Şimdi Ara

Fiat Egea Hybrid gerçek yakıt tüketimi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
2
Favori
26.930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Egea Hybid'i 100 km kadar kullandım. Baştan söyleyeyim Egea'nın hibridi ile Corolla bambaşka! Egea normalde "Mild" olarak adlandırılacak (düdşük kapasiteli pil ve güçsüz elektrik motorunu) sistemi; yani sürüşte benzinli motora ilave güç sağlayacak sistemi araç dururken devreye alarak hatta 32 km/sa hıza çıkartacak şekilde yerleştirmiş. Böylelikle hibrid sistemi ucuza maalederken (pil küçücük) hem de emisyon değerlerini düşürmeyi başarmış. Ancak Corolla kadar tasarruf sağladığını zannetmiyorum ( Corolla da kullandım).

    En iyisi gidip kendiniz deneyin ama bakım ve satın alma maliyetlerini de göz ardı etmeyin.

  • kimse sormamış da,senelik kaç km yapıyorsunuz

    bütçeniz nedir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, genel olarak yazılanlara cevap vereyim;


    Senede kullandığım km çok mühim değil. Çünkü yakıt çok olunca binesim gelmiyor, az yaksa şu anki kullanımımın 2 katına çıkardım sanırım ki 4,5 senede 35 bin km yapmışım. Araç çok yaktığı için gidesimiz varsa bir yere ya gitmiyoruz ya da zaten aynı yere gideceğimiz bir yakınımız varsa (ki genelde araçları LPG li) onların araçlarıyla eziş-büzüş gidiyoruz.


    Bütçe olarak ÖTV istisnalı olacak ve şu an limitte bırakın hybrid aracı otomatik araç bile kalmadı. Yılbaşında limit artar ve limite hybrid araçlar girer mi düşüncesiyle hareket ediyorum. Haliyle MTV sıkıntısı yok, ÖTV istisnalı araçlar için MTV ödenmiyor.


    Hybrid alamayacak olursam ya atmosferik otomatik alp LPG taktıracağım ya da mevcut aracıma LPG taktıracağım. Buradan da anlaşılacağı gibi araç her halukarda otm olmak zorunda, başka araç kullanamam, tertibatlı kullanıyorum zaten. Dolayısıyla manuel/Atmosferik kombinasyonların hepsi kafadan oyun dışı kalıyor.


    Corolla özelinde hybrid ile normali arasında (İstisnasız normal satış fiyatı) 70 bin tl gibi bir fark var, birinin ekranında 4-5 lt, diğerinde 10-11 lt görmenin psikolojisi için ilk alımda bu fark ödenebilir gibi düşünüyorum.


    Egea özelinde crosswagon düşünüyorum ki dizel otm ile hybrid otm arasında 50 bin gibi fark var.


    Egea-Corolla arasında Egeayı daha cazip kılan nedenler;


    1. Bagaj hacmi (crosswagon)
    2. Yerden yüksek
    3. Turbo, güçlü motor.
    4. Tanıdığın, bildiğim araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 11 Ekim 2022; 9:58:58 >




  • Gökte ararken yerde buldum, anamurmedya youtube kanalı hybrid egeayı Antalya şehir içinde 200 km kadar test etmiş, 23 km/s ortalama hız ile 7,5 lt / 100 km tüketim var ki ben 20 km/s altı hızlara bakıyorum daha çok, bu durumda da sanırım tüketim 8,5 - 9 lt yi bulur. Böyle bir durumda Egea hybridin yakıt tasarrufu açısından bir cazibesi kalmıyor.



    Fiat Egea Hybrid gerçek yakıt tüketimi?
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    Bu düşünce doğru değil bence. Benzer düşünceler bizde de oluyordu. Mesela oğlan hafif rahatsızlanıyor. Doktora götürüp götürmeme arasında gitgeller yaşıyoruz. Bir hastaneye girip çıkmak 500tl en az. Geçer diyerek ihmal ediyoruz ama bir keresinde çok pişman olduk, enfeksiyon varmış ve çok arttı. Artık yapmıyoruz. Sigorta yaptırır gibi bütçe ayırıyoruz bu konuya ve taviz vermiyoruz.


    Sizinki de benzer. Çok yakıyor diye düşünerek gitmemek, tıkış tıkış gitmek doğru değil. Niye yaşıyoruz, niye bu kadar çalışıyoruza geliyor konu. Ben çocukken küçük ford festiva aracımızla 8 kişi yolculuk yaparken kaza yaptık. Abim hala sıkıntısını çekiyor kafasına aldığı darbeden dolayı(ön yolcu koltukta iki kişilerdi, kafasını ön cama vurdu) Muafiyetli alacağınız için bir şey diyemem ama sizin yerinizde olsam sırf biraz az yakacak diye egea hibrit alacağıma dükkan alıp kiraya veririm. Ayda 1000-2000tl kira getirisi olsa bu parayla rahat rahat gezersiniz. Dükkan kolay kolay değer de kaybetmez, ilerisi için yatırım olur.


    https://www.sahibinden.com/ilan/emlak-is-yeri-satilik-kocaeli-federalden-izmit-merkez-e-5-uzeri-yatirmlik-satilik-ofis-1056816521/detay





  • plf P kullanıcısına yanıt

    Çok merak ettim neden Atmosferik LPG li araç??? Neden Turbo Benzinli LPG li araç değil???

