Şimdi Ara

Evinize Klima Montajına Geleceklerse Mutlaka Okuyunuz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
187
Cevap
50
Favori
121.415
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
28 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba;
    Yine bir bilinçlendirme yazısı ile karşınızdayım. Aslında Bu Metni, görsel ile destekleyecektim ama yoğunluktan vakit bulamıyorum. En azından fikir vermesi açısından sizlere paylaşma gereği duydum. Zaman içerisinde vakit buldukça konuyu revize ederim.
    Elbette sizlere faydası olsun diye kendi yazdığım bir yazı olması nedeniyle eksik kısımları olabilir, Bu eksikleri iletirseniz konuda revizyona gideriz arkadaşlar


    Klima Montajında Dikkat Edilmesi gereken Hususlar

    1- Montaj öncesi ilgili markanın teknik ekibi tarafından keşif hizmeti verilmiş olmalı ve bu hizmet mutlaka belgelendirilmelidir.

    2- Montaj noktası tüketicinin istediği değil, Servisin istediği değil, Teknik olarak en uygun ve ortak kararlaştırılmış yere yapılmalıdır. Servisin dediği yer olmak zorunda değildir. Ancak unutmayınız ki Tüketicinin dediği yer olmak zorunda da değildir. Sizin satıştan vazgeçme hakkınız olduğu gibi, Servisin montaj reddetme hakkı olduğunu unutmamalısınız

    3- Montaj yapılacak alanın elektrik tesisatının kontrolü ve topraklama hattının var olmasından ziyade kapasitesi tespit edilmelidir. Toprak hattı zayıf olan veya hiç olmayan mekânlarda yapılacak olan klima montajlarının, Yeni nesil klimaların yüksek elektronik donanım ve yazılımsal işlevlere sahip olması nedeniyle büyük risk içerdiği, aynı zamanda toprak hatsız mekânların can güvenliği açısından tehlike arz ettiği unutulmamalıdır. Yeni iş güvenliği yasası gereği de ARTIK elektrik bağlantıları yetkili servisler tarafından yapılmamaktadır.

    4- Klima için enerji kaynağı olarak prizler kullanılmamalı, en yakın buat veya mümkün ise sigorta panosundan klimaya özel 3 x 2.5 kesitte (Mümkünse TTR) özel hat çekilmeli, İç ünite yanına Sigorta mutlaka taktırılmalıdır. Dışarıya sigorta takılması ve Elektrik kablosuna ek yapılması gibi durumlar asla kabul görmeyen uygulamalardır.

    5- Elektrik tesisatlarında iç ünite 5 metre, Dış ünite 5 metre olacak şekilde sorumluluk Yetkili Servise aittir. Elbette yine kurumsal uygulamalara göre değişiklik göstermekle birlikte bu mesafelerin dışındaki tesisatlar, panodan klimanın takılacağı noktaya hat çekilmesi vs tüketici sorumluluğundadır.

    6- Montaj için duvara açılacak olan delik için mümkünse PUNCH kullanılmalıdır.

    7- İç ünite drenaj borusu çekildiği gibi mutlaka Dış ünite için de Drenaj Borusu çekilmelidir. Bu hizmet için servis tarafından ek ücret talep edilemez zira firmalar bu hizmetin karşılığında Yetkili servislere bedel ödemekte ve bu bedel içerisinde sizin 5 metreye kadar dış ünite tahliye borunuzun parası da bulunmaktadır.

    8- Bilmelisiniz ki BÜTÜN Markalar ve üretici firmalar VAKUM konusunu ZORUNLU kılmış ve bu doğrultuda tüm ekiplerini defalarca bilgilendirmiş, kurum içi bültenler yayınlamıştır ancak Montaj ekipleri zamansızlık bahanesi arkasına sığınarak veya bilinçsizlikten dolayı VAKUM KONUSUNU pas geçmektedir. VAKUMSUZ MONTAJ KLİMAYA İHANETTİR cümlesini forumumuza gelen her üyemize mutlaka ezberleteceğiz. İster sıfır montaj ister ikinci, ister 5 inci montaj olsun her söküm sonrası yeniden monte edilen klimaya MUTLAKA yeniden VAKUM yapılmalıdır

    9- VAKUM unsurunda süre OLMAZ. Vakumun bittiğine süre değil ibre karar verir. Bu doğrultuda 5 dakika 15 dakika 3 saat gibi söylemlerin forumumuzda ve GERÇEK klima dünyasında anlamı ve geçerliliği yoktur. Manometre bağlanarak ibrenin sıfırın altına düşmesi beklenir, eğer manometrede HASSAS SAAT var ise 10 dakika beklenir, ibrenin yerinden oynamadığı görülürse o zaman Vakum bitmiş demektir. İbre yerinden oynadıysa sistemde kaçak vardır, klima gazı salınmadan önce kaçak bulunmalı, yeniden vakum yapılmalı, yeniden 10 dakika beklenmeli, sorun giderildiyse o zaman sisteme gaz verilmelidir.

