Bildirim
Farklı lastik boyutu takma hakkında bir soru
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
ön ve arka lastiklerin çapları arasında 2cm lik fark oluşur şahsi fikrim böyle birşey yapılmamalıdır. -
neden yapılmamalıdır? arkanın önden 2 santim yuksek yada alcak olmasının ne gibi bir zararı olabilir? -
denge yitirilir. ben 42 numara ayakkabı kullanıyorum. Bir ayağıma 42 birine 44 numara giyip koşamam mesela -
ayakkabıyla ne alakası var arkadaş
195 65 15 lastiklerine normalinden az hava basarsın olur biter.bence hiç bir fark olmaz 65 olması konforu arttırır ama janta sığması nasıl olur onu bilemem
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayhan1923 -- 12 Mayıs 2012; 18:00:36 > -
quote:
Orijinalden alıntı: 75hp
denge yitirilir. ben 42 numara ayakkabı kullanıyorum. Bir ayağıma 42 birine 44 numara giyip koşamam mesela
iyide arkadaşım sağa farklı sola farklı lastik takmıyoruz ki ön ve arkaya farklı takıyoruz, bence gereksiz bir benzetme olmuş, hadi düz taban yerine 0,5 cm topuklu ayakkabı giydiğini düşün neyse... -
deneyin görelim o zaman -
Aracının orijinal yüksekliğini korumalısın. Düşündüğün lastik değişikliğini yaparsan teoride 1 cm fark oluşur(60 yanak 117mm, 65 yanak 127mm). Konforun artacak muhtemelen ama güvenliğin ne hale gelecek iyi düşünmek lazım. Yük transferlerinden olumsuz etkileneceksin. Belki rüzgar direncin de değişecek. Km saatin şaşabilir. Hadi bunlar küçük farklar diyelim, ama normalde böyle bir değişiklikte lastiğin garanti dışı kalacaktır. Lastik ölçü seçimlerine uzun testlerin sonunda karar veriliyor. Süspansiyon sisteminin çalışma mesafeleri, lastiklerin esneme payları vs, hepsi bir bütün. Aracının sana vereceği maksimum konfor, performans ve güvenlik bu değişiklikten bir şekilde etkilenecektir. Eğer çok makul sebepler yoksa(mesela sürekli köy yolu tarzı bir sürüş ortamı) bu değişikliği bilinen bir markanın yetkili satıcısı olarak tavsiye etmem.
Ayrıca, az hava basmak gibi ölümcül çözümleri(?) bir bilgiymişçesine insanlara sunmak nasıl bir cehaletin ürünüdür bunu iyi sorgulamak lazım.
-
otomobiller belirttildiği gibi çok dar sınırlı toleranslar çerçevesinde üretilmiş makineler değildir, marka ismi vermeden, aynı aracın fabrikasyon olarak düz, cross, gt versiyonlarında farklı farklı yay yüksekliği, farklı farklı birbiriyle uyuşmayan yani muadil ebat bile olmayan lastiklerle piyasaya sürüldüğünü görürsünüz, otomobil tüm yol ve iklim koşullarında her türlü olasılığın yaşanabileceği ortamlar için üretilmiştir, hadi bir F1 aracı deseniz, anlarım, en ufak bir aerodinamik ayar türlü sonuçlar ortaya çıkarabilir, ama sonuçta bu araç sadece belli bir amaca hizmet etmek için üretilmiştir, o yüzden o amaca yönelik çok ince mühendislik ve ayar-ürün-teknik gerektirir, günlük bindiğimiz araçlarımız ise hertürlü koşulda en optimal seviyede yol yapmak için geliştirilmiştir,
ilk arkadaşın sorusuna gelecek olursak,
bazı üreticiler kullanımı mümkün olduğunca basitleştirmek adına ön-arka hava psi değerini optimum bir seviyede tutarak aynı belirlemişlerdir, fakat bazı istisna üreticilerise ön arka için ayrı değer verirler, gerçeğide budur, süper spor otomobiller haricinde kolay kolay %50 ağırlık dağılımı olan otomobil yoktur, yani ağırlığın çoğu öndedir, bu yüzden önde herzaman daha fazla hava olmalıdır, bunun tam değeri ise yine aracın kendi teknik bilgilerinde yer almaktadır,
