hassasiyette bile çoğu zaman sürücünün müdahelesini gerektiriyor. Adamlar bunu sadece yağmura göre ayarlamış, bizim yollarda öndeki araçtan gelen çamuru hesaba katmamışlar doğal olarak. Sensör aktif bile olsa cama su tutmak için zaten kolla haşır neşir oluyorum.

    13. Elektrikli katlanır aynalar ve ısıtmalı aynalar

    AVM'lere falan parkederken iyi oluyor, iki araçtada katlanır yan ayna varsa kapıları açarken aynaya vurma ihtimali azalıyor ama vuracak adam zaten getirir kapıya vurur aynayı es geçip. Bunun dışında dar yollarda yol kenarına parkederken de işe yarar ama çok parketmediğim için bişey diyemem. Eski arabamda yan aynalar elektrikliydi ama sadece içeriden tuşla kapatılıyordu hiç bir zaman kapatmazdım, şimdi kapıları kilitleyince otomatik kapanıyor diye kapatıyor, yoksa yine kullanmazdım.

    14. Arka güneşlikler

    Çocuğu olanlar veya arkada sürekli yolcu taşıyanlar için önemli, bence önemsiz.

    15. Hareket halinde kapıların otomatik kilitlenmesi

    Yaklaşık olarak 50 TL'ye satılan harici oto alarmlarının bile verdiği bir özellik bu. 1968 model Vosvos'larda bile artık olabilen bir özellik yani. Arabalarımdan birinde var, birinde yok(daha doğrusu var ama ben devre dışı bıraktım), sadece pek tekin olmadığı bilinen semtlerde kullanıyorum.

    16. Ani durmalarda 4’lü flaşürlerin yanması…

    İşe yarayacak olabilir, hiç böyle bir durumla karşılaşmadım ama normal durmalarda bile, kısa süreli parklarda 4lü flaşör yakmaya alışkın olduğumdan ihtiyaç duymam sanırım.



    Markalardan bağımsız olarak, başka hiçbir araç alma ihtimali yoksa, aynı fiyata satılan bir C sınıfı araç bir D sınıfı araçtan SADECE BU DONANIMLAR OLARAK üstünse, benim aklımı sadece otomatik vites, hız sabitleyici ve sis farı çeler. Bunun dışındaki listedeki bence önemli olan donanımlar sonradan eklenebiliyor. Buna karşılık üst sınıf aracın sağlayacağı konfor, yalıtım, sürüş keyfi kesinlikle göz ardı edilemez. SADECE BU DONANIMLAR OLARAK C sınıfı araç üstünse ve D sınıfı aracın otomatik vitesini 5.000-7.000 TL daha pahalıya alabileceksem D sınıfını alırım, otomatik vites, hız sabitleyici, sis farı ile beraber 10.000 TL fark vereceksem yine üst sınıfı alırım. Ama sadece otomatik vitese 10.000 TL isteyeceklerse ve zaruri dediğim donanımlarla beraber 15.000 TL isteyeceklerse üst sınıfı almam.

    Burada cebimdeki paranın iki araca da ucu ucuna yettiğini ama kredi ile 10.000 TL daha üste çıkabildiğimi farzettim. Eğer bir lira bile üste çıkamıyorsam C sınıfı aracı alırım, hatta paramın tamamını kullanıyorsam bazı donanımları da traşlarım cebime arabayı yürütecek para kalsın diye. Eğer para sıkıntım yoksa ve sadece bunun dolusu bu parayken bunun boşu, hangisi diye düşünüyorsam, düşünmem giderim üst sınıf aracı alırım, donanımını da ekletirim.

    Buradaki araçların dışında da alabilirsin, 59.850 TL paran olsa ne yaparsın deseler, gider 5 yaşında 3.20d alırım, yaşlı derlerse 3 yaşında c180k alırım, ama sonuçta C sınıfı bir araca beni kesseler 60k para verdiremezler.

    Yani bende ibre genel olarak, ikinci el dahilse özellikle, bir üst segmente dönük.




    Öncelikle yorumunuz için teşekkür. Gerçekten güzel yorumlamışsınız.

    Belirttiğiniz gibi bence de ikinci el daha üst sınıf araç düşünmek de dikake değer. Sonuçta 55-60.000 TL paraya ikinci el üst sınıf marka araçlar da düşünülebilir.


    "Buradaki araçların dışında da alabilirsin, 59.850 TL paran olsa ne yaparsın deseler, gider 5 yaşında 3.20d alırım, yaşlı derlerse 3 yaşında c180k alırım, ama sonuçta C sınıfı bir araca beni kesseler 60k para verdiremezler.

