Şimdi Ara

Fiat 126 Bis serüveni (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
252
Cevap
40
Favori
43.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar
    Ben bu aracın eski sahibiyim.
    2011 yılında bu araç bendeydi. Bende o zaman güzel görünmesi ve sorunsuz olması için bayağı bir uğraşmıştım. Öyleki yolda giderken önüme geçip durdurup satar mısın diyorlardı.
    Güzel arabadır.
    Benden önceki sahibi motoruna epey bir bakım yapmıştı, neredeyse motor komple sıfırlanmıştı.
    Aracın orjinal kitapçığı bile durmaktaydı.
    Şuan gördüğüm kadarıyla o dönem yeterince param olmadığından döşemelerini yenileyememiştim ve siyah kırmızı renklerde kılıf takmıştım. Onlar sökülmüş ancak kırmızı paspaslar hala duruyor. :)

    Aracın özelliklerine gelince
    Ankara'nın en dik yokuşlarından biri olan kepekli yokuşunu 4 kişi ile tüpte çıkardık.
    Ayrıca araca sonradan eklenmiş manuel bir fan anahtarı mevcuttur bunu çok dik yokuşlara çıkarken hararet yapar diye yokuşun başında açıyordum, inerken kapatmazsam hararet 50'ye kadar düşüyordu.
    Bir manuel anahtar daha mevcut önünde sonradan eklenmiş sis farları mevcuttu aldığımda biri kırılmıştı bu sebeple sis farını komple söktüm ama anahtarı hala içerde duruyor.
    Aldığım zaman camlarında film vardı söktüm, içinden tüm koltuklarını söküp taban halısını komple temizledim.
    O dönem çok temiz ve güzeldi. Hatta el freninin altında olan jikle'sini el gazı olarak kullanıyordum.
    Birgün komşumuz söyledi sizin küçük arabanın aynalarından birini kırıp üstüne koymuşlar diye hemen aşağıya indim baktım biri kırmış arabanın üzerine koymuş. hemen sanayiye gittim orjinal ayna bulamadığımdan renault 12 aynası taktırmıştım resimlerde gördüğüm kadarıyla hala onlar duruyor.
    Arabayla ilgili söyleyeceğim bir başka şey ise motor kapağını tutan menteşelerden biri kırılmıştı.Vida ele o bölgedeki metali delerek tutturmuştuk. bende olan bir kaç parçası varda hala duruyor, birde direksiyon kılıfı duruyor hala.
    Bende olan fotolarından ekleyeyim.

    Yeni sahibinin mutlu mesut binmesi dileğimle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakankilicbm

    Merhabalar
    Ben bu aracın eski sahibiyim.
    2011 yılında bu araç bendeydi. Bende o zaman güzel görünmesi ve sorunsuz olması için bayağı bir uğraşmıştım. Öyleki yolda giderken önüme geçip durdurup satar mısın diyorlardı.
    Güzel arabadır.
    Benden önceki sahibi motoruna epey bir bakım yapmıştı, neredeyse motor komple sıfırlanmıştı.
    Aracın orjinal kitapçığı bile durmaktaydı.
    Şuan gördüğüm kadarıyla o dönem yeterince param olmadığından döşemelerini yenileyememiştim ve siyah kırmızı renklerde kılıf takmıştım. Onlar sökülmüş ancak kırmızı paspaslar hala duruyor. :)

    Aracın özelliklerine gelince
    Ankara'nın en dik yokuşlarından biri olan kepekli yokuşunu 4 kişi ile tüpte çıkardık.
    Ayrıca araca sonradan eklenmiş manuel bir fan anahtarı mevcuttur bunu çok dik yokuşlara çıkarken hararet yapar diye yokuşun başında açıyordum, inerken kapatmazsam hararet 50'ye kadar düşüyordu.
    Bir manuel anahtar daha mevcut önünde sonradan eklenmiş sis farları mevcuttu aldığımda biri kırılmıştı bu sebeple sis farını komple söktüm ama anahtarı hala içerde duruyor.
    Aldığım zaman camlarında film vardı söktüm, içinden tüm koltuklarını söküp taban halısını komple temizledim.
    O dönem çok temiz ve güzeldi. Hatta el freninin altında olan jikle'sini el gazı olarak kullanıyordum.
    Birgün komşumuz söyledi sizin küçük arabanın aynalarından birini kırıp üstüne koymuşlar diye hemen aşağıya indim baktım biri kırmış arabanın üzerine koymuş. hemen sanayiye gittim orjinal ayna bulamadığımdan renault 12 aynası taktırmıştım resimlerde gördüğüm kadarıyla hala onlar duruyor.
    Arabayla ilgili söyleyeceğim bir başka şey ise motor kapağını tutan menteşelerden biri kırılmıştı.Vida ele o bölgedeki metali delerek tutturmuştuk. bende olan bir kaç parçası varda hala duruyor, birde direksiyon kılıfı duruyor hala.
    Bende olan fotolarından ekleyeyim.