    10- ‘’Vakum yerine süpürme yapıyoruz’’ diyen teknik ekibi evden kovabilirsiniz en doğal ve yasal hakkınızdır zira sizden ÇALIYORDUR. Süpürme diye bir yöntem yoktur, süpürme kavramının hangi anlamda kullanıldığı Vakum konusunda yanlış bilinenler yazımızda işlenmiştir okuyabilirsiniz.

    11- Yetkili servisler KOLON ve KİRİŞ kesmeyi/delmeyi reddedebilirler. Bu, Deprem yönetmeliği ve bina güvenliği gerekliliğidir.

    12- Kesilen, delinen, kırılan tüm noktalar alçı ile kapatılmak zorundadır ancak Yetkili Servislerin Boyama zorunlulukları yoktur. Kurum içi eğitimlerde teknik ekiplere verilen bilgi ‘’Müşteri evine nasıl temiz girdiyseniz, aynı şekilde temiz çıkmak zorundasınız’’ şeklindedir.

    13- Uygulamalar markadan markaya değişmekle birlikte, en az 4 metre boru ücretsiz olarak sunulmakta (bazı markalarda 5-15m arası ALM. 5m Bakırdır) birlikte, bu metrajın üzerindeki her 1 metre için ek bedel ödemekle yükümlü olduğunuzu unutmayınız.

    14- Ürün içinden 5 metre boru çıktı, size 7 metre lazım, 2 metre ek yaptılar. YOK ÖYLE BİR ŞEY. Siz ekli boru kullanmak zorunda değilsiniz. Mademki 2 metre için sizden fark isteniyor, o halde ürün içerisinden çıkan 5 metreyi servise teslim edip, servisten 7 metrelik yekpare boru talep ediniz.

    15- 5 metre üzeri tesisata sahip klimalarınız için ilave gaz şarjını mutlaka yaptırınız. Boru çapı ve marka uygulamalarına göre değişmekle birlikte, 5 metreden sonraki her 1 metre için (Fabrika ortamında sistem içerisine 5 metre tesisat baz alınarak gaz şarjı yapılır) 20-30 gram ilave gaz sisteme likit olarak girilmelidir. ‘’R410A gazına ilave olmaz’’ diyen klimacı olmayanların lafına bakmayınız. Gerçek klimacılar sisteme gazı vermeden önce ne yapılması gerektiğini iyi bilir. Fazladan 5 metre demek 100 gram gaz demektir, sistemde toplasanız 600-800 gram gaz olduğunu düşünürseniz 100 gramın önemi daha iyi anlaşılmış olur. İlave gaz şarjınız yapılmazsa Sistem performansınız düşer unutmayınız.

    16- Klimanızın kalıcı elektrik bağlantısı EHLİYETLİ BİR ELEKTRİKÇİ tarafından yapılmak zorundadır. Kurumlara ve kurumların yetkili servislerinin dahi kendi arasındaki uygulama farklılıklarına göre bölgesel anlamda değişiklik gösteren bir konudur. Yasa gereği KESİNLİKLE servisin bağlaması yasaktır, ancak gelecek olan elektrikçi maliyeti kim tarafından karşılanacaktır o ayrı bir muamma dır. Şu anki koşullarda servisler ''Ben Bağlamam'' diyerek işin içinden çıkmaktadır bu nedenle mutlaka satın alın aşamasında bu maddeyi önce netleştiriniz.

    17- Montaja dair teknik tüm bağlantılar-vakum-gaz verilmesi-alçı yapılması-temizlik vb gibi tüm unsurlar bittikten sonra test aşamasında ortam ısısı ve Montajı yapılan klimanın üfleme derecesi dijital termometre ile ölçülüp tüketiciye gösterilmesi gerekir. Tüm bu unsurlar, size verilen hizmetin resmi belgesinde yazılı olmalıdır.

