Şimdi Ara

ESP'nin devreye girmemesi mümkünmü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Soru açık ve net bi aracı zorlayacak hareketler yapılırken esp nin devreye girme lüxü varmıdır yokmudur.Esp herhangi bir şekilde kapatılmamış olucak merakımdan soruyorum kimseyi madara etme amacında değilim.

    Saygılarımla



  • esp tamamen kapatılabiliyor bazı araçlarda. bazılarında ise kapatabiliyorsun ancak belli bir hızdan sonra tekrar devreye giriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    esp tamamen kapatılabiliyor bazı araçlarda. bazılarında ise kapatabiliyorsun ancak belli bir hızdan sonra tekrar devreye giriyor.

    İşte esp kapanmıyacak esp açık iken sert viraja girdiğinizde esp kendine göre devreye girip girmemezlik yapabiliyormu acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13


    quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    esp tamamen kapatılabiliyor bazı araçlarda. bazılarında ise kapatabiliyorsun ancak belli bir hızdan sonra tekrar devreye giriyor.

    İşte esp kapanmıyacak esp açık iken sert viraja girdiğinizde esp kendine göre devreye girip girmemezlik yapabiliyormu acaba?


    hocam esp eğer açıksa, viraja girdiğinde araba kaymaya başlarsa esp devreye giriyor, araba kaymazsa öyle kafaya göre devreye girmiyor. mesela dün ben yerler ıslakken bir virajı biraz hızlı döneyim dedim, arkalardaki dandik kumholar hemen kendini bıraktı, sonra esp devreye girip gerekli düzeltmeleri yaptı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13


    quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    esp tamamen kapatılabiliyor bazı araçlarda. bazılarında ise kapatabiliyorsun ancak belli bir hızdan sonra tekrar devreye giriyor.

    İşte esp kapanmıyacak esp açık iken sert viraja girdiğinizde esp kendine göre devreye girip girmemezlik yapabiliyormu acaba?


    esp açıksa esp devreye girmemezlik yapmaz girmezse zaten esp sisteminde bir sorun belirtisidir
  • bazen gereksiz yerlerde devreye girebiliyor.. yerler azcik islak yada kaygan olsun.. cok dusuk hizlarda bile bazen direksiyonu kirinca araba fren yapiyor..

    bide en cok gicik oldugum sey suydu.. yokus cikiyosun yerler kaygansa araba fren yapip duruyor esp zimbirtisi yuzunden

    bide gecenlerde kar yagdiginda esp acikken yokus cikamadim.. fren yapti. esp yi kapattim kar lastiklerim canavar gibi cikti yokusu

    esp herzaman da iyi degil yani
  • bu birazda espnin yazılımına bağlı, bazı araçlarda en ufak kaymada hemen toparlıyor, bazı araçlarda ise sürüş zevkini kısıtlamamak için belli bir noktaya kadar devreye girmiyor..mesela s2000 de ki esp nin böyle olduğunu duydum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 16 Şubat 2010; 22:58:12 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • sanırım hondalarda vsa o sistemin adı ve evet bazı spor araçlarda daha geç girer esp devreye
  • ABS'nin devreye girmemesi gibi bir ihtimal...

    Veya farların yanmaması...

    NŞA'da gereken savrulma kuvvetine ulaşılmışsa devreye girer. Eşik değer araçtan araca, sürüş modundan moduna değişebilir.
  • ESP kapalı olsa da tehlike olarak gördüğü(karda yada kaygan yollarda,keskin viraj gibi..)durumlarda otomatik olarak devreye giriyor..Göstergede daire içindeki üçgen şeklindeki ikaz ışığı yanıyor zaten..
  • Sizin soylediginiz patinaji onleyen sistem ESP degil. ESP sadece savrulmalarda devreye giriyor.

    Patinaj onleyen sistem hakkaten karda bazen kotu olabiliyor. Sistem devreye girip arac yavaslamaya basladiginda gaza yuklenmek degil gazi azaltmak gerekiyor. Bu sekilde kullanarak ben kac kere uludaga ciktim. ESP ve TCS vardi araba da ve kapatma dugmesi yok.


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeHuG

    bazen gereksiz yerlerde devreye girebiliyor.. yerler azcik islak yada kaygan olsun.. cok dusuk hizlarda bile bazen direksiyonu kirinca araba fren yapiyor..

    bide en cok gicik oldugum sey suydu.. yokus cikiyosun yerler kaygansa araba fren yapip duruyor esp zimbirtisi yuzunden

    bide gecenlerde kar yagdiginda esp acikken yokus cikamadim.. fren yapti. esp yi kapattim kar lastiklerim canavar gibi cikti yokusu

    esp herzaman da iyi degil yani





  • Benim araçta kaygan zeminde patinaj durumunda da ESP ışığı yanıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    Benim araçta kaygan zeminde patinaj durumunda da ESP ışığı yanıyor..


