Şimdi Ara

Esnafı sürekli zarar ettirmek için uğraşan müşteri tipi (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
1
Favori
4.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yazmayacaktım ama bu gün eşimin başından geçen olay ve benim müdahalemi belirtmek istedim tükürdüğümü yalıyorum farkındayım.

    Eşim oturduğumuz mağazadan kıyafet alıyor ve bu kıyafeti evde deniyor içine sinmediği için ertesi gün değiştireceğini söylüyor bana. Ürünü değiştirebilirsiniz diye söylemiş satış personeli. Kıyafet üzerinde değişim etiketi var ve sekiz gün içerisinde değiştirebileşiği belirtilmiş bunun üzerinde, ama eim değiştiremiyor neymiş yeni sezon ürünler gelmiş bu eski sezonmuş değişmezmiş. Şansa bugünde erken çıkışım var evde bana anlatıyor olanları derhal o mağazaya gidiyorum eşim ile aynı sözleri zırvalıyor bana da. Eski sezona ait bunlar yeni sezon gibi söylevleri bana bende burada ne yazıyor oku dedim mal gibi kaldı satışı yapan kim onuda buldum değiştiririz dediğini kabul etti adam hala iyi bu sefer öyle olsun normalde öyle yapmıyoruz bilmem ne.

    Normal bilinen ve tabiri ile büyük bir giyim firmasına gitseydim bunlar yaşanırmıydı ? Bunu siz cevaplayın, batarsa batsın önce adam gibi hizmet vermeyi öğrensinler ben oraya adım attırmam etrafımdakileri de uyarırım aman oraya gitmeyin diyerek.




  • bir yerde 5tl olan aynı mal bir yerde 10tl sırf adam batmasın diye 10tl ye alıyorum
  • elimde baska marketten alinmis bir urunle bakkala girdim birkactane hediye cukulata aldim saticiya posete koysun diye uzattim adam posetiniz var zaten vermiyorum diye normal bir ses tonuyla bunlari soyledi bende ayni yere goturmedigimi soyledim istemsiz bir ifade ile yeni bir poset aldim simdi o bakkala asla ugramiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rooftop

    elimde baska marketten alinmis bir urunle bakkala girdim birkactane hediye cukulata aldim saticiya posete koysun diye uzattim adam posetiniz var zaten vermiyorum diye normal bir ses tonuyla bunlari soyledi bende ayni yere goturmedigimi soyledim istemsiz bir ifade ile yeni bir poset aldim simdi o bakkala asla ugramiyorum.


    Belki adamın işleri çok kötü, ne biliyorsun belki de o poşeti çok kötü bir anında aldın. Neden zarar veriyorsun ki esnafa, elindeki poşet neyine yetmiyor, sizin gibi müşteri olmaz olsun





  • kucuk esnaf olmazsa halk nasil yasar blabla hikayelerine hic girme bence. kucuk esnaf her firsatta insanlari ayakustu "kandirmaya" calistigi icin boyle zaten durumlar. dunyanin hic biryerinde bakkal,manav diye bir mantik olmadigi halde turkiyede hala ufak capli isletmeler yuruyor insanlarin iyi niyetleri sayesinde. migrostan 1liraya alacagim seyi kusura bakma da sen batmayasin diye senden 3 liraya alamam.
  • Zamanın birinde küçük esnaf diye tabir ettiğiniz bir pc malzemeleri satan mağazadan pc parçası aldım. o zamanlar pek anlamıyordum pc den ve yanlış bir parça almışım. Aldığım yere geri götürdüm. bu tarz esnafların %80 inin yaptığı gibi rünü geri almadı. Kutusunu bile açmadığım ürünü iade edemedim. Ancak değişim yapabileceğimi,dükkandan verdiğim paranın altına inmeyerek istediğim ürünü alabileceğimi söyledi. anlayacağınız elimi verdim kolumu çekti. bu aklıma gelen ilk olay. bu tarz yerlerden alışveriş yapıldığında %80 karşılaşabileceğiniz bir durum. Şimdi kalkıpta bunu ispatla demeyin bana. bu benim yaşadığım tecrübe. bunu nasıl ispatlayayım size?

    bir başka olayda şu. ülkemizde henüz 2-3 mağazası bulunan büyük bir teknoloji mağazasından bir ürün aldım. eve götürdüm. kullandım. bir hafta geçmedi daha ürün bana istediğimi veremedi. topladım kutusunu aksesuarlarını götürdüm aldğım firmanın Müşteri hizmetleri bölümüne. aramızda geçen diyalog şu:

    -ürünü iade etmek istiyorum.

