Şimdi Ara

Eski nesil ve yeni nesil abs nin çalışma prensibi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
3.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ABS yi gectim sizdeki hata yeni lastikleri öne takmak. Yeni lastik her zaman arkaya takılır bir yoldan çıkma durumu olduğunda ilk arabanın arka tarafı kendini bırakır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birincisi lastikleriniz kötü ikincisi arkadaşların dediği Ebd denge sistemi aracınızda varmı bunlar büyük etken tabi tüm yolun buzlu karlı olduğu yollarda Abs aslında daha kötü sonuçlar çıkarabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bLind kullanıcısına yanıt
    Doğru olabilir. Ama yeniler arkada olsa aynı durumda yine değişen bişey olacağını zannetmiyorum. Muhtemelen yine ağırlık merkezi öne yönelip arkalar tutmayacak, abs yine 4 tekere düşük enerji verecek araç yine uzun mesafede duracaktı. Değişen birşey olmayacaktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vesper01 -- 28 Mayıs 2017; 10:23:47 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    2005 model aractaki abs pek eski nesil değildir.eski nesil abs ler 80'li yıllardaki mercedes gibi araclardaki abs dir.

    sorununuz kaliteli bir lastik takımıyla cözülür

    ayrıca eski nesil absler fren mesafesini biraz uzatır ama yeni nesil abslerin fren mesafesi abssiz araca göre kısadır.

    Yanlış.

    Tekerleğin kaymadığı en uç nokta maksimum fren gücüdür. Abs o noktanın etrafında gezinerek (kuvveti uygular, kayınca çeker, dönünce tekrar uygular) kontrollü fren sağlar. Her halükarda tetiklemeler esnasında kayıp olur.



    Fakat şu var, aracın tipi, yol durumu vs bilgisi olmadan havada kalır karşılaştırma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scorn


    quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    2005 model aractaki abs pek eski nesil değildir.eski nesil abs ler 80'li yıllardaki mercedes gibi araclardaki abs dir.

    sorununuz kaliteli bir lastik takımıyla cözülür

    ayrıca eski nesil absler fren mesafesini biraz uzatır ama yeni nesil abslerin fren mesafesi abssiz araca göre kısadır.

    Yanlış.

    Tekerleğin kaymadığı en uç nokta maksimum fren gücüdür. Abs o noktanın etrafında gezinerek (kuvveti uygular, kayınca çeker, dönünce tekrar uygular) kontrollü fren sağlar. Her halükarda tetiklemeler esnasında kayıp olur.



    Fakat şu var, aracın tipi, yol durumu vs bilgisi olmadan havada kalır karşılaştırma.

    100-0 kmh fren pedalına tam güç uygulayan ABS siz arac kızaklayarak 54.8 m de duruyor. Aynı ABS siz araç fren pedalını kontrol ederek kızaklamadan 44.8 m de duruyor. ABS li bir araç ise fren pedalına tam güç uygulayarak 38.3 metrede duruyor.





    ---------------------------------ABS FREN MESAFESİNİ KISALTIR--------------------------------------




  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93


    quote:

    Orijinalden alıntı: scorn


    quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    2005 model aractaki abs pek eski nesil değildir.eski nesil abs ler 80'li yıllardaki mercedes gibi araclardaki abs dir.

    sorununuz kaliteli bir lastik takımıyla cözülür

    ayrıca eski nesil absler fren mesafesini biraz uzatır ama yeni nesil abslerin fren mesafesi abssiz araca göre kısadır.

    Yanlış.

    Tekerleğin kaymadığı en uç nokta maksimum fren gücüdür. Abs o noktanın etrafında gezinerek (kuvveti uygular, kayınca çeker, dönünce tekrar uygular) kontrollü fren sağlar. Her halükarda tetiklemeler esnasında kayıp olur.



    Fakat şu var, aracın tipi, yol durumu vs bilgisi olmadan havada kalır karşılaştırma.

    100-0 kmh fren pedalına tam güç uygulayan ABS siz arac kızaklayarak 54.8 m de duruyor. Aynı ABS siz araç fren pedalını kontrol ederek kızaklamadan 44.8 m de duruyor. ABS li bir araç ise fren pedalına tam güç uygulayarak 38.3 metrede duruyor.





    ---------------------------------ABS FREN MESAFESİNİ KISALTIR--------------------------------------

    Kızaklamadan durmaya çalıştığında maksimum freni uygulayabildiğini ispat edin haklısınız.

    Ama araba kaymasın diye frenlemede zaten sınırda ayak kontrolü ile freni ayarlamak imkansız gibidir.



