Şimdi Ara

Fiat Bravo ya da VW Golf 5.nesil? Hangisini seçerdiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
4.624
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli arkadaşlar, sıfır kilometre giriş seviyesi donanımlı bir Fiat Bravo ya da ikinci el 25-26 bin ytl civarında Vw golf 5.nesil. Siz olsanız hangisini seçerdiniz?En temel kriterim sağlamlık ve servise mümkün olduğunca az uğrayacağım sorunsuz bir araca sahip olabilmek.Görüşlerini paylaşan herkese teşekkürler.



  • dostum başka bir forumrda yazdığım cevabı sana da gönderiyorum.yararlıolması ukmuduyla
    Benim de uzun araştırmalar sonrası Tercihlerim arasında Hyundai i30,opel astra,kia ceed,ford focus,citroen c4,megane 2,Mazda 3,peugeot 308 ,seat leon bulunmakta idi ve tük bu kafa karıştıran seçenekler arasında son tercihimi bravodan yana kullandım.
    arkadaşım bende de 105 beygirlik dizel bravo var.önceki aracım fiat brava ve daha önce de 2004 model toyota corollam vardı.aracımdan çok memnunum.gaza bastın mı 290 torku çok rahat hissediyorum. Ataklığı, gidişi ,hızlanması, ara hızlanması ve verdiği haz çok hoş. Piyasadaki diğer otomobillerde bu motorun sahip olduğu kadar tork yok. Aracı test ederken yokuş yukarı bir yolda 5. viteste 90 km hızla giderken 130 km hıza birkaç saniye içinde çıkabildim. Bu acaip şekilde hoşuma gitmişti.
    Bu motor, bu arabayı rahatlıkla kaldırıp uçurabiliyor.ortalama tüketimim de devirli kullandığım halde 5,1 litre civarında. ben de senin gibi kafam karışıktı. bravoda karar kıldım.diğer araçlarla farkını kesinlikle hissediyorsun .malzeme kalitesi benim gözlemime göre rakiplerine göre aynı seviyede hata bazı rakiplerinden üstün.kullanılan malzemeler kalite hissi uyandırıyor.özellikle karbon panel göze çok hoş geliyor.devir göstergesi ve havalandırma kanallarındaki krom kaplamalar şık ve sportif bir hava veriyor. Süspansiyon sessiz çalışıyor ve aracın yalıtımı dışardaki sesleri yeterli bir şekilde süzebiliyor.
    Krom kapı kolları,krom çerçeveli iç kapı kolları ve gösterge paneli,elektrikle katlanır yan aynalar,tüm camlar sıkışma önleyicili ,bel ayarlı sürücü koltuğu,ön ve arka kol dayama,dualdrive city fonksiyonlu direksiyon,hız sabitleme,arka park sensörü,karanlık ve yağmur sensörü,tam otomatik klima,esp,asr,hillholder,direksiyon simidinden kontröllü mp3 çalar gibi özellikler sürüş konforunu artırmaya yönelik özellikler arasında
    Kimilerine göre arka diz mesafesine azmış gibi gözükse de rakipleri ile aynı seviyede ama koltukların oturma alanları sınıfının en genişi yani biraz dolgun olması nedeniyle diz mesafesi yetersizmiş gibi geliyor.ancak gerçekte böyle değil.
    digital klimanın kullanımı çok iyi ve çift yönlü yani sürücü ve yolcu için ayrı soğutma imkanın var ,soğutması gayet iyi.çok kısa sürede içeriyi soğutabiliyor.koltuklar vücuda iyi oturup kavrıyor ve rahatsızlık vermiyor.uzun yolculuklarda ağrı falan yapmıyor.yol bilgisayarı kullanımı kolay,Türkçe menü ile kontrol edebiliyorsun.6 hava yastığı standart.emotion modelinde ise ilave olarak sürücü diz hava yastığı var. aracın içinde rahatsız edici bir ses yok.dizel araç olmasına rağmen yalıtımı gayet başarılı.hatta diyebilirim ki daha önce kullandığım brava benzinli araçtan uzun yolda daha sessiz. Ama ilk çalıştırmada yani soğukken her dizelde olduğu gibi sesi hissediyorsun,ama hızlanınca ses mes kalmıyor.arabanın kullanımı çok ama çok rahat direksiyon city modunda inanılmaz kolay oluşor adeta kuş gibi serçe parmağında direksiyonu çevirebiliyorsun bu da park manevraları sırasında kolaylık oluyor., kabin içi şık ve kullanışlı. İç mekan kalitesi güzel, fiat olduğu için yedek parçada da bir sıkıntı çıkacağını sanmam. aynalarda görüş problemi yok maşallah kamyon aynası gibi gösteriyor.ses sisteminde önde 2 tweeter 2 woofer arkada 2 tane 3 yollu hoparlör var ve ses gayet iyi mp3 çalar da pioneer marka ama hoparlörler pioner değil emniyet kemeri uyarı sistemi yanda yolcu olup olmadığına bakarak eğer yolcu varsa yolcuda kemerini takana kadar uyarıyor.yolcu koltuğunda birisinin oturup oturmadığını kontrol eden sensör var.
    Araç bakımları 20.000 km de bir, ki bu da rakiplerine göre oldukça avantajlı yapıyor.bu da fiatın motoruna ne kadar güvendiğini gösteriyor.