    18- Tüm Hizmetler bittikten sonra tüketici tarafından görsel ve işitsel tüm kontroller yapılır ve Yetkili Servisin düzenlemiş olduğu formun TEKNİK EKİP AÇIKLAMASI yazan bölüm mutlaka OKUNARAK karşılıklı imza altına alınmalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ado -- 10 Ağustos 2017; 23:40:50 >







  • Aslında kurumların denetim birimleri de mevcut ama birincisi her firmada yok, ikincisi ise olanlarda da yetersiz kalıyorlar hele ki yoğun sezonda.

    Ancak bu denetim mekanizması inanıyorumki çok yakın zamanda zaruri bir hal alacak.

    Bu işin yaptırım ayağı çok kolay hocam. Yetkili servisler, vermiş oldukları hizmetin bedelini üretici firmadan alıyorlar, Bu doğrultuda;

    1- Tüketicinin satın almış olduğu firma yetkili servis yönlendirmesi yapar
    2- Yetkili Servis tüketici adresinde gerekli hizmeti sağlar
    3- Hizmet bitti bilgisi sisteme girilir
    4- Denetleme birimine otomatik olarak görev emri açılır
    5- Denetleme personeli montaj yapılan adresi ziyaret eder, teknik kontrolünü yapar ve A-) Teknik prosedüre riayet edilmiş mi B-) Tüketici Memnuniyeti sağlanmış mı unsurlarını kontrol eder.
    6- Sonuç olumlu ise Sistemde hakkediş ödemesi onaylanır
    7- Sonuç olumsuz ise sistemde hakkediş ödemesi onaylanmaz ve Yetkili Servis Tüketici memnuniyeti sağlanmadan veya Teknik prosedüre uygun hale getirmeden o ödemeyi alamaz


    Bu şartlar altında 2-3 kere montaj parasını firmadan alamayan yetkili servis sahibi, Teknik personelinin işlerini ADAM gibi yapması için baskı yapmak zorunda kalacaktır. Zira bu işin bir kısmı servis sahipleri yüzünden, bir kısmı da personel yüzünden kaynaklanmaktadır.

    GERÇEK anlamda medeniyetin yakalandığı ülkelerde iş ahlakı denen bir olgu var hocam, bu nedenle yaptırım gerekliliği kalmıyor. Ancak bizim ülkemizde maalesef kanun ve nizam var olmakla birlikte 1- uygulanabilirlik yok 2- iş ahlakı yok gibi gerekçelerle bu düzen işlememektedir.

    Bir gün bu profesyonelliği yakaladığımız günleri göreceğiz umarım.
    Hocam biliyorum uzun iş ve de meşakkatli, Lakin ben yapardım emin olun. Zira haklı olduğumu biliyorum. Ben burada bir üyemizin 56TL para iadesini servise yaptırtmak için ortalığı ayağa kaldırdım, bu direnci biz göstermezsek istedikleri gibi at oynatırlar.

    Size ÜCRETSİZ MONTAJ vaadinde bulunuldu mu? Evet bulunuldu. Satış aşamasında veya keşif esnasında size bu bilgi verildi mi? Bildiğim kadarıyla Hayır. Bu durumda size düşen bu hizmetin VAAT EDİLDİĞİ GİBİ yapılmayacağı takdirde iade için devlet kanalı ile resmi işlem başlatacağınızı beyan etmektir.

    Yine de tabi ki takdir sizindir hocam. Konu para değil, konu, tüketicinin güveninin suistimal edilmesidir.

    Olaya hukuki açıdan dahi baksak, 6502 sayılı tüketiciyi koruma kanununun 13 üncü maddesi bu konuda gayet açık bir şekilde, sadece MAL değil HİZMET için de AYIP kavramını kabul etmiş ve şöyle demiştir.

    Buna göre ayıplı hizmet, (kısaltıyorum) objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması (yani ücretsiz montaj özelliği)

    Başka bir paragrafta ise ''tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi hukuki ve ekonomik eksikler'' diye devam ediyor yani siz bu ürüne bu kadar para verdiniz (yani 4 klima alınabilecek paraya 2 klima alıp aynı zamanda ücretsiz montaj hizmetinden de elektrikçi parası vermek (Hemde 2 kere) suretiyle mahrum bırakıldınız)

    2 kere 70 TL para ödeyeceksiniz hem de 1 eve 1 kere gelinmesine rağmen. İnsanlar 150TL ye komple klima monte ettiriyor hocam. Hem de elektriğinden gazından tuzuna alçısına kadar her şeyi yapılıyor bu hizmet karşılığında.

