Şimdi Ara

Evga Ürün Satın Alma Rehberi, Soru - Cevap ve Yardım Konusu (108. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.813
Cevap
114
Favori
118.056
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
74 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 106107108109110
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @g-sync

    Eyvallah. Amacımız yardımcı olup hataları gidermek geriye kalan faktörlerin çok önemi yok, değinmeye bile değmez

    quote:

    Orijinalden alıntı: veysel

    Çabalarınızı takdirle karşılıyorum hocam. Teşekkür ederim.

    Şahsım için konuşuyorum, amazondan aldığım ürünü vektrona göndermek ve geri almak için 15er liradan 30 tl kargo ödüyorum zaten.

    Ptt ile avrupaya mektup postası ile yollamak zaten 30-35 tl, geri gönderimi evga ödeyecek. Yani ücrette kayıp yokken zamandan tasarruf var. Vektron yerine doğrudan evgadan hizmet aldığım için kalitede artış var.

    Yani şahsım adına olumlu bir durum söz konusu.

    Vektron kendi ayağına sıkıyor tabiri caizse.

    Tekrar teşekkür ederim uğraşlarınız için.


    Yukarıda da o noktaya değindim lakin es geçmememiz gereken bir nokta daha var.

    Bu konuda yaşanabilecek olan tek sıkıntı gümrük. Gümrük kafasına göre hareket ettiği için ürünün gümrük vergisini ikinci kez talep edebilir ki son zamanlarda ediyor (Beyerdynamic T70 kulaklığım ve Mmx 300 headsetim için ikinci kez bu ücreti ödedim tamir edillen ve değişimden gelen ürün olmasına rağmen) Bu ücreti gönderimi yapan firma yani Evga karşılamaz bizim de gümrük kanunlarımız ne yazık ki çok sıkıntılı bu hususta. Tamire ürün göndermeyi kayıt altına almamız gerekiyor takip numarası buydu oradan bakın deseniz bile önemsenmiyor. Bu işlemi kayıt altına alırken ihtiyaç duyulacak olan belgeleri hazırlamak bir dert bunların masrafı bir başka dert (en üst düzey ekran kartının vergisinden bile yüksek bu bedel bu yüzden vergisini öder geçerim dersiniz).

    Tek olumsuz nokta bu olur ve vergi ile tekrar karşılaşınca o vakit kullanıcının ödediği toplam bedel Türkiye fiyatlarıyla eşit olur ki sanırım buradaki Vektron hamlesinin altında yatan gerçek niyet bu. Kısacası şansınıza ürün geçmez ve takılırsa fiyatı kontrol edildiğinde RMA/Tamir ne derseniz diyin gümrük önemsemez ve aynı ürüne ikinci kez vergi ödersiniz.


    quote:

    Orijinalden alıntı: sahafiec

    anlıyorum ve tamamen katılıyorum, Vektron gibi bir firmaya bu kadar taviz verilmesi hayırlı bir sonuç veremez asla.
    kendini kanıtlaması, çağ atlaması ve başarıya ulaşması gereken Vektron, EVGA değil.



    Attıkları adımları tam tersi yönde ne yazık ki.

    Benim dileğim ortada risk faktörü kalmayacak bir çözüm oluşturmak bunu da 1-2 hafta içerisinde göreceğiz, şimdilik yapacak bir şey yok.

    Kaygılarınızı ve düşüncelerinizi başlık altında paylaşmanız yeterli.