    - bakabilirmiyim?
    (cihazı istiyor)
    şikayetiniz nedir?

    -herhangi bir şikayetim yok. memnun kalmadım. beğenmedim. ( bunu küçük esnafa söylesem NE YAPAYIM BENMİ ÜRETTİM gibi bir cevap almam olası.)

    (kutusunu ve aksesuarlarını kontrol ediyor ve yazıcıdan bir form çıkartıp bana uzatıyor.)

    -efendim şurayı imzalayıp kasadan paranızı alabilirsiniz....



    ne kadar az kelime sarfettiğime dikkat ettinizmi?siz olsaydınız bir daha o küçük esnaftan alışveriş yaparmıydınız?

    quote:

    rekabet kurulu sadece şirketlere müdahale etmemeli, haksız ve acımasızca fiyat rekabetine esnafları ve tüccarları sokan müşteri profiline de müdahale etmeli. bence böyle olmalı.


    bu yazdığınza inanabiliyormusunuz? şu dünyada bırakın rekabet kurulunu hangi güç beni küçük esnaftan alışveriş yapmaya zorlayabilir?bana hangi taksit imknanını sağlayabiliyorki bu küçük esnaf. hangi kolaylığı sağlayabiliyorki?ürün çeşitliliğimi?satış sonrası hizmetmi?hangisi?
    quote:

    o zaman kimse büyük esnafların küçük olanları yutmasından şikayet etmesin. bakalım o zaman dev şirketlerle insanlar pazarlık edebilecek mi? en azından şimdi küçük esnafla pazarlık yapabiliyorsunuz. büyük şirketler tekel oluşturursa, o zaman müşteri değil mal için pazarlık etmek, ondan mal almak için bile elli türlü evrak ve formalite ile yüzleşecek. bu sefer esnafın değil müşterinin "kredibilitesi" konuşulacak.


    zaten şu anda bile buna gerek kalmıyor farkında değilmisiniz? büyük firmalar kendi aralarında rekabet içinde iken bizim pazarlık yapmamıza ne gerek var? akıllı müşteri alacağın malın fiyatını araştırır öyle alır. öyle zamanlar geliyorki pazalık yapıpta alabileceğimiz fiyatlardan daha aşağıya alabiliyoruz isteğimiz malzemeyi.


    şu durumda küçük firma batmış batmamış umurumda değil. hatta dediğine zıt olarak büyük firmalar çoğaldıkça müşterinin işi kolaylaşıyor...

    küçük ama tamamen zıt bir örnek daha. 5-6 senede büyük alışveriş merkezlerinde bir zincir oluşturan uzmanlık alanı döner olan bir firmaya karşılık istanbul aksaray da işini çok iyi yapan 3m2 dükkanında döner satışı yapan sadık usta isimli küçük değil küçücük esnafı tercih ederim ben. nedenmi? adamın kullandığı ette hile hurda yok. ben o zamana yetişemedim ama 20-25 senedir aynı lezzette olduğu söyleniyor abilerimiz tarafından. bu da işini yapa %20 lik esnafa bir örnek olsun.




  • yaklaşık 1 ay önce çalışırken kullandığım darbeli matkap arıza yaptı tanıdık bir akraba var götürdüm belki tamir olur umuduyla neyse biraz uğraştı tamiri maliyeti geçiyor mecbur yenisini alacaksın dedi bende dedim senin tanıdığın yokmu bi ara sor fiyatları tamam dedi aradı bir yeri konuştu telefonu kapattı bana dediği aynen şu karşıdaki adam demişki sana 260 a verelim sende ona 330 dan sat şok oldum duyunca almadım tabi gittim büyük mağazaları gezdim dolaştım hem kaliteli hem ucuz neden gidip diğer taraftan kazık yiyelim ki ? ha işini adam gibi hakkıyla yapan yokmu var tabi ama onlarda zaten diğerlerinden sıyrılıp ayakta kalıyor bir şekilde
  • is hikayeye donmus birtane daha anlatiyim 200tlye aldigim xxx marka bir saati saatciye goturdugumde yapabilecegini fiyatininda 20 tl civari olacagini soyledi 1 hafta sonra almaya gittigimde bana sorunun buyuk oldugu parca degisiminin gerceklestirecegini ve masrafin 250 tl olacagini soyledi. saati aldim hicbirsey soylmeden ciktim dukkandan
  • bu şekilde başarısızlıklar karşısında, hep karşıdakileri suçlayan mantığa sahip kişiler sadece ticarette değil, her konuda başarısız olmaya mahkumdurlar.