    ESP de TCS de aynı sensörleri kullandığından ve aynı işlemci tarafından yönetildiğinden bazı araçlarda ikaz ışıkları ayrılmıyor. Zaten müdahale de aynı merkezden olunca ayırmak da gereksiz oluyor. Sizin aracınızda da ESP ışığı hem TCS için hem de ESP için devreye giriyor.
  • Viraj dönüyorsun, arkası kaydı diyelim. Yol çok bozuksa esp devreye girmeyebilir çünkü yerdeki tümsekler yüzünden tekerler yerden kesilebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood

    Viraj dönüyorsun, arkası kaydı diyelim. Yol çok bozuksa esp devreye girmeyebilir çünkü yerdeki tümsekler yüzünden tekerler yerden kesilebilir.


    ESP mi devreye girmiyor ? yoksa yol bozuk olduğu için fayda mı etmiyor ?

    Mazur görün ama yerden kesilince devreden çıkan ESP ilk defa duyuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    Soru açık ve net bi aracı zorlayacak hareketler yapılırken esp nin devreye girme lüxü varmıdır yokmudur.Esp herhangi bir şekilde kapatılmamış olucak merakımdan soruyorum kimseyi madara etme amacında değilim.

    Saygılarımla


    girmeyebilir , açık ve net.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeHuG

    bazen gereksiz yerlerde devreye girebiliyor.. yerler azcik islak yada kaygan olsun.. cok dusuk hizlarda bile bazen direksiyonu kirinca araba fren yapiyor..

    bide en cok gicik oldugum sey suydu.. yokus cikiyosun yerler kaygansa araba fren yapip duruyor esp zimbirtisi yuzunden

    bide gecenlerde kar yagdiginda esp acikken yokus cikamadim.. fren yapti. esp yi kapattim kar lastiklerim canavar gibi cikti yokusu

    esp herzaman da iyi degil yani


    esp hayat kurtarabilir çoğu durumda ama arkadaşın dediklerini bende çok yaşadım bazen illallah ettirebiliyor özellikle esp ile birlikte çalışan çekiş kontrol sistemi esp den ayrıca iptal edilmiyorsa (düğme vs bişeyle ) yaklaşmamak lazım gıcık ediyor resmen

    ESP'nin devreye girmemesi mümkünmü? derseniz bi arıza olmadığı sürece mümkün değil devreye girer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 17 Şubat 2010; 11:12:35 >




  • Arkadaşım yol bozuksa aracın arkası zıplayarak gidiyorsa ve sen viraj donuyorsan, aracın arkası her zıpladığında arac savrulacaktır cunku tekerlerin yol ile bir irtibatı kalmıyor. Teker havaya kalktıgında senin esp sistemin işe yarıyorsa onu bilemicem
    Cok extrem bir durum ama esp nin tek işe yaramadığı nokta.


    quote:

    Orijinalden alıntı: atayum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood

    Viraj dönüyorsun, arkası kaydı diyelim. Yol çok bozuksa esp devreye girmeyebilir çünkü yerdeki tümsekler yüzünden tekerler yerden kesilebilir.


    ESP mi devreye girmiyor ? yoksa yol bozuk olduğu için fayda mı etmiyor ?

    Mazur görün ama yerden kesilince devreden çıkan ESP ilk defa duyuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood -- 17 Şubat 2010; 11:13:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood

    Arkadaşım yol bozuksa aracın arkası zıplayarak gidiyorsa ve sen viraj donuyorsan, aracın arkası her zıpladığında arac savrulacaktır cunku tekerlerin yol ile bir irtibatı kalmıyor. Teker havaya kalktıgında senin esp sistemin işe yarıyorsa onu bilemicem
    Cok extrem bir durum ama esp nin tek işe yaramadığı nokta.


    quote:

    Orijinalden alıntı: atayum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood

    Viraj dönüyorsun, arkası kaydı diyelim. Yol çok bozuksa esp devreye girmeyebilir çünkü yerdeki tümsekler yüzünden tekerler yerden kesilebilir.


    ESP mi devreye girmiyor ? yoksa yol bozuk olduğu için fayda mı etmiyor ?

    Mazur görün ama yerden kesilince devreden çıkan ESP ilk defa duyuyorum.



    esp tekerleklerin birbirinden bağımsız olarak hareket etmesi halinde yani kontrolün kaybedilmesi durumunda devreye girer tekerleklerin yerden kesilmesi durumunda tabikide etkisiz kalır esp nin işe yaraması için lastiklerin yere basması , abartı derecede kabak olmaması veya karlı zemin ise kar lastiği olması lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 17 Şubat 2010; 12:30:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood

    Arkadaşım yol bozuksa aracın arkası zıplayarak gidiyorsa ve sen viraj donuyorsan, aracın arkası her zıpladığında arac savrulacaktır cunku tekerlerin yol ile bir irtibatı kalmıyor. Teker havaya kalktıgında senin esp sistemin işe yarıyorsa onu bilemicem
    Cok extrem bir durum ama esp nin tek işe yaramadığı nokta.


    quote:

    Orijinalden alıntı: atayum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood

    Viraj dönüyorsun, arkası kaydı diyelim. Yol çok bozuksa esp devreye girmeyebilir çünkü yerdeki tümsekler yüzünden tekerler yerden kesilebilir.


