Şimdi Ara

Eski nesil ve yeni nesil abs nin çalışma prensibi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
3.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar bugün 2005 model aracımla yokuş aşağı ıslak zeminde giderken karşıma araba çıkması sonucu panik fren yaptım. Lastikler tutmayıp abs devreye girdiği için zar zor durabildim. Arka lastikler eski, ön lastikler yeniydi ama araç güvenli bir şekilde duramadı. Yokuş aşağı giderken fanik fren yapınca araç öne yığılıp arka tekerlere binen yük azaldığı için arka lastikler yolu kavrayamadı, abs de sanki 4 tekerde kitlenmiş gibi algılayıp hepsine az enerji yolladı diye düşünüyorum.Çünkü daha önce bunu test etmiştim sağ tarafı buzlu, sol tarafı kuru olan zeminde frenleme yaptığımda abs yine aynı tepkiyi verip sanki 4 tekerde buzlu zeminde algılayıp aracı çok uzun mesafe sonra durdurabilmişti. Size sorum Eski nesil abs lerde bağımsız frenleme sistemi yok mu ?. Yeni nesillerde asr destekli vs. sistemler mevcut onlarda bu yaşadığım sorunlar yaşanmıyor mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vesper01 -- 27 Mayıs 2017; 23:49:09 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >







  • Şimdi şöyle bir şey var, ABS 4 tekerin de kilitlendiğini algılarsa aracın tamamen durduğunu varsayıp devreden çıkar. Araç durmamışsa kızaklamaya başlar (Taa ki tekerlerden birisi hareket edene kadar).

    Sizin durumunuz ise siz frene basıyorsunuz, araç tutunamadığı için ABS freni gevşetiyor, ABS tekrar fren sıkılmasına müsaade edene kadar yokuştan dolayı araç hızlanıyor. Tekrar teker kızaklayacak gibi oluyor (Çünkü ABS freni bırakır bırakmaz sizin ayağınızla sonuna kadar bastığınız pedal kadar fren uygulanıyor) ve ABS yeniden gevşetiyor. Böylece aracın yokuştan hızlanması ile frenleme etkisi ile yavaşlaması birbirine yakın oluyor. Yapılabilecek en mantıklı hareket freni komple bırakıp tekrar uygulamak.

    Araç istediği kadar yeni nesil olsun, ABS sistemi aracın sadece teker hızını takip edebiliyor. Aracın gerçek hızını gerçek zamanlı takip edebilecek bir sistem yok. Siz de mesela kadranda şanzıman çıkışındaki sensörün okuduğu hızı görüyorsunuz. Aracın gerçek hızı bundan farklı olabilir. ABS sistemi de aslında aracın hızından ziyade 4 tekerleğin dönüşünü takip ediyor. Tekerlerden birisinin dönüşü diğerlerinden farklı olursa o tekerleğin frenini kesiyor (Eğer frene basılmıyorsa ve ESP yoksa hiç bir şey yapmaz). Eğer birden fazla tekerlek farklı hızlarda dönüyorsa bildiğim kadarıyla en hızlı dönen tekerleği aracın hızı kabul edip diğer tekerlere müdahale ediyor. Eğer 4 teker aynı anda durursa (Bunu ABS'li arabaların dahi buzda frene sonuna kadar basıldığında yaldır yaldır kaymasından da anlarsınız) ABS sistemi aracın durduğuna hükmeder.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    İlk cümle pek mantıklı gelmedi. Zaten abs varsa tekerler o duruma düşmezki. Nasıl hem abs olacak hem 4 teker kilitlenecek. Sonra abs araç durdu sanacak ve devreden çıkacak. Yok öyle birşey hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abs işini ben de tam çözemedim. Sanki Absyi devreye sokmadan kendim dengeli fren yaparsam Absnin devreye girdiği ani frenden daha çabuk araç duruyor gibi geliyor bana.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 model aractaki abs pek eski nesil değildir.eski nesil abs ler 80'li yıllardaki mercedes gibi araclardaki abs dir.

    sorununuz kaliteli bir lastik takımıyla cözülür

    ayrıca eski nesil absler fren mesafesini biraz uzatır ama yeni nesil abslerin fren mesafesi abssiz araca göre kısadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi predator93 -- 28 Mayıs 2017; 0:29:16 >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler.Şimdi Abs eğer 4 tekere bağımsız olarak hükmediyorsa ben yokuş aşağı panik fren yaptığımda arka tekerlere daha az enerji verip öne daha fazla yüklenmesi gerekiyordu. Ama araç böyle tepki vermedi .esp yoksa bişey yapmaz demişsiniz, esp destekli abs olsaydı frenleme muhtemelen daha mı güvenli olacaktı ozaman ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vesper01 -- 28 Mayıs 2017; 0:34:10 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vesper01

    Cevap için teşekkürler.Şimdi Abs eğer 4 tekere bağımsız olarak hükmediyorsa ben yokuş aşağı panik fren yaptığımda arka tekerlere daha az enerji verip öne daha fazla yüklenmesi gerekiyordu. Ama araç böyle tepki vermedi .esp yoksa bişey yapmaz demişsiniz, esp destekli abs olsaydı frenleme muhtemelen daha mı güvenli olacaktı ozaman ?

