Şimdi Ara

Euro 5 multijet yardım....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
12.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2011 model fiat punto evo dizel aracımız var. 124 bin km de.

    Aracta son 1 aydir uyuz bir problem var. Araba arada sırada mavi yada beyaz(ikiside oluyor ayri ayri) duman atiyor. Fakat bu dumani dedigim gibi arada sirada atiyor. Ilk çalıştırmada asla atmiyor. Durduk yere bir anda normal trafikte atiyor. Ve inanilmaz bir kokusu var dumanin o sirada egzozu koklamayi birakin arkada nefes almak bile zor.

    Attiginda kontagi acip kapatinca duman atmasi kesiliyor. Ve ISTISNASIZ her duman attiginda anlik tüketim 2 katina çıkıyor. Ve yine ISTISNASIZ arabada fan çalışıyor. Bir kere 1°C de dahi fan açtı araba.

    Bu arada arabada hararet tam olmasi gereken yerde ve zerre oynama olmuyor.

    Neyse ustaya gosterdik ne yag eksilmis araba ne de su. Mavi beyaz duman deyince aklima ilk basta conta dedim ama 3 ustada kalıbını basıyor conta saglam diyor.

    Neyse turbodur denildi arabada cekis düşüklüğü ve ıslık sesi yine yok. Yine ihtimal verdim bakıldı turbo saglam.

    En son dpf geldi aklima bilgisayardan baktık dpf %80 dolu. Sonra dusununce araba bu sistemi aciyor ben duman attinca korkup stop ediyorum erteleniyor diye dusundum ve mantikli geldi. Araba zaten gunde 3+3 6 km falan gidiyor. Motor bile ısınmadan stop ediyor.

    Uzun yola çıkacaktım zaten usta tavsiyesiyle de uzun yola çıktım. Dpf kendini temizlesin diye. Araba yine duman atti bu sefer durmadan gittim 10 dk da kesti dumanı yine fan vs acildi tabi. Yolda araba gayet iyi geldi hatta 4.3 litre yakti. Neyse olaydan kurtulduk dedim araba 1 hafta normaldi o kadar şıkıştırdım zerre duman atmadı. Sonra 1 hafta sonra yine ayni duman yine fan vs acıldı. Bu sefer rolantide beklettim yine 10 dk sonra normale dondu araba.

    Simdi dpf olsa araba 350 400 km yol yapti yine mi temizlenmedi bu araba.

    Ya da bu yazdiklarimdan problem ne olabilir. Cidden yorumlariniz onemli 1 aydir bezdirdi arbaa beni.

    Bu arada hic bir ariza yanikaz lambasi yanmiyor. Arastirdim ki dpf temziligi icin illaki lambasi yanmasi gerekiyormuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • AdBlue denen sıvıyı atıyor sanırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada unuttuğum seyler. Bu olay olunca hararet her zaman tam olmasi gereken yerde. Motor sogukken bu durum asla olmuyor.

    Bir diger olay araca shell nitro dizel dışı mazot hic girmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullandığınız motor yağı dpf araçlar için uygun olan yağ olmalı. Muhtemelen yağınız uygun değil ve sürekli dpf tıkıyor. Mavi dumanda rejenerasyon sırasında filtrede yanan yağ partiküllerinden oluşabilir. Yağınızı ve yakıt aldığınız yeri değiştirmeyi deneyebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    Kullandığınız motor yağı dpf araçlar için uygun olan yağ olmalı. Muhtemelen yağınız uygun değil ve sürekli dpf tıkıyor. Mavi dumanda rejenerasyon sırasında filtrede yanan yağ partiküllerinden oluşabilir. Yağınızı ve yakıt aldığınız yeri değiştirmeyi deneyebilirsiniz.