  • @Nessarien hocam hiç şüphesiz vektron kendi ayağına sıkıyor, şahsım adına evganın görüntüsü hoşuma gitmiyordu lakin parası yüzünden düşünüyordum sanırım kapılar kapanırsa Evga aklıma bile gelmez ki benim gibi düşünen bir çok kullanıcı olduğunada eminim
    Ayrıca emekleriniz için çok teşekkür ederim hocam büyüksünüz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye gibi bir ülkede EVGA ürünü alabilmek, Amazon'dan sipariş verebilmek büyük lütuf. Gelecekte, bugünleri de özleyeceğiz.
  • bi kaç kart arasında kaldım ve sizede danışmak istedim

    Evga GTX 750ti =www.amazon.com/dp/B00IDG3IDO/ref=twister_B00Q5W5BUQ?_encoding=UTF8&psc=1
    Evga GTX 750ti SC =www.amazon.com/dp/B00J0ISHMQ/ref=twister_B00Q5W5BUQ?_encoding=UTF8&psc=1
    Evga GTX 750ti FTW =www.amazon.com/dp/B00J0ISHMQ/ref=twister_B00Q5W5BUQ?_encoding=UTF8&psc=1
    Asus GTX 750ti DirectCU =www.amazon.com/GeForce-750Ti-GDDR5-Graphics-GTX750TI-OC-2GD5/dp/B00IB9P1KG/ref=sr_1_2?s=electronics&ie=UTF8&qid=1444825138&sr=1-2&keywords=750+ti
    Asus GTX 750ti Strix Oc =www.amazon.com/GeForce-Overclocked-128-bit-DisplayPort-Graphics/dp/B00M9ZZ1Z8/ref=sr_1_11?s=electronics&ie=UTF8&qid=1444825138&sr=1-11&keywords=750+ti


    Bu kartlardan birini alacağım... Önceliğim Evga
    Sorumda şu normal 750ti ile 750ti ftw ile aralarında büyük fark varmı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evga almazsınız olur biter arkadaşlar bu kadar büyütmeye gerek yok başka bir markaya yönlenin bende müşterilerime öyle söyleyeceğim.Dünyada tek vektron kalsa yinede ordan kart falan almam corsair ürünlerimle bile ilgilenmediler bizde yedek parça yok deyip geçtiler bumudur servislik.Siz üstüne gittikçe onlar geri adım atıyorlar bırakın herşeyi oluruna almayın kartları başka kart mı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cango69 -- 17 Ekim 2015; 21:51:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nessarien

    Merhabalar.

    Sizlere kötü bir duyurum olacak.

    Bugünden itibaren Evga Europe ve Vektron üzerinden satın alınmamış ürünlerin değişim ve servis hizmeti için Vektron'u kullanamayacaksınız. Yani Amazon'dan ürün alan kullanıcılar ürünleri Vektron üzerinden değiştiremeyecekler. Ya aldıkları yerle direkt olarak iletişime geçip değişim ve onarım oradan talep edecekler ya da ürünü Evga Europe'a kargo ücretini ödeyerek gönderecekler. (PTT ile ucuz bir şekilde gönderim yapabilirsiniz. 30 TL civarında bir rakama gelir Almanya gönderileri...)

    Bununla ilgili 1,5-2 saat civarında görüşme gerçekleştirdik orta yolu bulmak, fiyatları daha uygun hale getirmek ve alternatif çözüm yolları oluşturmak için 1-2 hafta boyunca görüşme ve yazışma yapmaya devam edeceğim. Pozitif bir şeylerin çıkmasını ümit ediyorum lakin bu aşamada söz veremiyorum. Yazışmalar neticelendiğinde tekrardan yeni bir duyuru yapacağım.

    Bu yıl karşılaştığımız 3. büyük değişiklik oldu, sebebi malum... Fahiş fiyatlarla kart satıp sonra neden bizden değil de amazon'dan satın alıyorlar diye ağlaklık gösteren profesyonellikten uzak bir firmanın son hamlesi. Ağlak çocuklar gibi benim yorumlarımı ve sert eleştirilerimi gerekçeler arasında gösterip Evga ile paylaşmışlar (çok acımasızmışım ve çok kötülüyormuşum) onlar aman yazma diyecek sandılar herhalde ki deseler bile beni az çok tanıyanlar haksızlık ve dalavereye karşı tutumumu bilir, onlar da çok iyi bildiği için o alıntı bölümü kahkahayla geçti. Susmam gördüğümü yazarım lafımı da esirgemem. Bu forumda troll hesabı açıp PSU konusunda kendisini aklamaya çalışan profesyonellikten bu denli uzak basiretsiz bir firmadan beklenebilecek hareketler bunlar. Özellikle tmac1111 fake hesabıyla yaptıkları o hamle sonrası artık beni şaşırtmaları pek de mümkün değil.
    =>http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=104110263

