Şimdi Ara

Elektronik arıza önemli (320d)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
37.617
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Aracımız 2012 320d , yine E90 başlığı altına sorunu yazdım fakat belki başka bmw modellerinde de olabilir diye tekrar konu açmak istedim,lütfen bilginiz varsa yorumlarınızla bizi yönlendirin.

    Aynen yapıştırıyorum...

    Merhaba Arkdaşlar,

    Sizlere bir problem/arıza hakkında danışmak istiyorum.Aracımız 2012 320d türkiye paketli, 2011 Aralik ayında alındı.

    Şu an 30k km'de.Araç yaklaşık 2 ay önce elektronik bir hata verdi, servise götürüldü direksiyon kutusu kaynaklı olduğu belirtildi.Kutu programlanacak dendi (bize söylenen) 1 hafta serviste yattı.

    Sonra 15 gün içinde aynı hatayı tekrar verdi, burada hata diye küçümsüyorum ama tüm elektronik korumalar devre dışı(bazı hataların resimleri ekte) silecekler kendi kendine çalışıyor esp devre dışına çıkıyor ani fren yapmayın uyarısı çıkıyor ,CC devre dışına çıkıyor.Direksiyon tuşları çalışmıyor, yani uzun yolda güvenle kullanacağınız aracınızdan sizi bir anda soğutuyor.

    Araç tekrar servise gitti,parça beklendi garantiden olduğu için ücret alınmasa da getir götür ve araçsızlık işin başka boyutu. Parça değiştikten sonra bu hata tekrarlandı, servis yeterli açıklamayı yapmıyor ve kronik bir problem olup olmadığı hakkında yorumda yapmıyor.

    Parça değişiminden sonra 2. kez aynı hatayı servisten çıktıktan 10dk sonra verdi.Son seferde aracı servise çekici ile gönderdik, malum tüm hataları verdiği için araca hiç güvenimiz kalmadı.Ailece bindiğimiz araç bu hatadan dolayı 2 kez bizi ailece yolda bıraktı.

    Sonuç olarak hatanın 1 kez daha tekrarlanmasını bekleyip tüketici mahkemesine başvuracağız,ama yinede hata vermeden hakkımızı aramaya karar verdik.

    Sonuçta dünya para verip BMW alıyorsunuz ama sorunu bir türlü çözülemiyor, hadi ışık patlar kapı gıcırdar bunlar önemli değil direk güvenlik ekipmanlarını devre dışına alması çok kötü.Şehirler arası yolda bu hata çıktıktan sonra kamyon sollarken gaza ani yüklendik ve araç arkasını bıraktı, yani sadece uyarı olarak değil gerçekten devre dışı.

    Şimdi aklımızda olan hem türkiye borusana hemde almanyaya mail atıp araç değişimini istemek var aklımızda, çok severek aldığımız araçtan bu güvenlik sorunları nedeniyle soğuduk.

    Talihsizlik bizde ki bizim başımıza geldi, daha büyük talihsizlik servisin 2 kez parça değiştirmesine rağmen kök nedeni bulamaması çok daha kötüsü ile kritik karakteristikteki bu hata elimine edilemeden araç bize geri verildi ve 3 kez bu hata kullanım sırasında meydana geldi.

    Forumu arattım tüm arıza konularını okudum sadece direksiyon kolon problemi denmiş bir kez,açıklaması yok.
    Bize direksiyon kutusu dendi, orjinal parça 1 kez programlandı(bize söylenen) 2 kez değişti (garantiye fatura edildi)

    Şu an aracımız serviste yatıyor, servisinde ne yapacağından emin değilim.Parçayı bir daha değiştirirse aynı yıl içinde aynı hatadan 4. kez değişim görecek (aslında son 3 ay içinde)

    Konu güvenlik olduğu için şu an kafamız karışık, tekrar yapılsa da hep bir şüphe olacak.Bu veya buna benzer bir hata başına gelen var mıdır ? Siz bize ne önerirsiniz ?