    Balık tutmayı bilmeyen birinin, balıkları suçlamasından hiçbir farkı yok bu başlığın. Doğal olarak tepki gördü başlığı açan arkadaş. Konu baştan aşağı gereksiz ama bir iç dökme oldu dh kullanıcılarında.

    Bazı kullanıcılar zarar gördükleri yerlere artık gitmeme kararı vermişler. Evet doğrusu bu. Ticaret etiği önemlidir. Sadece ucuz satmak değil, dürüst olmak, konuşma adabını bilmek, satış sonrası hizmet de önemli.

    Mesela ankara ülkealan pasajı bu arkadaşların verdiği örneklere çok uygun düşer. Doksanlı yıllarda avm kültürü olmadıgı için sportif alışverişe buraya giderdik. Müşteriye doymuş bu esnaflardaki tek kriter mal satmaktı. Size yalan riya ile sağlam, kusurlu, pahalı, ucuz satarlardı ürünleri. Ayakkabı yırtılınca gittiginizde muhattap dahi olmazlardı. Avm kültürü çıkınca burası sinek avlamaya başlamış. Dün halı saha ayakkabısı almak için gittim. Satıcılar şeker gibi. Ama ayakkabıyı almayınca, çıkarken iyi akşamlar bile demiyorlar. Müşteriye nasıl gözle baktıkları buradan belli oluyor. Benim oraya başka bir ürün için tekrar geleceğimi düşünmüyor bile! Başka aptalca şeyler de oldu ama daha detaylı anlatmaya gerek yok. Mantık tamamen hastalıklı. Sinek avlamaya devam etsinler. Maltepe pazarının eski yerindeki son zamanları da böyleydi. Ama allahın tokadı yok.

    Hepsini toplarsak; ticaret total bir mevzudur ve zordur. Yetenek, zeka ve ahlak gerektirir...




  • Sn. Dekorasyonankara,

    Genel olarak yazılarızdan çıkardıklarıma göre, ticarette hem alanın hemde satanın memnun kalması ilkesinden yola çıkarak sizin memnun kalmadığınızı anlıyorum.

    Aşağıdaki mesajınızla ile ilgili sormak istediğim bir sey var. İş yaptığınız kişi, durduk yere evrakta sahtecilik yaparak teminat senedini kullanmaz. Siz de memnun kalmadığı bir durum vardır ki kanunsuz da olsa bir işe girişmez.
    Aranızda ne geçtiğinizi açıklayabilirmisiniz?

    Saygılar


    quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazamsar

    @dekorasyonankara

    Siz genel bu duruma nasıl geldiniz onu yazarmısınız ? Ankarada inşaat ve dekorasyon işi ile uğraşıyorsunuz sanırım, müşteri işin yarısında iptal mi etti ne oldu ?



    bizlik bişey yok. elbette bizde çok şey yaşadık müşterilerle. mesela şu an davalık olduğum bi müşteri var. dava açtım kendisine. kendisine verdiğim teminat senedinin "teminat senedidir" yazısını kenardan makasla kesip onu benden tahsil etmeye çalıştı. düşün. bunu yapabilen bir insan düşün. bende ona evrakta tahrifat yaptığı için dava açtım. çok şey var kardeşim yaşadığımız tabii ki.

    ama neden konu dönüp dolaşıp "bana" getiyorsun. yukarıda 50 sefer söylememe rağmen neden konuyu ısrarla kişiselleştiriyorsun anlamış değilim.

    bunu kasıtlı yaptığına da eminim ama bir dahaki cevabı da alamayacaksın. yada sükunetimi korumakta zorluk çekicem.

    senden son kez insan gibi rica ediyorum. lütfen olyı kişiselleştirmeyelim. genel olarak bakalım. konu ne sensin ne ben.