    Ne yazık ki bu son tutumla beraber herkesi kendilerine bağlayacaklarını sanıyorlar. İnsanları sıkıştırırsanız ve onları alternatifsiz bırakırsanız baş tacı olmazsınız daha kötüsü olur ve boykot yersiniz.
    Böyle güzel bir rehber hazırlayıp, forum üyeleri için konuyu takip etmeniz ve tüm elde ettiğiniz bilgileri buradan paylaşmanız takdire şayan. Emeğinize sağlık!

    Şimdi son durum anladığım kadarıyla "Amazon'dan al, arıza durumunda Almanya'ya gönder" şeklinde özetlenebilir, yanılıyor muyum? Eğer durum böyleyse diğer markalarda da bunu yapma şansımız olabiliyor mu? Ben konuyu araştırırken İngiliz'lerin kendileri için hazırladığı güncel bir tablo buldum, linklini aşağıda bulabilirsiniz:

    http://forums.hexus.net...d-they-really-look.html

    Bu tablonun bize anlattığı şeyler de var. Örneğin Amazon'dan MSI alıp garanti durumunda Hollanda'ya gönderebiliyoruz anladığım kadarıyla? Tabi diğer markalarda da bu yapılabilir. Bu konuda bilginiz var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buyukbang -- 18 Ekim 2015; 11:22:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cango69

    Evga almazsınız olur biter arkadaşlar bu kadar büyütmeye gerek yok başka bir markaya yönlenin bende müşterilerime öyle söyleyeceğim.Dünyada tek vektron kalsa yinede ordan kart falan almam corsair ürünlerimle bile ilgilenmediler bizde yedek parça yok deyip geçtiler bumudur servislik.Siz üstüne gittikçe onlar geri adım atıyorlar bırakın herşeyi oluruna almayın kartları başka kart mı yok.


    Hocam Evga da Corsair'de alınır ve Türkiye değil Avrupa merkezlerine gönderilir. ZAten Türkiye'de adam gibi servis hizmeti veren kaç tane firma var. Evga ve Corsair'in Avrupa merkezleri müşteri memnuniyeti konusunda dünyada bir numaralar. Herhangi bir markanın Türkiye servisine ürün gönderiyorsun, tamir etmeden geri gönderiyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buyukbang -- 18 Ekim 2015; 11:25:54 >




  • Bir ara Türkiye'de garanti süresi dolan arızalı seagate harddisklerin toplanma merkezi vardı yanlış hatırlamıyorsam. Müşteri toplama merkezine gönderiyordu, orası da direk merkeze iletiyordu. Evga'da böyle bir şey yapabilir belki, hiç değilse biz Türkiye içinde bir merkeze teslim etmiş olalım, yurt dışına çıkarma ve değişimden gelen ürünü yurt içine sokma hizmeti sağlasın, bizi gümrükle vs. uğraştırmasın. Yoksa zaten Evga'ya özel hayranlığı olanlar dışında burada bir şey satamazlar.
  • Şu saatden sonra eu evgadan evga clas 980ti almak mantıklımıdır herşey dahil kaç tl ye gelir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amazon Black friday'de evgadan birkaç ürün almayı planlıyordum, yapılanları doğru bulmadığım ve bu gelişmelerin nerede son bulacağını öngöremediğim için kendilerini boykot etmeye karar verdim. Artık Evga'dan bir ürün almayacağım, çevremede almamalarını tavsiye edeceğim.
  • Yoizhik kullanıcısına yanıt
    Sahsen masaustunde evga bilesenleri kullanacaktim.

