< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ado -- 10 Ağustos 2017; 23:40:50 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ado -- 10 Ağustos 2017; 23:40:50 > |
Aslında kurumların denetim birimleri de mevcut ama birincisi her firmada yok, ikincisi ise olanlarda da yetersiz kalıyorlar hele ki yoğun sezonda.
Ancak bu denetim mekanizması inanıyorumki çok yakın zamanda zaruri bir hal alacak. Bu işin yaptırım ayağı çok kolay hocam. Yetkili servisler, vermiş oldukları hizmetin bedelini üretici firmadan alıyorlar, Bu doğrultuda; 1- Tüketicinin satın almış olduğu firma yetkili servis yönlendirmesi yapar 2- Yetkili Servis tüketici adresinde gerekli hizmeti sağlar 3- Hizmet bitti bilgisi sisteme girilir 4- Denetleme birimine otomatik olarak görev emri açılır 5- Denetleme personeli montaj yapılan adresi ziyaret eder, teknik kontrolünü yapar ve A-) Teknik prosedüre riayet edilmiş mi B-) Tüketici Memnuniyeti sağlanmış mı unsurlarını kontrol eder. 6- Sonuç olumlu ise Sistemde hakkediş ödemesi onaylanır 7- Sonuç olumsuz ise sistemde hakkediş ödemesi onaylanmaz ve Yetkili Servis Tüketici memnuniyeti sağlanmadan veya Teknik prosedüre uygun hale getirmeden o ödemeyi alamaz Bu şartlar altında 2-3 kere montaj parasını firmadan alamayan yetkili servis sahibi, Teknik personelinin işlerini ADAM gibi yapması için baskı yapmak zorunda kalacaktır. Zira bu işin bir kısmı servis sahipleri yüzünden, bir kısmı da personel yüzünden kaynaklanmaktadır. GERÇEK anlamda medeniyetin yakalandığı ülkelerde iş ahlakı denen bir olgu var hocam, bu nedenle yaptırım gerekliliği kalmıyor. Ancak bizim ülkemizde maalesef kanun ve nizam var olmakla birlikte 1- uygulanabilirlik yok 2- iş ahlakı yok gibi gerekçelerle bu düzen işlememektedir. Bir gün bu profesyonelliği yakaladığımız günleri göreceğiz umarım. ![]() |
Hocam biliyorum uzun iş ve de meşakkatli, Lakin ben yapardım emin olun. Zira haklı olduğumu biliyorum. Ben burada bir üyemizin 56TL para iadesini servise yaptırtmak için ortalığı ayağa kaldırdım, bu direnci biz göstermezsek istedikleri gibi at oynatırlar.
Size ÜCRETSİZ MONTAJ vaadinde bulunuldu mu? Evet bulunuldu. Satış aşamasında veya keşif esnasında size bu bilgi verildi mi? Bildiğim kadarıyla Hayır. Bu durumda size düşen bu hizmetin VAAT EDİLDİĞİ GİBİ yapılmayacağı takdirde iade için devlet kanalı ile resmi işlem başlatacağınızı beyan etmektir. Yine de tabi ki takdir sizindir hocam. Konu para değil, konu, tüketicinin güveninin suistimal edilmesidir. Olaya hukuki açıdan dahi baksak, 6502 sayılı tüketiciyi koruma kanununun 13 üncü maddesi bu konuda gayet açık bir şekilde, sadece MAL değil HİZMET için de AYIP kavramını kabul etmiş ve şöyle demiştir. Buna göre ayıplı hizmet, (kısaltıyorum) objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması (yani ücretsiz montaj özelliği) Başka bir paragrafta ise ''tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi hukuki ve ekonomik eksikler'' diye devam ediyor yani siz bu ürüne bu kadar para verdiniz (yani 4 klima alınabilecek paraya 2 klima alıp aynı zamanda ücretsiz montaj hizmetinden de elektrikçi parası vermek (Hemde 2 kere) suretiyle mahrum bırakıldınız) 2 kere 70 TL para ödeyeceksiniz hem de 1 eve 1 kere gelinmesine rağmen. İnsanlar 150TL ye komple klima monte ettiriyor hocam. Hem de elektriğinden gazından tuzuna alçısına kadar her şeyi yapılıyor bu hizmet karşılığında. İşin hukuki kısmını kurcalasanız size uyacak daha bir çok paragraf ve bu doğrultuda alınmış yargı kararları bulursunuz. Ben oturduğum yerden öyle kolayca yazıp çiziyor görülmek de istemem hocam, ama inanın yolda gördüğü açık egsoz araba ve motosikletleri dahi hiç üşenmeden plakalarını alıp, yapabiliyorsam resimleyip devlete bildiren ben, asla bu işi kabul etmez her kapıyı çalardım buna emin olun. Yazdıklarım kişisel görüştür ve sadece tavsiye niteliği taşır sizi malınızdan etmek veya markaya cephe almanızı sağlamak değil amacım. Sadece HAKKINIZ/HAKKIMIZ olan hizmetin verilmesini istiyorum o kadar ![]() |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|