Şimdi Ara

Fiat'tan tarihi karar! Veda ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
0
Favori
6.694
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomotiv endüstrisi dizel otomobiller konusunda tartışmalara sahne olurken, küresel bir otomotiv devi dizel otomobil üretiminden çekiliyor.

    Financial Times'ın haberine göre Fiat Chrysler, talepte gerileme yaşandığı ve son skandallar dolayısıyla maliyetlerde görülen artış nedeniyle 2022 yılına kadar binek araçlarında dizel araçları terk etmeyi planlıyor.

    Konuyla ilgili bilgi sahibi kaynaklar, 1 Haziran'da açıklanacak olan 4 yıllık plana göre İtalyan-Amerikan ortaklığındaki küresel otomotiv devinin tüm markalarında dizelden çıkacağını belirtti.

    Grubun bünyesinde, Jeep, Ram, Dodge, Chrysler, Maserati, Alfa Romeo ve Fiat markaları bulunuyor. Markaların yöneticileri konuyla ilgili yorum yapmak istemedi.

    Geçen yıl Toyota da belli bir dönemden sonra dizel model üretmeyeceği yönünde açıklamalarda bulunmuştu. Böylelikle Fiat, Toyota'dan sonra dizel modellere veda edecek otomotiv şirketi oldu.
    Elveda multijet
    Kaynak : http://www.haberturk.com/fiat-tan-tarihi-karar-veda-ediyor-1853112-ekonomi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9888 -- 26 Şubat 2018; 10:36:40 >







  • Valla ben gene bu forumda dizel konusundaki öngörümü yazmıştım. Ne dediysem o çıkıyor.

    Elveda Türkiye pazarı falan demeyin, daha çok firma bunu yapacak. Ortada dizel seçenek pek kalmayınca ne alacan?

    ---------------

    Dizel tüketimi Avrupa'da ve Türkiye'de fazla. Bu durumu tekrar dengeye oturtmak gerekir diyordum. Dizel ihtiyacını karşılayacak petrolü işlediğinde elde ettiğin benzin ve başka bir kaç yan madde fazla veriyor bu sefer. Hepsinin tüketimi belli bir denge içinde olmalı ki, optimum petrol ithalatını yapasın.

    Dizel uzunca bir süre tren, gemi, iş makinesi vs.'de kullanılmaya devam edecek hem. Bunların sebep olduğu devasa tüketim de var...

    Sonuçta dizel otomobilin, Avrupa'nın Japon otomobil istilasından korunma yolu olduğunu anlatmıştım. Japon otomobilleri maliyetleri Avrupa ile eşitlendiğine göre, istila son buldu. Korunma gereksinimi ortadan kalktı. Hükümetlerde sektörü koruma altına alma ve olumsuz etkileri görmezden gelme ihtiyacı kalmadı. O yüzden realiteye döndüler. Hem petrol ithalatı optimizasyonu, hem de çevre için biraz daha dürüst yaklaşımlar gösteriyorlar. Bu da üreticileri geriyor. Tüketici de hızla bilinçleniyor. Talep düşüyor. Düşen talep ve ensede hissedilen sıkı çevre denetimleri maliyetleri arttırıyor. Dizel otomobillerin fişini bir bir çekiyorlar. Çok doğal ve olması gereken bir süreç bu.

    En başta dizel otomobilin bu kadar pompalanması saçmaydı. Ancak Avrupa'nın Japon istilasından korunmasının tek yoluydu.

    Özet: Haklı çıkıyorum. Hayır, o kadar artizlik yaptım, "bu öngörüyü ne zaman yaptın" diye sor, taş çatlasın 5 yıl önce yapmışımdır. 15 yıl önce yapsam neyse, "öngörülü herifmişim" derdim de, 5 yıl önce bu durum ayan beyan meydanda idi zaten. O yüzden "Gas Auto" skandalına da hiç şaşırmadım mesela. Hükümetler de bu düzenin parçasıydı. Dizel konusunda denetimleri zayıf tutuyorlardı ve bu durum ortada idi. En çok garipsediğim de bu. Teknik detaylardan ve hükümetlerin tavırlarından anlayan insanlar için ayan beyan ortada olan bir şey skandal olup patladığında millet neden şok oldu?
    Haberleri takip etseydiniz biraz. Vestel Avrupanın en büyük elektrikli otomobil pili fabrikası kuruyor. Başbakan açıkladı 2019 da ilk model belli olacak 2021 de seri üretim. Ne 20-30 yılı.

    Bazı arkadaşlar hybrid demiş hybrid 10 yıldır var hybrid motorun geleceği yok ölü yatırım. Petrole bağımlı sonuçta. Elektrikli aracın pili biter de yolda kalır diye düşünüyor herkes. İşin aslı öyle değil. Şu an Tesla 550 km gidebiliyor ve 20 dk da şarj oluyor. Şarj süresi daha da kısalacak. Gelecekte elektrikli otomobiller olacak. Geely mercedes in %10 hissesini aldı bunlar çok önemli gelişmeler.
    Yazılanlara bak hele yok trablusgarp yok şu..

    Fransızlar ne halt yaptı? Doğuyu Güney’i hepten istila edeceklerdi.

    Japonya bile karşımızda durdu.Toyota almayın,Honda almayın.