    Hayır hayır, zaten arka tekerlere daha fazla fren gücü gitmesini sağlayan fren dağıtım elemanı ayrıdır.
    Siz frene bastığınızda tekerlek hızları arasında fark varsa ABS anlık olarak yavaş dönen veya dönmeyen tekerlekteki freni keser. Tekerlek dönmeye başlayınca doğal olarak en fazla aracın hızı kadar hızlanabilir, bu da kısa sürede kızaklamış tekerin hızının diğer tekerlerle aynı hıza gelmesine sebep olur. Bu durumda ABS tekrar frene müsaade eder. Ancak fren şiddeti fazla gelip tekerleği tekrar kızaklama durumuna sokar genelde, o zaman da tekrar ABS freni keser.

    @C4_1400 ABS sistemi kusursuz değil. Bahsettiğim olay size çok uzak bir ihtimal gelse de gayet de mümkündür. Özellikle buz gibi tutunmanın neredeyse olmadığı yerlerde dört teker aynı anda kilitlenebilir. Mesela şu videodaki Clio'ya bakın. İlk başta ön tekerlerde ABS devredeyken birden bire araç hareketine devam ettiği halde dört teker kilitlenip kalıyor. Çünkü ABS dört teker de durunca arabanın durduğuna hükmediyor. Hatta, dört tekerin hızı da 0 olduğu için ve doğal olarak 4 teker de aynı hızda olduğu için ABS'nin freni gevşetmesi için bir sebep kalmıyor ortada demek daha doğru bir tabir olur sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 28 Mayıs 2017; 0:42:59 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Absnin esas amacı frenleme anında araca yön verebilmemizi sağlamaktır; daha kısa fren mesafesi sunuyorum diye bir amacı bildiğim kadarıyla zaten yok
  • Yeni arabalarda arkalarda disk oluyor senin arabada değilse o fark eder heralde birde lastiklerin eskiymiş.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirmeniz için teşekkürler. Peki sağ ön ve sağ arka teker kaygan zeminde, sol ön ve sol arka teker kuru zeminde istikamet ederken frene bastığımızda abs aracı neden durduramıyor .Range rover evoque fren testi vardı internette . Yolun sağ tarafına siyah kaygan bir yağ döküyolardı sol taraf kuru zemindi . Frenleme yapınca araç kuru tarafta kalan 2 teker sayesinde kısa sürede duruyodu. Aynı durumda benim kullandığım aracın abs si durduramıyor .Çünkü 4 tekerede aynı basıncı uyguluyor. Buda eski araçlardaki abs ile yenilerdeki sistem başka mı sorusunu doğuruyor. Kafama takılan sorun buydu esasında .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vesper01 -- 28 Mayıs 2017; 1:26:52 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şekilsiniz ya kullanıcısına yanıt
    Arkalarda disk fren

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Iyi de o videoda hem hız çok düşük hemde araç zaten tam yan kaymaya geçti. Yani ben 180 ile ıslak asfaltta giderken 4 tekeri birden kilitleyip Abs nin devreden çıkmasını mümkün bulmuyorum.

    Bu video sizin dediğinizi kanıtlayan bir durum yok.

    Yolda biz var eğim var araç yan yan kayıyor. Frene basmasa bile teker dönmez.

    Ki muhtemelen abs belli bir fren kuvvetinden ve belli bir hızdan sonra devreye giriyordur. Bu videoda 1 kms gibi hızlar var. Burada abs zaten işe yaramaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Iyi de o videoda hem hız çok düşük hemde araç zaten tam yan kaymaya geçti. Yani ben 180 ile ıslak asfaltta giderken 4 tekeri birden kilitleyip Abs nin devreden çıkmasını mümkün bulmuyorum.

    Bu video sizin dediğinizi kanıtlayan bir durum yok.

    Yolda biz var eğim var araç yan yan kayıyor. Frene basmasa bile teker dönmez.

    Ki muhtemelen abs belli bir fren kuvvetinden ve belli bir hızdan sonra devreye giriyordur. Bu videoda 1 kms gibi hızlar var. Burada abs zaten işe yaramaz.

