Şimdi Ara

Fermi Ekran Kartları MIMD mi SIMD mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
1.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • internette araştırdım kesin ve net bilgiye ulaşamadım. bu işin uzmanı arkadaşlar fermi mimarisinde mimd kullanıyor mu yoksa bir başka bahara mı kaldı?



    _____________________________
  • google amcada biraz gezindim kimse mimd olduğunu idaa etmiyo ama simd olduğunu söyleyen çok var
    _____________________________
  • Hesap gücüne baktığımızda SIMD şeklinde çalışan çekirdeklere sahip olduğu anlaşılıyor.
    _____________________________
    Teknoloji, sosyolojiye benzer. Çok sebeplidir... :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    Hesap gücüne baktığımızda SIMD şeklinde çalışan çekirdeklere sahip olduğu anlaşılıyor.

    Hesap gücüyle simd ilişkisini açıklayabilirmisin?
    Yada elinde bununla ilgili bi kaynak varsa oda olabilir.
    _____________________________
  • Bu MIMD denen çoklu veri paralelliği sağlayan çok çevrimli komut sistemi (tam Türkçe'si bu mu bilmiyorum), tek hassasiyetli işlemlerde 6 katın üzerinde performans sağlıyor gpu'ya. Çift hassasiyetli işlemlerde ise bu durum geçerli değil diye biliyorum. Zaten Fermi mimarisindeki soru işareti de burada doğuyor. Yaklaşık 3 TFlops işlem gücüne sahip gtx480. Ancak bu işlem gücü, çift hassasiyetli işlemler baz alınarak mı söyleniyor yoksa tek hassasiyetli işlemler mi? Bunu bilemiyorum. Şuan hd5870'in tek hassasiyetli işlem gücü 2,7 TFlops ve çift hassasiyetli işlem gücü ise 0,55 TFlops. Ati'nin akış işlemci sayısı çok yüksek olduğu için hd4800 serisi kartlar bile tek hassasiyetli işlem gücü baz alındığında gtx200'leri geçiyordu (hd4870 için 1,2 TFlops denirken gtx280 için 0,98 TFlops gibi bir rakam telaffuz ediliyordu. Tabi bu durum teorikti). Şuanda da benzer bir durum yaşanıyor. Tek gpu'da iki kartın da aritmatik işlem gücü benzer. Ama şu bir gerçek ki; Ati kartların önüne geçmiş olsaydı Nvidia, sağır sultana bile duyururdu bunu.

    Konuyla ilgili yazılmış makale vs. var mı bilmiyorum. Daha önce sanırım bir haberde bu konuya değinilmişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M@U -- 24 Temmuz 2010; 0:38:25 >
    _____________________________
    Teknoloji, sosyolojiye benzer. Çok sebeplidir... :)




  • Demek istedğini anladım,okadar transistörle mimd kulansaydı arada performans olarak uçurum olurdu diyorsun yani özet olarak,yanlız şu tek kassasiyet çift hassasiyet olayını uzun zamandır merak ediyorum,nette çok araştırdım ama bununla ilgili bişey bulamadım yada gözümden kaçtı,bi bilgin varmı bu konuda,işlem yapılan veri tipi boyutuyla alakalı bişeymi?Yani 32bit uzunluğundaki veri tipiyle 64bit uzunluğundaki veri tipi gibi?
    _____________________________
  • quote:

    Yaklaşık 3 TFlops işlem gücüne sahip gtx480
    Bu kısmı kanıtlarsan çok iyi olur çünkü yanlış olduğunu biliyorum
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • O konuda ufak da olsa bir bilgim var ama grafik işlemcilerin yapabildiği işlemler için de geçerli mi tam bilmiyorum.

    Yazılım dilinde sayısal veriler için hassasiyet kavramı vardır. Bir aritmatik işleminde bulunan sayılar tam sayı değil ise programın çalışabilmesi için işlenecek sayı bilgisinin hassasiyeti belirlenmelidir. Tek hassasiyetli sayı verilerine virgülden sonra 8 sayı, çift hassasiyetli sayı verilerine ise virgülden sonra 15 sayı ile değişken atamak ve işleme sokmak mümkündür (yanlış hatırlıyor olabilirim). Yani çift hassasiyetli sayılar karmaşık yapıları sebebiyle daha fazla işlem gücünü gereksinim duyarlar.

