Şimdi Ara

Enpara Birikim(Vadeli) Hesabımdan Uçup Giden Para(enpara pişmanlıktır)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
2
Favori
5.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güncelleme(21.11.2017): bugün tekrar enpara'yı arayıp sonunda hangi bankamatikten işlem yapıldığını zar zor öğrenmiş bulunmaktayım. Yetkili arkadaşlar tarafından aranıp detaylı bilgi verileceği söylendi fakat geçen haftadan beri aynı şeyi söyleyip oyalıyorlar. İncelemenin sonuçlandığı söyleniyor fakat aradığımda bilgi vermiyorlar. Biz sizi ararız diyip arama da yapmıyorlar.

    Merhaba arkadaşlar. Yaklaşık 4 senedir Enpara'yı ana bankam olarak kullanmaktayım. Ve her ay istisnasız "Ayın En Paralısı" olmaktayım. Müşteri hizmetlerine şimdiye kadar 2-3 kere işim ya düşmüştür ya da düşmemiştir. O da ufak tefek şeyler için. Ohh ne güzel, masraf yok, müşteri hizmetleri iyi diye bunca zaman kendimi kandırmışım meğer. Asıl müşteri hizmetlerine işim düştüğü zaman maalesef gerçekten nasıl sorumsuz ve vasat bir bankacılık anlayışları olduğunu öğrenmiş bulunmaktayım. En iyisi ben size olayı en başından anlatmaya başlayayım.

    Bundan iki gün önce(15.11.2017) akşam evde otururken bir anda telefonuma bir mesaj geldi. Zaten mesajı görmemle şok olmam bir oldu.

    "birikim adli hesabinizdan 15/11/2017 tarihinde ATM'den 380,00 TL tutarinda para cekildi."

    Ne oluyor demeye kalmadan hemen kartımı kontrol ettim ve cüzdanımda duruyordu. Zaman kaybetmeden müşteri hizmetlerini aradım, durumu anlattım. Kartıma bloke koydular ve inceleme başlattılar. Müşteri temsilcisi, yarın saat 09.00'dan sonra ilgili birimin beni arayıp bilgilendirme yapacağını söyledi.

    Ben tabi o gece boş durmadım ve sabaha kadar bu olayın nasıl gerçekleşebileceğini araştırdım. İnsan başına gelmeden bilemez derler ya, ha işte öyle oldu. Ne yazık ki araştırmalarımın sonucu pek de iç açıcı değildi. Enpara'ya ait daha önce buna ait bir çok benzer olay yaşanmış. Gerek forumlarda gerekse de şikayet portallarında bir çok şikayet var bu konuda. Hesaptan uçup giden paralar, dolandırıcıların atm'den habersiz çektikleri paralar vs. En kötüsü de ne biliyor musunuz? Bu Enpara'nın bir türlü önüne geçemediği sahte enpara sitesi ve sahte facebook reklamları. Diğer bankalarda da buna benzer durumlar oluyormuş ama direk önüne geçip engelliyorlarmış müşterileri mağdur olmasın diye. Fakat bu enpara ne hikmetse bir türlü engelleyemiyor(ya da ilgilenmiyor). Demek ki müşterilerinin böyle bir şey yaşamasından tedirginlik duymuyorlar.

    Neyse, ertesi gün oldu ne arayan var ne soran. Gün içinde 2 kere aramama rağmen hâlâ incelemede olduğunu, sonuçlanınca bilgi vereceklerini söylediler. Zaten en son aramamda, bu durumun ciddi bir güvenlik sorunu olduğunu biran önce çözülmesi gerektiğini üstüne basa basa söyledim.

    Bugün (17.11.2017) hâlâ arayan soran olmadı. En sonunda dayanamayıp kendim aradım. Zaten aramamla 2. Şoku yaşamam bir oldu. Telefondaki hanımefendi, incelemenin olumsuz sonuçlandığını bildirdi bana. İncelemenin olumsuz olması ayrı bir rezalet, onu geçtim arayıp sormasam beni bilgilendirmeye bile tenezzül etmeyecekler. Bu nasıl bir sorumsuzluktur arkadaşlar? Baktım bilgi vermeye niyetleri yok artık zorla bilgi almaya çalışıyorum.
    Soruyorum; Kim veya kimler tarafından yapılmış?
    Cevap: "Bilemiyoruz, fakat sizin şifreniz kullanılarak yapılmış" diyorlar.
    Soruyorum: Nerden yapılmış? Hangi şehir? Hangi atm?
    Cevap: Ne dese beğenirsiniz? "QNB Finansbank atm'sinden çekilmiş para." Hadi canım? Zaten dünya üzerinde 1 tane Finansbank atm'si var, bu benim nasıl aklıma gelmedi acaba?
    Bir de üstüne üstlük tutup da bana demez mi "Bu olay nasıl gerçekleşti, sizin bir bilginiz var mı?" diye? Var tabi. Hemen FBI'daki bağlantılarımı araya sokup gerekli istihbaratı aldım ardından Finansbank'ın sistemlerine girip suçun gerçekleştiği atm'yi bulup kamera kayıtlarından zanlıların izini sürüp atm şebekesini çökerttim(!) Zaten bu sorudan sonra daha fazla dayanamayıp, kapatmak istedim. O da bana "ilgili birimimiz sizi arayıp bilgi vereceklerdir." dedi. Tabi bende içimden kesin öyle olur dedim ve kapattım. Ne yazık ki yanılmamışım hâlâ arayıp bilgi veren yok.