    Teşekkürler

     Elektronik arıza önemli (320d) Elektronik arıza önemli (320d) Elektronik arıza önemli (320d) Elektronik arıza önemli (320d)







  • bu zamana kadar onlarca BMW sahibi oldum, bırakın böyle bir sorunu duymayı, yaşamayı, bu uyarıları ilk kez görüyorum hayatımda..

    aracın beyni ile ilgili bir hata olabilir.. ya da akünün verdiği elektrik sorunundan kaynaklı, bu sistemleri yeteri kadar elektrik ile besleyememesinden kaynaklı devre dışı bırakıyor olmasıyla ilgili bir hata olabilir..

    sonuçta ne olursa olsun can sıkıcı bir durum.. inşallah çözülür..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlkanExclusive

    bu zamana kadar onlarca BMW sahibi oldum, bırakın böyle bir sorunu duymayı, yaşamayı, bu uyarıları ilk kez görüyorum hayatımda..

    aracın beyni ile ilgili bir hata olabilir.. ya da akünün verdiği elektrik sorunundan kaynaklı, bu sistemleri yeteri kadar elektrik ile besleyememesinden kaynaklı devre dışı bırakıyor olmasıyla ilgili bir hata olabilir..

    sonuçta ne olursa olsun can sıkıcı bir durum.. inşallah çözülür..
    Çok can sıkıcı olmuş başınıza gelenler... bence servistekileri ve aracı alırken görüştüğünüz satış temsilcinizi iyice sıkıştırın çünkü bu arızaların olması ve sebebini bulamamaları saçmalık resmen... ayrıca aracınız servisteyken size ikame araç vermedilerse cidden ayıp etmişler.. satış temsilcinizle görüşüp mahkemeye vermeden borusan üzerinden çözmeye çalışın bence diğer türlü daha fazla uğraşabilirsiniz çünkü




  • aracin beyni islanirsa tam olarak bu hatalari verir kisa devre yuzunden.. basit bir yalitim yada silecek suyu deposundaki vs ufak bir catlak yuzunden olmasin sakin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meph

    aracin beyni islanirsa tam olarak bu hatalari verir kisa devre yuzunden.. basit bir yalitim yada silecek suyu deposundaki vs ufak bir catlak yuzunden olmasin sakin?
    Arkadaşlar cevaplar için teşekkürler.

    Beyinden değil direksiyon kutusu deniliyor ama orjinali forumda da bir kez hata kodundan bahsedilmiş olan Steering wheel column adlı parçadan olduğu söylendi.

    Yurtdışındaki bir forumdan alttaki bilgiye ulaştım, bizdeki sorununda aynı olduğunu düşünüyorum.

    http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=743329

    Şu an aracımız serviste, almanya merkez BMW ye mail atmıştık, şu an sabırlı davranmamızı konu ile ilgileneceklerini yazan bir mail aldık gün içinde.Mutlaka öncelikli hedefimiz mağduriyetimizin giderilmesi yani kızdım mahkemeye verip süründürürüm değil nasıl aracımıza tekrar güvenilebilir konuma geleceğimiz veya değişim olup olmayacağını şirket ile (bmw almanya veya borusan) belirlemek. Mağdur edilmedikten sonra bizde mahkeme ile aslında çok uğraşmak istemiyoruz.

    Parçada aşağıdaki resimde var, parça fiyatı 2500 TL işçilik hariç.Garanti ise Aralıkta sona erecek, garanti uzatma istedik servis garantinin her parçayı kapsayıp kapsamayacağına teminat veremeyiz gibi ilginç bir söz söyledi? Yani bu hatayı kapsamama ihtimalide varmış böyle birşey mümkün mü ? Bana çok saçma geldi?Kullanıcı hatası olabilecek şeylere eyvallah ama bu nedir ?
     Elektronik arıza önemli (320d)




  • hmmmmm... direksiyon kutusu diyince ben direksiyonun takılı olduğu kutudan sandım.. bu direksiyon sisteminin ana parçası.. şimdi bu noktadaki konu şu;