    Yani bende ibre genel olarak, ikinci el dahilse özellikle, bir üst segmente dönük."




  • sanırım ama bende ibre bir üst segmente dönük değil şimdi C segmentindense D evet ama D yerine E? Gerek yok bence. D segmentinin dolusunu alırım, şöyle güzel bir motorlu halini. En dolusunu alırım. Yukarıda Audi A4 ve A6 karşılaştırdım. ve 2.0TDI motorları arasında 26k € fark var o kadar fark verilmez bence bir üst segment için. Tamam bir dolu özelliği olsun. Alırım A4'ü giderim bi ses yalıtımı yaptırırım araca direk. Bir sürü de donanımı da yanında alırım. Al sana binilecek araç 26k € nedir ya? 57 bin tl civarı bir para yapıyor neredeyse yani o aradaki fark ile en dolu jetta en dolu fluence ya da bir passat alınıyor.Sanırım yaşımın daha genç olmasından dolayı da belli bir segmentin üstü bana cazip gelmiyor da olabilir tabi bunlar göreceli kavramlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The West

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    @The West
    SM3 3 sene önce üretilmedi. 2009 da fluence ile birlikte doğdu ve hala üretilimektedir. fluence bursadan Dünyanın onlarca ülkesine ihrac edilmektedir. Almanyaya da, Fasa da aynı araç gitmektedir. Eşek yakıştırması hoş değil, zira halen ülkemizin en çok satılan C sınıfı aracı, alan arkadaşlara saygı lütfen...

    Ben full donanımlı C segmentini seçerim. Zira sis farı olmayan passata 60bin lira vermektense, full jettayı tercih ederim. Ha param olsa ikisini de almam o ayrı konu.


    eşek tabirini sadece flüanz için değil tüm modeller için c-d sınıf farkında full donanımın otomobile katabileceği değeri anlatmak için kullandım. mevzu bahis otomobil kullananlar yanlış anlamasın.

    pardon 3 değil 2 yıl evvel piyasaya çıktı. teknolojisi 3 yıl öncesine dayanıyor. uzak doğu ülkelerinin ihtiyacı doğrultusunda güney korede üretildi samsung sm3 adı altında. Türkiye de megane 3 ün konseptinden bir sedan değil, daha eski bir model olan sm3 ü flüanz olarak satılmaya başlandı. bence renoya yakışmayan bir kore menşeili bir araç.

    Bu arada samsung sm3 modeli 2011 de yeni yenilenmiş. muhtemelen bu sm3-flüanz da ülkemizde 2014 te ancak gelir. :) . buyurun burdan yakın...

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:20110402_renault_samsung_sm3_z.e._2.jpg



    @The_west

    Fluence eski bir araç değildir. Megane 2, Focus 2, Golf Mk5 eski araçtır, yenileri çıktığı için. Seri üretimi devam eden bir araca eski damgası vurmak doğru değil bence..

    Fluence'i samsung üretmedi. Renault mühendisliği ile üretildi, sadece satış politikası açısından korede Samsung markası adı altında satılıyor. Ayrıca megane3 ile fluence nin birçok ortak parçası da bulunmakta.

    Ayrıca resmini gönderdiğiniz model, Fluence ZE yani elektrikli Fluence nin Samsung adı altında üretilmiş versiyonu. Yani türkiyede üretilen fluence ile aynı araba. Zaten dosya ismine de dikkat ederseniz z.e. yani zero emission. Lütfen bilgi kirliliği yaratmayalım. saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadık_57


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    oh be hele şükür aydoğan bein körü körüne olan reno sempatisini gören duyan okuyan oldu
    resmen amaç vw kötülemek neymiş rendline passatta sis farı yokmuş olmasın ya çok önemli allah aşkına vw passat varken kim hangi mantıkla reno fluance alır varmı böyle bir mantık ama aydoğan bey olunca hep oluyor başka işi gücü yok sadece vw ile reno karşılaştırıyor allah aşkına bırak artık şu karalamaları nedir senin bu vw alıp veremdiğin



