Şimdi Ara

Elektrikli otomobiller sanıldığı kadar çevre dostu mu? İşte olayın perde arkası (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
2
Favori
1.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yildiz kullanıcısına yanıt

    Aynen katılıyorum ben söyleyecektim önce davranmışsın burada bu araçların çevreci olmama nedeni hidrojenin hangi enerji ile üretildiği. Birde sadece güneş enerjisi ile çalışan araçlar var fakat onların seri üretimi henüz yok.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cpt. Miller kullanıcısına yanıt
    elektrikli araçlar otomatik vitesli değildir çünkü elektrikli araçlarda vites yoktur. elektrik motorunun devrini düşürüp tekerleklere aktaran birkaç sabit dişli vardır. elektrik motorları 0 devirden itibaren full tork verebildikleri için vitese ihtiyaç duymaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz_1903 -- 13 Kasım 2022; 01:07:36 >
  • stableRevulation kullanıcısına yanıt
    Münih Ifo Enstitüsü’nün bi araştırmasıydı, daha önceki haberlerde buraya eklemiştim bulunca yine ekleyeceğim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • deniz_1903 kullanıcısına yanıt

    Elektrik motorunun benzinli motora göre, daha basit tasarıma sahip olduğunu biliyorum, peki ileri geri hareket farkı nasıl sağlanıyor ? Elektrikli araçlarda tork yüksek olduğundan, özellikle yokuşlarda daha randımanlı olacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 13 Kasım 2022; 2:24:49 >
  • Cpt. Miller kullanıcısına yanıt

    çok basit, motor ters yönde döndürülerek. içten yanmalı motorların aksine dairesel hareket ettikleri için dönüş yönünü değiştirmek yeterli.

  • Elektrikli araçların pil blokları ömürlerini doldurduğunda ne yapılıyor, 8-10 yaşına gelmiş arabanın pil grubunu değiştirmek kwh başına ne kadar masraf oluyor acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1-) İçten yanmalı motor gürültü kirliği yapıyor. Elektrikli motor yapmıyor. Daha sessiz ve huzurlu şehirler için elektrikli otomobillere geçiş şart.



    2-) Dünyada ki tüm elektrik üretim merkezleri ve tüm batarya fabrikaları denetleniyor ama dünyada ki tüm arabalar denetlenemiyor. Mesela, Hindistan'da ki milyonlarca içten yanmalı motoru kimse denetleyemez ama sınırlı sayıda ki fabrikalar bir şekilde denetleniyor. Otomobiller çevreci mi diye denetlemek yerine fabrikalar çevreci mi denetlemek daha kolay. Çünkü, fabrikalar sınırlı sayıda ve denetime tabi. Daha temiz bir dünya için elektrikli motora geçiş şart.



    3-) Elektrikli otomobillerin bakım ve yedek parça ihtiyacı daha az. Bu da yedek parça üreten ve çevreyi kirleten fabrikalara ihtiyaç olmayacak demek. İçten yanmalı motora sahip otomobillerde haddinden fazla yan parça kullanılıyor. Elektrik motoruna geçince bunların hiç biri üretilmeyecek. Daha temiz bir dünya için bu şart.



    4-) Otonom araçlar elektrik motoru ile özdeşleşmiş durumda. Otonom otomobiller şehirlerde dolaşmaya ve insanlara hizmet vermeye başladıkça ihtiyaç olunan otomobil sayısı da düşecek. Çünkü, bir otonom otomobil sizi gideceğiniz yere bıraktıktan sonra gün boyu başka kişilere hizmet edebilecek. Bu da bireylerin ve şirketlerin otomobil ihtiyacını azaltacak, trafikte ki otomobil sayısı ciddi anlamda azalacak. Daha temiz ve daha gürültüsüz dünya için elektrikli ve otonom otomobillere geçiş şart.





  • Haberin son cümlesi olayı özetlemiş.


    Alıntı

    metni:
    Elektrikli otomobiller yine de daha çok çevre dostu
  • değil knk. hidrojen sıvılaştırılırken soğutulup sıkıştırılıyor ve bu işlemler çok büyük enerji ve maliyete sebep oluyor. Ayrıca H çok küçük bi atom olduğu için zamanla tüplerden fire veriyor çünkü metallerin arasından geçiyor, bunu azaltmak için tüplerin içini platinle kaplıyolar diye biliyorum, e tahmin edersin ki o da pahalı



    https://www.youtube.com/watch?v=EvnBJmR7gOI&t=3s


    ama ben de hidrojen veya onun gibi, enerji elde ederken çevreye zararı dokunmayacak bir materyalden yakıt yapılmasını ve bu teknolojinin gelişerek ucuzlamasını isterim. sadece şu anda en temiz ve çevreci yakıt değil H