195 60 15 yerine 195 65 15 ebat rahat rahat takılır arkadaşım, nedenini yukarda açıkladım, hiçbir sorun olmaz, 1cm lik fark arabanın ağırlık transferini çok çok kötü bir duruma getirip ilk virajda fırlatacaksa zaten, öyle bir arabadan derhal kurtulmanızı tavsiye ederim,
bir diğer ayrıntıda şudur, yeni lastik daima ARKAYA takılmalıdır, yere daha iyi tutunacağından, ve arka taraf daha hafif olduğundan böyle yapılmalıdır, virajda önden kaymaya başlayan aracı kendi şeridine döndürmek için ayağını gazdan çekmen yeterdir, fakat araç arkadan kaymaya başlarla çeşitli kontralarla ve gazla araca yön vermek gerekir ki, buda tecrübesi olmayan biri için imkansızdır,
yine ülkemizde çok fazla, büyük alaşım jant, ince yanak geniş taban lastik hastalığı vardır, bunların hepsi tamamen israftır, bi kere alırken jantlar müthiş derecede pahalıdır, ikincisi bir kırılma hasar gibii durumda direkt çöptür, bu da çok sık yaşabilir malum yollarımzdan ötürü, ikincisi bu ebatların lastikleride aşırı pahalıdır, sebebi ise tamamen az üretimdir, daha fazla hammadde veya özel bir üretim tekniği olduğundan değildir, yani üretici burda da kazığın alasını geçirmektedir, ve birde araç ömrü boyunca yenileme gereksinimi yüzünden her seferinde aynı kazığı yiyecek olacağınız gerçeğidir, kışlık lastik bulamamanızda cabası veya yine çok çok pahalı olacağından almayacak olmanız, ve bir en gerçek olan gerçek var ki, bu lastiklerin mükemmel derece yol tutuşa katkısı olmayacağıdır, eğer yol tutuşu arttıracaksanız slick & semi slick lastik tercih etmelisiniz, veya iyi bir lastiğin V tipi desenli lastiğini tercih ediniz, bu paragrafın kısacası ise bu jant-lastik kombinasyonu bizler için son derece gereksizdir, bundan 20 sene evvel D segment araçlar 175 65 14 lastik takıyordu orjinal fabrikasyon...
lastik tercih ederkende beklentiler önemlidir, alırken ekonomi mi, kullanırken ekonomi mi, en üst düzey yol tutuş mu, yoksa 4 mevsim kullanabileceğimiz adaptif M+S lastiklermi, yoksa gerçek bi kış lastiği mi vs. daha çok sorular sorulabilir, beklentiler önemlidir...
burda daha fazla methiyeler dökebilirim, ama gerek yok, servis-bayi-vs. yani aslında bu işin mutfağında değilde işin pazarlama kısmında çalışanlar için belli sabit gerçekler vardır, sadece bunun eğitimini alırlar, ellerinde ne varsa onu satarlar, yada sattıkları ürün en iyisidir, (onlara göre) eğer birşey diyorlarsa o kesin doğrudur, yetkili servis çalışanlarına da spesifik tercihlerinizde güvenmemenizi tavsiye ederim forumda çok bilgili arkadaşlar var, lastik tercihi olsun, yağ tercihi, akü tercihi vs. durumlarda onlara danışabilirsiniz...
-
Benim de benzer bir problemim var.
Araç Megane SW önden çekişli, orjinal lastikleri 185 60 15. Katalogda hava basıncı
normalde : Önler 2,2 / 32 arkalar 20 / 29
otoyol ve yüklü: Önler 2,4 / 35 arkalar 2,2 /32 belirtilmiş.
Kış lastiği alırken "elimizde yok, pek fark etmez deyip 185 65 15 taktılar. Ben de bilmediğimden ses çıkarmadım. Gerek otoyolda gerekse günlük kullanımda pek fark hissetmiyordum. Fakat lastiklerin biraz büyük olduğu belli oluyor. Ola ki zincir takacak olsam işim zor. Çünkü çamurluk ve lastik arası daralmış durumda olduğundan sürtme yapacak.
Geçen yıl fazla soğuk olmadı, zincir takmak zorunda kalmadım fakat bu yıl belirtiler daha soğuk bir kış olacağı yönünde (bugün Ilgaz'a ilk kar düşmüş). Ayrıca 65 yanak lastiğin zamanla ön takımı yoracağını da düşünüyorum. Lastikler yeni Continental TS 850 kalitesi belli, 4 ay kullandım ve ortalama 4000 km yapmışımdır. Hepsini değiştirmeye niyetim yok.