    Yeni sahibinin mutlu mesut binmesi dileğimle
    Konu takipteyim çok güzel olmuş keyifle okuyup resimlere baktım Bende ford taunus 72 model toplayıp binmek istiyorum.inş birgün yaparım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoctorEconomy

    bayağı gelişme var
    Tekrar Merhaba

    dediğim gibi ben aracın eski sahibiyim, benim bu araçta yapmak istediğim nihayi sonuç aşağıdaki resimdeki gibiydi, bana nasip olmadı siz yaparsınız inşaAllah
    tek yapılması gereken UP yapışkanlarının sökülüp , bendeyken aldığımda sol kapısındaki siyah çıta yoktu onu bulup alıp takmıştım o siyah çıtaların hepsinin sökülmesi,
    sökülen takma yerlerinin macunlanıp komple metalik kırmızıya boyatılması ve krom tamponların getirtilip takılması
    İç döşeme olarak krem deri döşeme yapılabilir.
    Bu aracın en güzel hali aşağıdaki halidir bence

    Fiat 126 Bis serüveni




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakankilicbm

    Merhabalar
    Ben bu aracın eski sahibiyim.
    2011 yılında bu araç bendeydi. Bende o zaman güzel görünmesi ve sorunsuz olması için bayağı bir uğraşmıştım. Öyleki yolda giderken önüme geçip durdurup satar mısın diyorlardı.
    Güzel arabadır.
    Benden önceki sahibi motoruna epey bir bakım yapmıştı, neredeyse motor komple sıfırlanmıştı.
    Aracın orjinal kitapçığı bile durmaktaydı.
    Şuan gördüğüm kadarıyla o dönem yeterince param olmadığından döşemelerini yenileyememiştim ve siyah kırmızı renklerde kılıf takmıştım. Onlar sökülmüş ancak kırmızı paspaslar hala duruyor. :)

    Aracın özelliklerine gelince
    Ankara'nın en dik yokuşlarından biri olan kepekli yokuşunu 4 kişi ile tüpte çıkardık.
    Ayrıca araca sonradan eklenmiş manuel bir fan anahtarı mevcuttur bunu çok dik yokuşlara çıkarken hararet yapar diye yokuşun başında açıyordum, inerken kapatmazsam hararet 50'ye kadar düşüyordu.
    Bir manuel anahtar daha mevcut önünde sonradan eklenmiş sis farları mevcuttu aldığımda biri kırılmıştı bu sebeple sis farını komple söktüm ama anahtarı hala içerde duruyor.
    Aldığım zaman camlarında film vardı söktüm, içinden tüm koltuklarını söküp taban halısını komple temizledim.
    O dönem çok temiz ve güzeldi. Hatta el freninin altında olan jikle'sini el gazı olarak kullanıyordum.
    Birgün komşumuz söyledi sizin küçük arabanın aynalarından birini kırıp üstüne koymuşlar diye hemen aşağıya indim baktım biri kırmış arabanın üzerine koymuş. hemen sanayiye gittim orjinal ayna bulamadığımdan renault 12 aynası taktırmıştım resimlerde gördüğüm kadarıyla hala onlar duruyor.
    Arabayla ilgili söyleyeceğim bir başka şey ise motor kapağını tutan menteşelerden biri kırılmıştı.Vida ele o bölgedeki metali delerek tutturmuştuk. bende olan bir kaç parçası varda hala duruyor, birde direksiyon kılıfı duruyor hala.
    Bende olan fotolarından ekleyeyim.