    Bahsi geçen her tekerlekte fren kontrolü abs'nin çalışma prensibini değiştirmez. Teoride ve pratikte kayıp vardır. Haliyle uygulanabilir en kısa fren mesafesini abs aktif olduğu her milisaniyede uzatır. Sürtünmenin maksimum olduğu ve fren dağıtımının optimum noktasında zaten abs aktif olmaz ve en kısa frenleme yapılır.



    Özetle; anti patinaj sistemi ivmelenmeyi azaltır, ama sürücü patinajsız optimumda kalkış yapamadığı için daha hızlı hızlandığını sanar. Olay aynı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scorn


    quote:

    Orijinalden alıntı: predator93


    quote:

    Orijinalden alıntı: scorn


    quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    2005 model aractaki abs pek eski nesil değildir.eski nesil abs ler 80'li yıllardaki mercedes gibi araclardaki abs dir.

    sorununuz kaliteli bir lastik takımıyla cözülür

    ayrıca eski nesil absler fren mesafesini biraz uzatır ama yeni nesil abslerin fren mesafesi abssiz araca göre kısadır.

    Yanlış.

    Tekerleğin kaymadığı en uç nokta maksimum fren gücüdür. Abs o noktanın etrafında gezinerek (kuvveti uygular, kayınca çeker, dönünce tekrar uygular) kontrollü fren sağlar. Her halükarda tetiklemeler esnasında kayıp olur.



    Fakat şu var, aracın tipi, yol durumu vs bilgisi olmadan havada kalır karşılaştırma.

    100-0 kmh fren pedalına tam güç uygulayan ABS siz arac kızaklayarak 54.8 m de duruyor. Aynı ABS siz araç fren pedalını kontrol ederek kızaklamadan 44.8 m de duruyor. ABS li bir araç ise fren pedalına tam güç uygulayarak 38.3 metrede duruyor.





    ---------------------------------ABS FREN MESAFESİNİ KISALTIR--------------------------------------

    Kızaklamadan durmaya çalıştığında maksimum freni uygulayabildiğini ispat edin haklısınız.

    Ama araba kaymasın diye frenlemede zaten sınırda ayak kontrolü ile freni ayarlamak imkansız gibidir.



    Bahsi geçen her tekerlekte fren kontrolü abs'nin çalışma prensibini değiştirmez. Teoride ve pratikte kayıp vardır. Haliyle uygulanabilir en kısa fren mesafesini abs aktif olduğu her milisaniyede uzatır. Sürtünmenin maksimum olduğu ve fren dağıtımının optimum noktasında zaten abs aktif olmaz ve en kısa frenleme yapılır.



    Özetle; anti patinaj sistemi ivmelenmeyi azaltır, ama sürücü patinajsız optimumda kalkış yapamadığı için daha hızlı hızlandığını sanar. Olay aynı.

    aynı şeylerden bahsediyoruz.katılıyorum. ABS milisaniyelerle freni gevşetip tutması sırasında maksimum sürtünme noktasında tuttuğu için erken durur.üniversite fizik kitaplarında olan birşey..

    birbirine değen iki yüzey eğer birbirlerine göre hareket halinde değilse, sürtünme yüzeyine paralel kuvvete karşı verdikleri tepki kuvvetine statik sürtünme kuvveti denir..

    yani yerde duran bir kutuyu harekete geçirinceye kadar uyguladığımız kuvvete statik sürtünme kuvveti karşı koyar. cisim harekete geçtiğinde ise artık kinetik sürtünme kuvvetini yenmemiz gerekir...

    statik sürtünme kuvveti kinetik sürtünme kuvvetine göre daha fazladır... yani yerdeki kutuyu bir kere harekete geçirebilirsek ittirmek için daha az enerji gerekir...

    ABS'li arabaların daha kısa mesafede durmalarının sebebi budur...

    tekerlek kızaklarsa daha az olan kinetik sürtünme kuvvetiyle dururuz: abs tekerleğin yerde kayması durumunda frenleri bırakır, tekerin tekrar yola tutunmasını sağlar ve bir anlık da olsa statik sürtünme kuvvetinin büyüklüğünden faydalanırız. bu defalarca olunca fren mesafesi minimumuma iner...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93


    quote:

    Orijinalden alıntı: scorn


    quote:

    Orijinalden alıntı: predator93


    quote:

    Orijinalden alıntı: scorn


    quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    2005 model aractaki abs pek eski nesil değildir.eski nesil abs ler 80'li yıllardaki mercedes gibi araclardaki abs dir.

    sorununuz kaliteli bir lastik takımıyla cözülür

    ayrıca eski nesil absler fren mesafesini biraz uzatır ama yeni nesil abslerin fren mesafesi abssiz araca göre kısadır.

    Yanlış.

