Şimdi Ara

Fideizm bizim kurtuluş reçetemizdir dostlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
247
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Her zaman egosantrik tavır takınamazsınız çünkü yaşam pratik kararlardan ibaret değildir ve sizin mantıksal örüntüleriniz kurumsal formlardan yeşermiştir formların estetiği öz yakıtıyla tamamlanır.Nitekim platon diğer ideaları öncüllerken iyi ideasını işaret etmektedir



  • fide izm .... diye ayırınca ekilen fidelerin yolu gibi bir anlam çıktı karşıma.

    ..................

    akıl denen şey kendisini tasavvur edebilir ve bu tasavvur edişte akıl kendisi ile gidebileceği yolun sonundaki bilinmezliğin kendisini ilk noktaya kadar savuracağını anlar. bu noktada akıl aklediş bakımından kendisine kıyas olabilecek bir yapıyı da yanına alarak bir yol tutar.

    akledişin kendisine misal akıllı bir üst yapıya öykünmesi yaradan arama arayışı değildir. bu durum amaca ulaşma bakımındna yolun sonundaki bilinmezliğe cevap olması bakımından yanında taşıdığı değeri ortaya sürmek amaçlı olmalıdır.

    bu noktada yaradan veya ilahi kavram diye bahsedilirken aslında bu kavrama gerçekten iman edenin anladığı ilahi duyumsama ile akıl ve onun yoldaşı olan üst aklın yaradan teşbihi keskere alakadır.

    iş bu vecihle akledinin aklının yaranı ile iman edenin bahtına düştüğü yaradan farklı açılardan aynı şeyi mehaza bakarak en başından yanlışlayabilir veya doğrulayabilir velev ki bu durum akıl denen değerleme ile anlam kazansın.

    yani akıl daha yola çıkarken zaten yaradan var demek zorunda kalmışken ileride bulurum diye yanına aldığı yol arkadaşını yanlış tahmilleyip kendisine dönemez bir varsayımla düşler iken yol sürecinde yaradanın akledişi denen üst akıl kişiyi bir hayra hamile bırakır ve kişi yolun sonu denen süreçten dönerken bir de bakmış ki vahiyle dolmuş. bunu inkar adına yapılan her türlü çıkarım ise vahyin ilhamlaşması denen ruya hayal denen varlığı subuta erdirir ki sabit delil olarak hukuki delili de etkiler ve kaynağı kitapmışçasına oluşan bir algı seviyesine neden verir.

    tabi ki bu seviye arz seviyesinden aşağı olacağı için yapılan tartışmalarda bu neviden olup yüz üstü sürünen mahlukat nevinden bir var oluma neden olacaktır.

    ................

    hulasa imani akledişte yaradan başındna beri üst akıldır ve yol arkadaşlığı denen sürecin sonu vahiysel köken ile en başından beri aklı evde bırakıp ileri gidenin yaradanın duyumsaması olmak üzere kurgusal bir yolculuğa benzemiştir.

    ................

    aklediş bana kız kardeşimle evlenme zorunluluğu verdiği an;

    o akıl evde kalır.




  • İnsan zaten fideist yapıdadır.
    Fideizm bizim kurtuluş reçetemizdir dostlar
    Soldaki mi sağdakimi ? daha anlamlı.
  • İnanmaya muhtacız fakat bu sebep ile aklı mantığı yok sayıp sırf inancı sağlam tutma adına bir kılıf uydurup o yolda ilerleyemeyiz. İnanmak için inanmak. O zaman avam kesim şanslı doğdu?
  • Şunu anlamak lazım. Yaradanu Teala inancını ortaya atıp başka bir çozumle soruna eğilmek mumkun değil.



    Mesele kuranın tevratın incilin insan yazması ya da esatir olup olmaması değil. Yaratıcı varken bunlara uyulma zorunluluğunu ortaya koyan bir yaratıcının varlığıdır.



    Ali gel topu at dediniz ve bu ayettir diyip kitap yazdınız. İşte yaradana nispet edildiği kadar yaşanılmadı zorunlu olan bir hakikat oluştu.



    Mevzuunun ozu yaradanın kendisine itaf edileni benimseyip hayat denen şeye çevirmesinden ibarettir.



    .............



    Bu esemede ise kişi başka bir yolu ararsa yanılgıya düşer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.