    Yeni sahibinin mutlu mesut binmesi dileğimle


    Merhabalar, şansa bakın ki eski sahibi ile karşılaştım. Çok teşekkür ederim güzel bir araba orjinalliğini korumuş. 2000'li yıllardaki sahibi ile de tanıştım bu arabanın.
    Benden önceki sahibi ise, arabayı kızına almış. Kaporta ve dış olarak biraz yıpranmış.. Onun dediğine göre, araba önceden birisi çarpmış, yaptırmamışlar. Ben yaptırıp, fabrikadan ilk günkü çıktığı kondüsyona sokmaya çalışıyorum :)

    Lpg'yi sökmüşler, heralde ruhsata işli değildi, 2 sene de muaynesi geçmişti. Benden önceki sahibi yaptmış. Aldıgımda arabanın motoru çok güzeldi, hatta beklentilerimin çok üstündeydi. Ama kötü yakıt bizi üzdü, en kısa zamanda düzelticem eski haline sokmak için. Polonya'lardan parça getiriyorum arabamı en güzel hale getirmek için.

    Sizden rica etsem, ödemeli kargo ile bana kitapçığı yollayabilir misiniz? tabi hala duruyorsa.. Birde Isparta'dayım ben, buralarda ustası yok. Ankara'ya gelicem biraz mali açıdan düzlüğe çıkıtıgm zaman Ankara'da güzel bir bis ustası önerebilir misiniz?
    Mesaj için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakankilicbm

    Merhabalar
    Ben bu aracın eski sahibiyim.
    2011 yılında bu araç bendeydi. Bende o zaman güzel görünmesi ve sorunsuz olması için bayağı bir uğraşmıştım. Öyleki yolda giderken önüme geçip durdurup satar mısın diyorlardı.
    Güzel arabadır.
    Benden önceki sahibi motoruna epey bir bakım yapmıştı, neredeyse motor komple sıfırlanmıştı.
    Aracın orjinal kitapçığı bile durmaktaydı.
    Şuan gördüğüm kadarıyla o dönem yeterince param olmadığından döşemelerini yenileyememiştim ve siyah kırmızı renklerde kılıf takmıştım. Onlar sökülmüş ancak kırmızı paspaslar hala duruyor. :)

    Aracın özelliklerine gelince
    Ankara'nın en dik yokuşlarından biri olan kepekli yokuşunu 4 kişi ile tüpte çıkardık.
    Ayrıca araca sonradan eklenmiş manuel bir fan anahtarı mevcuttur bunu çok dik yokuşlara çıkarken hararet yapar diye yokuşun başında açıyordum, inerken kapatmazsam hararet 50'ye kadar düşüyordu.
    Bir manuel anahtar daha mevcut önünde sonradan eklenmiş sis farları mevcuttu aldığımda biri kırılmıştı bu sebeple sis farını komple söktüm ama anahtarı hala içerde duruyor.
    Aldığım zaman camlarında film vardı söktüm, içinden tüm koltuklarını söküp taban halısını komple temizledim.
    O dönem çok temiz ve güzeldi. Hatta el freninin altında olan jikle'sini el gazı olarak kullanıyordum.
    Birgün komşumuz söyledi sizin küçük arabanın aynalarından birini kırıp üstüne koymuşlar diye hemen aşağıya indim baktım biri kırmış arabanın üzerine koymuş. hemen sanayiye gittim orjinal ayna bulamadığımdan renault 12 aynası taktırmıştım resimlerde gördüğüm kadarıyla hala onlar duruyor.
    Arabayla ilgili söyleyeceğim bir başka şey ise motor kapağını tutan menteşelerden biri kırılmıştı.Vida ele o bölgedeki metali delerek tutturmuştuk. bende olan bir kaç parçası varda hala duruyor, birde direksiyon kılıfı duruyor hala.
    Bende olan fotolarından ekleyeyim.