    Daha önce görüştüğüm en para çalışanı bana "birikim(Vadeli) hesaptan para çekilemez demesine rağmen son görüştüğüm, yukarıdaki saçma muhabbete girdiğim müşteri temsilcisi birikim hesabından da para çekilebileceğini söyledi. Zaten benim para da birikim hesabından çekilmişti. Daha kendi içlerinde koordine sorunları olan bir banka müşterinin sorunlarını nasıl çözebilir ki zaten? Biraz sıkıştırmaya başlayınca hemen çevir kazı yanmasın durumları baş gösteriyor.

    Hani dedim ya "enpara böyle şeyler yaşamasından tedirginlik duymuyor" diye. Şimdi öğrendim neden tedirginlik duymadıklarını. Adamlar zaten böyle durumda "kullanıcı sorumluluğu" deyip geçiştiriyorlar. Bilgi dair vermekten acizler. Mükemmel teknolojisiyle(!) atm'nin yerini bile bulamazken, müşteriye at sorumluluğu geç. Ohh ne güzel dünya.

    Arkadaşlar kısacası enpara pişmanlıktır. Zaten araştırmaya başladığınızda ne olduğu ortaya çıkıyor. sikayetvar.com sitesindeki müşteri memnuniyeti oranı %33 zaten. Zaten forumda da doluca şikayete denk gelmişsinizdir. Ben hakkımı aramaya devam edeceğim. Önce savcılığa gidip suç duyurusunda bulunacağım sonra da avukatımla görüşüp gerekli işlemleri başlatacağım. Paramın gitmesine mi yanayım yoksa güvenip paramı emanet ettiğim bankanın bu sorumsuzluk ve ilgisizliğine mi yanayım? Size tavsiyem Enpara'dan mümkün olduğunca uzak durun. Benim başım yandı başka insanların da başı yanmasın.

    Bu arada bu paragraf daha önce başına bu tür bir olay gelmiş insanlar için gelsin. Avukatımla daha önce yaptığım ön görüşmede; "bu tür olaylarda ne kadar kullanıcı sorumluluğu olsa da bankanın sorumluluğu devam etmektedir. Banka, müşterisinin hesabını korumakla yükümlüdür. Hesap sahibinin kusuru olsa dahil, para bankanın sorumluluğunda olduğundan dolayı her türlü usulsüz işlemle çekilen para da bankanın sorumluluğundadır. "dedi. Yani kısacası banka tarafından inceleme sonucunuz ne olursa olsun hakkınızı aramaya devam edin. Sonunda siz haklı çıkacaksınızdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cagdasyilmaz -- 21 Kasım 2017; 15:25:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Hocam 380.000 TL değil 380 TL Ortalama bir Atm'de ki toplam para bile 380.000 TL değildir. Yoğun yerlerdeki Atm'lerde olabilir belki. Arkadaşın 380.000 TL' si kaybolsaydı şu an bir hastanenin yoğun bakım servisindeydi. Benim o kadar para uçup gitse kafayı yerdim ben de Tekrardan konu sahibi arkadaşa geçmiş olsun. Alınmasın lütfen latifeler için, umarım parasını geri alır. 380 TL bizim gibi orta seviye ekonomik durumda insanlar için de çok azımsanacak bir para değil.
  • Birikim hesabı vadeli değilki.....



  • Geçmiş olsun, bu tarz olaylarda banka genelde sorumluluk alıp, iade gerçekçekleştiriyor. Kullanıcı hatası demiş olmaları büyük fiyasko.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: expertadvisor

    Birikim hesabı vadeli değilki.....