    Ancak günümüzde ekran kartları (esas isimleri çizim kartıdır), çizim yaparken matris kullanırlar. Matris kayar nokta hesaplamaları için gerekli olan işlemdir. Tabi bir de poligon olarak adlandırdığımız, değişken üçgenler vardır ki bunlarda analitik düzlemde oluşturulur. Şöyle:

    x, y olarak bildiğimiz analitik düzlemde 3 boyutlu görüntünün oluşabilmesi için derinlik bilgisini verecek z düzlemi bulunur. Üçgenin üç noktasının da koordinatları matris ile hesaplanır ve analitik düzlemdeki yerini alır. Bir nokta yer değiştirdiğinde, değişen koordinatlar otomatik olarak diğer noktaların koordinatlarının da değişmesini matris ile sağlar. Bu nokta da hesaplama gücü oldukça önemlidir. Şöyle söyleyeyim; GT5 adlı PS3 oyununda her araç 200.000 poligon ile oluşturulmaktadır. Bu sebepten ekranda gördüğümüz tüm araç ve nesneler için çok yüksek sayılarda poligon hesaplaması yapılır ki, bunlar da zaten belirttiğim üzere değişen (koordinatları değişmekte olan/noktaları kayan) üçgenlerdir. Kayan nokta hesaplama deyimi de buradan gelir (Flops [FLoating Point Operations Per Second/Saniye başına düşen kayan nokta işlemi]). Bu hesabı yapan birimlere de MADD ve MULL adı veriliyor. MADD denen birimde 2 adet aritmatik işlemci vardır, MULL'da ise tektir ve bildiğim kadarıyla her durumda çalışmaz (Bu bahsettiğim birimler Nvidia'nın 8 ve sonraki serileri için geçerlidir). Hızları, shader hızına bağlıdır (nv40 ve g70 [GeForce 6 ve 7] mimarisinde vertex shader'ların hızına bağlıydılar).

    Ati de ise MULL denen bir birim yok diye biliyorum. Aritmatik işlem gücü akış işlemcilerindeki MADD birimleri ile sağlanıyor ki bu da Nvidia'da 3 birim olabilecekken Ati'de 2 olduğunu gösteriyor. Tabi mimari farkları da bu işlem gücünü belirliyor. Diğer mesajımda söylemiştim, Ati kartların akış işlemci sayısı oldukça fazladır. Her iş hattında biri kapsamlı olmak üzere 5 adet akış işlemcisi bulunur Ati'nin R600 (şuan hâlâ kullandığı) mimarisinde iş hattı başına 2(MADD) x 5(akış işlemcisi) x 850(işlemci hızı) şeklinde hesaplanır. Toplamda ise 320 adet iş hattına sahip olması sebebiyle hd5870 için 320 x 5 x 2 x 850 = 2720000 MFlops işlem gücü bulunur. Bu da o bahsettiğimiz tek hassasiyetli işlem gücü olmaktadır.

    Nvidia'da ise unified shader (tümleşik tarayıcı/karartıcı) mimarisi ile biraz daha farklı bir tablo çizer. 480(CUDA çekirdeği) x (2(MADD) + 1(MULL)) x 1400(shader hızı) = 2016000 MFlops değerini buluruz. Tabi bir de MULL biriminin kullanılamadığı hesaplamalar var ki o zaman bu işlem gücü daha da düşecektir.

    Yapılarının farkı, oyunlardaki kullanımı veya programlardaki kullanımı, durumlarını belirler vs...

    Tabi bir de doku kaplama vs. hadiseler var ki; taaa ilk nesil ekran kartlarına kadar konuyu taşımamız gerekir. Ayrıntıya girersek çıkamayız.

    @Mete Can Karahasan

    Gecenin bir vakti yazınca, oluyor öyle yanlışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M@U -- 24 Temmuz 2010; 3:23:23 >
    _____________________________
    Teknoloji, sosyolojiye benzer. Çok sebeplidir... :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blacksmoke

    internette araştırdım kesin ve net bilgiye ulaşamadım. bu işin uzmanı arkadaşlar fermi mimarisinde mimd kullanıyor mu yoksa bir başka bahara mı kaldı?


    two 16-way SIMD units (the 32 “cores”): 32 FMA FP32s, 32 ADD INT32s, 16 MUL INT32s, 16 FMA FP64s
    - a quadruple SFU unit: 4 FP32 special functions or 16 interpolations
    - a 16-way 32-bit Load/Store unit

    fermilerde 1sm kümesinde 32core x16 küme olduğundan =512cuda 1tanesi kapatıldı biliyorsunuz

    gtx 480de=480
    gtx 470de=448
    gtx 460da=336


    gtx 480 ve 470 16 PolyMorph motoruna sahip

    gtx 460da 8adet var PolyMorph buda yarı yarıya tess performansı kaybı demektir ama real testlerde vs böyle kayıp yok nvidia bunu nasıl aştı bilmiyorum @anni nerdesin jensene sor şunu
    sanırım 1920x1080çöznlükten sonra asıl kaybı daha etkin görcez tess performansda
    gpu hızlarına çok iyi tepki veriyor oyunlarda çünkü gpuları çok verimli asıl gücü daha iyi tek döngüde

