Şimdi Ara

Fiat 1.6 e torq süper

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Performans desen var , motor sorunsuz. En ufak yağ kaçagı filan yok. Yakıt full gaz gitseniz bile şehir içi 9,5 litreyi geçmiyor.

    En ufak yağ eksiltme yok.



    Ben bu motoru çok beğendim


    Ayrıca tam otomatik şanzıman çok iyi çalışıyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 26 Ekim 2025; 10:49:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
    İŞ ADAMI
  • Bu 1.6 etorq, brezilyadaki tritec fabrikasında üretiliyor olması lazım.

    Tritec mini ve bmw ye 1.6 motor veriyordu. Bmw sonrasında bu motoru zayıf bulup psa ile ortak 1.6 turboyu geliştirdi. Stellantis triteci 80 küsür milyon dolara satın aldı, sonrasında fabrikayı ve motoru modifiye edip bu etorqu piyasaya sürdüler. Demir döküm blok gitti aluminyum enjeksiyon blok geldi.

    Günümüz için nispeten sorunsuz ve kullanışlı bir makine. Triger zincirli. Torkunun %80 ini 1500 devirden itibaren veriyor. Tüketim verileride sınıfına göre gayet iyi. Ethanole de uyumlu makine. Bunun 1.8liği var 130bg ancak vergi dilimi sebebiyle malesef bize hiç uğramadı.

    Bkz.
    en.m.wikipedia.org
    Tritec engine - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tritec_engine


    2.
    en.m.wikipedia.org
    Fiat E.torQ engine - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fiat_E.torQ_engine

    Eski tip, döküm blok closed-deck motorlardı, geç ısınıp emisyona uymadığı için Psa ortak prince open-deck motorlara geçtiler ama asıl o motorlar sıkıntılı idi.


    Egea'da da şehir içi çok rahat 9 litre yakar, o kısacık otomatik şanzıman oranları ile. Orta karar motordur, ekonomik bir atmosferik değildir. Konuyu açan arkadaş heyecan yapmış. Sorunsuz, iyi bir motor.

  • aliveli90 kullanıcısına yanıt
    Bu 1.6 etorq, brezilyadaki tritec fabrikasında üretiliyor olması lazım.

    Tritec mini ve bmw ye 1.6 motor veriyordu. Bmw sonrasında bu motoru zayıf bulup psa ile ortak 1.6 turboyu geliştirdi. Stellantis triteci 80 küsür milyon dolara satın aldı, sonrasında fabrikayı ve motoru modifiye edip bu etorqu piyasaya sürdüler. Demir döküm blok gitti aluminyum enjeksiyon blok geldi.

    Günümüz için nispeten sorunsuz ve kullanışlı bir makine. Triger zincirli. Torkunun %80 ini 1500 devirden itibaren veriyor. Tüketim verileride sınıfına göre gayet iyi. Ethanole de uyumlu makine. Bunun 1.8liği var 130bg ancak vergi dilimi sebebiyle malesef bize hiç uğramadı.

    Bkz.
    en.m.wikipedia.org
    Tritec engine - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tritec_engine


    2.
    en.m.wikipedia.org
    Fiat E.torQ engine - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fiat_E.torQ_engine



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 23 Temmuz 2025; 21:9:2 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Eski tip, döküm blok closed-deck motorlardı, geç ısınıp emisyona uymadığı için Psa ortak prince open-deck motorlara geçtiler ama asıl o motorlar sıkıntılı idi.


    Egea'da da şehir içi çok rahat 9 litre yakar, o kısacık otomatik şanzıman oranları ile. Orta karar motordur, ekonomik bir atmosferik değildir. Konuyu açan arkadaş heyecan yapmış. Sorunsuz, iyi bir motor.

    _____________________________
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Demir döküm blok kolay kolay ısınmıyor hocam dediğiniz gibi. Bu downsizing ile aşırı besleme muhabbetinin en olumlu yanı herhalde çabuk ısınması. Demir blok v8 dizel kullandım bir süre, kabanla binip kabanla iniyorduk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 30 Haziran 2025; 9:23:30 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Downsized veya turbo olmasına gerek yok, soğuk motor ölçümleri tüm motorlar için çok katılaştığından 2010'lardan beri, tüm motorlar artık çabuk ısınmalı.

    _____________________________
  • dolu paketinin temizini bulsaydın alacaktım bu aracı il dışında buldum gidemedim yoksa çok aklımdaydı şanzıman sorunsuzluğu bir de hb kasaları çok şık urban falan olunca harika duruyor araç dıştan

    _____________________________
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Hocam hala daha dizeller baya yavaş ısınıyor. Benzinli turbolu fındık motorlar sanki akşamdan fişe takmış gibi 3-5 dk da ısınırken, dizellerde sürüş ile beraber süre halen daha 10-15 dk yı buluyor. Ben halen daha dizelde yağı 10-15km den önce ısıtamıyorum.

    Özellikle yurt dışı forumlarda büyük dizellerde ısınamama sorunu çok yaygın, elektrikli blok ısıtıcıyla geliyor araçlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • onatba O kullanıcısına yanıt

    7.000km bağırta bağırta full gaz kullandım tık yok. yakıtı koy gez motoru 1.6 e torq


    bu kullanımda çoğu motor bana dayanmıyordu


    bmw nin n13 motoru 2000 kmde heryerinden yağ kaçakları başlamıştı aynı senaryoda


    tdi cay motor yağ kütüğü patlatırdı.