    Yeni sahibinin mutlu mesut binmesi dileğimle


    Merhabalar, şansa bakın ki eski sahibi ile karşılaştım. Çok teşekkür ederim güzel bir araba orjinalliğini korumuş. 2000'li yıllardaki sahibi ile de tanıştım bu arabanın.
    Benden önceki sahibi ise, arabayı kızına almış. Kaporta ve dış olarak biraz yıpranmış.. Onun dediğine göre, araba önceden birisi çarpmış, yaptırmamışlar. Ben yaptırıp, fabrikadan ilk günkü çıktığı kondüsyona sokmaya çalışıyorum :)

    Lpg'yi sökmüşler, heralde ruhsata işli değildi, 2 sene de muaynesi geçmişti. Benden önceki sahibi yaptmış. Aldıgımda arabanın motoru çok güzeldi, hatta beklentilerimin çok üstündeydi. Ama kötü yakıt bizi üzdü, en kısa zamanda düzelticem eski haline sokmak için. Polonya'lardan parça getiriyorum arabamı en güzel hale getirmek için.

    Sizden rica etsem, ödemeli kargo ile bana kitapçığı yollayabilir misiniz? tabi hala duruyorsa.. Birde Isparta'dayım ben, buralarda ustası yok. Ankara'ya gelicem biraz mali açıdan düzlüğe çıkıtıgm zaman Ankara'da güzel bir bis ustası önerebilir misiniz?
    Mesaj için teşekkür ederim.

    Merhabalar
    Biz lpg'yi ruhsata işletmiştik neden sökme gereği duymuşlar bilmiyorum ancak daha önce yayınladığım fotoda da görüldüğü üzere orjinal kitapçığı vardı ancak sattığımızda yeni sahibine teslim ettik.
    Ankara'da iyi bis ustaları vardır. Şaşmaz oto sanayi'nde ufak tefek problemler için Murat Usta vardır yani ufak tefek problemler için derken Murat Abi'ye haksızlık olmasın eli sıcak gittiğinde yardımcı olan sıkıntıları çözen biridir, şaşmaz'a gidip bisçi murat derseniz bilirler zaten, ayrıca dükkanının önünde her zaman 4 5 tane Bis olur.
    Eğer motor ile alakalı çok kolay anlaşılmayan bir probleminiz varsa o zaman Bursa Fiat fabrikasında özel bis eğitimi almış yaşlı bir amcamız var, Ankara'da ikamet eden işinin ehli biridir ufak tefek problemler için rahatsız etmeyi uygun görmüyoruz. Bunun haricinde parça sıkıntısı yaşarsanız da yine şaşmaz'da Tamer Keten amcamız ölmediyse eğer yadımcı olur.
    Eğer kitapçık bende dursaydı gönderirdim tabi. Orjinal kitapçığının ,yani yıllanmış bir kitabın yerini tutmaz ama,

    https://www.fiat.com.tr/modeller/KullanimKlavuzlari/126BIS/1991/126_BIS_1991_Kullan%C4%B1c%C4%B1_el_kitab%C4%B1.pdf

    adresinden indirip bastırabilirsiniz.
    Saygılar




  • hakankilicbm H kullanıcısına yanıt
    Ruhsat'a işliydi birde? vay be.. Neden sökmüşler acaba? Önden kaza yapmış resimlerde belli oluyor. heralde LPG tankı zarar mı gördü acaba? şuan hala performans düşüklüğü problemimiz var, kötü benzindn dolayı hala.. Kullanılmasına kullanılıyor ama ilk aldıgım gibi değil, insan üzülüyor ister istemez :)

    Verdiğiniz isimler aklımda, sırf arabam düzelsin diye ankara'ya ustalara getiricem :)

    Fiat 126 Bis serüveni




  • Bunun bagaj hacmi be kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261

    İşlemler bittiğinde araba fabrikadan dün çıkmış gibi olacak

    Niye dün? Bugün fabrika kapalı mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: szahinowski1

    Fiat 126 Bis serüveni


    Fiat 126 Bis serüveni


    Fiat 126 Bis serüveni


    Boyasını parlatmadan önce ve eski hali, biraz adam oldu bizimki

    Fiat 126 Bis serüveni


    Alıntıları Göster
    Eveeeeet videolarımız geldi :)

    http://www.youtube.com/watch?v=-Ng2OfhLfKA -İnceleme videosu

    http://www.youtube.com/watch?v=1gwlJ7gS488 -Gece sürüş

    http://www.youtube.com/watch?v=ZHd7gZvI_Zc -Gündüz sürüş




  • Bayılıyorum böyle konulara. Fiat bis alasim geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nulla Poena Sine Lege

    Bayılıyorum böyle konulara. Fiat bis alasim geldi.
    Sonunda giriştik, boyası atmış olan yerlere.
    Tamponlar ve kenardaki parçalar! Önce tertemiz yıkadım, sonra en ince zımparayla yüzeyin prüzünü aldım. Tekrar yıkadım. Kuruladım. Maskeledim ve boyama işlemine geçtim. Zor olmadı aslında ama sanki araba 10 yaş gençleşti gibi

    Zımparadan sonra ince maskeleme.