    Tekerleğin kaymadığı en uç nokta maksimum fren gücüdür. Abs o noktanın etrafında gezinerek (kuvveti uygular, kayınca çeker, dönünce tekrar uygular) kontrollü fren sağlar. Her halükarda tetiklemeler esnasında kayıp olur.



    Fakat şu var, aracın tipi, yol durumu vs bilgisi olmadan havada kalır karşılaştırma.

    100-0 kmh fren pedalına tam güç uygulayan ABS siz arac kızaklayarak 54.8 m de duruyor. Aynı ABS siz araç fren pedalını kontrol ederek kızaklamadan 44.8 m de duruyor. ABS li bir araç ise fren pedalına tam güç uygulayarak 38.3 metrede duruyor.





    ---------------------------------ABS FREN MESAFESİNİ KISALTIR--------------------------------------

    Kızaklamadan durmaya çalıştığında maksimum freni uygulayabildiğini ispat edin haklısınız.

    Ama araba kaymasın diye frenlemede zaten sınırda ayak kontrolü ile freni ayarlamak imkansız gibidir.



    Bahsi geçen her tekerlekte fren kontrolü abs'nin çalışma prensibini değiştirmez. Teoride ve pratikte kayıp vardır. Haliyle uygulanabilir en kısa fren mesafesini abs aktif olduğu her milisaniyede uzatır. Sürtünmenin maksimum olduğu ve fren dağıtımının optimum noktasında zaten abs aktif olmaz ve en kısa frenleme yapılır.



    Özetle; anti patinaj sistemi ivmelenmeyi azaltır, ama sürücü patinajsız optimumda kalkış yapamadığı için daha hızlı hızlandığını sanar. Olay aynı.

    aynı şeylerden bahsediyoruz.katılıyorum. ABS milisaniyelerle freni gevşetip tutması sırasında maksimum sürtünme noktasında tuttuğu için erken durur.üniversite fizik kitaplarında olan birşey..

    birbirine değen iki yüzey eğer birbirlerine göre hareket halinde değilse, sürtünme yüzeyine paralel kuvvete karşı verdikleri tepki kuvvetine statik sürtünme kuvveti denir..

    yani yerde duran bir kutuyu harekete geçirinceye kadar uyguladığımız kuvvete statik sürtünme kuvveti karşı koyar. cisim harekete geçtiğinde ise artık kinetik sürtünme kuvvetini yenmemiz gerekir...

    statik sürtünme kuvveti kinetik sürtünme kuvvetine göre daha fazladır... yani yerdeki kutuyu bir kere harekete geçirebilirsek ittirmek için daha az enerji gerekir...

    ABS'li arabaların daha kısa mesafede durmalarının sebebi budur...

    tekerlek kızaklarsa daha az olan kinetik sürtünme kuvvetiyle dururuz: abs tekerleğin yerde kayması durumunda frenleri bırakır, tekerin tekrar yola tutunmasını sağlar ve bir anlık da olsa statik sürtünme kuvvetinin büyüklüğünden faydalanırız. bu defalarca olunca fren mesafesi minimumuma iner...

    Anlaşamadığımız kısım o anlık bırakma noktalarının kayıp olması. Eğer ki tam o noktada sabit olarak fren uygulanabilse abs'nin aktif olduğu duruma göre daha kısa sürede durur. Abs o noktada herhalukarda <100% fren uygular.

    Hiçbir kontrol algoritması kararlı durumda tamamen statik kalamaz. O küçük dalgalanmalar da bahsettiğimiz kayıplar.



    Fakat denildiği gibi o maksimum noktası abs haricinde herhangi mekanizma ile kontrol edilemeyeceği için abs kısaltır gibi anlaşılıyor. Fakat asıl sebep kurcalanmalı, prensip öğrenilmeli diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scorn -- 28 Mayıs 2017; 21:52:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ABS özellikle kuru zeminde eski tip kızaklayan frenden daha uzun mesafede durur.
    Bunun testleri de mevcut. Tecrübelerim de mevcut. Islak zeminde de eski tip frenle aynı performansı gösteriyor. Avantajı, direksiyon size yanıt veriyor.
  • Pug.106 scs.stop control sistem.Safece on lastiklere etli ediyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neredeyse bütün lastik üreticileri eğer araçta eski ve yeni lastikler kullanılacaksa yenilerin arkaya, eskilerin öne takılmasını tavsiye ederler. Bunun için de çeşitli gerekçeler gösterirler.
  • Arkadaşlar uzun bir aradan sonra bir bilgi vermek istiyorum. Sıfır 2019 model bir araç aldım yakın zamanda abs asr esp donanımları mevcut. Ve aynı şekilde sağ taraf kaygan, sol taraf kuru eminde test ettim ve sonuç yine aynı. Araç her tarafa abs uyguladı ve fren mesafesi gene uzadı. Abs de nesil farkı olmadığı kanısına vardım artık. Çalışma prensibi hep aynı. Yani sistem kaygan zemindeki lastiği algılayıp kuru zemindeki lastiğe daha fazla frenleme yapıp aracı durdurma gibi bir mantıkla çalışmıyor. Abs kuru zeminde fren mesafesini kısaltırken kaygan zeminde bazı durumlarda kapasitesinin altında iş yapıyor. asr destekli abs ve esp sadece araç düz rotadan çıktığında müdahale edip yoluna oturtmak için varlar. Bu sorunun neden olduğunu bu işte ciddi bilgisi olan birine sormak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vesper01 -- 30 Mayıs 2019; 15:7:31 >
  • Vesper01 kullanıcısına yanıt
    ABS fren mesafesi kısaltmaz öyle bir iddiası da zaten yok.
  • cormen kullanıcısına yanıt
    O bilgi yanlış hocam bunu daha önce tartışmıştık sayfada
  • Vesper01 kullanıcısına yanıt
    Tamam
  • Ağzı olan konuşmuş.