    Şimdi bizim milli bütünlüğümüzü bozmak bizi parçalamak isteyenlere kim destek veriyor.

    Almanya,Fransa,Amerika,İngiltere ağırlıklı.

    Madem böyle Ford,Pejo,Reno,Vw(ve grubu) araçlar almayın ozaman.Milliyetçilik duygunuz Fiatamı çalışıyor.

    Halbuki Trablusgarp’ta İtalyanları yendik Balkanlarda bilerek çıkarılan (yetersiz Ordu asker sayısı düşmanlarca bilindiği için Trablusgarptaki ordunun Balkanlar’a kaldırılacağını bildiklerinden) savaş,isyan sonucu yendiğimiz İtalyanlarla anlaşma yapmak zorunda kaldık.
    Hala fiat deyince aklına linea geliyorsa ilk önce firma hakkında biraz bilgin olsun.Fiat grup altında bir çok marka ve teknoloji bulunan bir firma.Fiat kaliteli araba üretemez değil sadece marka algısını biliyorlar ve ona göre araç üretiyorlar.Eğer çok paran varsa al bir alfa diyor biraz daha varsa maserati orada seni bekliyor diyor.
  • Elveda Türkiye pazarı.
  • Türkiyede araba satamazlar. Fiat demek dizel demek zaten millet onun için alıyordu inşallah batarlar
  • Sabah çocuğu beklerken motoru ısıtan dizel araçların ortama bıraktığı nox gazı yüzünden genzim yanıyor. Bu araçlar 2018 model üstelik. en az bi 20 yıl çekeriz, o zamana kadar da kanser oluruz herhalde...
  • Osmanlı tuğralı doblolu enişteler şaşkın
  • Elektrikli ve hibrit araçlar yaygınlaşacak zamanla.
  • Bu durum Fiat a özgü değilki batsın, bir çok firma 2020 de dizel işine son vereceğini söyledi zaten, buna Hyundai-Kia Toyota Honda da dahil. Mesela bizim çok sevindiğimiz Dizel Honda için adamların uzun bir yaşam öngörüsü yok. Adamlar geçen bir TV programında açıkça söylediler, Elektrikli motor istediğimiz kıvama geldiğinde dizel motoru kaldıracağız diyorlar öngörüleri ise 2020 yılı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Volvo ve toyota da yakın zaman benzer bir karar aldı devamı da diğer markalardan gelecek avrupanın en çok dizel satan ülkesi fransa 2020 itibariyle şehir merkezlerine dizel araç girişini durduruyor ingilterede benzer bira karar aldı hollanda ve norveç bir adım öne geçip 2025 itibariyle konvansiyonel motorlu araç satışını yasakladı. Firmaların bu kararı almasındaki baş sebep avrupa parlementosunun nox değerleri üzerine 2019 yılından başlayıp 2021 yılında daha da katılaşacak olan standart belirleme kararları. Kısacası hiçbir firma bu emisyon değerlerine düşecek üretimlere geliştirme maliyeti harcamak istemiyor. Türkiyede de artık dizel alırken düşünmek lazım üretime bağlı parça maliyetleri artacak vizelerde zorluklar çıkacak vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm markalar bu kararı aliyir fakat bizim gibi ülkelerde dizel motor hala satılıyor olacak bence. İsterse 2030 yılı gelsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapma Fiat yapma be Fiat yapmaaaaaa



    Oyuncu degisikligi hakkimiz da doldu dolduuuuuu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kimse uretmesze ne satacaklar bizde yapmadigimiza gore,🤐

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: attila24

    Kimse uretmesze ne satacaklar bizde yapmadigimiza gore,&#129296;

    Yok hocam demek istedigim hyundai fiat renault gibi ülkemizde fabrikası bulunan markalar bizim ülkede üretmeye devam eder ve 3. dünya ülkelerine satmaya devam eder. Kendileri tertemiz yasiyorken bizi mazota boğacaklar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Doldu Hocam doldu...:)
  • Olsun...Biz de kömürle çalışan araç yaparız...Nasıl olsa kömüre karşı acayip bir aşkımız var...
  • fiat markası ülkemizde en çok dizel satıyor ticarilerin hatrı sayılır bir payı var fiat da artık ticari taksiler tüplü olur fiyatlar benzine yaklasır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel yoksa Fiat zorlanır ama sağlığımız için dizel toptan bırakılmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli veya hybrid ler ilk alımda daha ekonomik hale gelirse ki fiat bunu yapmak zorunda yoksa satamaz bu bizim işimize gelir multijet gider multivolt gelir. Sorun yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorin oldukça kirli bir yakıt. Dizel araçların emisyon kuralları artık çok sıkı ve maliyetler çok arttı. Hybrid ve elektrikli araçlar da yaygınlaşıyor. Bu durumda dizelde diretmenin bir mantığı yok. Dünya Türkiye'den ibaret değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Türkiyede araba satamazlar. Fiat demek dizel demek zaten millet onun için alıyordu inşallah batarlar


    Bu ne kibir..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Linea egea üzgün ama 2022 ye kadar üretecek olmaları da iyiymiş adamlar kolay kolay vazgeçemeyiz diyor, muhtemelen Fiat 2025 e kadar üretir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.