    İşin hukuki kısmını kurcalasanız size uyacak daha bir çok paragraf ve bu doğrultuda alınmış yargı kararları bulursunuz.

    Ben oturduğum yerden öyle kolayca yazıp çiziyor görülmek de istemem hocam, ama inanın yolda gördüğü açık egsoz araba ve motosikletleri dahi hiç üşenmeden plakalarını alıp, yapabiliyorsam resimleyip devlete bildiren ben, asla bu işi kabul etmez her kapıyı çalardım buna emin olun.

    Yazdıklarım kişisel görüştür ve sadece tavsiye niteliği taşır sizi malınızdan etmek veya markaya cephe almanızı sağlamak değil amacım. Sadece HAKKINIZ/HAKKIMIZ olan hizmetin verilmesini istiyorum o kadar
  • Daha dün klima taktırdık ve elektrik bağlantısı yapamayız gerekçesiyle elektrikçiye yönlendirdiler. Elektrikçide bizden 100 TL aldı. Şaka gibi
  • soner1740 kullanıcısına yanıt
    Bende bugün konuştum...Elektrikçi istiyorlar..
  • Arkadaşlar, elektrikçi isteme kosullari belli. Klimanin takilacagi yerde enerji hatti yok ise, en yakin buat 5 metreden uzaktaysa sorumluluk tuleticidedir. Bunun disindaki tüm kosullar servisin sorumluluk alanindadir.
  • Bunları okuduğum iyi oldu :) yarın montaja gelicek ler :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OguzhanDURSUN

    Bunları okuduğum iyi oldu :) yarın montaja gelicek ler :)
    peki hangi markanın servisi bu yazılanlara tamamen uyuyor. birde sigortayı servis mi takıcak biz elektrikçi çağırıp mı taktırmalıyız.
  • enesx86 kullanıcısına yanıt
    Genelde uymadıkları için, uyarı mahiyetinde yazdım bu yazıyı.
    Sigorta satış uygulamalarına göre değişir, Sigortasından kroşesinden dübelinden en ufak plastik kelepçesine kadar içinden çıkan markalar da var, elinden gelen her şeyi tüketiciye ödetmeye çalışan marka da var.
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Bugün msz g71 klimanın montajı için geldiler.Daha önce elektrikçi çağırmıştım.Dışarıdaki bir sigortaya topraklama yapıldı,akım koruma rolesi ve 13 M kablo ile dış üniteye elektrik sağlandı.Bütün bunlar için 150 TL ücret istendi.
    Gelelim montaja.Bulunduğum yer küçük biryer olduğu için herşey anam babam usülü.Önce dış üniteyi kurmak istedikleri yerin değişmesini istedim.Daha 1. Dakika da abla sandalye varmı, süpürge varmı demeye başladılar.Daha önce kaynak makinesi soran bile olmuştu biraz alıştık bu durumlara.Biz bunların uyanıklıktan değilde biraz üşengeçlikten yapıldığını düşünüyorduk sürekli.
    Tam bu esnada baktım Elemanın elinde hazır ,kablosuyla ,drenajıyla sarılmış klima borusu.Dedim bu ne? boru dedi.Niye bukadar kısa dedim bu 2,80 cm dedi.
    Daha önce keşfe geldiğinde şuraya takarız falan demişti ona göre hazırlamış.Kardeşim dedim bak.ben ilk defa klima almıyorum Eve de ilk defa servis gelmiyor.Hadi teferruatı geçtik sen benden 5 M boru parası almıyormusun, Hadi ben taşındım ya da yerini değiştirecek.Dedi kalanı veririm sana.Bana 5 M boruyu tek parça vereceksin bunuda nereye takacaksan takacaksın.Uzunun anlamı yok daha böyle daha iyi falan Dedi.Dedim başka serviste çok kısa iyi değil biraz kıvırıp arkaya dolarız diyor.Hanginizi dinleyeceZ Çık bak 3 tane daha klima var içlerinde melectrikte var hepsi kıvırmış boruyu.
    Neyse Ada'm baktı benim renk gitti Dükkana gitti getirdi boruyu .Sonra problem edecek birşey olmadıda.Benim aklıma takılan bu Adam 2.80 boruya göre serviste gaz basıp benim yanıma öyle getirdiyse şimdi 5 M olunca ne olur bilmiyorum.Klima çalıştı dereceyle ölçüldü 8,9 derece soğuklukta üfledi alt limit nedir bilmiyorum.
    Soğutma performansından memnunum.
    Resim işini daha önce denemedim.
    İlerde kullandıkça tecrübelerimi yazarım.




