Herkese selamlar, aracım 2009 model Fiat Bravo 1,6 mjet 120 hp emition.(EuroV) Eylül 2015'ten bu yana kullanıyorum toplam 25000 km yaptım 3 kez yağ değiştirdim. 1 ay kadar önce yetkili serviste carbon clean(fiat servisleri bakım standartlarında 40,000 km de bir öneriliyor) işlemi yaptık sonra hemen yakındaki özel serviste mobil esp formula (yeşil kapak) kullanarak yağ değiştirdik, kitapçıkta 4,6 Lt yazıyor ben de 4 litre esp nin üzerine yarım litre kadar yanımda bulunan mobil super3000 (dpf uygunluğu olmayabilir) yağ ekledim. Filtreleri de servisten almıştım ayrıca serviste dpf ölçtürdüm %44 çıktı çok iyi durumda olduğunu söylediler. Yağ değişiminin ardından aracı çalıştırırken yağ lambası geç sönmeye başladı 2-3 saniye kadar araç çalıştığı halde lamba yanıyor sonra sönüyor. Birkaç gün sonra motor arıza lambası yandı, motoru kontrol ettirin uyarısı çıktı, yağ değişim periyodu uyarısı sandık tüm arızaları ve bakım periyodunu resetledik. Bir kaç hafta sonra yeniden uyarı çıktı servise gidip baktırdım. DPF arızası vermiş resetlediler. Bunun ardından haftasonu gidiş-dönüş 1000 km uzun yol yaptım, gitmeden önce depoya her zaman kullandığım würth enjektör temizleyici ekledim. Uzunyol dönüşü aracın performansı ve yakıt tüketimi çok iyi fakat dün sabah yine "Motoru kontrol ettirin" uyarısı çıktı. Eminim yine DPF arızası görünecek. Bu motor hakkında bilgisi olan arkadaşlardan öğrenmek istediğim bir kaç şey var; çoğu istanbul trafiğinde 18 ayda 25,000 km sadece shell V-Power Nitro+ yakıt ile 2 ayda bir würth enjektör temizleyicisi ekleyerek kullandığım araçta hiç dpf rejenerasyonu uyarısı almadım, sadece 1 kez 1 dakika kadar yoğun duman attığına şahit oldum. 2009 model Multijet motorda DPF rejenerasyonu nasıl oluyor? Rejenerasyon esnasında bilgi ekranında birşey yazıyor mu? Aracı çalıştırdığımda yağ lambasının bir süre yanması yağın viskozitesi ile ilgili bir uyarı mıdır? Kendi düşüncem bu performansta bir araçta tıkanıklık vs. olamaz bu durumun yağla doğrudan ilişkisi olduğunu düşünüyorum, bu konuda tecrübesi bilgisi olan var mıdır? Son olarak diyelim ki gerçekten würth enjektör temizleyicisi yüksek sürat ve ısı sebebiyle yoğun şekilde kurumları söktü ve DPF kısmen tıkandı. Ekonomik basit çözümleri nelerdir?
aynı motor ve arabadan bende de var. 10 bin km yaptım hiç dpf temizliği yapmadı. egzos muayenesinde çok iyi sonuçlar aldım. bende shell nitro dizel alıyorum. vitesi e konumunda kullanmıyorum. 2.500 deviri görmeden değiştirmiyor. e tuşu ayarlıysa erken vites atıyor bu tıkanmaya sebep olabilir. ben uzun yolda basıyorum motoru sağırlaştırmamak lazım.
İlk aldığım zaman E konumu yüzünden volant dişlisiyle beraber debriyaj balatasını değiştirince artık ben de kullanmıyorum. Zaten günlük 20kmX2 olmak üzere 2 marşta 40 km yapıyorum genelde. Uzun yolda yazdığınız gibi 120-180 km aralığında arada zorlayarak ama ani dipgaz yapmadan kullanıyorum ben de. Katkıyı daha önceki 2 aracımda da kullandım. Öncelikli öğrenmek istediğim bravo göstergesi bulamadım nette linea göstergesi ekledim, bu lamba acaba işlem esnasında yanıyor mu? Yani hiç temizlik denemeden direkt olarak arıza vermesi normal mi? Yakıt seviyesi ya da yağ viskozitesi bu konuda etkili mi?
benim kitapçıktan okuduğum kadarıyla dpf temizliği yaparken yol bilgisayarında kontağı kapatmayın uyarısı veriyor. o uyarı filtre dolunca aktif oluyor.
yağ uyumu önemli ben selenia petronas kullanıyorum. daha doğrusu gittiğim yetkili servis onu koyuyor. fiat ve multijet için özel geliştirilmiş bir yağ. iki farklı yağı aynı anda kullanmak pek doğru olmaz diye düşünüyorum. belki de sorununuzun sebebi o dur.
bende de bravo var sattım. dpf sıkıntı bu araçlarda.
quote:
Orijinalden alıntı: palpatine48
benim kitapçıktan okuduğum kadarıyla dpf temizliği yaparken yol bilgisayarında kontağı kapatmayın uyarısı veriyor. o uyarı filtre dolunca aktif oluyor.
yağ uyumu önemli ben selenia petronas kullanıyorum. daha doğrusu gittiğim yetkili servis onu koyuyor. fiat ve multijet için özel geliştirilmiş bir yağ. iki farklı yağı aynı anda kullanmak pek doğru olmaz diye düşünüyorum. belki de sorununuzun sebebi o dur.
Şu ana kadar ekranda bir şey çıkmadı. Bir de bunu manuel olarak çalıştırmaktan bahsediliyor ve bunun için de yine würth gibi güvenilir firmaların kimyasalları satılıyor. Ürün açıklamasında sorun giderme için etkili olduğundan bahsediliyor. Biraz daha araştırıp bekleyeceğim artık.
quote:
Orijinalden alıntı: ilker1041
bende de bravo var sattım. dpf sıkıntı bu araçlarda.
Ben orijinal halinin korunmasından yanayım, bu yüzden araştırıyorum. Aracın fabrika ayarını bozmak istedikten sonra Katalizör, Dpf gibi şeyler sorun olamaz olsa da nasılsa çözülüyor.
dpf i kendiniz de temizleyebilirsiniz... 3 ya da 4. viteste uzun bir süre yüksek devirde kullanın 5-10 km arası sonra kontrol edin ya da ettirin %20 li seviyelere düşer dpf. ben kendim kontrol ediyorum tıkanmaya başladığı zaman devirli kullanıp boşaltıyorum.
Saygılar
dpf de yağ önemli. dpf ye uygun yağ kullanılmalı. bi arkadaşımın puntosuna euro 4 motora uygun yağ konmuş. araç arıza moduna geçmiş bir süre sonra. 3500 lira para harcamış. dpf ışığı yanınca aracı belirli bir devirde 15-20 dakika kullanmak gerekiyor. ışık sönmeden kesinlikle kontak kapatılmamalı.
total ineo ecs 5w30 kullanabilirsiniz. dpf ye uygun ve de 65 tl civarına alabilceğiniz bir yağ. citroen, pejo araçların kullanım kılavuzunda bu yağ tavsiye ediliyor.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme