Şimdi Ara

Eski nesil ve yeni nesil abs nin çalışma prensibi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
3.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vesper01

    Arkadaşlar uzun bir aradan sonra bir bilgi vermek istiyorum. Sıfır 2019 model bir araç aldım yakın zamanda abs asr esp donanımları mevcut. Ve aynı şekilde sağ taraf kaygan, sol taraf kuru eminde test ettim ve sonuç yine aynı. Araç her tarafa abs uyguladı ve fren mesafesi gene uzadı. Abs de nesil farkı olmadığı kanısına vardım artık. Çalışma prensibi hep aynı. Yani sistem kaygan zemindeki lastiği algılayıp kuru zemindeki lastiğe daha fazla frenleme yapıp aracı durdurma gibi bir mantıkla çalışmıyor. Abs kuru zeminde fren mesafesini kısaltırken kaygan zeminde bazı durumlarda kapasitesinin altında iş yapıyor. asr destekli abs ve esp sadece araç düz rotadan çıktığında müdahale edip yoluna oturtmak için varlar. Bu sorunun neden olduğunu bu işte ciddi bilgisi olan birine sormak lazım.
    Aracınız hayırlı olsun.
    Yaşadığınız durumun ABS ile alakası yok yalnız, sağdaki iki teker kaygan yüzeyde tutunmadığı için fren kuvveti temin edemiyor. Haliyle aracınız fren kapasitesinin yarısı kadar bir fren yapabiliyor. ABS sadece kayan tekerleğin frenini keser, bahsettiğiniz durumda ABS olmasa araç spin atardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim.

    Evet doğru olabilir
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bir ilave olarak belirtmek istedim; ABS fren sisteminde mantık şöyle: saniyenin 1/10’u hassasiyetle fren yaparak yani her bir milisaniyede freni bloke edip bırakarak çalışır ve takırtı bundan dolayı oluşur..Amaç aracın tekerleri bloke olmadan yönlendirilebilmesini sağlamaktır..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vesper01

    Esp nin de işi orda devreye girmek zaten. Yukardaki anlattığım şekilde olunca fren mesafesi uzuyor. Aracınızla sizde bu anlattığım durumu denerseniz, aracın bir türlü duramadığını göreceksiniz. Sürüş güvenliğini büyük ölçüde riske sokuyor. İmkanınız olursa, önleminizi alarak denemenizi tavsiye ederim beni daha iyi anlayacaksınız. Dediğiniz şey aslında mantıklı ama 2017 de ilk yazdığım yazıdaki (muhtemelen onuda okudunuz) yokuş aşağı giderken arka kilitlenen lastikleri referans alarak ön lastiklere yüklenmemesi bu olayı gene muallakta bırakıyor. Abs sisteminde bazı eksiklikler var gibi.
    İyi de ESP orda devreye girince zaten yapacağı ilk şey fazladan fren uyguladığı sol kısmı geri bırakıp bu sefer sağ taraf ağırlıklı fren uygulayarak aracı yola sokmak olacak.

    Yani sizin istediğiniz gibi çalışan bi ABS sistemi, ESP mantığıyla tamamen ters. Fren mesafesi elbette uzayacak aracın bir tarafı yolu tutmuyor, diğer tarafın tutuyor olması frene çok bir fayda sağlamaz ki, eğer tek taraflı fren uygulanırsa araç kontrolden çıkar.

    Aracın bi tarafı yolu tutmuyorsa diğer tarafa da eşit miktarda fren uygulanması gerekiyor ki araç kontrolden çıkmasın.




  • Bu soylediginiz durum halen farkli araclarin farkli sistemlerinde vardir.Ozellikle abs in kalibrasyonu,muhendislerin secimleri,hedefleri farkli oldugundan virajlarda ,sag ve sol tekerleklerin farkli yuzeydeki frenajlarda stabilitesi,duruma verdikleri olumlu,olumsuz tepkiler ve performanslari su andada degisiklik gostermektedirler.
    Bu testinde ismi µ-split fren testidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 3 Haziran 2019; 12:54:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler açıklama için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    İyi de ESP orda devreye girince zaten yapacağı ilk şey fazladan fren uyguladığı sol kısmı geri bırakıp bu sefer sağ taraf ağırlıklı fren uygulayarak aracı yola sokmak olacak.

    Yani sizin istediğiniz gibi çalışan bi ABS sistemi, ESP mantığıyla tamamen ters. Fren mesafesi elbette uzayacak aracın bir tarafı yolu tutmuyor, diğer tarafın tutuyor olması frene çok bir fayda sağlamaz ki, eğer tek taraflı fren uygulanırsa araç kontrolden çıkar.

    Aracın bi tarafı yolu tutmuyorsa diğer tarafa da eşit miktarda fren uygulanması gerekiyor ki araç kontrolden çıkmasın.

    Alıntıları Göster
    Hocam iki tarafı da frensiz bırakmaz yalnız. Fren gücü zayıflasa da iki tarafı frensiz bırakma durumunda araç dört tekeri de buzdaymışçasına zor yavaşlar.




  • Vesper01 kullanıcısına yanıt
    https://www.youtube.com/watch?v=mKiTAcXK6M4 3:40 dan sonrası izlenirse açıklığa kavuşur sanıyorum.
  • Evet izledim hocam. Teşekkür ediyorum video için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.