  • Bir mali, daha ucuz diye buyuk marketten almak esnafi batiralim demek degildir. Musteri cebindeki paraya bakar esnafin durumuna degil.

    Ben hic gormedim ayni urunun gidip en pahalisini alan. Siz gordunuz mu ?


    Su konuda katiliyorum basligi acan abiye. Evet buyuk marketler esnaflar kadar sicakkanli degildir samimi bir ortamlari yoktur. Bakkal kavrami eskiden beri suregelen bir seydir toplumumuzda. Ama dedigim gibi musteri cebini dusunmelidir.
  • Şimdi benim bildiğim konulardan yakınacağım.

    Esnaf ile normal büyük prekende alışveriş merkezleri,marketler(Kiler,migros,carrefour Veya benzeri) olsun bunlar hepsi birebir kıyasıyla savaş içerisindedirler yani amaçları küçük esnaf veya esnafçılığı bitirmektir kar ve para yönünden fiyatlardada biliyorsunuz birebir rekabet içerisindedeler.. ben carrefourda çalıştığım için biliyorum hiç olmazsa bildiğim kadarıyla.

    Samimiyetlik,ortam ve küçük bakkal gibi kavramlar eskiden süregelen bir ortamdır yani o zamanlar böyle süpermarketler vs yoktu tabiki genlede bakkal küçük bir market tarzı yerler olurdu,mesala köylerde görebilirsiniz iki tane bakkal,üç dört tane kahvehane,kuaför vs.. ama büyük yerlerde şehirlerde öyle değil.

    Dolasıyla bizim milletimiz cebini düşünüyor sonuçta ben bu parayı nasıl en iyi şekilde tasarruflu fazla harcama yapmadan kullanabilirim amacıyla hareket ettiği için dolasıyla esnaf mecburen ya batıyor yada ayakta son çareler ve imkanlarla kalmayı başarıyor.
    Bazı firma veya şirketler küçük bir dükkan açarak işe başlıyor zamanla işleri büyütüyor ve dev bir tanınmış marka olarak piyasalarda,her yerde adı duyuluyor örnek zorlu tekstil,muya ayakkabı,polaris,malatya pazarı vs.. yerleri bilirsiniz her yerde şubesi var o şekildede düşünün.

    Carrefoura gidiyorum atıyorum bir tane televizyon beğendim 1,699 lira.. tamam deyip gidiyor esnafın birisine aynı televizyon 1750.. TL..(Gerçeği yansıtmıyorm sadece anlatmak amaçlı kullanıyorum yanllış anlaşılmasın lütfen) ee bu adam ikilinin arasında kalıyor düşünüyor arada 50 lira fark var ve ben bu 50 lirayla hiç olmazsa bir tane iki tane giysi alırım diyerek carrefourdan televziyonu alıyor ve 50 lira onun cebine kalıyor dolasıyla esnafı o yüzden kimse düşünmez bizim vatandaşlarımız en çok cebini düşünür yani nasıl hangi şekilde kar etmeliyim? Ne yapmam gerekir.? Gibi bir ton düşüncelere dalıyor bazısı 100 lira farkediyor o yüzden adam doğal olarak cebini düşünür esnafın halini,durumunu hiç kimse düşünmez yani bir ürün var onu 1750 TL.. Ye esnaftan kim alır yani kimse almaz carrefour veya migrosta 1699 ise? ama öbür türlü orda 1800 carrefourda diyelim esnafta 1650 lira adamda gider esnaftan alır yani aralarındaki fiyat rekabeti bu konudan başlıyor.




  • Ülkemizi kalkındıran küçük işletmelerdir. Esnafları koruyalım.

    Hangilerinizin babası fabrikatör veya holding sahibi ?
  • Herkes anlatmis bende anlatayim bir esnafla(bakkalla) gecen hikayemi.

