Şimdi Ara

Fiat Egea 1.3 Multijet 2 Sorunları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
84
Cevap
1
Favori
13.584
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba forum ailesi,

    2016 Model Fiat Egea 1.3 Mjet 2 sahibiyim 2.el aldım 2.senemizide doldurmak üzereyiz.
    Bir kaç tane sorunlarım var aranızda deneyimlemiş arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim,

    1.
    Egealarda kontak ile iki şekilde araç çalıştırılabiliyor birisi kontağa uzun basma diğeri bas çek yaparakta sanırım otomatik sistem deniyor buna. Bas çek yaparak çalıştırdığımda araç daha sarsıntılı çalışıyorken uzun bastığımda hiç sarsıntı yapmadan çalışıyor.

    2.Yine soğuk havalarda çok devir çevirmem çalıştırdıktan sonra 10 15 saniye beklemeden yola asla çıkmam buna rağmen 3.ve 4.viteslerde çok nadir olsada hafif teklemeler yapıyor gaz ver bırak gibi ısınınca bir problem kesinlikle yok. Sürekli olan birşey de değil zaten. Bir iki kere denk geldim.

    3.4 kapıdada kademeli açılma var bunu nasıl anlatayım bilemedim. Kapatırken 4 kapıda çıt çıt yapıyor hani albealarda ve bazı renault modellerinde menteşe problemi olurdu onun gibi değil ama sanki yağsızmış gibi çıt çıt yapıyor yağladım çözüm bulamadım.Daha doğrusu sanki kapının iç bağlantılarından geliyor gibi orda bir tane kauçuk parça var içini açıp bakıcam havalar düzelsin yinede çözümünüz varsa dinlerim.

    4.
    Lassa marka lastik kullanıyorum ilk taktığımda yaz ayıydı problem yoktu gayet yumuşaktı aracın üzerinde gelen lastikler michelindi ama çok kötüydü değiştirdim mecbur onun kadar olmasada konforluydu lassalarda. 2 sene oldu takalı fakat geçen kış olmayan yada farketmediğim bir olay farkettim kışın bu havalarda bu lastikter taş gibi çok sertler havasını 30 a kadar indirmeme rağmen taş gibiler herşeyi hissediyorum. Bu olağan birşeymidir ? Kışın lastikler sertleşirmi ?

    Uzun oldu hakkınızı helal edin, değerli cevaplarınızı bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HkanK03 -- 7 Ocak 2020; 13:54:7 >







  • Hocam 2017 1.3 kullanıyorum. Havalar soğuğundan beri (-5 -10) ilk çalışmalarda ilk 10 saniye kadar titreşim bende de oluyor. Aracın zaten sesli çalışan motoru bu esnada biraz daha sesli çalışıyor. Ben bunu aracı takriben haftada bir çalıştırmama da bağlıyorum. Onun dışında bahsettiğiniz sorun değil sanırım ama bende marş uzatma sorunu oldu. Servis yazılım attı geçti. Kapı sesi sorununu sizden duydum belki yağlanması gerekiyordur. Süspansiyon konusunda ise bence bu aracın süspansiyonu yol tutuş için sertleştirilmiş. Özellikle arkalardan yolda ne varsa hissettiriyor. Abartmıyorum 2005 clio symbolüm bu kadar zıplama yapmıyordu. Daha yayıla yayıla gidiyordu. Bende fabrika çıkışlı pirelliler vardı. Kışlık olarak sava lastikleri takınca sanırım yumuşak olmasından dolayı daha iyi hissettirdi. Ama arabadaki sekme hiç arabadan anlamayan babam tarafından bile fark edilmişti.
  • Kapılar konusunda artık servise uğrama vakti geldi sanırım hocam Ben süspansiyon sertliklerini lastiklere bağlıyorum hocam çünkü tecrübe ettim yazın havalar sıcak iken böyle değildi. Satma arifesindeyim satmazsam yazın deneyimlerim artık. Değerli cevaplarınız için sağolun hocam forumda hala eski insanlardan forumun eski havasından görmek mutluluk veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HkanK03 -- 7 Ocak 2020; 10:49:18 >
  • Yardımcı olabilecek başka kimse yokmu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HkanK03

    Yardımcı olabilecek başka kimse yokmu ?
    1. Sorunuz; Hocam aracınız Dizel, çalıştırırken bas çek yapmayın, Kızdırma Bujisi ışığı özellikle olmakla beraber tüm ışıkların sönmesini bekleyip ondan sonra marş yapın, hava soğuksa kontağı bir kaç defa aç kapa yaparak silindirlerin daha fazla ısınmasını sağlayın.

    2. Bazı araç el kitapçıklarının yazdığının aksine kışın aracınızı 2-3 Dakika rölantide çalıştırın, son yıllarda bunun gereksiz olduğunu söyleyen bir çok tip ler çıktı siz aldırış etmeyin, 2-3 dakika rölantide harcayacağınız mazot 10 Kuruş bile değil, aracınız bir kendine gelsin, çok faydasını göreceksiniz.

    3. WD40 ile tüm menteşelerin ve hareketli parçaların üzerinden geçmenizi şiddetle tavsiye ederim.

    4. Lassa marka lastikleri oldum olası sevmem (Yaz Lastikleri kış lastiğini kullanmadım) Zaten yapı olarak sert bir lastik, daha konforlu, sessiz ve yumuşak bir Lastik istiyorsanız Goodyear Efficentgrip Performance lastikleri tavsiye ederim, daha uygun fiyatlı bir lastik istiyorsanız Falken marka lastikleri tavsiye ederim.




