Şimdi Ara

Ferrari yeni F1 aracını tanıttı; F14-T (Teste Çıkt)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
1.549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk izlenimler doğrultusunda Ferrari’nin şu ana kadar tasarımlarını yayınlayan Williams, Lotus ve McLaren’den farklı bir yaklaşımla daha düz bir burun tercihi yapması dikkat çekiyor.

    Ferrari’nin süspansiyon sistemi tasarımında da ilk bakışta farkedilebilen farklılıklar var.

    F14 T, geçtiğimiz yıl Lotus’tan Ferrari’ye geçen James Allison’un katsıda bulunduğu ilk Ferrari F1 arabası olma özelliğini de taşıyor.

    F14 T ilk kez önümüzdeki hafta Jerez’de pistte olacak.



    Daha pek bir Türkçe yazı yayınlanmadı.O yüzden direk 'F14-T' burdan yayınlanan teknik detaylara ingilizce olarak ulaşabilirsiniz.

    quote:

    ENGINE
    DISPLACEMENT 1600 CC
    MAX REVS 15'000
    TURBO CHARGING SINGLE TURBO
    FUEL FLOW 100 KG/HR MAX
    FUEL CAPACITY 100 KG
    CONFIGUARATION V6 90°
    CYLINDERS 6
    BORE 80 MM
    STROKE 53 MM
    VALVES 4 PER CYLINDER
    INJECTION 500 BAR - DIRECT
    UNITS PER DRIVER 5


     Ferrari yeni F1 aracını tanıttı; F14-T (Teste Çıkt)
     Ferrari yeni F1 aracını tanıttı; F14-T (Teste Çıkt)
     Ferrari yeni F1 aracını tanıttı; F14-T (Teste Çıkt)
     Ferrari yeni F1 aracını tanıttı; F14-T (Teste Çıkt)



     Ferrari yeni F1 aracını tanıttı; F14-T (Teste Çıkt)



    Edit:Araç Jerez pistinde sabah güneş doğunca araç piste çıktı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mono Italiano -- 28 Ocak 2014; 15:31:50 >







  • Araçların önü " karınca yiyen" e benzeyecek diyorlardı.Gerçekten de tam benzemiş


     Ferrari yeni F1 aracını tanıttı; F14-T (Teste Çıkt)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tyll -- 26 Ocak 2014; 19:10:04 >
  • Şu ana kadar ki en berbat tasarıma sahip F1 aracı..Ön taraf tutucu ve klasik Ferrari bu sene de çuvallarsa şaşırmam..
  • ucube... nerede eski estetik tasarımlar.
  • f 2008e bak birde şuna bak izlenme oranı düşecektir büyük ölçüde zaten berniede kabul etti v6 motorların hata olduğunu bir kaç sene içinde v8e geri dönerler
    birde aracın şekline bakıp nasıl cuvallar diyorsunuz anlamıyorum?diğer tanıtılan araçlara bakarsınız ferrarinin görüntü açısından daha iyi durduğunu görürsünüz
  • 15.000 rpm iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkke

    f 2008e bak birde şuna bak izlenme oranı düşecektir büyük ölçüde zaten berniede kabul etti v6 motorların hata olduğunu bir kaç sene içinde v8e geri dönerler
    birde aracın şekline bakıp nasıl cuvallar diyorsunuz anlamıyorum?diğer tanıtılan araçlara bakarsınız ferrarinin görüntü açısından daha iyi durduğunu görürsünüz

    Öncelikle F1'i 98 senesinden beri aralıksız çok yakından takip ederim.F1'deki aero dinamiğe de ilgim epey var diğer araçları gördükten sonra Ferrari'nin ön taraf hava akış sistemini tutucu buldum bu fikrim benim geçmişte 3-4 senedir agresif ön kanat dizaynları yapıyorlardı beceremedikten sonra bunu denemeye kalkmış olabilirler.

    Lotus-Mclaren-Saubuer-Force İndia hicbirinin ön tarafı bence bu kadar çirkin değil tabi bu görecelidir...

    Son olarak ta F2008 yakışıklıydı ama benim için F2004 sadeliği ve şıklığı hiçbir Ferrari aracında olmadı...

     Ferrari yeni F1 aracını tanıttı; F14-T (Teste Çıkt)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkke

    f 2008e bak birde şuna bak izlenme oranı düşecektir büyük ölçüde zaten berniede kabul etti v6 motorların hata olduğunu bir kaç sene içinde v8e geri dönerler
    birde aracın şekline bakıp nasıl cuvallar diyorsunuz anlamıyorum?diğer tanıtılan araçlara bakarsınız ferrarinin görüntü açısından daha iyi durduğunu görürsünüz

    V8 işi bitti artık. seyirci ilgisi zaten 10 yıldır yok. o kadar kural var ki dokundurana ceza. adam gibi kaza izleyemez olduk. yeni motorlarda 2 fark göreceğiz. o V8 sesi artık olmayacak. diğeri de 18000 devir yerine 15000 bin çevirecek.