    Bundan 6 ay once filan.Disari cikicam,akbilde para yok.5.50 liraya sigarada alicam.Hem akbili doldurayim bakkaldan,hemde sigarami aliyim dedim.Cebimde bozuk olmasin diye akbile 4.50 lira doldurucam.Duz hesap 10 lira verip,bakkaldan cikicam.Dedim 4.50 lira akbile doldururmusun.Bizim bakkal sahibi 5 liradan asagi doldurmuyoruz dedi.Dedim nasil dolduramiyorsun,baska yerde 2 liralik bile doldurabiliyorum.Akbile en az para yukleme limiti 2 lira.Bizim bakkal sahibi yok iste dolduramiyoruz filan diye ivir zivir konusuyor.O gun bugundur o bakkalin icine adimimi atmadim.50 kurus fazla kazanmak icin hile yapan,akli sira kurnazlik yapan adamla ne isim olur.
  • bizimde marketimiz var:

    gelen tipleri görseniz insanlik bazen olmus diyorum.

    -bana bi sigara ver(sigara adini reklam olmasin diye yazmiyorm) Lan ayi dagdan mi indin diyorum icimden.

    -atiyorum bi cikolata alicak 600 kr diyorum adam bimde 500 tl diyor.bimdeki cikolata ile marketi kiyasliyor aklinca.git ordan al o zmn diyorum icimden.bime mesafemiz 1km ve adamin gedigi saat gece 22.00

    -bisi alir sonra bunun parasini sonra veririm diyor.vatandasi tanirim buyuk marketlerden posetleri doldurur parasiz kaldigi zmn gelir yapisir.git buyuk markete verecekmi bunu sana veresiye diyesim geliyor zor tutuyorum kendimi..

    -tipler gelir bali ivir zivir sorarlar satmadigimi defalarca soyledigim halde.rahatsiz etmek istercesine..

    -toptancisi gelir bi urun getirir bedavasi vardir beklersin ha getirdi ha getircek diye.atiyorum bi cips markasi yapmisti buyuk paketinden alinca pepsi verdi.ama ne verdi hala paketleri elimde 8 haftadir elimizde pepsi yok diyorlar.müsterilerle biz ugrasiyoruz.

    -cocuk birsey alir yer biraz ardindan annesiyle gelir benim ogluma neden bunu verdiniz der.bn senin oglun ne yer ne icer bunu bilmek zorundamiyim?

    ELIMIZIN AYAGIMIZIN TITREDIGI ZAMANLAR OLUYOR.BENDE ALISVERIS YAPIYORUM AMA KIMSEYI KIRMADAN,UZMEDEN VE ZOR DURUMDA BIRAKMADAN.MUSTERI HER ZAMAN HAKLIDIR AMA BUNUDA KAFAMIZA KAKMAK! HER DURUMDA BEN HAKLIYIM DEMEK ZORUNDA DEGILSINIZ.

    sizde biraz karsinizdakini dusunun lutfen..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vommel -- 6 Nisan 2011; 10:49:40 >




  • Konu baştan saçma olmuş zaten.Kimse parayı havadan toplamıyor.Fiyatları tabi ki kıyaslıyacam.Bundan 2 ay önce Media Markt dan aldığım Nokıa C7 ye kılıfı arıyorum.Küçük esnaf telefonculara gidiyorum.Genelde Beyaz ve Siyah renkleri vardı.Ne kadar diye sorduğumda birinci yer 30 lira ikinci yer 25 lira üçüncü yer 15 lira fiyat verdi.Kılıfların hepsi aynı belli ki bir tane toptancıdan almışlar.Gelişi Alış fiyatları aşağı yukarı aynıdır.Şimdi atıyorum birinci yer batacak yada batmanın eşiğinde ben niye gidip hadi bu adama batmasın diye 15 lira fazladan vereyim aynı ürüne.Bana havadan gelmiyor o paralar tabiki kendimi düşünücem.
    Esnaflar aklı sıra çakal olmuş soyulcak tavuk arıyor insanın kıyafetine arabasına telefonuna göre fiyat çekiyor.Ama büyük mağazalarda öyle değil bir standart var beğenmediğinde bozuk çıktığında geri alıp yenisini verebiliyorlar.Esnafa soruyorsun ben sana öyle vermedim ki diyor.Yazmaya gelirse uzun uzun yazarım.
    Bu ilk telefondan sonra beğendiğimiz için gidip bir C7 daha aldık.Bu sefer esnaftan fiyatlar aynı biz telefonu aldık eve gittik.Uğraşıyoruz sim kart filan birde arama yaptık.Ses bozuk geliyor.Adama geri götürdük adam abi ben sana kutusunda verdim.Filan sayıyor biz ürün değişimi için kaymakamlığa Tüketici heyetine gittik.Dilekçe v.s verdik sonuç çıkmadı.Daha sonra bin lira saydığım telefonu kullanmadan nokıa servisi olan Teleservıce yolladık telefon 30 günde anca geldi.Dahada adımımı atamam oraya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    olayı kişiselleştirmeyin. şahsileştiren şahsileştirilmiş cevaplar alır.