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    2-3 dakika rölantide beklemenin hiçbir faydası yok. Araç hareket halinde daha kolay ısınır. İkaz ışıkları söndükten sonra marşa basılır kemer takılıp yola çıkılır, 15 saniye yeterli.

    Motor ısınmadan yüksek devirlere çıkılmamalı, burası kritik.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Çok sağolun dediklerinizi dikkate alıcam hocam menteşeleri wd40 ile geçtim hani dedim ya daha çok menteşelerden değilde kapıların üzerinde menteşelerin içeri yani kapılara girdiği bir yer var dışınıda kauçukla kaplamışlar sanki onunda içinde hareketli bir parça varda ondan geliyormuş gibi işin garibi 4 kapıda birden var. Daha öncesinde varmıydı hatırlamıyorum. Fotoğraf koydum temsili olarak. Fiat Egea 1.3 Multijet 2 Sorunları




  • rubelhizb kullanıcısına yanıt
    Hocam sizin kapılarda açıp kapatırken herhangi bir çıt çıt sesi falan varmı? yoksa kaymak gibi pürüzsüz hareketmi ediyorlar. yani aslında bu çıt çıt sesi kapının açıldığında durma kademerinden hareket ettirdiğimde oluyor.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Hocam valla psikolojikmi bilmiyorum ama bazen 2 3 dakika bekliyorum hareket ediyorum çok kusursuz geliyor araba bazen beklemiyorum bir fark görmüyorum bazen sanki araba modunda değilmiş gibi davranıyor gitmek istemiyor bir acayip oldu anlamadım gitti. Son bakımda motül yağ partiküllü kullanmıştım acaba yanlışmı ettim diye bazen düşünüyorum.
  • HkanK03 kullanıcısına yanıt
    Bende de 1.6 dizel egea var 15 saniyeden fazla beklemem, 40 küsür bin km oldu hiçbir sıkıntısını görmedim.

    Çok soğuk olur -10 ve altı, o zaman uzun bekleme yapılabilir anlarım ama onun dışında gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HkanK03

    Çok sağolun dediklerinizi dikkate alıcam hocam menteşeleri wd40 ile geçtim hani dedim ya daha çok menteşelerden değilde kapıların üzerinde menteşelerin içeri yani kapılara girdiği bir yer var dışınıda kauçukla kaplamışlar sanki onunda içinde hareketli bir parça varda ondan geliyormuş gibi işin garibi 4 kapıda birden var. Daha öncesinde varmıydı hatırlamıyorum. Fotoğraf koydum temsili olarak. Fiat Egea 1.3 Multijet 2 Sorunları
    Hocam o bahsettiğin kolun kapıya olan bağlantısında 2 adet vida olması lazım. Alyan anahtarla onları sık. Gevşediklerinde kapatırken tak tak tuk diye ses yapıyor.

    Vidayı sıkmayı atlamış olabilirler. Benim arabanında kapısı değiştiğinde taak tuuk diye sesler çıkarıyordu. Oturdum bahçede sorunu bulup geri sıktım 0 ses şu anda.




  • HkanK03 kullanıcısına yanıt
    Öyle bir ses hiç fark etmedim hocam. Siz sorunca emin olamadım ama ben de ses konusunda hassasımdır. Dikkat edicem.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    1.6larda da -10 civarı soğuk çalışmalarda sabahları 10 saniye kadar yüksek ses ve az bir titreşim oluyor mu?
  • Dikkat edicem hocam İnşallah problemi bu şekilde çözerim çünkü seslere karşı inanılmaz hassasım trim sesine kapı sesine dayanamıyorum sinir basıyor hemen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HkanK03

    Hocam valla psikolojikmi bilmiyorum ama bazen 2 3 dakika bekliyorum hareket ediyorum çok kusursuz geliyor araba bazen beklemiyorum bir fark görmüyorum bazen sanki araba modunda değilmiş gibi davranıyor gitmek istemiyor bir acayip oldu anlamadım gitti. Son bakımda motül yağ partiküllü kullanmıştım acaba yanlışmı ettim diye bazen düşünüyorum.
    Çünkü o bir italyan




  • rubelhizb kullanıcısına yanıt
    Benide bilgilendirirseniz çok sevinirim hocam kontrol ettikten sonra merakla bekliyorum.
  • Bir arabanın ruhu olsa bu kadar insan gibi davranamazdı hergün farklı bir karakterle karşılıyor beni bakalım daha neler görücez
  • soğuk havalarda rolantide bir müddet beklemek iyidir arkadaşlar. herkes motor ısınmasına kafayı takmış ama 2 dk. rolantide bekleme ile motor ısınmaz zaten. ama soguk havada biraz rolantinin faydası nedir derseniz;

    - soğuk havada karterdeki yağ bir miktar akışkanlığı kaybeder, hareket etmeden önce biraz yağı döndürürseniz hem yağ biraz sıcaklık kazanır hemde akışkanlıgı artar.
    - soguk havada beklemiş araçta akünün gücü zayıflar, günümüzdeki araclarda kullanılan elektrik destekli direksiyonlar zayıf gerilim olduğunda sert kalıyor yumuşamıyor, biraz rolantide bekleyip aküyü doldurmak faydalıdır.
  • rubelhizb kullanıcısına yanıt
    Ben izmirdeyim bu araçla gördüğüm en soğuk değer -1 oldu. Klasik soğuk dizel sesi ve titreşimi oluyor, ekstra bisey gözlemlemedim ben.
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Bu konuda katılıyorum hocam evden 2 dk erken çıkıp fayda sağlayabiliriz.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.