    DSC sistemi ile ilgili direksiyonun konusu şu yönde.. dsc sistemi çalışırken her saniye (hatta saniyenin her 400'de biri süresinde) sizin gaz pedalına olan tepkileriniz, fren pedalına olan tepkileriniz, aracın yanal kuvvetini ölçen sistem ve hangi tekerin ne kadar tur attığını sayan sistem ile direksiyonu sağa sola çevirdiginizdeki çevirme hızınız ve direksiyon açısına göre dsc'yi devreye sokarak araci yolda tutar.. direksiyonda bunu sürekli denetleyip ölçen bu sistem bir iğne vasıtası ile çalışmaktadır.. bunu bir plak & iğne sistemi gibi düşünün.. direksiyonda vereceğiniz ani tepkileri ölçüp bilmem kaç salisede kaç derece çevrilirse dönmek istediğiniz yöne göre diğer sistemlerle beraber çalışarak ilgili tekerlere frenleme yapılır.. bu iğne sistemindeki sorun DSC'yi deaktive edebilir..

    hadi DSC sistemi bu problemden dolayı devre dışı kalsın.. lastik basıncı ile ilgili sorunun direksiyon sistemi ile olan alakasını bilmiyorum.. bağdaştıramıyorum.. lastik basıncı ile ilgili çalışan sistem iDrive üstünden yönetilen bir sistem..

    DBA'da fren diskleriyle ilgili bir sistem olarak biliyorum..

    Direksiyon destek sistemindeki arıza uyarısı da servotronic ile ilgili bağdaştıralabilir..

    ama tüm bunlar sadece bu kutunun değişmesi ile geçecek uyarılar değil. tamam başka bir yerden olmayabilir ama yazılımsal olarak ya da bu sistemleri besleyen elektrik sisteminde bir sorun olabilir..

    Çünkü akünün zayıf olduğu zamanlarda airbag fault, brake fault arızaları alınabiliyor.. belki şase yapan bir durum vardır ondan elektrik beslemesi yetersiz kalıyordur.. ihtimaller dahilinde olan sorunlar bunlar..

    fabrikasyon bir arıza oldukları belli.. borusan arkasında duracaktır bu durumun.. hatta çözülmezse Almanya'dan ekip gelir bakar..

    E90 çok olgun bir kasadır.. ki ben ilk kez gördüm bu uyarıları.. normal bir şey değil.. araç değişimine gider bu olay diye düşünüyorum.. hangi ildesiniz bilmiyorum ama İstanbul'da iseniz bu durumu taşıyacağiniz ekibe de gerekirse yonlendiririm sizi.. araçtan soğusanız bile (ki gayet normaldir) markadan sogumanizi beklemiyorum açıkçası..

    bakalım duruma göre hallederiz illaki.. bi sonuçlansın da.. degerlendiririz tekrar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 24 Temmuz 2013; 22:06:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlkanExclusive

    hmmmmm... direksiyon kutusu diyince ben direksiyonun takılı olduğu kutudan sandım.. bu direksiyon sisteminin ana parçası.. şimdi bu noktadaki konu şu;

    DSC sistemi ile ilgili direksiyonun konusu şu yönde.. dsc sistemi çalışırken her saniye (hatta saniyenin her 400'de biri süresinde) sizin gaz pedalına olan tepkileriniz, fren pedalına olan tepkileriniz, aracın yanal kuvvetini ölçen sistem ve hangi tekerin ne kadar tur attığını sayan sistem ile direksiyonu sağa sola çevirdiginizdeki çevirme hızınız ve direksiyon açısına göre dsc'yi devreye sokarak araci yolda tutar.. direksiyonda bunu sürekli denetleyip ölçen bu sistem bir iğne vasıtası ile çalışmaktadır.. bunu bir plak & iğne sistemi gibi düşünün.. direksiyonda vereceğiniz ani tepkileri ölçüp bilmem kaç salisede kaç derece çevrilirse dönmek istediğiniz yöne göre diğer sistemlerle beraber çalışarak ilgili tekerlere frenleme yapılır.. bu iğne sistemindeki sorun DSC'yi deaktive edebilir..

    hadi DSC sistemi bu problemden dolayı devre dışı kalsın.. lastik basıncı ile ilgili sorunun direksiyon sistemi ile olan alakasını bilmiyorum.. bağdaştıramıyorum.. lastik basıncı ile ilgili çalışan sistem iDrive üstünden yönetilen bir sistem..

