Şimdi Ara

Audi A3 Akü Değişim ve VAG Grubu Akü Değişim - Değiştirme

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
3
Favori
9.877
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aküden süpeleniyordum değiştirdim kimse nasıl değişir veya buna benzer bir açıklama yapmamış yardımı olsun diye paylaşıyorum iyi ki değiştirmişim çünkü akü şişmiş n11 den 805 tlye varta e39 aldım agm mayıs 2019 almanya üretimi
    NOT: Araç Audi A3 2015 stronick 1.6 tdi ambiente sportback 110;
    bende arasıra ilk araç çalışırken ekranda güç düşer ışık azalır ya tam o esnada fren sistemi arızası veriyordu ve cok ender start stop sistemi arızası verip start stop devre dışı bırakıyordu ben öyle süpelendim aküye değiştirmeye karar verdim iyi kide değiştirmişim akü şişmiş


    ALINTIDIR:dryusufbal TŞK.


    VAG GRUBU ARAÇLARDA AKÜ DEĞİŞİM KAİDELERİ- UYGULAMALARI VE SONRASINDA ARAÇTA YAŞANAN HATALAR VE OLUŞANLAR:

    ÖNCELİKLE AKÜNÜN DEĞİŞECEĞİNE KESİN EMİN OLUN:

    1- Aracın marş almaması.
    2- akü şarj değerinin %40 ve altına inmesi
    3- akünün biçimsel olarak şekil değiştirmesi.
    4 - start stop sisteminin çalışmaması( akü kaynaklı ) -kapıların kilitli kalması ( akü kaynaklı ) - alarm sisteminin çalışmaması ( akü kaynaklı )
    5- benzinli araçlarda geç marş alma vuruntulu çalışma ( akü kaynaklı )


    ARAÇ AKÜSÜNÜN DEĞİŞİMİ KURALLARI:

    1- Aracınız çalışır haldeyken bütün ayak aydınlatmalarınızı ve tepe aydınlatmalarınızı tam kapalı konuma getiriniz.
    2- coming home leaving home özelliğini kapatınız.
    3- far ayarınızı 0 ( kapalı ) pozisyona getiriniz.
    4- aracınızın alarm ve iç gözlem sensörünü kapatınız.
    5- aracınızın multimedia cihazınızı kapatınız.
    6 - Gündüz ledlerinizi multimedia dan kapatın.

    ( KISACA ARAÇ ÇALIŞMIYORKEN DE ELEKTRİK TÜKETEN TÜM ÖĞELERİ DEVRE DIŞI BIRAKINIZ

    7- aracınızın kaputunu açın
    8- sürücü camınızı tamamen açık hale getiriniz ( araç eğer kendini korumaya alırsa içeriden kilide ulaşabilin diye )
    9- aracın kilidini açık halde tutun ve anahtarı içeride bırakmayın. tüm kapıları kapatınız.
    10- aracın tüm sistemlerini uyku moduna alması için ortalama 2-3 dakika hiçbir işlem yapmadan bekleyin.

    DOĞRU AKÜ SEÇİMİ :

    ----Yeni kasa octavialar 2013 yılından itibaren: 70AH AGM ÖZELLİKLİ START STOPLU AKÜ ( her markadan alınabilir)
    ----Çok fazla rafta beklemiş akü değerlerinde zayıflama olacağından akü alırken en yakn tarihli akü edinmeye gayret edin.


    11- akü çıkarta işleminde önce (-) kutubu sonra (+) kutubu çıkartınız.
    12- aküyü kızaklarından çekerek çok sarsmadan çıkartınız ve yeni aküyü yerine oturtunuz.
    13- akülerin araç hızası ile paralel olması akünün sağlıklı çalışması açısından önemlidir ancak AGM özellikli akülerde su değil emdirilmiş elyaf oldugundan dolayı bu durum sıkıntı yaratmaz ancak tam oturtulmayan aküde oluşan vibrasyon akünün ömrünü çok hızlı tüketmesine neden olur.
    14- yani akü başlıkları takılmadan akü kutup kabloları aksitlenme yönünden kontrol edilmeli ve temizlenmelidir.
    15- akü takılırken sökülürken uygulanan basamklar tersinden uygulanır. önce (+) artı kutup takılır sonra (-) kutup takılır ve kutup başları ile akü sabitleme demiri sağlamca sıkılır.
    16-akü izolasyon keçesini yerine yerleştiriniz.