    336 sm daha iyi gpu hızıyla shader üniteleirn daha iyi tess performansını artırcağını hesapladılar ve bu yeterli görüldü sanırım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demircibu -- 24 Temmuz 2010; 4:11:49 >
    _____________________________
    Alem Bakar Neo Akar
    Zotac rtx 5080 amp infinity @3270mhz //Mi 14 pro 512gb




  • mimd yok benim bildigim ve ati şu anda mimd uzerine calisiyor galiba

    oyle bir soylenti vardi

    eger mimd basarilabilirse ben cok yuksek performans artisi bekliyorum

    bu arada bu kelimelerin acilimlari bilmeyenler icin


    Single instruction, multiple data (SIMD) (tek komut coklu veri)

    MIMD (Multiple Instruction stream, Multiple Data stream) (coklu komut coklu veri inanilmaz zor basarmasi fakat cok yüksek verim ve performans)
    _____________________________
    Ücretsiz ve Türk yapımı MonsterMMORPG oyunu Pokemon tarzında şu an itibarı ile 658 farklı (profesyonel çizim ve özellikleri profesyonelce atanmış) canavara sahiptir ve MonsterDex sayfasından canavarlara bakabilirsiniz.
    Oyunda ekstra efektleri ile (burning-yanma, freezing-donma vb...) beraber çalışan 550+ saldırı, bütün efektleri çalışan 207 yetenek (ability) ve özellikleri tam olarak çalışan 296 farklı eşya bulunmaktadır.
    Oyunda Live Battle-Canlı Savaş (PVP) Mükemmel Şekilde Çalışmaktadır || Güncel Versiyon : Alpha 1.1.5

    Not : Bu imzada kullanılan linkler forumdestek@donanimhaber.com tarafından onay almıştır!
  • birisi fermilerin mimd gibi davranan simd olduğundan bahsediyordu , birazdan gelir konuya
    _____________________________
    Console PC - Xeon Silver 4214 - Supermicro X11SPM-TPF-O - 192GB DDR4 - GTX1070Ti - 1TB 970 Evo NVME - x520-2 10G Ethernet - Corsair 280X
    Server - Dual E5-2670 v3 - Gigabyte MD60-SC0 - 192GB DDR4 - 8x2TB HDD - 16x1TB Kingston KC600 SSD - x520-2 10G Ethernet - Dell H700 - Atto ExpressRAID R608 - RES2SV240 Sas Expander

    FJR1300
  • blacksmoke kardeşim bu tür faydalı konular açarak bilgilenmemizi sağladığın için teşekkür ederim
    _____________________________
    Bütün itibar O'nundur, hatalar ise benim.

    Origin ID: El_Mukteda
  • Internet'de GF100'deki çekirdek yapısının MIMD olduğundan pek bahsedilmiyor, SIMD olsada GT200'dekinden farklı elbette.

    @ M@U
    Ati'deki akış işlemcilerinden 1 tanesi kapsamlı diğerleri daha ufak. HD 5870'in 2.7 teraflop işlem gücü üretmesi için diğer 4 tanesinin herbiri kapsamlı ile aynı hesaplama gücünü üretiyor olması lazım, orasıda biraz karışık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 25 Temmuz 2010; 7:55:37 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demircibu

    quote:

    Orijinalden alıntı: blacksmoke

    internette araştırdım kesin ve net bilgiye ulaşamadım. bu işin uzmanı arkadaşlar fermi mimarisinde mimd kullanıyor mu yoksa bir başka bahara mı kaldı?


    two 16-way SIMD units (the 32 “cores”): 32 FMA FP32s, 32 ADD INT32s, 16 MUL INT32s, 16 FMA FP64s
    - a quadruple SFU unit: 4 FP32 special functions or 16 interpolations
    - a 16-way 32-bit Load/Store unit

    fermilerde 1sm kümesinde 32core x16 küme olduğundan =512cuda 1tanesi kapatıldı biliyorsunuz

    gtx 480de=480
    gtx 470de=448
    gtx 460da=336


    gtx 480 ve 470 16 PolyMorph motoruna sahip

    gtx 460da 8adet var PolyMorph buda yarı yarıya tess performansı kaybı demektir ama real testlerde vs böyle kayıp yok nvidia bunu nasıl aştı bilmiyorum @anni nerdesin jensene sor şunu
    sanırım 1920x1080çöznlükten sonra asıl kaybı daha etkin görcez tess performansda
    gpu hızlarına çok iyi tepki veriyor oyunlarda çünkü gpuları çok verimli asıl gücü daha iyi tek döngüde

    336 sm daha iyi gpu hızıyla shader üniteleirn daha iyi tess performansını artırcağını hesapladılar ve bu yeterli görüldü sanırım...