    Enpara'da birikim hesapları günlük faiz verir ve vadeli mevduattır.
  • Uluscuturkey kullanıcısına yanıt
    Hocam çok sağolun. Para iadesini geçtim, arayıp açıklama yapan bile yok. Sanki gayet olağan bir durummuş gibi karşılıyorlar.
  • Öncelikle geçmiş olsun. Birikim hesabına gece yarısı hariç her daim para çekip yatırma işlemi vardır . Sadece diğer banka atmlerinden birikim hesabıyla ilgili işlem yapılamaz. Çoğu insanın parası vadesiz hesapta duruyor. Bankanın müşterinin parasını koruması lazım. Enpara'nın tutumu fiyasko hangi Atm'den para çekildiğini bilmemesi veya söylememesi komik bir durum zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uacellat_62 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam. Bu tutumları karşısında gerçekten ne yapacağımı şaşırdım. Uğradığım şaşkınlık bir yana, yapılan saygısızlık kesinlikle kabul edilemez. Sanırım tek çare hukuk yoluyla hakkımı aramak olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşın olayı net anlatamadığını, karalamaya yönelik böyle bir şey yazdığını düşünüyorum. Telefonda görüşme dışında bankanızdan bu olayla ilgili yazılı bir açıklama da ister misiniz? Elektronik ortamda (atm, cepbank vb.) bankalar ne kadar önlem alsa da dünya genelinde böyle şeylerin olma ihtimali ne yazık ki var. Her bankada olabilecek durum. Kaldı ki herhangi bir bankanın, müşterilerine hangi atm'den para çekildiğini tarihini, saatini belirtememesine imkan yoktur. Enpara'nın da bu bilgiyi (eğer ki gerçekten atm'den para çekilmişse) verememesi imkansızdır.

    Sizin yaşadığınız talihsiz olay sonrasında kullanıcı olarak yapmanız gereken şey basittir.
    Bankayı arayarak böyle bir işlemi kendinizin yapmadığınız,ı olayın gerçekleştiği atm'yi sormanızı, SMS olarak size gelen bilginin saatini ve tarihini tekrardan belirtmenizi, bu bilgileri yetkili kişilere tekrar iletmenizi öneririm.




  • Ne yani sizin başınıza böyle bir olay gelse "böyle şeylerin olabilme ihtimali var, yapacak bir şey yok. " deyip kenara mı çekileceksiniz? QNB Finansbank veya Enpara benim düşmanımın mı şirketleri? Niye durduk yere bunları karalamaya çalışayım? Demek ki başıma bir olay gelmiş ve ben de bunu forum üyeleriyle paylaşıyorum. Olayı zaten açık ve uzun bir şekilde yazmışım. Atm bilgisi paylaşmaması gibi bir durum olamaz diyorsunuz ya, Enpara bana herhangi bir atm bilgisi vermedi. Bunu daha nasıl açıklayabilirim ki? Atm bilgisi istediğimde "QNB Finansbank atm'si" diyorlar. İlgili birimin beni arayacağını söyleyip, aramıyorlar.

    "eğer ki gerçekten atm'den para çekilmişse" diyorsunuz ya; sizi ikna etme gibi bir amacım yok ama yine de bunun bir karalama kampanyası olduğunu düşünüyorsanız ilgili dekontu ve gelen mesajı size gösterebilirim. Kaldı ki bankaya da bu bilgileri ilettim dediğiniz gibi. Bankada bana zaten atm'den para çekildiğini söylüyor. Fakat kendilerinden bir sonuç alamadım yukarıda da anlattığım gibi.

    Bu tür sorunlarını paylaşan insanların çoğu müzdarip oldukları için dertlerini paylaşıyor. İlla ki dediğiniz gibi sadece karalama amaçlı bu tür yazılar yazanlar vardır. Fakat bunların hangisi gerçek hangisi karalama kampanyası olduğunu bilmeden insanları bu şekilde itham etmek yanlış bence. Sizden ricam bu konuda biraz daha dikkatli olmanız. Bu tür konular insanlar için, benim gibi haksızlığa uğradıklarını düşündükleri için hassas olabiliyor. Lütfen önce biraz empati yapıp ondan sonra ithamlarda bulunalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkiye'de bankacılık sektöründe diyalog konusunda en iyi firmanın son 3 yıldır Enpara olduğunu düşünüyorum. Çoğu kişinin de aynı fikirde olduğunu söyleyebilirim.

    Benim böyle bir şey başıma geldi. Sonucu kesinleşene kadar müşteri hizmetleri yetkilisinden takım liderine, banka güvenlik görevlisinden banka müdürüne kadar herkesle iletişim kurmak zorunda kaldım. Sorun olumlu olumsuz bir sonuca bağlanmadan karalamaya yönelik bir yazı paylaşmayı doğru bulmam. Bu gibi problemlerde bankalar kaç gün içerisinde net sonuca gidiyor kesin bilgim yok fakat 15 Kasım 2017'de bu sorunu yaşamış olduğunuzu bildiğimden, şahsen konuyu halen araştırdıklarını ve sizi mağdur etmeyeceklerini umuyorum.

    Tekrar geçmiş olsun.
  • Öncelikle geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim. Zaten inceleme sonuçlanana kadar herhangi bir yazı ya da şikayet paylaşmadım. Fakat inceleme sonucunu bile kendim arayarak öğrenmem, beni arayıp bilgilendirmemeleri, bana detaylı bilgi vermemeleri ve konuştuğum müşteri temsilcisinin benimle dalga geçer gibi tavır takınması benim zoruma gitti. En azından enpara tarafından yetkili kişilerce aranıp hem tarafıma detaylı bilgi verilmesi hem de müşteri temsilcisi ile yaptığım alaycı görüşmeye istinaden şahsımdan özür dilenmesi. Zaten bunları yaptıklarında bende konunun başına güncelleme koyar, sorunum çözüldüğü bilgisini verir ve yazı hakkında Enpara'dan özür dilerim. Ama güvenip paramı emanet ettiğim banka tarafından çok afedersiniz salak yerine koyulmaya çalışmam rencide edici ve kabul edilemez bir davranış. Tekrardan teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim hocam, sonuna kadar kovalayacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun. Enpara bundan böyle 17 kasım itibariyle kartsız işlem yapılamayacağını duyurdu bankamatiklerden karekod veya bankamatik kartı olmadan. Sahte enpara sitesi ve sahte facebook reklamları demişsiniz. Bu tür bir sahtecilik yaşadığınızdan mı şüpheleniyorsunuz? Zira bu vatandaşların sizin müşteri numarası ve giriş şifrenizi bilmeden bankamatikten para çekmesinin tek yolu var bankamatik kartı. Onu da kopyalamadılarsa elbette. Sizin yerinize kendimi koyuyorum da çok can sıkıcı bir durum. Adli mercilere yansıdıktan sonra çözülecektir sonuçta her bankamatikte kamera kaydı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A.J. Pacino -- 20 Kasım 2017; 14:20:15 >
  • A.J. Pacino kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle teşekkür ederim. Araştırmalarım sonucu benim bu üzücü olayı yaşadığım tarihlerde, buna benzer olaylar yaşayan başka müşteriler de olduğunu tespit ettim. Zaten bu olaydan 2 gün sonra 17 kasımda böyle bir karar alınması açıkcası aklıma "demek ki bir güvenlik açığı, sorunu var" düşüncesini getirdi.

    Banka işlemlerini sadece enpara resmi mobil uygulaması üzerinden gerçekleştiriyordum. Telefonumdaki web tarayıcısından ya da bilgisayarımdan herhangi bir bankacılık işlemi yapmadım. Zaten bunu da Enpara'ya konuştuğum yetkili üzerinden aktardım. Hâlâ bir haber ve detaylı bilgi bekliyorum. Umarım en kısa zamanda bu problem çözülebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir gelişme var mı ?
  • Uacellat_62 kullanıcısına yanıt
    Maalesef. Savcılığa başvurdum. Banka tarafından da yazılı açıklama aldım adli mevkilerde işime yarar diye. Takip etmeye devam edeceğim, bakalım ne olacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bildiğim kadarıyla para çekme işleminde bir kaç limit var. Nasıl bir para çekmektir ki bu 380 bin TL tek kalemde oluyor. Para yatırmanın bile 19.000 TL limiti varmış.



    O kadar parayı bırakın ATM'den çekmeyi, bankalar bile önceden haber vermezseniz şube olarak trink diye veremez o parayı.



    İlgili sayfa :https://m.qnbfinansbank.enpara.com/islem-kisitlari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bir Rind

    Hocam bildiğim kadarıyla para çekme işleminde bir kaç limit var. Nasıl bir para çekmektir ki bu 380 bin TL tek kalemde oluyor. Para yatırmanın bile 19.000 TL limiti varmış.



    O kadar parayı bırakın ATM'den çekmeyi, bankalar bile önceden haber vermezseniz şube olarak trink diye veremez o parayı.



    İlgili sayfa :https://m.qnbfinansbank.enpara.com/islem-kisitlari

    Hocam 380.000 TL değil 380 TL Ortalama bir Atm'de ki toplam para bile 380.000 TL değildir. Yoğun yerlerdeki Atm'lerde olabilir belki. Arkadaşın 380.000 TL' si kaybolsaydı şu an bir hastanenin yoğun bakım servisindeydi. Benim o kadar para uçup gitse kafayı yerdim ben de Tekrardan konu sahibi arkadaşa geçmiş olsun. Alınmasın lütfen latifeler için, umarım parasını geri alır. 380 TL bizim gibi orta seviye ekonomik durumda insanlar için de çok azımsanacak bir para değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uacellat_62 -- 28 Kasım 2017; 1:44:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Peki hesabınızda 380 TL vardı ve hepsi çekilmiş mi? Yoksa daha fazla para var ve sadece 380 lira mi almışlar. Eğer öyleyse hepsini cekmemeleri de ilginç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fasist Diktator kullanıcısına yanıt
    389 TL vardı. 9 TL çekemedikleri için o kalmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.