    Aracın önden görünüşü oldukça şık yapılmış. Mercekli farlar araca şık bir hava katıyor. Arkadan görünüş ise, bana Ferrari 599'ı andırıyor. Kapıların kapanması sesi ve tokluk hissi Fiat'a göre gayet başarılı :
    hem sürücü koltuğu hemde yolcu koltuğu yükseklik ayarlı.araçta viraj içi aydınlatma,soğutma bölmesi olan çift bölmeli kolçak,sinyal koluna tek tıklama yaptığında kendisi 3 kez sinyal verip durması ve bunlar gibi birçok özellik daha var.motor güçlü olduğundan klimanın açıldığını bile hissetmiyorsun..400 litrelik bagaj hacmi hb bir araca göre gayet başarılı.derinliğinin fazla olması uzun eşyaları dikine koymana imkan sağlıyor. tatilde 3 valiz ve bebek arabasını rahatça sığdırdık,yol tutuş konusunda da focus kadar başarılı yol tutuşunu soran kişilere yol tutmuyor adeta yola yapışıyor diyorum.
    Bravo Euro NCAP çarpışma testleri sonuçlarına göre önden çarpmada 13, yandan çarpmada 18 ve kemer ikazından 2 puanla toplam 33 puanla 5 yıldız almayı başarmış, çocuk güvenliğinden 36’yla 3 yıldız, yaya güvenliğindense 16 puanla 2 yıldız alan aktif ve pasif güvenlik sistemiyle de güvenilir bir otomobil
    İç mekanda ise ön koltuklarda oturanlar için oldukça ferah bir alan sağlanmış. Aracın kadranı, direksiyonu ve konsolda kullanılan damalı tarzı yumuşak dolgu malzemesi gayet sportif ve kaliteli bir his oluşturuyor. Kapı panellerindeki malzemeler ise birçok araçtan daha iyi.
    Ön koltukların yan destekleri kadifemsibir malzemeden kullanılmış ve gayet şık bir görüntü oluşturuyor. Koltuk yan destekleri ise yeterli. Müzik sistemin kalitesi ise tatmin edici.