    Buzda kayarken freni bırakınca araç neden yola tekrar dönüyor o zaman?

    ABS'nin aracın hızıyla ya da yönüyle hiç bir alakası yoktur. Belli bir fren kuvveti de beklemez. ABS tek bir mekanikle ve tek bir mantıkla çalışır. ABS modülü hangi lastikte ihtiyaç varsa o lastiğe giden hidrolik basıncını başka yere yönlendirerek (Veya fren kuvvetine tersi bir kuvvet uygulayarak) o tekerin frenini boşaltır. Anlık yapar bunu ve tekerdeki takırdama da oradan gelir.
    Mantığı ise sadece 4 tekerin hızını eşit tutmaktır. 180 km/sa ile giderken 4 freniniz de aynı anda lastiği kilitlemeyi başarırsa ki bu çok zor bir ihtimaldir ABS devreye girmeyebilir. Ama dediğim gibi çok çok zor bir ihtimaldir. Ha cam gibi buzda gayet de kolayca gerçekleşebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: QRX

    Abs işini ben de tam çözemedim. Sanki Absyi devreye sokmadan kendim dengeli fren yaparsam Absnin devreye girdiği ani frenden daha çabuk araç duruyor gibi geliyor bana.

    Abs fren yaparken becerebilen sofore manevra kabiliyeti sunmak icindir. Fren mesafesini kisaltmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Mayıs 2017; 8:23:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şekilsiniz ya

    Yeni arabalarda arkalarda disk oluyor senin arabada değilse o fark eder heralde birde lastiklerin eskiymiş.

    Arka grenlerin disk veya kampana olmasinin abs. Ve esp ile. Bir alakasi yok. Her iki sistemde tekerlegin donusune gore veri aliyor. Benim aracimda arkalar kampana esp de abs de sorunsuz calisiyor. 2015 model.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Mayıs 2017; 8:25:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Abs sistemi fren mesafesini kısaltır yanlış bilgi vermeyelim bu linkte açıklanmış



    https://www.arabam.com/otomobil-haberleri/danisman/abs-fren-sistemi-durus-mesafesini-azaltir-mi/267667

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vesper01

    Bilgilendirmeniz için teşekkürler. Peki sağ ön ve sağ arka teker kaygan zeminde, sol ön ve sol arka teker kuru zeminde istikamet ederken frene bastığımızda abs aracı neden durduramıyor .Range rover evoque fren testi vardı internette . Yolun sağ tarafına siyah kaygan bir yağ döküyolardı sol taraf kuru zemindi . Frenleme yapınca araç kuru tarafta kalan 2 teker sayesinde kısa sürede duruyodu. Aynı durumda benim kullandığım aracın abs si durduramıyor .Çünkü 4 tekerede aynı basıncı uyguluyor. Buda eski araçlardaki abs ile yenilerdeki sistem başka mı sorusunu doğuruyor. Kafama takılan sorun buydu esasında .

    Bu soruma tam yanıt alamadım. Bilen varsa aydınlatsın lütfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABS,fren mesafesi yerine olası bir durumda manevra vermenizi sağlar.Bizim Focusta da arkalar kampana.Hiç denemedik ABS'yi.Allah göstermesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vesper01


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vesper01

    Bilgilendirmeniz için teşekkürler. Peki sağ ön ve sağ arka teker kaygan zeminde, sol ön ve sol arka teker kuru zeminde istikamet ederken frene bastığımızda abs aracı neden durduramıyor .Range rover evoque fren testi vardı internette . Yolun sağ tarafına siyah kaygan bir yağ döküyolardı sol taraf kuru zemindi . Frenleme yapınca araç kuru tarafta kalan 2 teker sayesinde kısa sürede duruyodu. Aynı durumda benim kullandığım aracın abs si durduramıyor .Çünkü 4 tekerede aynı basıncı uyguluyor. Buda eski araçlardaki abs ile yenilerdeki sistem başka mı sorusunu doğuruyor. Kafama takılan sorun buydu esasında .

    Bu soruma tam yanıt alamadım. Bilen varsa aydınlatsın lütfen

    Gözümden kaçmış. Sizin dediğiniz elektronik fren dağıtım sistemi (EBD - Electronic Brake Distribution) diye ayrı bir sistem. Fren gücünü her bir tekerin tutunma gücüne göre dağıtarak aracın her bir tekerden mümkün olan en fazla fren tutunma kuvvetini alırken dengesini bozmamayı sağlıyor.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Şimdi oldu demek ki yeni nesil ebd destekli abs sistemlerinde benim yaşadığım sıkıntılar yaşanmıyor. Tekrar çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.