    Yakıtı farklı yerlerden aldım sonuc değişmedi. Ama yağ hic aklima gelmemişti. Cok sagolun hocam yağ değişimi yapayim en kisa surede

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yağın yanısıra ısıtma bujilerine de baktırın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    Kullandığınız motor yağı dpf araçlar için uygun olan yağ olmalı. Muhtemelen yağınız uygun değil ve sürekli dpf tıkıyor. Mavi dumanda rejenerasyon sırasında filtrede yanan yağ partiküllerinden oluşabilir. Yağınızı ve yakıt aldığınız yeri değiştirmeyi deneyebilirsiniz.

    Yakıtı farklı yerlerden aldım sonuc değişmedi. Ama yağ hic aklima gelmemişti. Cok sagolun hocam yağ değişimi yapayim en kisa surede

    Rica ederim. İnş sorununuz çözülür fakat sorun yağ kaynaklıysa, değişimden sonra önceden kalan partiküller temizlenene kadar bir süre daha aynı durumla karşılaşabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaginizda acea c2-c3 olmali, mobil 1 esp formula 5w30 ile degistirip deneyebilirsiniz,bu islen sirasinda kontagi kapatmayin,yuksej devir ile surmeye devam edin,imzamdaki arac islem baslamasindan sonra 5km de hallediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dpf sıkıntısı var belli ki. Hocam yüksek devirlerde 5-10 km sürün partiküller atılıcaktır
  • Cevap veren herkese teşekkürler arkadaşlar. Artik olmazsa dpf iptali yapicam yazilimsal olarak. Yag değişimi de fayda saglamazsa son care o yone yönelicem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    Yaginizda acea c2-c3 olmali, mobil 1 esp formula 5w30 ile degistirip deneyebilirsiniz,bu islen sirasinda kontagi kapatmayin,yuksej devir ile surmeye devam edin,imzamdaki arac islem baslamasindan sonra 5km de hallediyor.

    +1

    Mobil 1 5w30 nedendir bilmiyorum bizim memlekette pek bilinmiyor, herkes castrol öneriyor. Halbuki youtube yağ karşılaştırma videolarına bakın castrol'un hep ya sonuncu ya sondan birinci geldiğini görürsünüz. Özellikle 0'ın altındaki derecelerde baya kötü bir performansı var. Ama ben -kendi puntom 1.4 multiair- aracımın yağı değişirken oturdum araştırdım ne yağ koyayım diye. Böyle salaklıklarım vardır, saçma sapan şeyleri uzun uzun araştırmak gibi.

    Yurt dışında herkes bu yağı öneriyor deli gibi. Bende bu sebepten kesinlikle bu yağı kullanın diyorum.

    Ayrıca aracı ustaya değil de, direk bir servise soksanız yağ değişimi için. Hem arızayı da size net olarak söylerler. Bir sefere mahsus 300-400 lira felan ödersiniz bir de periyodik yazarlar. Aklınızda da soru işareti kalmamış olur.

    Saygılar.
  • Yağ için birşey diyemiyeceğim. Sürekli düşük devir ve kısa mesafe kullanmadan kaynaklı dpf tıkanmış olabilir. Duman attığında muhtemelen dpf temizliği için yanma odasına adblue püskürtül düğünden duman atıyor olabilir. Adbulue yüksek ısı üreterek dpf deki kurumu yakar dolayısı ile motor fan açması normaldir.

    Duman attıkdan birkaç dakika sonra mı fan açıyor, arıza ışığı veya yol bilgisayarında uyarı falan vermiyormu?
  • çevre için ne kadar zararlı olsa da bu işin sonu dpf iptali olacak gibi gözüküyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Yağ için birşey diyemiyeceğim. Sürekli düşük devir ve kısa mesafe kullanmadan kaynaklı dpf tıkanmış olabilir. Duman attığında muhtemelen dpf temizliği için yanma odasına adblue püskürtül düğünden duman atıyor olabilir. Adbulue yüksek ısı üreterek dpf deki kurumu yakar dolayısı ile motor fan açması normaldir.

