Bildirim
ESTETİK YAPTIRMAK GÜNAH MI ?
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
burdaki arkadaşların arasında ilahiyatçı varmı bilmem ama bence buradan alacağın cevaplar sağlıklı olmayacaktır.
kendi yorumum : eğer çok çirkin olmadığı yada sağlığını tehtit etmediği sürece estetik caiz değildir sanırsam galiba olabilirde olmayabilirde -
quote:
Orjinalden alıntı: Vaio
burdaki arkadaşların arasında ilahiyatçı varmı bilmem ama bence buradan alacağın cevaplar sağlıklı olmayacaktır.
kendi yorumum : eğer çok çirkin olmadığı yada sağlığını tehtit etmediği sürece estetik caiz değildir sanırsam galiba olabilirde olmayabilirde
Hay ilahiyatçıyı şimdi,her haltıda onlara sormayın,canınız istiyorsa yaptırın onlara ne ,sıçarkende soracaksınız ilahiyatçıya -
Estetik ameliyatı olmanın ve bazı uzuvların şeklini değiştirmenin hükmü nedir?
İslam dini, insanın yaratılıştan var olan güzelliklerini daha belirli hale getiren, takı takma, saçları tarama, meşru ölçüde süslenme, güzel giyinme... gibi davranışları mubah kılmıştır. Ancak, fıtraten yani yaratılıştan verilmiş özellik ve şekillerin değiştirilmesini yasaklamıştır. Nitekim Rasulüllah (S.A.V.) Efendimiz, süslenmek maksadıyla vücutlarına dövme yapan veya yaptıranlara, dişlerini yontarak seyrekleştiren ve şeklini değiştirenlere lanet etmiştir. Bu itibarla, Allah'ın yarattığı şekli beğenmeyerek, ameliyatla bazı uzuvların şekillerini değiştirmek, tabiî güzelliğin fevkinde güzellik aramak dinen caiz değildir. Kur'an-ı Kerim, şeytanın "Şüphesiz onlara emredeceğim de Allah'ın yaratılışını değiştirecekler" (Nisa, 119) dediğini naklederek, bu tür davranışları şeytanî işler olarak nitelemiştir.
Ancak, vücudun herhangi bir uzvunda, insanı aşağılık kompleksine iten toplum içinde küçümsenmesine ve böylece elem ve üzüntü duymasına sebep olan bir anormallik veya fazlalık bulunursa, bunun ameliyatla düzeltilmesi bir tedavi şeklidir. Bu itibarla; bu maksatla yapılan ve yaptırılan estetik ameliyat dinen de sakıncalı değildir.
böyle bi fetva buldum
-
Değerli Kardeşimiz;
“Bugün estetik veya güzelleştirme ameliyatı” olarak bilinen operasyonlarla vücut üzerinde yapılan değiştirmeler daha çok burun, çene, göğüs ve yüzü hedef alır. Bu, ruh ve ahlâk güzelliğinden ziyade, şekil ve görünüşe önem veren maddeci anlayışın teşvik ettiği bir musibettir.
Esas olarak, akl-ı selîm sahibi bir insan Allah’ın kendisine ihsan ettiği vücut elbisesine razı olur. Çünkü organların yerli yerinde yaratılmış olması, en uygun bir şekilde vücuda yerleştirilmesi insanın şükretmesine kâfidir. İnsan hiçbir emek harcamadan, hiçbir masraf yapmadan kendisinde mevcut olan güzellik ve özelliklerle yetinmeli, yaratılışı değiştirecek şekilde daha da “cazipleştirme” düşüncesiyle vücudunu sun’î bir biçime sokmaya yeltenmemelidir.
Meseleye dinî açıdan bakıldığında üç husus karşımıza çıkmaktadır:
Birincisi, bu işlem şeytânî bir vesveseden kaynaklanmaktadır. Nitekim Şeytan Hz. Âdem’e secde etmeyip Allah’ın rahmetinden uzaklaştırılınca şöyle demeye başladı:
“Onlara muhakkak emredeceğim de allah’ın yarattıklarını değiştirecekler... Kim Allah’ı bırakarak Şeytanı dost edinirse, şüphesiz, açıktan açığa büyük bir ziyana düşmüş demektir.”1
İslâmdan önceki Araplar Şeytanın bu vesvesesine kulak vererek, ciltlerini maviye boyarlar, putları adına çocuklarının başında bir miktar saç bırakırlardı.