    ABS'nin amacı dip fren yaptığınızda bile tekerlekleri kilitlemeyerek arabaya yön vermektir.
    Fren mesafesini kısaltmak falan değildir.
    ABS'siz araçta dip frene koydunuz mu düm düz kayarsınız istediğiniz kadar direksiyonu çevirin dönemezsiniz bir yere.

    Ama ABS li araçta dip fren yapsanızda o freni pompalayarak lastiklere ileteceği için manevra yapabilirsiiniz.
  • Hemen hemen bütün lastik üreticileri daha iyi durumdaki lastiklerin arka tarafa takılmasını önerir çünkü fren yapınca aracın yükü öne bineceğinden arka lastiklerin tutuşu zayıflar.
  • Çoğu kişi diyor panik fren yaptim abs ile zar zor durabildim alakasi yok absnin amaci fren esnasinda direksiyon hakimiyetinin kaybolmasina olanak vermiyor hatta 1 metre fren mesafesini uzattığını bile okumuştum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vesper01

    Arkadaşlar uzun bir aradan sonra bir bilgi vermek istiyorum. Sıfır 2019 model bir araç aldım yakın zamanda abs asr esp donanımları mevcut. Ve aynı şekilde sağ taraf kaygan, sol taraf kuru eminde test ettim ve sonuç yine aynı. Araç her tarafa abs uyguladı ve fren mesafesi gene uzadı. Abs de nesil farkı olmadığı kanısına vardım artık. Çalışma prensibi hep aynı. Yani sistem kaygan zemindeki lastiği algılayıp kuru zemindeki lastiğe daha fazla frenleme yapıp aracı durdurma gibi bir mantıkla çalışmıyor. Abs kuru zeminde fren mesafesini kısaltırken kaygan zeminde bazı durumlarda kapasitesinin altında iş yapıyor. asr destekli abs ve esp sadece araç düz rotadan çıktığında müdahale edip yoluna oturtmak için varlar. Bu sorunun neden olduğunu bu işte ciddi bilgisi olan birine sormak lazım.
    Siz istiyorsunuz ki aracın sağ tarafı kaygan zeminde iken, sağ tarafı bıraksın da sol taraftaki frenlere yüklensin. Peki aracın sadece sol lastiklerine güçlü fren uygulanırsa o araç nasıl stabil kalacak bunu hiç düşündünüz mü? Sırf zemin daha düzgün diye bir tarafa diğerinden çok fren uygularsa araç kontrolden çıkar, hele yüksek hızlarda o arabayı kimse yolda tutamaz.

    Nasıl ki ESP, araç kontrolden çıktığında tek taraflı bağımsız frenler uygulayarak aracı geri yola sokabiliyor, aynı şekilde sizin istediğiniz şekilde çalışan bir ABS sistemi de tek taraflı frenler uygulayarak aracı yoldan çıkarabilirdi.




  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Esp nin de işi orda devreye girmek zaten. Yukardaki anlattığım şekilde olunca fren mesafesi uzuyor. Aracınızla sizde bu anlattığım durumu denerseniz, aracın bir türlü duramadığını göreceksiniz. Sürüş güvenliğini büyük ölçüde riske sokuyor. İmkanınız olursa, önleminizi alarak denemenizi tavsiye ederim beni daha iyi anlayacaksınız. Dediğiniz şey aslında mantıklı ama 2017 de ilk yazdığım yazıdaki (muhtemelen onuda okudunuz) yokuş aşağı giderken arka kilitlenen lastikleri referans alarak ön lastiklere yüklenmemesi bu olayı gene muallakta bırakıyor. Abs sisteminde bazı eksiklikler var gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vesper01 -- 30 Mayıs 2019; 18:19:13 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.