  • mc33 M kullanıcısına yanıt
    Deģerli hocam. Bikmadan bilgilendirmeye devam etmeye calisiyoruz. Sizin bu gibi yazilariniz ve detayli bilgilendirmeleriniz sayesinde de zaman gectikce DOĞRU bilgiyi çığ gibi buyuteceģiz nasipse.

    Gaz konusunda iciniz rahat olsun. Fabrika ortaminda klimalar saha birulama kosullari dusunulerek marka uygulamalarina gore degismekle birlikte nadiren 4, genellikle 5 metre borulama hesap edilerek şarj edilir. Yanindizin klimada zaten 5 metreye kadar dusunulmus gaz mevcuttu. Bu nedenle yazilarimda hep ekstra gaz ilavesi icin 5 metreden sonra her 1 metre icin 20/30gr bilgisi veririm. Elektrik icin para alan servislerin hep art niyetli ve ticari yaklastigini dusunuyorum zira siz bir televizyon aldiginizda nasil ki televizyonun bir elektrik kablosu var ise, klimanin da montaj HAKKI icerisinde olmak kaydiyla ya kutusundan cikan ya da servis tarafindan montajda getirilen elektrik kablonuz mevcut. Siz klimanin parasini oderken o kablonun parasini da odediniz aslinda.

    Yine yelevizyondan ornek vermek gerekirse, nasil ki tv nin kablosunun takilacagi priz veya ara kablo sizin sorumlulugunuzda ise, klima isinde de panodan cektirilecek hat veya baglanti noktasina yakin enerjo kaynagi bulundurmak veya saglamak ta sizin sorumlulugunuzda. Itiraz ettigim konu ise, 3 5 metre mesafelerde bu is kesinlikle servise aittir ve ucretsizdir.

    Urununuzu gule gule kullanin hocam. Detayli degerlendirmenizi de bekleriz




  • Bilgilendirici bir konu olmuş sayın @Ado.

    Klima montaj aşaması gerçekten hassas bir konu. Binlerce lira verdiğiniz klimanın verimi ve uzun ömürlü olarak çalışması açısından bu noktalara dikkat etmek gerekiyor.

    Maalesef birçok servis artık olayı otomatiğe bağladığı için kuralım gidelim derdinde, üretici firmanın servislere bildirdiği kurulum prosedürlerine uyulmuyor. Bu aşamada görev müşterinin kendisine düşmekte.
  • donanımcı123 kullanıcısına yanıt
    Aslında kurumların denetim birimleri de mevcut ama birincisi her firmada yok, ikincisi ise olanlarda da yetersiz kalıyorlar hele ki yoğun sezonda.

    Ancak bu denetim mekanizması inanıyorumki çok yakın zamanda zaruri bir hal alacak.

    Bu işin yaptırım ayağı çok kolay hocam. Yetkili servisler, vermiş oldukları hizmetin bedelini üretici firmadan alıyorlar, Bu doğrultuda;

    1- Tüketicinin satın almış olduğu firma yetkili servis yönlendirmesi yapar
    2- Yetkili Servis tüketici adresinde gerekli hizmeti sağlar
    3- Hizmet bitti bilgisi sisteme girilir
    4- Denetleme birimine otomatik olarak görev emri açılır
    5- Denetleme personeli montaj yapılan adresi ziyaret eder, teknik kontrolünü yapar ve A-) Teknik prosedüre riayet edilmiş mi B-) Tüketici Memnuniyeti sağlanmış mı unsurlarını kontrol eder.
    6- Sonuç olumlu ise Sistemde hakkediş ödemesi onaylanır
    7- Sonuç olumsuz ise sistemde hakkediş ödemesi onaylanmaz ve Yetkili Servis Tüketici memnuniyeti sağlanmadan veya Teknik prosedüre uygun hale getirmeden o ödemeyi alamaz


    Bu şartlar altında 2-3 kere montaj parasını firmadan alamayan yetkili servis sahibi, Teknik personelinin işlerini ADAM gibi yapması için baskı yapmak zorunda kalacaktır. Zira bu işin bir kısmı servis sahipleri yüzünden, bir kısmı da personel yüzünden kaynaklanmaktadır.