Peygamber Efendimiz de birtakım işlemlerde vücutta değişikliklere yönelik hareketleri tasvip etmemiştir. Buharî ve Müslim’de rivayet edilen hadislerde, güzellik için vücuda dövme yapanın, yaptıranın, dişlerini yontarak inceltip seyrekleştirenlerin, kaşının kıllarını yolarak inceltenlerin, peruk takanların, Allah’ın yarattığını değiştirenlerin İlâhî rahmetten uzak oldukları haber verilmektedir.2
Gerek bu işlemleri yapan ve yaptıranlar, gerekse bugünkü şekliyle yüz ve diğer organlarda estetik ameliyata başvuranlar, Allah tarafından kendilerine verilen şekil ve güzelliği kabul etmeyerek kadere itiraz etmekte ve ilâhî sanatı beğenmemektedir. İşte hiçbir mazeret ve ciddî-sıhhî bir sebep yokken, sırf güzellik düşüncesiyle estetik ameliyatı yaptırmak meşru görülmemektedir.
Meşru görülmemesine sebep olan ikinci husus, bedene eziyet verip, azap ve ıztıraba sokmaktır. Eskiden olduğu gibi dövme yaptıranlar, dişlerini inceltip seyrekleştirenler; şimdilerde de estetik ameliyat yaptıranlar vücutlarını eziyet ve tehlikeye sokmakta, Allah tarafından kendilerine emanet olarak verilen bedene eziyet etmektedir. Ameliyatta bıçağın altına yatan, narkoz verilerek uyuşturulan insan büyük ölçüde tehlikeyle yüz yüze gelmektedir. Halbuki Cenab-ı Hak “Kendi elinizle kendinizi tehlikeye atmayın”3 buyurarak bu nevi işleri yasaklamaktadır.
Üçüncü husus da, bu ameliyat çok pahalıya yapıldığından büyük bir israfa yol açmasıdır. Üstelik bu israf hakikat ve öz için değil, görünüş ve şekil için yapılmıştır. Bugün birçok insan müzmin hastalıklardan kurtulmak için paratemin edip ameliyat olamazken, sırf vücudu güzelleştirmek için estetik ameliyat olanlar milyonlarca para dökmektedir. İsraf da haramdır.
Ancak meşru ve mâkul bir mazeret varsa mesele farklılık arz eder. Meselâ doğuma dayalı olarak “tavşan dudak” denilen yarık dudaklı doğanlar veya benzeri bedenî bir kusuru olanlar istisna grubuna girmektedir. Yangın, trafik kazası veya benzeri bir kaza sonunda bedeninde bir kusur olanlar da aynı şekilde mütalâa edilmektedir. Yani böyle bir kusuru olan kimse, toplum içinde psikolojik bir sıkıntı çekiyor, aşağılık duygusuna kapılıyor, şahsiyeti rencide oluyor; bu hali kendisini hakir ve çirkin gösteriyorsa; böyle bir ârızanın giderilmesi bir çeşit tedavi mahiyetini taşır.4 Dolayısıyla bu ameliyatta bir mahzur yoktur.
Çünkü Allah dinde bizim için bir zorluk kılmamıştır. Yukarıda mealini verdiğimiz hadisteki “güzellik için” kaydı meseleye açıklık getirmektedir. Yani estetik ameliyat ve vücuttaki değişiklikler önemli bir kusur ve arızayı gidermek niyeti ile değil de, güzelleşme kasdıyla yapılırsa haram olur; bir zararı ve çirkinliği gidermek niyetiyle normal hale getirmek için yapılırsa caiz olur.
1. Nisâ Sûresi, 119.
2. Müslim, Libas: 119-120; Buhârî, Libas: 82, 85.
3. Bukara Sûresi, 195.
4. Umdetü’l-Karî, 22: 63; el-Kardâvî, İslâmda Helâl ve Haram, s. 103.
Mehmed Paksu Helal – Haram
Selam ve dua ile...
-
ESTETIK YAPTIRMAK GENEL OLARAK GÜNAHMI? YADA BELIRLI KONULARDA CAIZMIDIR? MESELA KAZADAN YÜZÜ PARCALANAN INSANLAR VAR!?! YADA KEYIFDEN AMELIYAT OLANLAR VAR?
“Bugün estetik veya güzelleştirme ameliyatı” olarak bilinen operasyonlarla vücut üzerinde yapılan değiştirmeler daha çok burun, çene, göğüs ve yüzü hedef alır. Bu, ruh ve ahlâk güzelliğinden ziyade, şekil ve görünüşe önem veren maddeci anlayışın teşvik ettiği bir musibettir.
Esas olarak, akl-ı selîm sahibi bir insan Allah’ın kendisine ihsan ettiği vücut elbisesine razı olur. Çünkü organların yerli yerinde yaratılmış olması, en uygun bir şekilde vücuda yerleştirilmesi insanın şükretmesine kâfidir. İnsan hiçbir emek harcamadan, hiçbir masraf yapmadan kendisinde mevcut olan güzellik ve özelliklerle yetinmeli, yaratılışı değiştirecek şekilde daha da “cazipleştirme” düşüncesiyle vücudunu sun’î bir biçime sokmaya yeltenmemelidir.