    1.5 crdi motor turbo yerdi paso




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 30 Haziran 2025; 12:14:30 >
    _____________________________
    İŞ ADAMI
  • açılın ben bunu 200.000 km kullandım. sıfırdan itibaren lpg kullandım. 200.000 km sonucunda 1 gram ne yağ ne de su eksiltti. bakım aralığı 20.000 km zaten. alın aldırın. şanzımanı zaten harikaydı. yakıtı kokluyordu resmen. arabanın kendisi de sağlamdı zaten.

    _____________________________
    sadelik
  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Dizelleri kast etmedim, benzin motor çeşitleri için dedim. Dizellere yapacak bir şey artık yok.

    _____________________________
  • arman_guney A kullanıcısına yanıt

    Sanayi düşmani motor yapmışlar , bunu aisin otomatik viteslisini kullanan oto sanayini unutur.


    Vites geçişleride çok kararlıydı. Hep doğru zamanda ve devirde vites atardı.

    En ağır koşullarda test ettim gık demedi.


    Egeanın geri kalanı tırt , direksiyonu hissiyatı falan kötüydü. Ses sistemi multimedyası leş. Radyosu bile çekmez.


    Ama sorunsuz araba almak isteyen içinde harika motor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İŞ ADAMI
  • Emisyon normlarına kurban gitmese muazzam kombinasyonu var Aisin 6 ileri otomatik ile.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • aliveli90 kullanıcısına yanıt

    ne var ki? 1.4 motoru da sorunsuz egea'nın. egea'nın sorunu motorlarının atmosferik, aracın genel olarak da kalitesiz olması.

    _____________________________
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    1 4ün performansı düşük ve yağ yakar. 1 6 e torq kusursuz.


    Ama dediğin gibi araç biraz kalitesiz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İŞ ADAMI
  • aliveli90 kullanıcısına yanıt

    1.4'ü 2 yıl kullandım. hiç yağ yakma sorunu olmadı.

    _____________________________
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    He gülüm he


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İŞ ADAMI
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Teknik Kariyeryoutube
    Yağ Yakan Yağ Eksilten Fiat Egea Tipo Aracımıza Yağ Soğutucusu Takıyoruz! Yağ Soğutucu Montajı!
    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=s0LDoyWsVns

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________




  • onatba O kullanıcısına yanıt

    ben yaşamadım dedim, bu motorun yağ yakma sorunu yoktur falan demedim. o konuda bir bilgim yok, ilgim olan bir araç da değil kendisi zaten, şirket aracı olmayaydı işim olmazdı kendisiyle.

    _____________________________
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Yani bende ilginiz var demedim ki hocam. 1.4 egeanın yağ yakması oldukça bilinen ve yaygın bir problem. Fabrikasyon segmanlar yerine farklı tipte segman atınca geçiyor diyor taksiciler. Aracı alır almaz segman atanlar var. Sizin şansınıza belki sorunsuz araç denk gelmiştir. Belki şirket önceden segman atmıştır.

    Egealar bu arada bence o kadar kötü değil. Fca small wide lwb platformunun ürünü. Aynı platformda jeep compass, renegade, alfa tonale, 500x, 500l, doblo vb çok sayıda araç üretildi.

    Stellantis merge sonrası yeni platformlar çıkardı. Psa- stellantis ve çinli dongfengin 2015 den beri ortak platform çalışması var ancak bu platform bir süre daha devam eder gibi duruyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • onatba O kullanıcısına yanıt

    evet, aslında bu cevabı bir yukarıdaki arkadaş hakediyordu ama yazmaya değer görmedim arkadaşı.


    benimki şirketin verdiği sıfır araçtı. yani herhangi bir şirketin segman atması mümkün değil. fiat merkez bayiinden teslim almıştım aracı. belki yeterince km yapmadım bilemiyorum. performansı kötüydü ama hem sessizdi hem de yakışı iyiydi. ben memnun kaldım.


    platform önemli değil. sonuçta öyle bakınca vw de aynı platformda tonla araç üretiyor, biri seat oluyor, biri vw, biri audi ve aralarında kalite farkı var.


    egea'nın ergonomisinden memnundum, hacmi de iyiydi oralarda sıkıntı yok. ama genel malzeme kalitesi kötüydü. kapılar klasik fiat, tangır tungur yani. direksiyonda enjeksiyon çapağı olan başka araç görmedim ben. sıfır şahin almıştım, sonuç olarak yetmişlerin arabası, onda bile yoktu öyle bir şey. ya da samara, reno 9 vs.. bir ton eski model araç kullandım, hiçbirinde yoktu. en berbatı lada sw (murat 124'ün sw hali) idi, onda bile yoktu. yoksa mesela en düşük egea idi benimki, onda bile hill holder vardı. yani ergonomi, donanım iyiydi. ama genel kalite kötüydü. müzik sistemi kötüydü ama böyle ucuz bir aracın baz modelinde daha iyisi olmaz zaten. usb de alıyordu, bluetooth da destekliyordu, o bakımdan iyiydi.


    vakti zamanında stilo beni çok üzdü. o yüzden daha da fiat almam. almandan aşağı inmem. belki japon, kore olur. hanıma i20 düşünüyorum mesela. ama fiat asla. fransızlardan bile kötü kalitesi.

    _____________________________




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.