    Bu olay ben alana kadar duzelmez ise Tr ici baska firmanin cozumlerine bakacagim.

    Amazondan alinca

    Hem kullanici hem Evga kazaniyordu vekron vectron ne haltsa o kazanmiyordu.

    Simdi Hem evga hemde malum firma kazanmayacak.

    Kendi karlari icin yapmadiklari sey yok.

    Tr ye giren bir yabanci firma hicbir sekilde Tr de karar mekanizmasinda Turk calistirmamali turk calistirip sacma sapan kararlar aliniyor bunun tek sebebide para.Adam akilli firmalar ile anlassinlar boyle ucuz firmalarin global firmalara leke surdugu olaylar azalir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi red01 -- 19 Ekim 2015; 10:58:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkenin nesi düzgün de almanyada 1200 lira olan kart bizde 2000 olmasın.Enayi ve koyun sürüsü kullanıcı çok oldukça ; ben olsam vatan yerine üstüne %200 kar koyar satarım.

    Avrupada amerikada çok uygun olan kartların bizde ki fahiş fiyatlandırılmasının baş sorumlusu devlet ve buna birde aç gözlü aracılar , üstüne de aç gözlü apaçi satıcıları da ekledin mi sana mükemmel bir kazıklı domates çorbası oluyor işte.Afiyet olsun bilgisayar meraklılarına
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nessarien

    Bu konuda yaşanabilecek olan tek sıkıntı gümrük. Gümrük kafasına göre hareket ettiği için ürünün gümrük vergisini ikinci kez talep edebilir ki son zamanlarda ediyor (Beyerdynamic T70 kulaklığım ve Mmx 300 headsetim için ikinci kez bu ücreti ödedim tamir edillen ve değişimden gelen ürün olmasına rağmen) Bu ücreti gönderimi yapan firma yani Evga karşılamaz bizim de gümrük kanunlarımız ne yazık ki çok sıkıntılı bu hususta. Tamire ürün göndermeyi kayıt altına almamız gerekiyor takip numarası buydu oradan bakın deseniz bile önemsenmiyor. Bu işlemi kayıt altına alırken ihtiyaç duyulacak olan belgeleri hazırlamak bir dert bunların masrafı bir başka dert (en üst düzey ekran kartının vergisinden bile yüksek bu bedel bu yüzden vergisini öder geçerim dersiniz).

    Tek olumsuz nokta bu olur ve vergi ile tekrar karşılaşınca o vakit kullanıcının ödediği toplam bedel Türkiye fiyatlarıyla eşit olur ki sanırım buradaki Vektron hamlesinin altında yatan gerçek niyet bu. Kısacası şansınıza ürün geçmez ve takılırsa fiyatı kontrol edildiğinde RMA/Tamir ne derseniz diyin gümrük önemsemez ve aynı ürüne ikinci kez vergi ödersiniz.


    İki sene önce bir Alman sitesinden aldığım bir uydu cihazını değişim için PTT ile Almanya'ya göndermiştim. PTT'de form doldururken görevlilere sordum, kargo formunda tamire gittiğini belirtten bir seçenek vardı onu doldurdum ve kargoya verdim. Ürün geri geldiğinde gümrüğe taklıldı. Gittim Topkapı PTT merkezine. Bana verilen kargo belgesini, ürünü ilk aldığımda gümrük ödediğime dair belgeyi ve ürün faturasını gösterdim Bilgisayardan kontrol edip doğruladılar ve hiçbir ücret ödemeden ürünü aldım. Acaba sizin bahsettiğiniz durumda bu belgelerinizden biri eksik olabilir mi? Burada sorun yaşanmaması gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buyukbang -- 20 Ekim 2015; 0:54:25 >