    17- aküyü ilk çalıştırmaya başlatmadan önce eğer fırsatınız var ise akü araç kapalı durumda ilen voltaj değerini ölçmeye çalışınız. 12,4 ve üstü olduğuna dikkat ediniz. akü test cihazını çıkartmayınız ve
    18- aracınızı çalıştırınız. akü değeri 14 üstü geliyorsa yeni akünüz hayırlı olsun.



    AKÜ DEĞİŞİMİ SONRASI ARAÇTA ALACAĞINIZ HATA EKRANLARI:

    1- ESC hatası
    2- Lastik başınç sensörü hatası
    3- Start stop sistemi hatası
    4- Direksiyon açı sensörü hatası
    5- Araç multimedia saat ayar hatası
    6- Araç km trip değerleri , başlangıç ve uzun süreli sürüş bilgileri sıfırlanması, ortalama hız ve yakıt bilgisi sıfırlanması.
    7- aracın fuzzylogic ve ecu sürüş bilgilerinin sıfırlanması ( dsg resetleme )

    hataları alırsınız. ama panik yapmayın.

    ÇÖZÜMLERİ:

    1- Araç çalıştırma sonrası ilk çalıştırma kapatılır. kaput ve kapılar kapatılır ve araç kilitlenir.
    2- araç 1dk sonra açılır ve normal ve yavaş şartlarda araç çalıştıılır.
    3- araç 5 dk rölantide gaza basmadan çalıştırılması sağlanır.
    4- direksiyon araç hareket ettirilmeden tam sola ve tam sağa haraket ettirilerek en dip noktasında vurma sesi gelene kadar çevirilir ve hafifçe araç hareket ettirilir.
    5- araç durdurularak saat ayarı yapılır.
    6- araç hızı 50 km aşmayacak şekilde 10 dakika sakin şartlarda sürülür.
    7- araç durdurularak kapatılır ve araç dışına çıkılarak araç kapatılır. sonrasında sanki ilk defa araca biniyormuş gibi arac sürülmeye devam edilir.

    8- en son geçen hata start stoptur. çünkü start stop akünün alternatör ile tam şarjı sonrası devrenin tamamlanması sonucu akım çeken başka faktör yok ise devreye girer ve bu yeni aküde biraz zaman alabilir. takribi 30 dk da şartlar tam oluşacağından dolayı start stop sistemi çalışabilir duruma geçer. çalışır hale getirme için aracı kapatıp tekrar çalıştırmanız yeterli olacaktır.


    NOT: akü değişimi vag araçlarda teyp kodu sormaz. akü değişimi beyni resetlemez. akü değişimi vagcom ayarlarını etkilemez.

    herkese hayırlı olsun. benimkisi kötü komşu insanı ev sahibi yapar hesabı ile oldu ama yeni şeyler öğrenmiş olduk.

    AYRICA cam bi tıklamada kaldırma özelliğinide unutuyor camları kapatın açma kapama tuşunu yukara doğru çekip 5 saniye bekleyin camlarda kendine geliyor



    Audi A3 Akü Değişim ve VAG Grubu Akü Değişim - DeğiştirmeAudi A3 Akü Değişim ve VAG Grubu Akü Değişim - DeğiştirmeAudi A3 Akü Değişim ve VAG Grubu Akü Değişim - Değiştirme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berosoft -- 25 Ağustos 2019; 17:10:22 >







  • q7 de ne yapcaz

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.