Meseleye dinî açıdan bakıldığında üç husus karşımıza çıkmaktadır:
Birincisi, bu işlem şeytânî bir vesveseden kaynaklanmaktadır. Nitekim Şeytan Hz. Âdem’e secde etmeyip Allah’ın rahmetinden uzaklaştırılınca şöyle demeye başladı:
“Onlara muhakkak emredeceğim de allah’ın yarattıklarını değiştirecekler... Kim Allah’ı bırakarak Şeytanı dost edinirse, şüphesiz, açıktan açığa büyük bir ziyana düşmüş demektir.”1
İslâmdan önceki Araplar Şeytanın bu vesvesesine kulak vererek, ciltlerini maviye boyarlar, putları adına çocuklarının başında bir miktar saç bırakırlardı.
Peygamber Efendimiz de birtakım işlemlerde vücutta değişikliklere yönelik hareketleri tasvip etmemiştir. Buharî ve Müslim’de rivayet edilen hadislerde, güzellik için vücuda dövme yapanın, yaptıranın, dişlerini yontarak inceltip seyrekleştirenlerin, kaşının kıllarını yolarak inceltenlerin, peruk takanların, Allah’ın yarattığını değiştirenlerin İlâhî rahmetten uzak oldukları haber verilmektedir.2
Gerek bu işlemleri yapan ve yaptıranlar, gerekse bugünkü şekliyle yüz ve diğer organlarda estetik ameliyata başvuranlar, Allah tarafından kendilerine verilen şekil ve güzelliği kabul etmeyerek kadere itiraz etmekte ve ilâhî sanatı beğenmemektedir. İşte hiçbir mazeret ve ciddî-sıhhî bir sebep yokken, sırf güzellik düşüncesiyle estetik ameliyatı yaptırmak meşru görülmemektedir.
Meşru görülmemesine sebep olan ikinci husus, bedene eziyet verip, azap ve ıztıraba sokmaktır. Eskiden olduğu gibi dövme yaptıranlar, dişlerini inceltip seyrekleştirenler; şimdilerde de estetik ameliyat yaptıranlar vücutlarını eziyet ve tehlikeye sokmakta, Allah tarafından kendilerine emanet olarak verilen bedene eziyet etmektedir. Ameliyatta bıçağın altına yatan, narkoz verilerek uyuşturulan insan büyük ölçüde tehlikeyle yüz yüze gelmektedir. Halbuki Cenab-ı Hak “Kendi elinizle kendinizi tehlikeye atmayın”3 buyurarak bu nevi işleri yasaklamaktadır.
Üçüncü husus da, bu ameliyat çok pahalıya yapıldığından büyük bir israfa yol açmasıdır. Üstelik bu israf hakikat ve öz için değil, görünüş ve şekil için yapılmıştır. Bugün birçok insan müzmin hastalıklardan kurtulmak için paratemin edip ameliyat olamazken, sırf vücudu güzelleştirmek için estetik ameliyat olanlar milyonlarca para dökmektedir. İsraf da haramdır.
Ancak meşru ve mâkul bir mazeret varsa mesele farklılık arz eder. Meselâ doğuma dayalı olarak “tavşan dudak” denilen yarık dudaklı doğanlar veya benzeri bedenî bir kusuru olanlar istisna grubuna girmektedir. Yangın, trafik kazası veya benzeri bir kaza sonunda bedeninde bir kusur olanlar da aynı şekilde mütalâa edilmektedir. Yani böyle bir kusuru olan kimse, toplum içinde psikolojik bir sıkıntı çekiyor, aşağılık duygusuna kapılıyor, şahsiyeti rencide oluyor; bu hali kendisini hakir ve çirkin gösteriyorsa; böyle bir ârızanın giderilmesi bir çeşit tedavi mahiyetini taşır.4 Dolayısıyla bu ameliyatta bir mahzur yoktur. Çünkü Allah dinde bizim için bir zorluk kılmamıştır. Yukarıda mealini verdiğimiz hadisteki “güzellik için” kaydı meseleye açıklık getirmektedir. Yani estetik ameliyat ve vücuttaki değişiklikler önemli bir kusur ve arızayı gidermek niyeti ile değil de, güzelleşme kasdıyla yapılırsa haram olur; bir zararı ve çirkinliği gidermek niyetiyle normal hale getirmek için yapılırsa caiz olur.