  • buyukbang kullanıcısına yanıt
    Elbette ki değil. Bu bir kez yaşanan bir durum değil defalarca yaşanan bir durum. Çözümü de yukarıda belirttiğim gibi bir form üzerinde kutucuk işaretlemekle halledilebilecek kadar basit değil ne yazık ki. Bu bambaşka bir prosedür, bu iş için harici başvuru yapılması, evrak doldurulması ve bunun için ödeme yapılması gerekiyor. Bu ödeme tutarı epeyce yüksek bu yüzden bu işlemi yapmanın hiçbir karı yok. Bu ödeme sonrası ürününüz yurt dışına gönderiliyor. Ürünün seri numaraları bandrolleri vs yedekleniyor ve geri dönüşte kontrol ediliyor (değişim yapılmışsa kağıtlarda firma tarafından xx nolu ürün yy nolu ürün ile değiştirildi gibi bildirimlerin yapılması gerekiyor yoksa gelen ürün yeni ürün olarak adlandırılıp tekrar vergilendirilir)

    PTT kendi içerisinde hiçbir tutarlılığı olmayan bambaşka bir yapı bu yüzden onları referans alıp hareket edemeyiz çünkü büyük kargo firmaları bahsettiğim işlemler üzerinden hareket etmektedir.




  • red01 R kullanıcısına yanıt
    Zaten bizim türkler %90 ını belkide daha fazlasini tamir edemiyorlar corsair yada evga merkeze gönderip bireber değişim istiyorlar.benim bildiğim tamir edebilen çizgi elektronik vardi bide şuan gigabyte kaldi gerisi ufak tefek şeyleri yapiyorlar inanin siz bile tamir edersiniz o tarz şeyleri garantiye yollamadan burdaki servisler sadece şuan onlari yapar durumda kamyonla malzeme yurt dışına gönderiyorlar tamir ve değişim için yazik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nessarien

    Elbette ki değil. Bu bir kez yaşanan bir durum değil defalarca yaşanan bir durum. Çözümü de yukarıda belirttiğim gibi bir form üzerinde kutucuk işaretlemekle halledilebilecek kadar basit değil ne yazık ki. Bu bambaşka bir prosedür, bu iş için harici başvuru yapılması, evrak doldurulması ve bunun için ödeme yapılması gerekiyor. Bu ödeme tutarı epeyce yüksek bu yüzden bu işlemi yapmanın hiçbir karı yok. Bu ödeme sonrası ürününüz yurt dışına gönderiliyor. Ürünün seri numaraları bandrolleri vs yedekleniyor ve geri dönüşte kontrol ediliyor (değişim yapılmışsa kağıtlarda firma tarafından xx nolu ürün yy nolu ürün ile değiştirildi gibi bildirimlerin yapılması gerekiyor yoksa gelen ürün yeni ürün olarak adlandırılıp tekrar vergilendirilir)

    PTT kendi içerisinde hiçbir tutarlılığı olmayan bambaşka bir yapı bu yüzden onları referans alıp hareket edemeyiz çünkü büyük kargo firmaları bahsettiğim işlemler üzerinden hareket etmektedir.

    Bu bahsettiğiniz durum özel kargo firmalarında mı oldu? Spesifik olarak PTT ile benzer bir durum yaşandı mı? PTT ile yaşadığım tecrübeyi verdim ve bahsettiklerinizi yaşamadım veya yaşayabileceğimle ilgili en ufakta bir izlenime kapılmadım. Ama eğer bu söylediklerinizin PTT ile yaşandığına dair tek bir net örnek varsa, kimin bu sorunu yaşadığını bana bildirirseniz, o forumdaşla birebir konuşup, PTT'yi arayıp konuyu tekrar sorgulayacağım. Ama PTT ile yaşanmadığını tahmin ediyorum. Ama tabii biz PTT yoluyla gönderirken, kart geri geleceği sırada EVGA postayla değil kargoyla gönderirse sorun yaşanabilir. Evga'dan rica edildiğinde posta yoluyla geri gönderim yapıyor mu?

