Bildirim
FİAT LİNEA HIZLANDIRMAK İÇİN NELER YAPABİLİRM
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
yenı yazılım olabılır baslangıc olarak -
yani -
başlangıç seviyesi olarak düşünüyorsanız chip tuning yaptırabilirsiniz. ara hızlanmalarda gözle görülür fark oluyor. onun dışında turbo büyütme de uygulanabilir fakat önce bütçenizi söylerseniz ona göre daha iyi yorum yapılır.. -
Daha büyük bir turbo, chip tuning, EGR ve kat. iptali yapılabilir. İyi sonuçlar alırsınız ancak aracınız yere ne kadar iyi basıyor? Bence o güçler biraz sorun yaratabilir arka frenleriniz de kampana sanırım. Hızlandırmak istiyorsanız bence önce fren,süspansiyon ve gerekirse daha geniş tabanlı lastikler de takarak güvenlikten ödün vermemelisiniz. -
EGR tehlikeli olabilir -
quote:
Orijinalden alıntı: crayz_atlgan
EGR tehlikeli olabilir
Biraz açar mısınız? Tehlike derken? -
hem egsoz açısından hem de bir sürü tepkime gerçekleşiyo.bide rolanti devirlerde sıkıntı yaratabilir -
quote:
Orijinalden alıntı: crayz_atlgan
hem egsoz açısından hem de bir sürü tepkime gerçekleşiyo.bide rolanti devirlerde sıkıntı yaratabilir
EGR iptalinin faydası zararından çok daha fazladır. Performans adına yapılan her şeyin ufak tefek riskleri vardır emin olun riski en az olanlar egr-kat. iptalidir. Bu işlemler sonrası motorda daha az kurum birikecek; motor temiz hava çekip, yanma sonrası çıkan gazı daha rahat dışarı verecek. Chip tuning vs. şeylerin riskleri çok daha fazla bence hiç bulaşmayın modifiye işine zaten aracınız pek güvenli bir araç değil bırakın yavaş kalsın. -
demişken sey olarak soruyorum bilgili bi kişeye benziyosunuz benim aracımda güvenlik sorunları nele biraz açarmısınız -
bide koporta bakımından zayıf diyolar ne derece doğru -
bizde de linea var, bir takım özellikleri gereği çok rahat güzel araba olmasına rağmen size verdiğinde fazlasını beklememek lazım.. sık sık kaporta ve montaj sorunları yaşanıyor .. biz de bir kere çok basit bir sorun yaşadı, krom olan şeyler paslandı ama onun dışında kaput dahil her yerinin çok kolay göçtüğünü ya da çok ufak sürtmelerde bile montaj yerleriden ayrıldığını bir çok tanıdığımızda gördüm.. bizim de sol aynaya dokunmaları ile aynanın kendini arabadan ayırıp yola fırlaması bir oldu.. bir de yaklaşık 1000 kiloluk yapısı ve 500 litrelik bagajı ile dengeyi sağlamak için arka yayaları çok uzun ve dolayısıyla arka tarafı yerden çok yüksektir.. 500 litre bagaja ortalama 300-350 kilo ağırlık koyduğunuz zaman ön ve arka dengeye gelmektedir.. bu gibi durumlar 100-150 km/sa hız aralıklarında şehirler arası yolculuk eden bir aile için oldukça elverişli aslında.. bizde 120 bg lik olan var, 1.4 lt benzinli.. şimdi sitesinden farklara baktım bir tek bunda ve 105 bg lik olanında soğutmalı disk frenler bulunuyor, diğer modellerin arka tekerlekleri kampana, ayrıca lastik ebatları da farklı.. dizellerin EGR leri de elektronikmiş.. açıkçası bu farklarla güç arttırımına gitmenizi önermem..
-
peki süspansiyon sistemi -
chiptuning ile birazdaha hızı artar .... -
chip ile dizellerde %30 gibi bir güç artışı olmaktadır.. 1.3 lt motorda bu %20-25 civarında kalmalıdır.. %20 desek 90x1,20= 108 bg eder.. benim bildiğim ve de listelerden de baktığım kadarıyla linea lar performanslarına göre 2 farklı şekilde donatılıyorlar.. 105 ve 120 bg lik modeller, soğutmalı frenler ve farklı lastik ölçüleri (ve başka ufak detaylar) gibi daha performanslı sürüşe yatkın güvenlik sistemleri içerirken diğer motor seçeneklerindeki modeller bu detayları içermiyor.. 90 bg lik olan linea chip ile 108 bg e çıkarsa 105 bg lik olanın bile üstünde performansa sahip olacak, ancak 105 likte gerekli görülen donanımlara sahip olmayacak .. bu da bir risk..
peki o zaman chip ile sadece 5-10 bg artış yapalım diyeceksiniz, onun için de chip e para verilmez açıkçası.. benim önerim, çok ciddi parça değişimlerine ve masrafa girmek istemiyorsanız, motorun bakımlarını aksatmamanız ve biraz daha yüksek devirlerde vites değiştirmeniz yönünde..
-
ilk adım olarak chip yaptırabilirsiniz.. Dizel araçlarda yaklaşık %20-%30 arası bir güç artışı sağlıyor. -
Bırak uğraşma.Elinde kalır.Lineadan bahsediyoruz.. -
Bence de bulaşma. Araç yüksek hızlarda güven vermemekle birlikte, ara hızlanmalarda da güç artırdığınızı varsayarsak kontrolsüz kullanımda çok büyük güvenlik sorunları yaşatabilir. Ancak istiyorsan sadece chip yaptır bence. -
bencede ugrasma performans istiyorsan baska bir araca gec -
lınea alıcak yada alanlar ıcın bıraz bılgılendırme yapayım konuyu hortlatıcam belkı
arkadasımda euro 4 90 lık 2008 model
bende euro 5 95 lık lınea var 2012
onun aracını chıp tunıng yaptırdık oncesı ve sonrasında dyno verısı aldık euro 4 90 lık arac
chıp tunıng oncesı 86 hp
sonrasında ıse 105 hp verdı dyno uzerınde toplamda 19 hp aldık
sonra ıkı aracı otobanda 3 kez denedık
2 cı vıtes 3 korna 50 km den yuruduk
160 km ye cıktıgımızda chıplı olan euro 4 lınea 1-1.5 boy onde oluyor yenı 95 lık lere gore
fakat ılk kalkıs ve ılk hızlanmalarda 3 cu vıtes sonuna kadar 95 lık lınea chıplı aracı bırakmıyor sebebı tork egrısı euro 4 lıneya gore daha dusuk devırlerde verıo ve kolay zıplıo arac
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X