  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Sebebi açık değil mi? Dönüşüm maliyeti, olası arıza maliyeti, uyum problemleri derken turbo motorlarda atmosferik kadar avantajı kalmıyor. Atmosferik motor bile illaki arıza veriyor, turbonun açacağı masrafı siz düşünün.

  • Hibrideler ortalama 1 TL civarında tüketim oluyorsa cazibesi yok gibi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • alemci83 A kullanıcısına yanıt
    çok kasmak istiyorsan 1.8 motora LPG takarsın 2-2.5lt ile gezersin ki hiç gereği de yok bence. şu an hangi araba km de 80kr veya 1tl yakıyor şehir içi? veya güncel fiyatlarla şehir içi bir arabanın kaç kuruş yakmasını bekliyorsunuz?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Nedenleri açık aslında biraz araştırma ile nedenlerine kolayca ulaşabilirsiniz. Öyle olmasa ben de burada açıklardım ama gerekli olduğunu düşünmüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Bu konu hakkında yeterli bilginiz yok sanırım. Aracın LPG ye uyumlu olup olmaması turbo ile bir alakası yoktur. Eğer araç çok noktadan enjeksiyonlu ise, Turbo olması dezavantaj değil aksine avantajdır. Örneğin Renault'un 0.9 TCe ve 1.0 TCe motorları gibi. Bu motorlara en ucuz fiyatlı LPG sistemini monte edebilirsiniz çünkü tam uyumludur. Atmosferik olduğu halde, LPG ye uyumsuz bir çok motor vardır, mesela Opel'in tüm benzinli Motorları, keza Mercedes'in benzinli motorları, Volkswagen'in FSİ Motoru, Hyundai gurubunun GDİ Motoru gibi.

    Fiat Egea Hybrid gerçek yakıt tüketimi?
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Arkadaşın bunları bildiğinden eminim. Ben de kendisine yeterli açıklamayı yaptım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • plf P kullanıcısına yanıt

    Bence siz biraz daha araştırma yapın. Bir aracın LPG ye uyumlu olup olmamasının Turbo ile mi alakası var, yoksa aracın çok nokta enjeksiyon olup olmaması ile mi var??? Araştırdığınız da görürsünüz. Yukarıda ki mesajımda birazını açıkladım zaten.

  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Bence siz gereksiz alıntı yapmadan konu sahibine önerinizi yapın. Saygılar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Uyumlu olsa bile olası arıza durumunda atmosferiğe göre çok daha masraflı olur. Sonuçta daha komplex, daha hassas sistemler. Dediğiniz gibi güllük gülistanlık olsa her yer turbo benzinli lpgli araç olurdu. Kazın ayağı öyle değil.

  • Egea hybriti bilmiyorum ama corolla hybrit kullanan arkadaşım çok memnun, bir kere çok sessiz, elektrikli olarak çalışmaya başladığı için, çok ta konforluydu, yolu hiç hissetmiyorsun sanki, yakıt tüketimi özellikle dur kalk trafikte çok çok iyi, tek dezavantajı mtv saçmalığı, ama bildiğim kadarıyla yaris hybrit te 1.5 motor var, bu nedenle mtv si de düşük, şehir içi için yaris hybrit daha mantıklı, mutlaka onu da değerlendirin derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mdmgk M kullanıcısına yanıt

    Yaris Hybridi de düşündüm ama B sınıfı küçük bagaj, 800 bin tl (ÖTV istisnası ile -ki limit yılbaşında yükselir varsayımıyla- 450 bin TL) fiyatı var, bu durumda Hyundai Bayon 1.0 DCT alsam diyorum daha büyük bagaj, yine B segment, yerli üretim ve 570 bin TL (ÖTV istisnalı 320 bin tl) arada 130 bin TL fark ediyor, bu durumda başka hesaplar giriyor devreye. Artan 130 bini bankaya koysam senede 20 bin getiriyor zaten ve yakıt paramı fazlasıyla çıkarıyor hatta kasko ve trafik sigortasını bile çıkarır ve sıfır maliyetle arabaya binmiş olurum. Son tahlilde neye evrilir olay bilemiyorum, şu an kafamda çok farklı kurgular mevcut. Heves ettiğim, gönlümden geçen araç SW kasalı bir araç (Egea cross wagon mesela), günlük binerken beni üzmeyeceğini düşündüğüm araç Hybrid bir Toyota modeli, binerken düşük tüketimle içim rahat eder ama toplamda baktığım zaman maliyet odaklı bir araç (Sandero stepway, Bayon, Duster) almak maddi anlamda daha cazip duruyor.


    Sanırım benim açımdan sıkıntılı bir süreç olacak, zaten normalde ince eleyen sık dokuyan, zor karar veren biriyim. Çok danışır, araştırır ona göre karar veririm. Ben de merak ediyorum ne alacağımı.Fiat Egea Hybrid gerçek yakıt tüketimi? 





  • 1.6 dizel egea mı satıp bayon 1.4 elite aldım. O paraları egea ya vermeye gönlüm el vermedi. Biraz daha bineyim bayona lpg taktirıp rahat rahat gezicem. Egeadan sonra bsuv da bile konfora kavuştum. Ayrıca donanim olarakta gırtlak dolu araç. Egea makyaj değil, komple yeni jenerasyonla gelmediği sürece almamaya hatta incelememeye karar verdim. Beklentim 1.2 130bg eat8 li bi egea

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.