    DBA'da fren diskleriyle ilgili bir sistem olarak biliyorum..

    Direksiyon destek sistemindeki arıza uyarısı da servotronic ile ilgili bağdaştıralabilir..

    ama tüm bunlar sadece bu kutunun değişmesi ile geçecek uyarılar değil. tamam başka bir yerden olmayabilir ama yazılımsal olarak ya da bu sistemleri besleyen elektrik sisteminde bir sorun olabilir..

    Çünkü akünün zayıf olduğu zamanlarda airbag fault, brake fault arızaları alınabiliyor.. belki şase yapan bir durum vardır ondan elektrik beslemesi yetersiz kalıyordur.. ihtimaller dahilinde olan sorunlar bunlar..

    fabrikasyon bir arıza oldukları belli.. borusan arkasında duracaktır bu durumun.. hatta çözülmezse Almanya'dan ekip gelir bakar..

    E90 çok olgun bir kasadır.. ki ben ilk kez gördüm bu uyarıları.. normal bir şey değil.. araç değişimine gider bu olay diye düşünüyorum.. hangi ildesiniz bilmiyorum ama İstanbul'da iseniz bu durumu taşıyacağiniz ekibe de gerekirse yonlendiririm sizi.. araçtan soğusanız bile (ki gayet normaldir) markadan sogumanizi beklemiyorum açıkçası..

    bakalım duruma göre hallederiz illaki.. bi sonuçlansın da.. degerlendiririz tekrar..
    TechZone,

    Değerlendirmeleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler.

    Evet DSC'yi anlayabilirim ,direksiyon tuşlarının çalışmaması veya sileceklerin istem dışı çalışması olabilir ama ABS yi nasıl etkiledi bilemiyorum.

    Resmini çekmedik ama şöyle bir uyarı daha verdi, ani fren yapmaktan kaçının tabi böyle olunca insanın canı bir hayli sıkılıyor. Araçtan çok soğuduk ama markadan değil, tabi biraz da firmanın ürünün nasıl arkasında duracağı ilede alakalı.Yani servis garanti uzatmada ,uzatılmış garantinin bu parçayı kapsayıp kapsamayacağını söylediğinde biraz garipsemedim desem de yalan olur.

    Dediğim gibi bugün almanyadan cevap geldi, aracımız serviste ilgilenileceği belirtilmiş.Servisten ise bir geri dönüş yok en son şu söylenmişti hata veren parça değiştiriliyor ama tekrar arıza veriyor, nedeninden emin değilizdi. HEr ne kadar aracın amaçsızca bazı parçalarının sökülüp takılması can sıksada sorun çözülsün yeterli.

    Aslında araç değişiminden de ziyade sorun çözüldü çıkmayacak br kez daha dense, güvenle aracımıza binebilsek bize yetecek. Yani hata verdi illa aracımız değişsin gibi bir amacımız yok, emin olmak istiyoruz aracımıza güvenmek istiyoruz.E90 ın son döneminde üretildiği için gerçekten oluşan tüm sıkıntıların giderilmiş hali olduğuna inanarak aldık.Bu sorun çıkıncaya kadar da aracımızda çok memnunduk.

    Yine bilgilendirme oldukça sizlerle paylaşacağım.

    TEşekkürler




  • ABS devre dışı kaldığı için (öyle zannediyorum) bu uyarıyı vermesi normal (ani fren yapmaktan kaçının uyarisini diyorum).. bunu aslında o anda boş bir yolda ani fren yaparak ABS çalışıyor mu çalışmıyor mu kontrol etmek gerekli.. bunu servisi bilgilendirmek için yapmak gerekli yani belki aaa bak burayı da kontrol ettik işte sorun bu, bunun yüzünden şu şu şu sistemlerde etkileniyor gibi bir sonuca ulaştırabilir..