    Vites oranları da 1.vitesiS 1:3.909 2.vites 1:2.158 3.vites 1:1.480 4.vites 1:1.121 5.vites 0.897 6.vites 0.766 Geri.1:3.818 Bravo'nun vites oranları başlangıçtan itibaren daha geniş bir aralığı kapsıyor. Yani, ilk 2 vites kendi arasında kısa görünmekle birlikte kritik yüksek rampalarda daha yüksek çekiş potansiyeli taşırken, ortalamalardan daha uzun 6. vites daha ekonomik bir sürüş imkanı sağlıyor.
    Aracımı ciddi anlamda virajlarda akıl sınırları dışına çıkmıyacak şekilde zorluyorum daha henüz kayma belirtisi gösteripte esp devreye girmedi..esp paketi ile daha da güvenli. Esp paketi alırsan aracın geri kaymasını engelleyen hill holder özelliği ile dizel araçları yokuş yukarı araç kaldırırıken çok büyük kolaylık.
    Araba konusunda oldukça titiz olmama rağmen(aslında her işte titizimdir.bu da başak burcunun özelliği yani mükemmeliyetçilik ) gözle görülen bir isçilik sorununa rastlayamadım.
    verdiğin paranın hakkını sonuna kadar hak eden bir araç.6 ileri vites ekonomi sağlıyor.vites oranları da iyi ayarlanmış.10,4 metre dönüş çapı ile rakipleri arasında dönüş çapı en az olan araç.2600 mm aks mesafesi,4336 mm uzunluğu ,1792 mm genişliği,1538 mm ön iz genişliği ile hayli ferah ve rahat edilebilcek bir otomobil. Dizel araç 1320 kg ağırlığa sahip aracı kaldırmakta zorlanmıyor ve motor ara hızlanmalarda gayet başarılı.ara hızlanma değerleri benzinli motorlardan 290 nm tork nedeniyle oldukça üstün. 6. viteste 100 km hızla 1600 devirde anlık tüketimde 3,1 litreyi,120 km de 3,8 litreyi gösteriyor ki bu da beni tüketim açısından.çok memnunum ediyor.bence fiat bu dizel motorla mükemmel bir iş çıkarmış BU TÜKETİM insana haz verdirip gazı basma teşvik ettiriyor.eski fiatların işçilik kalitesinin zayıf olduğunu herkes biliyor.ancak bravo ile fiat gerçekten bu konuda daha önce sürekli eleştiri konusu olan bu duruma nispetle başarılı bir iş çıkarmış,diğer araçlardan geri kalır yanı yok.hatta fazlası var.yapılan karşılaştırmalı testlere (automotorsport,otohaber,e-otodergi,autoshow) bakarsan yol tutuş,kullanışlılık,konfor ,güvenlik ve sağlamlıkta da üst sıralarda VE FİYAT KALİTE ENDEKSİNDE HALEN 1. OLDUĞUNU(OTOHABER DERGİSİ sayı:47 17-23 kasım 2008)) anlarsın ve halen de bu birinciliğini koruyor. yani testlere göre verdiği paranın hakkını fazlasıyla veren ve bu konuda 1. CİLİĞİ yakalamış bir model. milletin ne dediğine bakma.çoğu zaten arabayı kullanmadan ve hatta görmeden önyargılı yorum yapıyor .test edip içine sindiyse çekinmeden al.ben verdiğim karardan çok memnunum.aracımı peşin aldım.başkaca araç alacak kadar da parama vardı.ama bravoda karar kıldım.en iyi kararı kendin vereceksin…en iyi test ve yorum da kendinin yaptığı test ve kullanım olacaktır.bu fiyata bu kalitede araç bulman da imkansız sana söyleyeyim.şimdiden ne araç alacak olursan ol ,hayırlı ve uğurlu olsun.ancak ben,seni de sıra dışı olmaya davet ediyorum.www.fiatbravotr.com da ayrıntılı bilgi bulabilirsin.bravo kullanıcılarını kendilerini tüm önyargılardan arındırmış ve etrafın söylediğine kulak asmayan,sürü psikolojisi ile hareket etmeyen ,ne istediğini bilen,sıra dışı olmayı seven insanlar olarak tanımlayabiliriz.
    Peki aracın hiç mi eksik yönü yok.elbette var.
    iç dikiz aynası otomatik kararan olabilirdi
    Eşya saklama gözleri daha derin
    Mp3 çalar için standart bir aux çıkışı
    Bagajda küçük bölme veya cepler
    Ön koltuk altlarında eşya gözleri
    Xenon far standart
    Standart paçalıklar olabilirdi
    görsellik olarak yan aynalarda sinyal olabilirdi,
    torpido ve orta koldayamadaki soğutucu bölüm daha büyük olabirdi
    benzin depo kapağı maalesef içeriden açılamıyor.
    Ama sunduğu özellikler dikkate alındığında bunlar benim için vazgeçilmez özelikler değil.kimileri için olmazsa olmaz özellikler olabilir.Eksik görülebilecek hususlardan bir kısmı haricen kendiniz tarafından tamamlatılabilir nitelikte
    Yukarıda belittiğim sitede daha önce ASTRA,Audi a3,GOLF,FOCUS,MEGANE,AURİS,C4,i30 KULLANIP DA BRAVOYA GEÇEN ve önceki kullandıkları araçları şimdi kullandıkları bravo ile karşılaştırmasında bravodan çok memnun kalan arkadaşlarımız var.gün geçtikçe de sayısı ve kullanıcıları artıyor.
    Bravo bu markanın, Şuan hatta belki de gelmiş geçmiş en kaliteli modeli diyebilirim.
    KİMİLERİNE GÖRE BELKİ SINIFININ EN İYİ ARABASI OLMAYABİLİR AMA PARASINI SONUNA KADAR HAKEDEN, KENDİNE HAS BİR TARZI OLAN VE SÜRÜCÜSÜYLE ARASINDA ÖZEL BİR BAĞ KURABİLEN SİZE SIRADIŞI OLDUĞUNUZU HİSSETTİREN ENDER ARACLARDAN BİRİDİR BRAVO..YİĞİDİ ÖLDÜR AMA HAKKINI YEME DEMİŞLER
    __________________
    Sana önerim SÜRÜ PSİKOLOJİSİ İLE HAREKET ETMEMEN VE ÖNYARGILARINI BIRAKIP ÖYLE KARAR VERMEN ,HEPSİNİ TEST EDİP KARARINI VER.