    Duman attıkdan birkaç dakika sonra mı fan açıyor, arıza ışığı veya yol bilgisayarında uyarı falan vermiyormu?

    Hocam duman atma ve fan açılışı ayni anda oluyor. Anlik tüketim 2 katina çıkıyor. Ve hic bir arıza ya da dpf temizleniyor uyarısı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı aracı bende kullandım, sattım kurtuldum resmen. Bu araçlardaki Dpf şehiriçi kullanımda neredeyse her 1000 km de bir rejenerasyon yapar (1.3 euro5) bana illallah getirmişti, neyse özellikle soğuk havada yüksek devirde bırak 5 dk 10 dk da anca temizlik yapar, ve bu işlem yapılırken egzostan atacağı tek duman siyahtır ve çok yoğun dumandır. Maalesef bu araçların dpf i böyle sürekli uzun yol yapılsa sıkıntı yok ama şehiriçi kullanılıyorsa inanın araçtan soğutma mertebesine getirebilir. Sizin sorun yukarıda değinildiği gibi dpf işlemi bitmeden motor kapatmanız bu işlemi yapmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parker48 -- 8 Nisan 2016; 12:49:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Yağ için birşey diyemiyeceğim. Sürekli düşük devir ve kısa mesafe kullanmadan kaynaklı dpf tıkanmış olabilir. Duman attığında muhtemelen dpf temizliği için yanma odasına adblue püskürtül düğünden duman atıyor olabilir. Adbulue yüksek ısı üreterek dpf deki kurumu yakar dolayısı ile motor fan açması normaldir.

    Duman attıkdan birkaç dakika sonra mı fan açıyor, arıza ışığı veya yol bilgisayarında uyarı falan vermiyormu?

    Hocam duman atma ve fan açılışı ayni anda oluyor. Anlik tüketim 2 katina çıkıyor. Ve hic bir arıza ya da dpf temizleniyor uyarısı yok

    Bahsettiğimiz gibi. Sürekli soğuk motor, kısa mesafe, düşük devir kullanmaktan. Motor kurum yapıp dpf yi tıkadığından sistem filtreyi temizlemek için yanma odasına adblue püskürtüyor. Bu sıvı yüksek ısı üreterek filtreleri kurumu ve partikülleri yakıyor. Yanma esnasında yüksek ısıdan dolayı duman atması ve fan açması normaldir. Yüksek devirde uzun mesafe kullanırsınız sorun çözülür.
    Ayrıca adblue sıvı dolum ücreti biraz pahalıdır.

    Siz en garantisi Uyarı veya ışık hakkında ve arkadaşların dediği gibi kullanılacak motor yağı için servise danışın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 modelde dpf fıltre olduğunu zannetmiyorum ben ama...
  • selena yağ koyacaksın özel yağ zaten birde devirli kullan açar o bas gaza
  • Belki bu sorunu yaşayanlar olur diye bir hortlatma ihtiyacı duydum.

    Aracın yağı ve yağ filtresi yetkili fiat servisinde değişti. Yağ değişmeden dpf re-jenerasyonu yapıldı ve yağ ve filtre değişti.

    Servisten çıktıktan 20 30 km sonra tekrar araç bembeyaz duman atmaya başladı fakat çok çok erken bitti. Bu süreçte durmayıp 3 devirde kullandım. Ondan sonra araç duman atmayı ve diğer fan açma vs vs olayları daha olmadı.

    Yağ değişiminden sonra araç tahmini olarak 1700 2000 km yol yaptı bu süreçte daha herhangi bir sorunla karşılaşmadım şeytan kulağına kurşun.

    Ayrıca yağ değişimiyle araçta bariz bir sessizleşme ve çekişte artış oldu.

    Bu sorunu yaşayan arkadaşlar korkmasın sorun tamamen yağ ve filtreyle ilgili.

    dip not: araçta önceden po maxima yağ vardı
  • Demekki doğru teşhis koymuşuz @doctor I



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 6 Mayıs 2016; 19:35:25 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.