    şimdi işin bizim için kötü olan yanı, Almanya -yani Avrupa- ve Amerika'da fabrika olduğu için ve çok daha fazla BMW satıldığı için, sorun çıktığında direk ulaşabileceğiniz mühendis ekibinin Türkiye'de bulunmaması.. siz aracı servise götürdüğünüzde bilgisayarı OBD'ye bağlayıp, uyarı kodlarını tespit ediyorlar.. her bir uyarının içinde çözüm önerileri ve yöntemleri (aksiyon der buna BMW) bulunuyor.. bu yöntemler arasında en basitinden başlayarak sorunu çözmek için gerekli işlemleri yaparlar.. sorunun çözümü için en ugrastirici ya da zor olanını da yapıp aracı size teslim ettikten sonra sorun tekrarlarsa ellerinden bir şey gelmiyor.. gelmeyince çoğu firma yan çizmeye başlar.. ama BMW aracın arkasında durur, daha doğrusu durmak zorundadır müşteri memnuniyeti için..

    Eğer sorun çözüme ulaşmazsa büyük ihtimalle aracın aynısı üretimden kalktığı için ikame araç olan F30'u E90'nınızın donanim seviyesinde size vermeyi dusuneceklerdir.. bunu da aradaki farkı ödeyerek yapabilirsiniz ama tabii F30 için direk maliyetinden yapılır bu işlem.. yani aradaki borusan kârını üzerine katamazlar..

    bir arkadaşımın başına F10 5 serisinde geldi.. aracı teslim ederken rodaj yok dedikleri için F10 520d'i 2. gününden itibaren 230 - 250km hızlarda kullanıp motoru 10 gün sonra arıza verince sadece 3000€ farkla aynı donanımda sıfır 530d verdiler

    önemli olan mağduriyetinizin giderilmesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlkanExclusive

    ABS devre dışı kaldığı için (öyle zannediyorum) bu uyarıyı vermesi normal (ani fren yapmaktan kaçının uyarisini diyorum).. bunu aslında o anda boş bir yolda ani fren yaparak ABS çalışıyor mu çalışmıyor mu kontrol etmek gerekli.. bunu servisi bilgilendirmek için yapmak gerekli yani belki aaa bak burayı da kontrol ettik işte sorun bu, bunun yüzünden şu şu şu sistemlerde etkileniyor gibi bir sonuca ulaştırabilir..

    şimdi işin bizim için kötü olan yanı, Almanya -yani Avrupa- ve Amerika'da fabrika olduğu için ve çok daha fazla BMW satıldığı için, sorun çıktığında direk ulaşabileceğiniz mühendis ekibinin Türkiye'de bulunmaması.. siz aracı servise götürdüğünüzde bilgisayarı OBD'ye bağlayıp, uyarı kodlarını tespit ediyorlar.. her bir uyarının içinde çözüm önerileri ve yöntemleri (aksiyon der buna BMW) bulunuyor.. bu yöntemler arasında en basitinden başlayarak sorunu çözmek için gerekli işlemleri yaparlar.. sorunun çözümü için en ugrastirici ya da zor olanını da yapıp aracı size teslim ettikten sonra sorun tekrarlarsa ellerinden bir şey gelmiyor.. gelmeyince çoğu firma yan çizmeye başlar.. ama BMW aracın arkasında durur, daha doğrusu durmak zorundadır müşteri memnuniyeti için..