Acaba önlere 185 60 15 kış lastiği taksam, arkaları da 185 65 15 olarak bıraksam bir ABS çekiş denge vb açısından sıkıntı olur mu? Arada 18.5 mm fark var:
http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 28 Eylül 2014; 19:19:25 >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
otomobiller belirttildiği gibi çok dar sınırlı toleranslar çerçevesinde üretilmiş makineler değildir, marka ismi vermeden, aynı aracın fabrikasyon olarak düz, cross, gt versiyonlarında farklı farklı yay yüksekliği, farklı farklı birbiriyle uyuşmayan yani muadil ebat bile olmayan lastiklerle piyasaya sürüldüğünü görürsünüz, otomobil tüm yol ve iklim koşullarında her türlü olasılığın yaşanabileceği ortamlar için üretilmiştir, hadi bir F1 aracı deseniz, anlarım, en ufak bir aerodinamik ayar türlü sonuçlar ortaya çıkarabilir, ama sonuçta bu araç sadece belli bir amaca hizmet etmek için üretilmiştir, o yüzden o amaca yönelik çok ince mühendislik ve ayar-ürün-teknik gerektirir, günlük bindiğimiz araçlarımız ise hertürlü koşulda en optimal seviyede yol yapmak için geliştirilmiştir, ilk arkadaşın sorusuna gelecek olursak, bazı üreticiler kullanımı mümkün olduğunca basitleştirmek adına ön-arka hava psi değerini optimum bir seviyede tutarak aynı belirlemişlerdir, fakat bazı istisna üreticilerise ön arka için ayrı değer verirler, gerçeğide budur, süper spor otomobiller haricinde kolay kolay %50 ağırlık dağılımı olan otomobil yoktur, yani ağırlığın çoğu öndedir, bu yüzden önde herzaman daha fazla hava olmalıdır, bunun tam değeri ise yine aracın kendi teknik bilgilerinde yer almaktadır, 195 60 15 yerine 195 65 15 ebat rahat rahat takılır arkadaşım, nedenini yukarda açıkladım, hiçbir sorun olmaz, 1cm lik fark arabanın ağırlık transferini çok çok kötü bir duruma getirip ilk virajda fırlatacaksa zaten, öyle bir arabadan derhal kurtulmanızı tavsiye ederim, bir diğer ayrıntıda şudur, yeni lastik daima ARKAYA takılmalıdır, yere daha iyi tutunacağından, ve arka taraf daha hafif olduğundan böyle yapılmalıdır, virajda önden kaymaya başlayan aracı kendi şeridine döndürmek için ayağını gazdan çekmen yeterdir, fakat araç arkadan kaymaya başlarla çeşitli kontralarla ve gazla araca yön vermek gerekir ki, buda tecrübesi olmayan biri için imkansızdır, yine ülkemizde çok fazla, büyük alaşım jant, ince yanak geniş taban lastik hastalığı vardır, bunların hepsi tamamen israftır, bi kere alırken jantlar müthiş derecede pahalıdır, ikincisi bir kırılma hasar gibii durumda direkt çöptür, bu da çok sık yaşabilir malum yollarımzdan ötürü, ikincisi bu ebatların lastikleride aşırı pahalıdır, sebebi ise tamamen az üretimdir, daha fazla hammadde veya özel bir üretim tekniği olduğundan değildir, yani üretici burda da kazığın alasını geçirmektedir, ve birde araç ömrü boyunca yenileme gereksinimi yüzünden her seferinde aynı kazığı yiyecek olacağınız gerçeğidir, kışlık lastik bulamamanızda cabası veya yine çok çok pahalı olacağından almayacak olmanız, ve bir en gerçek olan gerçek var ki, bu lastiklerin mükemmel derece yol tutuşa katkısı olmayacağıdır, eğer yol tutuşu arttıracaksanız slick & semi slick lastik tercih etmelisiniz, veya iyi bir lastiğin V tipi desenli lastiğini tercih ediniz, bu paragrafın kısacası ise bu jant-lastik kombinasyonu bizler için son derece gereksizdir, bundan 20 sene evvel D segment araçlar 175 65 14 lastik takıyordu orjinal fabrikasyon... lastik tercih ederkende beklentiler önemlidir, alırken ekonomi mi, kullanırken ekonomi mi, en üst düzey yol tutuş mu, yoksa 4 mevsim kullanabileceğimiz adaptif M+S lastiklermi, yoksa gerçek bi kış lastiği mi vs. daha çok sorular sorulabilir, beklentiler önemlidir... burda daha fazla methiyeler dökebilirim, ama gerek yok, servis-bayi-vs. yani aslında bu işin mutfağında değilde işin pazarlama kısmında çalışanlar için belli sabit gerçekler vardır, sadece bunun eğitimini alırlar, ellerinde ne varsa onu satarlar, yada sattıkları ürün en iyisidir, (onlara göre) eğer birşey diyorlarsa o kesin doğrudur, yetkili servis çalışanlarına da spesifik tercihlerinizde güvenmemenizi tavsiye ederim forumda çok bilgili arkadaşlar var, lastik tercihi olsun, yağ tercihi, akü tercihi vs. durumlarda onlara danışabilirsiniz... |
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X