    Anladığım kadarı ile sen daha çok toysun, belki yaşın büyük olabilir (sanmıyorum) ama kafanın içindeki organ gelişmemiş henüz daha. Senin gibi birinin yazılarını kaale almam normalde ama karşındaki insana saygısızca yazmana dayanamadım artık. Adamın yaşı kaç biliyormusunda konuşuyorsun o şekilde, erkeksen gidersin yanında konuşursun, burdan bok atmak gibi olmaz o zaman. Adamın bi tarafına bişeyler sokarlar.
    Reno yu körü körüne savunanlar var doğrudur ama aynı şeyler Vw severler içinde geçerli. Biri bişey yazıyo diğeri daha kötü yazıyor, zaten sonu yok ki bunun. Aracın merso olur bmw olur volvo olur istediğin araçla kıyasla üstün göster. Kimsede birşey demez. Ama gidip de vw veya reno ile neyi kıyaslıyosunuz 50 binlik araçların hepsi aynı işte. Prestij falan da değil kimse kendini kandırmasın 50 binlik aracın prestiji mi olurmuş. Alırsın bir merso işte prestij o zaman olur yıldız gibi parlar....

    önce insan gibi konuşmayı öğren sonra bir ara yazına cevap veririm sanamı sorucam kime ne yazcağımı ben sen kim oluyorsun hem benim benim beynimin gelişip gelişmediğine karar veriyorsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: The West

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    @The West
    SM3 3 sene önce üretilmedi. 2009 da fluence ile birlikte doğdu ve hala üretilimektedir. fluence bursadan Dünyanın onlarca ülkesine ihrac edilmektedir. Almanyaya da, Fasa da aynı araç gitmektedir. Eşek yakıştırması hoş değil, zira halen ülkemizin en çok satılan C sınıfı aracı, alan arkadaşlara saygı lütfen...

    Ben full donanımlı C segmentini seçerim. Zira sis farı olmayan passata 60bin lira vermektense, full jettayı tercih ederim. Ha param olsa ikisini de almam o ayrı konu.


    eşek tabirini sadece flüanz için değil tüm modeller için c-d sınıf farkında full donanımın otomobile katabileceği değeri anlatmak için kullandım. mevzu bahis otomobil kullananlar yanlış anlamasın.

    pardon 3 değil 2 yıl evvel piyasaya çıktı. teknolojisi 3 yıl öncesine dayanıyor. uzak doğu ülkelerinin ihtiyacı doğrultusunda güney korede üretildi samsung sm3 adı altında. Türkiye de megane 3 ün konseptinden bir sedan değil, daha eski bir model olan sm3 ü flüanz olarak satılmaya başlandı. bence renoya yakışmayan bir kore menşeili bir araç.

    Bu arada samsung sm3 modeli 2011 de yeni yenilenmiş. muhtemelen bu sm3-flüanz da ülkemizde 2014 te ancak gelir. :) . buyurun burdan yakın...

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:20110402_renault_samsung_sm3_z.e._2.jpg



    @The_west

    Fluence eski bir araç değildir. Megane 2, Focus 2, Golf Mk5 eski araçtır, yenileri çıktığı için. Seri üretimi devam eden bir araca eski damgası vurmak doğru değil bence..

    Fluence'i samsung üretmedi. Renault mühendisliği ile üretildi, sadece satış politikası açısından korede Samsung markası adı altında satılıyor. Ayrıca megane3 ile fluence nin birçok ortak parçası da bulunmakta.

    Ayrıca resmini gönderdiğiniz model, Fluence ZE yani elektrikli Fluence nin Samsung adı altında üretilmiş versiyonu. Yani türkiyede üretilen fluence ile aynı araba. Zaten dosya ismine de dikkat ederseniz z.e. yani zero emission. Lütfen bilgi kirliliği yaratmayalım. saygılar

    hocam bi kaç yerde sordum cevap alamadım benim merak ettiğim şu;
    -Biz Latitute aldıgımızda aslında Samsung mu yoksa Renault mu alıyoruz?
    Aldıgımız fransız teknolojisi mi yoksa kore teknolojisi mi?
    Örneğin,İran'da Dacia'lar renault amblemli satılıyorlar şimdi İran'lılar
    2011 renault teknolojisini kullanmadıklarına göre bu Latitute'larda durum nedir?
    Türkiye'de üretilen meganelar ile fransadan ithal olanlar arasındaki kalite farkı
    ortadayken durum benim tahmin ettiğim şekilde ise biri bizi keklemesin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: The West

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    @The West
    SM3 3 sene önce üretilmedi. 2009 da fluence ile birlikte doğdu ve hala üretilimektedir. fluence bursadan Dünyanın onlarca ülkesine ihrac edilmektedir. Almanyaya da, Fasa da aynı araç gitmektedir. Eşek yakıştırması hoş değil, zira halen ülkemizin en çok satılan C sınıfı aracı, alan arkadaşlara saygı lütfen...