1. Nisâ Sûresi, 119.
2. Müslim, Libas: 119-120; Buhârî, Libas: 82, 85.
3. Bukara Sûresi, 195.
4. Umdetü’l-Karî, 22: 63; el-Kardâvî, İslâmda Helâl ve Haram, s. 103.
böyle bi fetva daha buldum
-
şimdi anlamadıgım şey şu insan estetik yaptıracak derecede yani tedevi olacak derecede kötü oldugunu nasıl asnlıycak örnek veriyorum bi insanın kulakları çok büyük ama caiz olacak derecede mi büyük yoksa estetige gerek olmıycak büyüklüktemi bunu kime sorucaz ?kim karar vericek? -
quote:
Orjinalden alıntı: tribıl
quote:
Orjinalden alıntı: Vaio
burdaki arkadaşların arasında ilahiyatçı varmı bilmem ama bence buradan alacağın cevaplar sağlıklı olmayacaktır.
kendi yorumum : eğer çok çirkin olmadığı yada sağlığını tehtit etmediği sürece estetik caiz değildir sanırsam galiba olabilirde olmayabilirde
Hay ilahiyatçıyı şimdi,her haltıda onlara sormayın,canınız istiyorsa yaptırın onlara ne ,sıçarkende soracaksınız ilahiyatçıya
niye sinirlendin sen matematik sorunun cevabını en net matematik hocandan alacaksan günahmı sevapmı konusunuda bir ilahiyatçıdan alacaksın bundaki yanlışı anlayamadım.
insan herşeyi yapmak ister. Her istenen şey günah veya sevap olmayacak diye bir kuralda yok. Gider estetik cerrahisine sorarsanda gel yapalım kardeşim der tabiki...
neyse sen istediğini yapmakta özgürüsn ama insanları yanlış yönlendirmemeliyiz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vaio -- 19 Eylül 2007; 13:37:03 >
-
abi Allah ın verdigini begenmiyorum gibi sen bana bunu verdin ben begenmiyorum daha iyisini yapabilirim gibi bişey oluyor. -
burun konusunda fetva var dedigin sekilde olursa
fazla anormallik olmadıgı surece yaptırmamak ii -
onun derdi başka
quote:
Orjinalden alıntı: Vaio
quote:
Orjinalden alıntı: tribıl
quote:
Orjinalden alıntı: Vaio
burdaki arkadaşların arasında ilahiyatçı varmı bilmem ama bence buradan alacağın cevaplar sağlıklı olmayacaktır.
kendi yorumum : eğer çok çirkin olmadığı yada sağlığını tehtit etmediği sürece estetik caiz değildir sanırsam galiba olabilirde olmayabilirde
Hay ilahiyatçıyı şimdi,her haltıda onlara sormayın,canınız istiyorsa yaptırın onlara ne ,sıçarkende soracaksınız ilahiyatçıya
niye sinirlendin sen matematik sorunun cevabını en net matematik hocandan alacaksan günahmı sevapmı konusunuda bir ilahiyatçıdan alacaksın bundaki yanlışı anlayamadım.
insan herşeyi yapmak ister. Her istenen şey günah veya sevap olmayacak diye bir kuralda yok. Gider estetik cerrahisine sorarsanda gel yapalım kardeşim der tabiki...
neyse sen istediğini yapmakta özgürüsn ama insanları yanlış yönlendirmemeliyiz
-
quote:
Orjinalden alıntı: PETERSBURG
onun derdi başka
quote:
Orjinalden alıntı: Vaio
quote:
Orjinalden alıntı: tribıl
quote:
Orjinalden alıntı: Vaio
burdaki arkadaşların arasında ilahiyatçı varmı bilmem ama bence buradan alacağın cevaplar sağlıklı olmayacaktır.
kendi yorumum : eğer çok çirkin olmadığı yada sağlığını tehtit etmediği sürece estetik caiz değildir sanırsam galiba olabilirde olmayabilirde
Hay ilahiyatçıyı şimdi,her haltıda onlara sormayın,canınız istiyorsa yaptırın onlara ne ,sıçarkende soracaksınız ilahiyatçıya
niye sinirlendin sen matematik sorunun cevabını en net matematik hocandan alacaksan günahmı sevapmı konusunuda bir ilahiyatçıdan alacaksın bundaki yanlışı anlayamadım.
insan herşeyi yapmak ister. Her istenen şey günah veya sevap olmayacak diye bir kuralda yok. Gider estetik cerrahisine sorarsanda gel yapalım kardeşim der tabiki...
neyse sen istediğini yapmakta özgürüsn ama insanları yanlış yönlendirmemeliyiz
Cümle kurmayı öğrenip derdini anlatsa dermanını bulcazda arkadaş seviye icabı" banane çokda umrumdaydı,,hay ilahiyatçıların"...vs tarzı takıldığından lugatımda karşılıklarını bulamıyorum. Gerçi küçüklükten hatırlıcam ama 5 yaşımdan buyana çok süre geçti akıldada kalmamış
-
DOVME GUNAH SA ESTETIK DIREK CEHENNEMLIK OZMAN -
dövme günah deil estetikte günah değil bence sonuçta Allah bizim mutlu olmamızı ister bizde mutlu olacağimiz bişeyi yapioruz -
dini konu yasak -
diyanet.gov.tr
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X