    "benzin pahalı" diyen biri benzin alamıyor anlamına gelmez. benzinin piyasa fiyatlarını konuşuyordur. "yoksa sen benzin alamıyor musun" demek ne kadar anlamsızsa, sizin bu kişiselleştirme çabanız da o kadar anlamsız.

    o yukarıdaki "saçmaladın" diyen arkadaş sana söylüyorum. terbiyeni takın. karşında 18 yaşında çocuk yok. böyle basit bir konuda mahkemeye taşıma noktasına gitmeyelim. gerek yok. efendi efendi konuş konuşacaksan yada hiç konuşma.

    Gidelim kardeş, korkacak değilim.
    Verecek bir şeyim yok nasıl olsa, canımı mı alacak mahkeme
    Girersem de içeri rahatıma bakar çıkarım 3-5 ay, buyur ver mahkemeye
    Uzatmaya gerek yok zaten uzun uzun cevaplar verilmiş genel kanı aynı.




  • Saka gibi konu.Banane esnaftan.
  • Hayatımda adam gibi bir esnaf görmedim.Hepsi düzenbaz hırsız malın kötüsünü vermeye çalışıyor.

    Mangal yapacağız kasaptan alalım etleri tazedir dedik adam tavukları soslamadan size vermem mangalda güzel olmaz dedi :S Abi dedik sade ver olmaz dedi neyse soslattık açtım paketi bir kokladım kokuyor tavuklar gittik attık adamın önüne

    Eskişehirde Esnaf sarayının bilenler bilir üst katta dolaşırken öylesine bilgisayarımın değerini sormak istedim adam 1 senelik garantisi olan 2 çekirdek 4 gb ram li ddr5 19 inç bilgisayara 100 lira veririm dedi.



    Büyük marketleri o kadar çok seviyorum ki esnaflara güvenim sıfır verdğim paralar haram olsun




  • İyi de iyi esnaf kaliteli esnaf zaten batmaz eski müşterileri onu bırakmaz zaten yeni açılan düzenbazlara paranızı kaptıracağınıza 5-10 fazla verin kazıklanmayın arkadaşlar gidip 2-3 senelik firmalara 2000-3000 liralık iş yaptırıyosunuz sonra vay benim başıma şu geldi bu geldi bir kıyafet için bile 15-20 senedir bu alanda çalışan firmalar var onlar dururken yeni yetmeler şöyle yaptı böyle yaptı.Bilgisayar işinde uzmanlaşmış firmalar var ona rağmen dünkü internet cafeciye bilgisayar yaptıranları anlamak mümkün değil bizde dekoraston işi yapıyoruz Ankara/Sitelerde Firma ismi vermeyeyim 22 senedir ne bir yere reklam verdik ne de çıkıp sokaktan müşteri çevirdik sen kaliteli olursan kaliteli müşteri de gelir seni bulur zaten sen doğru değilsen yok müşteri beni batırmaya çalışıyor çok karşılaştım sokaktan geçerken şurayada bakalım diyen müşteri geldiğinde babam baktı ki dün kü yeni yetmelerden öldüm parasına fiyat almış onunla kıyaslıyo kusura bakmayın biz daha fazla inemeyiz başka yerlerede bakın der ve gönderir sen bu müşteriyi çelmeye çalışırsan tabi ki batarsın müşteri olarak sen bu adamlara iş yaptırırsan sende dolandırılırsın...

    Saygılar...




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.