    Son cümlenize katılmıyorum, bence asıl çakal kargo firmalarını referans almamalısınız. UPS ve DHL gibi uluslararası firmaların güvenilirliğini sorgulamıyorum ama Türkiye bacağında gümrük işlemlerinde çok farklı bir tablo var maalesef. Yurt dışı alışverişlerde ne yapsakta kullanıcıyı mağdur etsek, masraf çıkarsak dedikleri durumların örneklerinden internette ufak bir aramada yüzlercesi bulunabilir ve bu yüzden yurt dışı alışverişlerde PTT tavsiye ediliyor. Ben açıkçası biraz uzun sürse de özel kargo firmalarıyla çalışmaktan imtina ediyorum. Sadece Amazon alışverişlerimde bu firmaları kullanırım. O da tüm ücreti Amazon peşin aldığı için ve Amazon'un verdiği güvenden dolayı. Sıkıyorsa Amazon'a kazık atsınlar. Gerçi onda da ücret istedikleri Amazon başlığında da yazıyor. Açıkçası benden o ücreti isteseler vermeme, gerekirse ürünü geri gönderin kabul etmiyorum der, durumu Amazon'a bildiririm. Paşa paşa getirirler o ürünü...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buyukbang -- 20 Ekim 2015; 14:40:23 >




  • Yukarıda da belirttiğim üzere hiçbir büyük firma posta yoluyla geri gönderim yapmaz rica da etseniz sonuç değişmez, Evga de buna dahildir. Bu yüzden PTT bu konuda referans alınamaz ve insanlara buradaki örnekten yola çıkıp güvence verilemez. İleride mağdur olduklarında ve aynı ürüne tekrardan vergi ödemek zorunda kaldıklarında soluğu sizin yanınızda alırlar. Bu yüzden böyle bir adım atmadan önce dikkat etmek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nessarien

    Yukarıda da belirttiğim üzere hiçbir büyük firma posta yoluyla geri gönderim yapmaz rica da etseniz sonuç değişmez, Evga de buna dahildir. Bu yüzden PTT bu konuda referans alınamaz ve insanlara buradaki örnekten yola çıkıp güvence verilemez. İleride mağdur olduklarında ve aynı ürüne tekrardan vergi ödemek zorunda kaldıklarında soluğu sizin yanınızda alırlar. Bu yüzden böyle bir adım atmadan önce dikkat etmek lazım.

    Haklısınız, PTT bir seçenek değilse an itibariyle konuyla konu içinde bu uyarıları yapmanız çok doğru olmuş. Ama benim söylediğim ben aslında yaşadığım tecrübeden hareketle sorunun asıl kaynağının kargo firmalarının arsızlığı olduğunu ve sorunun çözümünün PTT olacağını göstermekti. Evga Europe ile yazışıp Ulusal Posta Kuruluşları üzerinden kargolama seçeneğinin getirilmesi konusunda ikna edilebilirse, bu seçeneği kullananlar benim anlattığım yöntemler bu sorunu yaşamayacaklardır. Evga sahibi olamayan biri olarak bu seçeneğin ortadan kalkmasını istemem doğrusu. Çünkü bence Evga seçeneği uzun vadede diğer markaların piyasadaki şişirme fiyatların düşmesinde de oldukça yararlı olacak.




  • buyukbang kullanıcısına yanıt
    Kargo firmalarının arsızlığı değil o gümrük kanunu aynen bu şekilde yapılmasını söylüyor. Prosedür ortada dilerseniz Atatürk Havalimanı'nda bulunan departmanlarını arayarak konuyla ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz, ben yukarıda durumu özetledim.