  • ali serpil yapılacak kadar yorum yazmıs soz kalmamıs...

    ben ıkı aracıda bılen bırı olarak bravonun havası cok baska ve kalıte surus zevkı ve motor olarak gerı kalır yanı yok hatta fazlası bıle tasarımıda zaten artı olarak bravonun hanesıne yazılır....

    bravo....
  • Golf V Bravonun yanında çok sönük kalır. Golf V alacaksanız 140 lık TSI alın onu da o 0 km Full Bravo fiyatına satıyorlar.
  • bence 2.el golf seni yakıt konusunda üzer LPG li tercih etmek zorunda kalabilirsin. zaten sıfır bravo 1.6 dizel yada 1.4 tjet ikiside seni üzmez çok güzel motorlardır. diğer yönlerini arkadaş detaylı olarak açıklamış
  • bravo her halikarda önde gelir.
    Ama bravo alıcaksanız stil pkaet mutlaka eklenilsin ve mümkünse siyah kahverengi gibi renklerden kaçılsın.O canım arabayı resmen öldürüyor bu renkler.
    Stil paketsiz de araba çıplak kalıyor çirkin gözüküyor.
  • golf 5 değil golf 6 mı bravo mu dersen tabi ki bravo adamlar türkiye yi soyuyorlar aynı özellikte golf bravo dan en az 10000 tl fazla
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sıfır her zaman iyidir

    Golf5 sahibi olarak da Bravo'yu tavsiye edebilirim. Golf'ten pek aşagı kalır yanı yok. Tip olarak da daha güzel ve yeni bi yüzü var. Bravo zaten sıfır, pek sorun çıkarmaz, Golf de pek sorun çıkarmaz durduk yere.

    Tek sorun Bravo'nun 1.4 motoru ve biraz fazla boş donanımı olabilir. Temiz 1.6 Golf bulursanız onu da tavsiye ederim ama. LPG takmayacaksanız da FSI motoru tavsiye ederim, manuel vites olanı bariz 1.8 8V 102hp'lik motordan daha az yakıyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    Sıfır her zaman iyidir

    Golf5 sahibi olarak da Bravo'yu tavsiye edebilirim. Golf'ten pek aşagı kalır yanı yok. Tip olarak da daha güzel ve yeni bi yüzü var. Bravo zaten sıfır, pek sorun çıkarmaz, Golf de pek sorun çıkarmaz durduk yere.