    GERÇEK anlamda medeniyetin yakalandığı ülkelerde iş ahlakı denen bir olgu var hocam, bu nedenle yaptırım gerekliliği kalmıyor. Ancak bizim ülkemizde maalesef kanun ve nizam var olmakla birlikte 1- uygulanabilirlik yok 2- iş ahlakı yok gibi gerekçelerle bu düzen işlememektedir.

    Bir gün bu profesyonelliği yakaladığımız günleri göreceğiz umarım.




  • Orijinalden alıntı: Ado


    16- Klimanızın kalıcı elektrik bağlantısı EHLİYETLİ BİR ELEKTRİKÇİ tarafından yapılmak zorundadır. Eğer Klima ekibinde ehliyetli elektrikçi yok ise ve ‘’Biz bağlayamayız’’ derlerse sakın ola ki ekibi evden gönderip elektrikçiye ekstra para ödemeyiniz. Yeni alınan karar gereği elektrik Ehliyetli bir personel tarafından bağlanmak zorunda olsa da, bu yükümlülük ASLA tüketiciye ait değildir. Bünyesinde ehliyetli elektrikçi olmayan Yetkili Servis, Ehliyetli bir elektrikçiye PARASINI KENDİSİ ÖDEYEREK sizin kalıcı bağlantınızı yapmakla yükümlüdür.özellikle bu madde de çok problem çıkıyor. Bu yazdıklarınızın servislere bir şartname vs gibi dağıtımı yapılmışmı? Yarın da ize gelecekler montaja. Ben elektriği kendim hallederim sıkıntı yok ama genede bunları yapmazlarsa serviş fişine elektrik tesisatı müşteriye aittir diye yazdıracağım...
    Elinize kolunuza sağlık...




  • Konu faydalı olmuş

    Yalnız ben klima taktirali 2 seneyi geçti :)

    Vakum işine o zamam kafayi taktım servis leri aradım ille vakum olacak dedim hatta biri tamam dedi geldiler apartmana bile girmeden balkondan sordum vakum makinesi var mi diye yok cevabını alınca polemige bile girmeden yolcu ettim kendilerini. Zorla bir servis buldum vakum yaptılar.elektrik kablosuna Sigorta takmadılar sigorta ve sigortayı takmak icin extra ucret istediler hatta elektrik kablosunu bile vermediler bende 5 metrelik 3 lü fis vardı onu söktüm kablosunu taktık. Onu da ne buvat ne de sigorta prizene degil, fise takıyorum öyle çalışıyor. Tak fişi bitir isi yani

    Sonuçta servis e ucretsiz kurulum yaptırmış oldum ama çalmış kablodan yeni ayiktim
    Dis uniteyi de öyle yere monte etti ki ulasmak ne mümkün eleman aşağı sarkıyor düşecek diye yapışıyorum tutuyorum. Aksam saatinde veya ona yakin gec saatte geldiler komşular sikayete geldi bu ne ses abim uyuyacak falan tamam bitti bitecek.

    Demirdöküm Adana yetkili Teknik(!) servislerine buradan selamlarımı yolluyorum




  • Bu acı tecrübeler de bize lazım ki referans alınabilsin
  • Ado kullanıcısına yanıt
    sizlerden öğrenmiş olduğumuz detaylı bilgiler ışığında cumartesi montaja gelecek baymak yetkili servisi. Kendilerine başarılar diliyorum. Özellikle klima takılacak yerde elektrik kabloları mevcut ancak sigorta yok. ne diyecekler bakalım :) Montajın sonunda detaylı olarak tüm montaj hakkında bilgilendirme yapacağım.
  • erdempal E kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirmenizi ve mümkünse yorum yapabilecek resimleri bekliyoruz hocam
  • s.a ado hocam yazlığa klima takılacak evde ki aşağıda eklediğim resimde klima için boş yere şalter takılır mı

    resim de görünen kablolar hangisi toprak hattıdır renk olarak



    Evinize Klima Montajına Geleceklerse Mutlaka Okuyunuz
  • derya78 kullanıcısına yanıt
    Aleykümselam.

    Boş yere V otomat takılabilir.

    Arkada görülen Satı/yeşil damarlı kablo toprak hattıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Aleykümselam.

    Boş yere V otomat takılabilir.

    Arkada görülen Satı/yeşil damarlı kablo toprak hattıdır.

    v otomat dediğin klima için otomat doğrumu oraya sığar mı
  • derya78 kullanıcısına yanıt
    Doğrudur, sığar.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.