    Hiçbir büyük firma o riski göze alıp posta kurumlarıyla gönderi yapmaz hele ki Evga. Evga, DHL'i bile yeterli bulmayıp uygun fiyat sunmasına rağmen olası sorunlarda, kayıp gönderilerde sağladıkları geri dönüş ve sorun çözüm hızı UPS kadar iyi olmadığı için yıllar önce anlaşmasını iptal edip tamamen UPS'e yönelen bir firma. PTT gibi köhne bir yapıya güven olmaz şahsen ben extreme bir kart alıp bunun ''geri'' gönderimini (mümkün olsa bile) gidip de PTT ile yaptırmam. O gönderinin başına her şey gelebilir, 3-5 kuruş kar etmek amacıyla çıkılan yolda eldeki üründen olunur. Ortada tonlarca örnek var sadece benim tecrübe ettiklerim değil başkalarının yaşadıkları da mevcutken körü körüne PTT'ye şahane bir kurum ve dört dörtlük işleyen bir yapı muamelesi yapamayacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buyukbang

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nessarien

    Bu konuda yaşanabilecek olan tek sıkıntı gümrük. Gümrük kafasına göre hareket ettiği için ürünün gümrük vergisini ikinci kez talep edebilir ki son zamanlarda ediyor (Beyerdynamic T70 kulaklığım ve Mmx 300 headsetim için ikinci kez bu ücreti ödedim tamir edillen ve değişimden gelen ürün olmasına rağmen) Bu ücreti gönderimi yapan firma yani Evga karşılamaz bizim de gümrük kanunlarımız ne yazık ki çok sıkıntılı bu hususta. Tamire ürün göndermeyi kayıt altına almamız gerekiyor takip numarası buydu oradan bakın deseniz bile önemsenmiyor. Bu işlemi kayıt altına alırken ihtiyaç duyulacak olan belgeleri hazırlamak bir dert bunların masrafı bir başka dert (en üst düzey ekran kartının vergisinden bile yüksek bu bedel bu yüzden vergisini öder geçerim dersiniz).

    Tek olumsuz nokta bu olur ve vergi ile tekrar karşılaşınca o vakit kullanıcının ödediği toplam bedel Türkiye fiyatlarıyla eşit olur ki sanırım buradaki Vektron hamlesinin altında yatan gerçek niyet bu. Kısacası şansınıza ürün geçmez ve takılırsa fiyatı kontrol edildiğinde RMA/Tamir ne derseniz diyin gümrük önemsemez ve aynı ürüne ikinci kez vergi ödersiniz.


    İki sene önce bir Alman sitesinden aldığım bir uydu cihazını değişim için PTT ile Almanya'ya göndermiştim. PTT'de form doldururken görevlilere sordum, kargo formunda tamire gittiğini belirtten bir seçenek vardı onu doldurdum ve kargoya verdim. Ürün geri geldiğinde gümrüğe taklıldı. Gittim Topkapı PTT merkezine. Bana verilen kargo belgesini, ürünü ilk aldığımda gümrük ödediğime dair belgeyi ve ürün faturasını gösterdim Bilgisayardan kontrol edip doğruladılar ve hiçbir ücret ödemeden ürünü aldım. Acaba sizin bahsettiğiniz durumda bu belgelerinizden biri eksik olabilir mi? Burada sorun yaşanmaması gerekiyor.

    Bu gümrükçülerde en çok çekmiş biri olarak söylüyorum.
    Yiğidi öldür hakkını yeme.
    Tamir için yolladığınız bir ürün geri gelip gümrüğe girdiğinde ilk iş faturasına bakarlar... YOK.
    incelemeye alır faturasını isterler , veremezsen resen gümrük takdir ederler.

    Sen arkadaşım yollarken tamir seçeneğini işaretlemişsin. sorduklarında faturasını ibraz etmişsin. üstelik gümrüğünün ödendiğine dair gümrük makbuzunu ibraz etmişsin... tabi senin ürününü verirler. uygulama budur ve doğrudur. ister kızalım ister darılalım.
    not : birde faturalarda seri numarasaını olmasına dikkat edelim.ordanda takabililer.




  • 
Sayfa: önceki 106107108109110
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.