    Fermiler mimd arkadaşlar, Nvidia'nın daha erken olarak sunduğu bir avantaj ama çok bir farkını gördüğümüzü sanmıyorum.
    Demircibu şu tablolardan ne anlamamız gerektiğini anlatabilir misin?
     Fermi Ekran Kartları MIMD mi SIMD mi? Fermi Ekran Kartları MIMD mi SIMD mi? Fermi Ekran Kartları MIMD mi SIMD mi?
    Bu da fermilerin tflops gücünü görebileceğiniz tablo, gtx480 2tflops bile değil:
     Fermi Ekran Kartları MIMD mi SIMD mi? Fermi Ekran Kartları MIMD mi SIMD mi?
     Fermi Ekran Kartları MIMD mi SIMD mi?
     Fermi Ekran Kartları MIMD mi SIMD mi?
     Fermi Ekran Kartları MIMD mi SIMD mi?
    Burada da antialiasing ayarları kıyaslandığında kartların z örnekleme performansı - ne ilginçtir ki ATilerin performansı 2x-4x-8x diye gittikçe %40 artıyor:
     Fermi Ekran Kartları MIMD mi SIMD mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mete Can Karahasan -- 24 Temmuz 2010; 18:32:08 >
    _____________________________




  • Mete Can verdiğin linkler boş çıkıyor sanırım linkler kırık

    tabloda veri olmadığından yorum yapamıcam yazıları yaz yorumlarız yine fr uzantılı site fransızcamda yok
    _____________________________
    Alem Bakar Neo Akar
    Zotac rtx 5080 amp infinity @3270mhz //Mi 14 pro 512gb
  • Bağlantıları tinypic'e yükledim, açılıyorlar şimdi.
    _____________________________
  • Fermiler MIMD nvidia ilk kullandı bu özelliği hatta fx57 haberlerindede geçiyordu fermiler çıkmadan önce
  • Ben de MIMD diye biliyorum.

    CUDA da programlama yaparken kernel denen c programlama dilinde kullanılan fonksiyon tipine benzeyen ozel bir fonksiyon kullanılıyor. Fermı de kart uzerınde ıkı farklı kernel ıslem yapabılıyor. Örneğın işlemcilerin bir kısmı toplama yaparken diğerleri çarpma işlemi yapabiliyor. GTX200 ler de ve Radeonlarda tek bir kernel kullanabiliyorsunuz, yanı önce toplamayı bitirmeniz gerekiyor, sonra carpma işlemini yapan kernel yükleniyor. Birden fazla kernel kullanmak Multıple Instructıon Multı Data olmasını sağlıyor. Diğer kartlar tek kernel çalıştırabildiği için single instructıon Multiple Data olarak adlandırılıyor
    _____________________________
    MB:ASUS M3A32-MVP Deluxe/WiFi-AP, AMD PHENOM 9750 , Mushkin 800 Mhz (2X 1024 MB) DUAL CHANNEL DDR2 Thermaltake 500W PSU, Sapphire 4850
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DEATH71

    Fermiler MIMD nvidia ilk kullandı bu özelliği hatta fx57 haberlerindede geçiyordu fermiler çıkmadan önce


    Fx57 nin haberi Gt300 mimarisi cikacak seklindeydi. O zaman bu teknolojinin gelecegini söylüyorlardi. Ama bu gerceklesmedi sanirim. Gf100 ler geldi piyasaya. O zaman cok haberler dönüyordu piyasada.
    _____________________________
    PC:intel Core i7 10700K Noctua NH-D15 Black., Asus Rog Strix Z490 E Gaming 16gb ddr4 3600, Ssd 256 gb850evo , Hardisk 4TB, MSI RTX 4070Ti Gaming X Trio 12gb. Aoc agon pro ag274QXM 2k 170hz monitör. Sinema Sistemi: Pioneer vsx 831, Harmankardon HKTS 1 5 16, Nvidia Shield 16 gb Android Tv 2TB WD element, Panasonic TX-50DXX789 Tv, Telefonlar: Samsung S24 ultra, S21 Ultra, S9 edge plus, S9, S7, Kameralar :Canon Eos 650D, Canon HF 200
    Audi A6 45 TDI Quattro 2021
  • Bende MIMD diye bilyiorum fermileri.
    _____________________________
    DH Otomobil Genel: "- x ve y arasında kaldım, hangisini alayım? - x alın. - y'yi tek geçerim. - x çakar. - y takar. - z düşünmez misiniz? - t verelim? - x ile çok güzel yanlanır, buyrun size video. - k alın pişman olmazsınız. - f varken k önerilir mi yuh artık! - doğru konuş! - hadi lan, seni paramla ezerim! - adres ver adres! - cart curt..."
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.