    @ozgutozkan




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stableRevulation -- 13 Kasım 2022; 15:20:30 >




  • Elektrikli aracı güneş paneli veya rüzgar enerjisiyle şarj ederseniz 0 emisyon ile aracı kullanmış olursunuz(üretimdeki emisyon göz ardı edilmiştir). Diğer türlü 0 emisyon mümkün değil. Aracınızın pillerine depoladığınız elektriğin doğalgazdan veya kömürden üretilmedigini nerden bileceksiniz? Diğer bir alternatif nükleer enerjiyle elektrik üretimi o da riskli ve atıkları CO ve NO² den çok daha çevreye zararlı. İki ucu *oklu değnek. Velhasıl u kelam. LPG ve CNG li araçlar hem çevreye hem de cebe daha az zararlı. LPG uyumlu turbo benzinli motorlar var olduğu sürece ne elektrikli ne de başka bişeyli arabaya bakmam bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öyle olduğunu biliyorum, yani vites kolu gibi birşey ile mi motorun dönüş yönünü değiştiriyoruz, onu sormak istemiştim.

  • Küresel ısınma palavrası yine baş rolde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90’ lı yılların başında haber bültenleri “Soğuk füsyon gerçekleştiridi” haberleriyle doluydu.
    Oda sıcaklığında Güneş’ i elde edebilmeye Soğuk Füsyon deniliyor.

    Elektrikli otomobiller sanıldığı kadar çevre dostu mu? İşte olayın perde arkası

    Sonra unutuldu…

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alıntılanan makelelerde çok "boş yapılan" kısımlar var editör arkadaş, piller ne çöpe gidiyor; ne de atık oluyor. Tersine çok kıymetli, enerji depolamada kullanılıyor ve sonra neredeyse tamamına yakını dönüştürüliyor an itibarı ile. Hidrojen vs üretilirken de karbon ayak izi var, sen mutfak da yemek yaparken de. Toplama bakınca yaşam döngüsü içinde elektrikli otomobillerin fosil kaynaklı ürünlerden çevreci olduğu çok net, Pandemide İtalya'da bir meteoroloji haritası yayımlanmıştı, ülke üzeri çok berrak gözüküyordu, düşünün fosil yakıtlı araçların yaydığı gazı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haber böyle olmalı işte. Başımız şişti ilon masktan. Bataryalar başımıza iş açacak. O kesin. Ama bu nüfus artışı ve tüketim çılgınlığıyla, havayla yapılan araba da üretseler, 2050'den sonrası çok zor olacak. İçme suyu sıkıntısı ortaya çıktı mı, savaşlar, nükleerler...

    Toplu taşıma yaygınlaştırılıp, işlev kazandırılmalı. Arabayla yarım saat süren yolu otobüsle 45 dakikada gidebilmeliyiz. Şu an 1,5 saat sürüyor. Özel araçların vergisi çok yüksek olmalı. Şehirler küçülmeli. Evden çalışma mümkün olan her iş için mecburi olmalı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bataryalar kolayca dönüştürülebiliyor ve üstelik batarya dönüştürerek elde edilen lityum madenden çıkarılandan daha ucuza geliyor. Henüz dönüştürmenin yeterince yaygınlaşmamasının nedeni dönüştürülecek otomobil batarya sayısının tatmin edici düzeyde olmamasından ileri geliyor. İlerde EV sayısı arttıkça ve atıl batarya havuzu büyüdükçe batarya geri dönüştürme tesisleri de yaygınlaşacaktır. Şimdi bataryalar geri dönüştürülmüyor çünkü ortalıkta böyle bir tesis kurmayı ekonomik olarak fizibl kılacak kadar batarya yok henüz.


    Kaldı ki, ömrünü tamamladığı söylenen bataryalar dahi en az %50 hatta %70 kapasite ile çalışıyor, bunlar güneş enerjisi santrallerinde (şebekede) fazla elektriği depolamak için kullanılabilir.


    NYT'nin makalesi yeterince araştırılıp kaleme alınmış bir makale gibi görünmüyor. çalakalem bir çalışma ürünü desem abartmış olmam.





  • Cpt. Miller kullanıcısına yanıt

    vites kolu da olabilir düğme de olabilir. neticede mekanik bir vites geçişi yok, elektronik olarak gerçekleşiyor işlem.

  • elektrikli otonun amacı sisteme kayıtlı sürekli kontrol edilebilen, gerekirse uzaktan kapatılabilir araçlar ile insanların tam kontrolü.

    az akıllı ol insan.

    siyon varsa 100 kere düşün.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forvet09 -- 15 Kasım 2022; 15:15:58 >
  • Cem_Alim C kullanıcısına yanıt
    Bilim kurgu film afişi gibi bir resim gösterip soğuk füzyon gerçekleştirildi denildi, siz de inandınız öyle mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.