    Tek sorun Bravo'nun 1.4 motoru ve biraz fazla boş donanımı olabilir. Temiz 1.6 Golf bulursanız onu da tavsiye ederim ama. LPG takmayacaksanız da FSI motoru tavsiye ederim, manuel vites olanı bariz 1.8 8V 102hp'lik motordan daha az yakıyo.


    Yapma hoca Bravo nun t-jet motorunun ne sorunu varmış, kaldı ki karşısında ki hitler 1.6 motor , hadi dsg li tsi motor olsa neyse, bir de donanım olarak sıfır bravo donanımlarına bak istersen.




  • Bravolar gerçekten çok sıradışı bir bakan dönüp bir daha bakıyor bencede bravo al............ Ama doanımlı olsun stil paketi.........vb.
  • Zor bir seçim olurdu.

    Ama Bravo alırdım herhalde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cicero501


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    Sıfır her zaman iyidir

    Golf5 sahibi olarak da Bravo'yu tavsiye edebilirim. Golf'ten pek aşagı kalır yanı yok. Tip olarak da daha güzel ve yeni bi yüzü var. Bravo zaten sıfır, pek sorun çıkarmaz, Golf de pek sorun çıkarmaz durduk yere.

    Tek sorun Bravo'nun 1.4 motoru ve biraz fazla boş donanımı olabilir. Temiz 1.6 Golf bulursanız onu da tavsiye ederim ama. LPG takmayacaksanız da FSI motoru tavsiye ederim, manuel vites olanı bariz 1.8 8V 102hp'lik motordan daha az yakıyo.


    Yapma hoca Bravo nun t-jet motorunun ne sorunu varmış, kaldı ki karşısında ki hitler 1.6 motor , hadi dsg li tsi motor olsa neyse, bir de donanım olarak sıfır bravo donanımlarına bak istersen.


    Ben arabayı alacak olan arkadaşın 1.4 90hp Active modelini alacagını anladım ama yazdıgı mesajdan., yanlış mı anladım acaba ?




  • Görüşlerini yazan herkese teşekkürler. Tercihim Bravodan yana olacak galiba. Umarım 1.4 lt motor yeterli performansa sahiptir.
  • tabiki bravo
  • son derece duygusal bir cevap veriyorum...hiç teknik olaya girmeyecegim...tabiki golf 5...seviyorum o kasayı, naparsın
  • sıfır km. mi kullanılmış mı diye sorduğunuzda ne olursa olsun cevap sıfır km. araçtır. Golf V Golf IV e göre kalitesiz bir araçtır. Bravo ise iyidir güzxeldir kasası iyidir. 0 km. Bravo mu 0 km. Golf VI mı diye bile sorsanız cevap Bravo olurdu. Bir arkadaşın yazdığı VW Türk insanını kazıklıyor.
  • VW nin servis masrafları çok pahalı oluyor. bencede sıfır bravo tercih etmelisin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reisG

    sıfır km. mi kullanılmış mı diye sorduğunuzda ne olursa olsun cevap sıfır km. araçtır. Golf V Golf IV e göre kalitesiz bir araçtır. Bravo ise iyidir güzxeldir kasası iyidir. 0 km. Bravo mu 0 km. Golf VI mı diye bile sorsanız cevap Bravo olurdu. Bir arkadaşın yazdığı VW Türk insanını kazıklıyor.



    KULLANILMIŞ BİR 500 SEL YERİNE DE SIFIR PALİO ALIRMIYDIN ÇOK MERAK ETTİM..
    SAĞLAMLIK ARIYOSAN VW GERİSİNİ BİLMEM..

    NOT: 500 SEL ÖRNEKTİR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onur.K -- 22 Temmuz 2009; 18:25:57 >
  • 500 sel Golf mu oluyor şimdi!!!
  • ya 500 sel örnek ya golfü kast etmedim hiç kullanılmamış ferrari ye sıfır fiat 500 ü tercih ederim diyor o yukardaki cümle ben onu söyledim
    not: imla hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onur.K -- 22 Temmuz 2009; 19:09:17 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.