    Eğer sorun çözüme ulaşmazsa büyük ihtimalle aracın aynısı üretimden kalktığı için ikame araç olan F30'u E90'nınızın donanim seviyesinde size vermeyi dusuneceklerdir.. bunu da aradaki farkı ödeyerek yapabilirsiniz ama tabii F30 için direk maliyetinden yapılır bu işlem.. yani aradaki borusan kârını üzerine katamazlar..

    bir arkadaşımın başına F10 5 serisinde geldi.. aracı teslim ederken rodaj yok dedikleri için F10 520d'i 2. gününden itibaren 230 - 250km hızlarda kullanıp motoru 10 gün sonra arıza verince sadece 3000€ farkla aynı donanımda sıfır 530d verdiler

    önemli olan mağduriyetinizin giderilmesi
    Selam,

    hatayi daha buladiysan, bana mesaj at ve aksam avcilara gelirsen bilgisayara takip sana hatyi söyleyebilrim.

    Iyi aksamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlkanExclusive

    ABS devre dışı kaldığı için (öyle zannediyorum) bu uyarıyı vermesi normal (ani fren yapmaktan kaçının uyarisini diyorum).. bunu aslında o anda boş bir yolda ani fren yaparak ABS çalışıyor mu çalışmıyor mu kontrol etmek gerekli.. bunu servisi bilgilendirmek için yapmak gerekli yani belki aaa bak burayı da kontrol ettik işte sorun bu, bunun yüzünden şu şu şu sistemlerde etkileniyor gibi bir sonuca ulaştırabilir..

    şimdi işin bizim için kötü olan yanı, Almanya -yani Avrupa- ve Amerika'da fabrika olduğu için ve çok daha fazla BMW satıldığı için, sorun çıktığında direk ulaşabileceğiniz mühendis ekibinin Türkiye'de bulunmaması.. siz aracı servise götürdüğünüzde bilgisayarı OBD'ye bağlayıp, uyarı kodlarını tespit ediyorlar.. her bir uyarının içinde çözüm önerileri ve yöntemleri (aksiyon der buna BMW) bulunuyor.. bu yöntemler arasında en basitinden başlayarak sorunu çözmek için gerekli işlemleri yaparlar.. sorunun çözümü için en ugrastirici ya da zor olanını da yapıp aracı size teslim ettikten sonra sorun tekrarlarsa ellerinden bir şey gelmiyor.. gelmeyince çoğu firma yan çizmeye başlar.. ama BMW aracın arkasında durur, daha doğrusu durmak zorundadır müşteri memnuniyeti için..

    Eğer sorun çözüme ulaşmazsa büyük ihtimalle aracın aynısı üretimden kalktığı için ikame araç olan F30'u E90'nınızın donanim seviyesinde size vermeyi dusuneceklerdir.. bunu da aradaki farkı ödeyerek yapabilirsiniz ama tabii F30 için direk maliyetinden yapılır bu işlem.. yani aradaki borusan kârını üzerine katamazlar..

    bir arkadaşımın başına F10 5 serisinde geldi.. aracı teslim ederken rodaj yok dedikleri için F10 520d'i 2. gününden itibaren 230 - 250km hızlarda kullanıp motoru 10 gün sonra arıza verince sadece 3000€ farkla aynı donanımda sıfır 530d verdiler

    önemli olan mağduriyetinizin giderilmesi
    Özür dilerim, söylemeyi unuttum, kendim tamir yapmiyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamzettin

    Özür dilerim, söylemeyi unuttum, kendim tamir yapmiyorum...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar,

    Yorumlarınız için teşekkürler.

    Aracımız geldi 2 gündür arızasız kullanıyoruz (son hatayı servisten çıktıktan 10 dk sonra verdiği için) .

    Servisten denilen , sürücü koltuğunun altında abs-dsc denge sensörü varmış bu sensörden 2 kablo çıkıyormuş ve bir tanesi soyulmuş.Sıyrıldığı için araba savruluyor diye sinyal gönderip duruyormuş (kısa devre yaptıracak kadar güçlü bir kabloda değilmiş).
    Bu sensör 3 kez değişimi yapılan SZL adlı parçaya bağlıymış, o parçada direksiyonun açısını ölçerek arabanın durumunu ölçüyormuş ve hata verip devre dışı kalıyormuş.Bu sayede tüm o ekrandaki hatalar oluşuyormuş.Ayrıca konu ile ilgili almanya ilede görüşmüşler almanya arkdaaşları bu kabloya yönlendirmiş. Bir daha kesinlikle bu hatadan dolayı arıza çıkmaz diyorlar umarım haklıdırlar.