    ESP mi devreye girmiyor ? yoksa yol bozuk olduğu için fayda mı etmiyor ?

    Mazur görün ama yerden kesilince devreden çıkan ESP ilk defa duyuyorum.



    esp tekerleklerin birbirinden bağımsız olarak hareket etmesi halinde yani kontrolün kaybedilmesi durumunda devreye girer tekerleklerin yerden kesilmesi durumunda tabikide etkisiz kalır esp nin işe yaraması için lastiklerin yere basması , abartı derecede kabak olmaması veya karlı zemin ise kar lastiği olması lazım


    cevap kendi ile çelişiyor.

    />


    defalarca anlatılmıştır ama tekrarlayalım biz yine de...

    Önce ESP devreye girme şartlarını bir kontrol edelim.

    />



    Aslında yukarıdaki görüntü çok net açıklıyor fakat şunu da ekleyelim;
    ***yanal hız dediğimiz şey; (bkz. resimdeki 3 nolu parça) aracın gidiş pozisyonuna göre dik olan hız değeri (mesela araç ileri gidiyorsa yandan bişey size vurduğunda yanal hız 0 değerinden yukarı/aşağı doğru artar),
    ***rotasal hız dediğimiz ise; (bkz resimdeki 2 nolu parça) gidiş yönündeki hızıdır. (bu değer; ESP kontrol ünitesinin momenti hesaplamasına yarar ve fren merkezine süreyi hangi tekere ne kadar süre frenleme yapacağını söyler)

    Burada ESP araba yürür halde iken sürekli olarak şu soruyu sorar= yanal hızım 0 dan farklı mı ?
    -cevap hayır ise hiç bişey yapmaz hayırlı yolculuklar deyip devam eder. Eğer evet ise + mı yoksa - mi diye sorar ? (+ aracın ileri yönüne göre sağ tarafı diyelim, - yöne ise sol diyelim)


    ******dikkat*****
    aracın önü kayıyorsa arka tekere, arkası kayıyorsa ön tekerlere frenleme yapılır


    ---cevap + ise hemen direksiyon pozisyonuna (bkz. resimdeki 4 nolu parça ) bakar; ne tarafa gitmek istiyon hemşerim der. direksiyon açısı der ki sağa lan sağa gitmek istiyom.

    ----ESP kontrol ünitesi fren merkezine (bkz resimdeki yeşil yuvarlak parça) der ki: sağa tekere x kadar süre fren yap der. (bu arada yanal hızı sıfıra yaklaştırmak istiyoruz)

    -----fren merkezi der ki: yeter mi la ?

    -------evetse freni keser ve aracı direksiyon pozisyonuna ve gidiş rotasına gelmesini sağlar. hayır ise frene devam koçum der. ta ki yanal hız sıfır oluncaya kadar.

    - cevap - ise yukarıdakilerin tam tersini yaparak yanal hızı sıfırlamaya çalışır.

    Gelelim teker mevzusuna;
    -- ESP yol nasıl olursa olsun, ister teker yerden kesilsin, ister havalansın gitsin, ilk baktığı yer yanal hızdır. sonra direksiyon açısı sonra da fren yapılması gereken tekerlektir.


    *******Önemli nokta 1*****
    eğer ki araç yönünden saptığı zaman fren yapılması gereken teker yoldan kesilmişse işte o zaman avyayı yediniz :)) (yine de ESP devreye girer fakat düzeltemez)


    *******Önemli nokta 2*****
    eğer direksiyon açısı sizin kaymanıza müsade edecek açıdaysa ( yani aracı düzeltmek için direksiyonu ters istikamete kırmaz iseniz ) o zaman da ayvayı yediniz.

    Yazıyla ancak bu kadar oldu... Bulabilirsem görsel bir anlatım da koymaya çalışırım...

    Velhasılı, Önemli noktaları (1-2) yapmazsanız, ESP CAN kurtarır, ailenize ulaşmanızı veya ailenizin size ulaşmasını sağlar. ÇOK ÇOK ÇOK önemli bir güvenlik ekipmanıdır. Yeni araç alacak olanlar kesinlikle bu özellikte olan araçları tercih etsinler, aracı olanlar ise mümkün ise tecrübeli bir ustaya, servise ESP donanımı taktırsınlar.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.