    Ben full donanımlı C segmentini seçerim. Zira sis farı olmayan passata 60bin lira vermektense, full jettayı tercih ederim. Ha param olsa ikisini de almam o ayrı konu.


    eşek tabirini sadece flüanz için değil tüm modeller için c-d sınıf farkında full donanımın otomobile katabileceği değeri anlatmak için kullandım. mevzu bahis otomobil kullananlar yanlış anlamasın.

    pardon 3 değil 2 yıl evvel piyasaya çıktı. teknolojisi 3 yıl öncesine dayanıyor. uzak doğu ülkelerinin ihtiyacı doğrultusunda güney korede üretildi samsung sm3 adı altında. Türkiye de megane 3 ün konseptinden bir sedan değil, daha eski bir model olan sm3 ü flüanz olarak satılmaya başlandı. bence renoya yakışmayan bir kore menşeili bir araç.

    Bu arada samsung sm3 modeli 2011 de yeni yenilenmiş. muhtemelen bu sm3-flüanz da ülkemizde 2014 te ancak gelir. :) . buyurun burdan yakın...

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:20110402_renault_samsung_sm3_z.e._2.jpg



    @The_west

    Fluence eski bir araç değildir. Megane 2, Focus 2, Golf Mk5 eski araçtır, yenileri çıktığı için. Seri üretimi devam eden bir araca eski damgası vurmak doğru değil bence..

    Fluence'i samsung üretmedi. Renault mühendisliği ile üretildi, sadece satış politikası açısından korede Samsung markası adı altında satılıyor. Ayrıca megane3 ile fluence nin birçok ortak parçası da bulunmakta.

    Ayrıca resmini gönderdiğiniz model, Fluence ZE yani elektrikli Fluence nin Samsung adı altında üretilmiş versiyonu. Yani türkiyede üretilen fluence ile aynı araba. Zaten dosya ismine de dikkat ederseniz z.e. yani zero emission. Lütfen bilgi kirliliği yaratmayalım. saygılar

    hocam bi kaç yerde sordum cevap alamadım benim merak ettiğim şu;
    -Biz Latitute aldıgımızda aslında Samsung mu yoksa Renault mu alıyoruz?
    Aldıgımız fransız teknolojisi mi yoksa kore teknolojisi mi?
    Örneğin,İran'da Dacia'lar renault amblemli satılıyorlar şimdi İran'lılar
    2011 renault teknolojisini kullanmadıklarına göre bu Latitute'larda durum nedir?
    Türkiye'de üretilen meganelar ile fransadan ithal olanlar arasındaki kalite farkı
    ortadayken durum benim tahmin ettiğim şekilde ise biri bizi keklemesin

    benim bildiğim latidude NİSSAN SAMSUNG VE RENO iş birliği olarak yapıldı
    2,00 dizel olanın şansımanı tamamen nissan onu biliyorum ama araç reno olsaydı zaten birincisi bu kadar rağmet görmezdi ikincisi ise türkiyede yada franda üretilirdi




  • ben zamanında öyle yaptım dolu b sını yerine boş c sınıfı aldım ama dolu b sınıfı araçta extra olan özelliklerin fazlası c de oluyor zaten..
  • Sadece şahsi görüşümü yazıyorum, sonuçta herkes arabasını kendisine göre seçer.

    Alt modelin ful donanımlısını tercih ederdim. Özellikle batıda standart olan ama Türkiyede birçok modelde opsiyon olarak dahi sunulmayan ESP'li bir araba olmasına dikkat ederdim.

    Şu an sıfır alacak param var ama ful donanımları biraz kasıyor. Sırf o yüzden biraz daha para birikmesini yada uygun bir kampanya bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali777

    Sadece şahsi görüşümü yazıyorum, sonuçta herkes arabasını kendisine göre seçer.

    Alt modelin ful donanımlısını tercih ederdim. Özellikle batıda standart olan ama Türkiyede birçok modelde opsiyon olarak dahi sunulmayan ESP'li bir araba olmasına dikkat ederdim.

    Şu an sıfır alacak param var ama ful donanımları biraz kasıyor. Sırf o yüzden biraz daha para birikmesini yada uygun bir kampanya bekliyorum.



    Full donanımlı ikinci el araç düşünmez misiniz? Sıfır fiyatına daha üst ve daha donanımlı araç.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.