    totalde beygirde eksilme yok. ancak tur zamanları ilk yıl azalabilir. 2. yıl hafiflemeden dolayı hızlanırlar.
  • Birkac sene önce 20000rpm çeviren araçlar vardi. Ne güzeldi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana görede 2008 deki Ferrari nin tasarımı çok güzeldi.Ama bugune kadar en efsane olarak bulduğum F138, yok böyle bişey direk hayranıyım ya.Bundan 10 yıl sonra direk efsane olarak F138 kalır bence.Ama şuanki tasarımda benim hoşuma gitti aslında.Günümüz otomobil tasarımlarını beğenemiyorum ama tam tersi günümüzdeki F1 ler çok güzel hale bürünüyor.O kimsenin beğenmediği ön tutucu bende hayranlık uyandırıyor.İşin içine turbo girince devir düştü orası biraz kötü ama zaten motorlar artık vasat biliyorsunuz..
  • F1 aracının tasarımı iyi olsa ne olur olmasa ne olur? Adamlar aerodinamik olarak mükemmel tasarım yapmaya uğraşıyorlar. Hesabını kitabını forumdaki 3-5 kişiden iyi yapmışlardır eminimki. Bakalım sesi nasıl olacak. Keşke videoda en azından sesini de verselerdi arkada.
  • Yazik be. 1.6 F-1 araci da oldu. Yakinda 1.0 i da gorcez hrbrid turbo seklinde demedi demeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    Yazik be. 1.6 F-1 araci da oldu. Yakinda 1.0 i da gorcez hrbrid turbo seklinde demedi demeyin.

    Ford 1.0 zaten yaptı bile. Tam olarak bir F1 aracı değil bu. Yollarda kullanmak için tasarlanmış bir eğlence aracı ama Ford'un F1 aracı baz alınarak yapılmış. Buna bakarak 1.0 motorlu F1 araçlarının çok da uzak olmadığını söylemek mümkün. Ancak bu aracı inceleyen herkes çok eğleniyor. Özellikle /Drive izliyorsanız Chris Harris çok beğenmişti.

    http://www.youtube.com/watch?v=tmZMwk14r4c


     Ferrari yeni F1 aracını tanıttı; F14-T (Teste Çıkt)




  • onurcandmt kullanıcısına yanıt
    zaten formula 1 araçları en baştan beri ya 1.6 motor olur yada 3.0 motor.

    Bu arada şu olayı anlamadım Stroke boyu 55mm bol devir çeviriyor 15.000 rpm ne demek ama bi tık üstte olan 65mm stroke boylu aracım 7000 devir çeviriyor en fazla o kadar fark atıyormu rpmde ? bu arada 65mm stroke boyu olan aracım 7000 devir çevirirken 91mm stroke boylu başka bi araç 7500 devir çeviriyor stroke arttıkça azaldıkça ne oluyor anlamadım bi yandan artan stroke boyuyla 7500 deviren araç öbür yandan 55mm stroke boyuyla 15000 devir çeviren araç

    Bu devir olayını ben hala anlayamadım ya neyse




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    CYLINDERS 6

    Konu kapanmıştır benim için, bir efsanenin daha sonu gelmiştir.

    Artık her sene meşrubat firmalarını, sarışın oğlanları şampiyon yapar durursunuz, kendinize iyi bakın organizatörler.

    FIA mahvetti formula 1 i. Sözde teknolojileri kapıştırcaklar ama bu V6 1.6 motorun hata olduğunu Fiat dahil diğer ekiplerde söyledi. Şuan kullandıkları piston benim arabadaki pistonlardan daha ufak...İşin içine turbo girince devir düştü.V12 tamam abartı olabilirdide V10 güzeldi, V8 yine düzgündüde V6 hakikaten rezillik. O çıldırtan ses olmayacak.Benim için Hondanın 1.6 Motorunun sesini duyunca defter direk kapanmıştı...
  • 1,6 lpg ye uyumlu mu
  • Maksimum hızları hakkında bilgi var mı acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Formula 1 severler için... Zafere hücum (Rush) filmini izlemelerini tavsiye ederim
  • Fia nın uyguladığı kurallar, araçları yavaşlatmak ve çevre kirliliğini düşürmek için

    yapılan birçok ilginç yorumun temeli bu bilgiyi bilmemekten kaynaklanıyor heralde.

    1.6 turbo motorlar ve yeni kurallar ile eski keyfi alamayacağını düşünenler

    araçların tiplerinin bozulduğunu ifade edenler

    F1 seyretmesin bu sene

    geçip de Ferrari tasarımları bozdu yok 1.6 motor koymuş bunlar gibi komik eleştirilere gerek yok

    bütün araçlarda 1.6 motor olacak ve bütün araçların burun tasarımı tipsiz bu sene
  • F1 çok yoğun bir arge demektir..şimdi düşünün bir çogunuzun almayacağı/alamayacagı v12, 3000 cc atmosferik araçlar üzerinde mi yapılmasını istersiniz bu argenin, yoksahemen hemen hepimizin baktığı 1.6-2.0 bandında, 4 veya v6 turbo motorlardamı yapılmasını istersiniz.?

    Keşke lpg, elektrik veya dizel seçenekleri de olsa bir şekilde, sevsekte sevmesekte iş bu yöne gidiyor ve kullanmayacağım bir teknolojiye o kadar yüksek arge bütçelerinin yatırılması yerine, kullanacağım teknolojilere yatırılması bence herzaman daha akıllıcadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.