    Teşekkürler




  • oha.. hiç aklıma gelmezdi o işin bu tarafı..

    koltuk ayarını yaparken (özellikle ileri geri) sert bir hareket bu kablodaki sıyrılmaya sebep olabiliyor.. sorunun kökten çözümü sağlanmış..

    size de hayırlısıyla sağ salim binmek kalıyor.. artık sorunsuz kullanabilirsiniz aracınızı.. geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlkanExclusive

    oha.. hiç aklıma gelmezdi o işin bu tarafı..

    koltuk ayarını yaparken (özellikle ileri geri) sert bir hareket bu kablodaki sıyrılmaya sebep olabiliyor.. sorunun kökten çözümü sağlanmış..

    size de hayırlısıyla sağ salim binmek kalıyor.. artık sorunsuz kullanabilirsiniz aracınızı.. geçmiş olsun
    geçmiş olsun.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahniz

    geçmiş olsun.....

    Alıntıları Göster
    aynısı eski aracımda olmustu ( 2012 e90 sport plus ) bu kış karda cok fazla zorlanmıştı dtc dsc hepsi peşinden bu hataları verdı birerbir aynıları ama ulaştığım yere gelince kontagı kapatıp 5 10 dk bekleyınce sorun kendılıgınden duzeldı bidahada gormedim bu şekilde bi hata . .
  • emirtetik kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun umarım başka bir problem olmaz ve sorunsuz bir şekilde kullanırsınız aracınızı
  • emirtetik kullanıcısına yanıt
    sevgili arkadaşım sizin aracınızın büyük bir ihtimalle. surucu aırbag altında bulunan swc modulu arızalı ve zembereginizinde arızalı olma ıhtımalı yuksek..
    anlattıgınız ve anladıgım kadarıyla arıza bundan kaynaklıdır..

    telefon ile iletişime geçmek isterseniz size yardımcı olabilirim..
    0541 295 90 03
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzemreyesil

    geçmiş olsun umarım başka bir problem olmaz ve sorunsuz bir şekilde kullanırsınız aracınızı
    aynı dert şuan benim başımda var. o szl sezicisi denen mereti değiştirmek zorunda olduğum söylendi. 650 euro+kdv+ işçilik.. durduk yere bozulan şey için neden para ödüyorum anlamış değilim. bmw'nin müşteri memnuniyet katsayısı bu gidişle yerlerde iyice sürünür. toyota da veya fordda böyle bi arıza müşteriye yansıtılmadan halledilirdi diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr_ex

    aynı dert şuan benim başımda var. o szl sezicisi denen mereti değiştirmek zorunda olduğum söylendi. 650 euro+kdv+ işçilik.. durduk yere bozulan şey için neden para ödüyorum anlamış değilim. bmw'nin müşteri memnuniyet katsayısı bu gidişle yerlerde iyice sürünür. toyota da veya fordda böyle bi arıza müşteriye yansıtılmadan halledilirdi diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    gecmıs olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çinçin_li

    gecmıs olsun

    Alıntıları Göster
    1- Direksiyon açı sensörü değişmeli

    2- Ön ve Arka lastiklerde bulunan dsc/dtc kabloları kontrol edilmeli/değiştirilmelidir.

    Direksiyon açı sensörü değişmesi halinde mutlak surette düzelecektir.

    Not: O aracı ne yapın edin iade edin. Çünkü "0" km alınmış ve tamamen üretim hatası mevcut...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pyrmd -- 19 Kasım 2014; 13:54:19 >
  • E93 cabrioda aynı olay var sizce szl dedgiz parçadanmı
    Bu arada szl bu sinyal lollar ve cruse contolun oldğu unitemi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.