    Fiat 126 Bis serüveni

    Komple maskeleme:

    Fiat 126 Bis serüveni

    Plaka'yı somunlu vida ile tutturmuşlar, somunda çamurdan tozdan sanki kaynak yapılmış gibi sabitlenmiş. Plakayı çkarana kadar canım çıktı

    Fiat 126 Bis serüveni

    Boyama işlemleri

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni

    İşlemlerden sonra:

    Fiat 126 Bis serüveni




  • quote:

    Orijinalden alıntı: szahinowski1

    Sonunda giriştik, boyası atmış olan yerlere.
    Tamponlar ve kenardaki parçalar! Önce tertemiz yıkadım, sonra en ince zımparayla yüzeyin prüzünü aldım. Tekrar yıkadım. Kuruladım. Maskeledim ve boyama işlemine geçtim. Zor olmadı aslında ama sanki araba 10 yaş gençleşti gibi

    Zımparadan sonra ince maskeleme.

    Fiat 126 Bis serüveni

    Komple maskeleme:

    Fiat 126 Bis serüveni

    Plaka'yı somunlu vida ile tutturmuşlar, somunda çamurdan tozdan sanki kaynak yapılmış gibi sabitlenmiş. Plakayı çkarana kadar canım çıktı

    Fiat 126 Bis serüveni

    Boyama işlemleri

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni

    İşlemlerden sonra:

    Fiat 126 Bis serüveni

    Alıntıları Göster
    Göstergelerin tamirini de yaptım:

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni




  • quote:

    Orijinalden alıntı: szahinowski1

    Göstergelerin tamirini de yaptım:

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni

    Alıntıları Göster
    Kışlık bakımlarını da yaptım:
    bujiler
    motor yağı
    buji kabloları
    hava filtresi
    benzin filtresi
    antifriz
    değiştirdim

    sübap ayarı ve karbüratör temizlendi. Kışın tek marşta çalışıyor

    DEVAM EDECEĞİZ!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi szahinowski1 -- 27 Kasım 2014; 5:05:57 >




  • ABABA2307 kullanıcısına yanıt
    senin güzel hatrın için bugun çıkmış gibi olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: szahinowski1

    senin güzel hatrın için bugun çıkmış gibi olsun
    Konuyu uzun süredir takip ediyorum helal olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bediboy

    Konuyu uzun süredir takip ediyorum helal olsun

    Alıntıları Göster
    bediboy : Teşekkür ederim takipçiler olunca, bende yaptıgım işten dahada zevk alıyorum.

    tampon altı lip'te taktık bugün (ojinalinde yok ama hoşuma gittiği için takalım dedik) Onunda fotoğraflarını koyarım gece.




  • Güzel konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: szahinowski1

    bediboy : Teşekkür ederim takipçiler olunca, bende yaptıgım işten dahada zevk alıyorum.

    tampon altı lip'te taktık bugün (ojinalinde yok ama hoşuma gittiği için takalım dedik) Onunda fotoğraflarını koyarım gece.
    Motorun LPG ile uyumu veya çalışırken çalıştırırken sorun yaratma gibi durumu var mı hocam araçta?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Hocam motora biraz dokunup 50hp veya uzeri alinabiliyor mu?veya hpyi arttirmayi dusunuyor musunuz?

    Mesajların hepsine bakmadım ama Fiat 500 ile aynı motorsa Abarth 110 beygire çıkarmıştı.
  • Merakla takip ediyorum kardeşim eline sağlık benimde hep hayalimdi bir bis sahibi olup orjinal halinde yenilemek sen bunu gayet iyi başarıyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.