|
Öncelikle bir şeyi kabul etmemiz gerekiyor. FAKİRİZ. Efendim 2 milyona Hyundai mi olur ? (lütfen üst satıra bakınız). Bu araç (Tesla dışında) EV piyasasında özelliklerinden dolayı iyi notlar almış, fena olmayan bir araba. Efendim 1 milyon E.V birden hede yapsa (lütfen gerekli satıra bakınız). Gelirmiş ülkelerde sorun olmuyor. Ayrıca kullanıcıların büyük kısmı Her gün 300 km gitmiyor. Gidenlerde araçları evde rahat rahat şarj edebiliyor. Efendim biz bunu nerede şarj edeceğiz. O konuda Tesla sahibi dışındaki tüm E.V kullanıcıları dertli. Tesla sahipleri Amerika'da istedikleri yere gidip gelebiliyor. Görünüşe göre Tesla dışında düzgün şarj istasyonu işleten bir kurum yok. Bu yüzden orta vadede Tesla markası ne olursa olsun tüm E.V leri besleyecek gibi duruyor. Ancak bizdeki temel sorun FAKİRİZ. Türkiye'de yeni araç satışlarının %5'i elektrikli olduğu gün normal araçların bittiği gün olacak. Fakir olduğumuz için bu gün elbette geç gelecek, dünyadaki E.V pazarının doyması, pil üretiminin belli bir noktaya gelmesi lazım. Ondan sonra Parası olan Ayfon (Tesla) olmayan da çin malı Android (Bir sürü güzel çin malı E.V var ve hepsi VW, Renault vs den daha güzel) alacak. Bizim koca oğlanlar da batacak veya birleşip stelantis++ gibi bir şey olacaklar. Piyasaya bakıp, ya bir sürü E.V ve markası var diyebilirsiniz. Şu anda Tesla dışında E.V üretip kar edebilen bir firma yok. Çinli BVD geçen çeyrekte .5 milyar dolar kar açıkladı ancak Çin hükümetinin desteği var. Yani Mercedes EQS aldığın zaman Mercedes ondan zarar ediyor. Akaryakıtlı arabada, at sahibi olmak gibi bir şey olacak. Hidrojenli araçlar yalan olacak. Hidrojeni üretmek masraflı bir iş. Üretilen hidrojeni taşımak ayrıca bir masraf. Tabii yeni hidrojen istasyonları var bunlarda masraf. Bunun yanı sıra Teslanın yaptığı şarj istasyonunda (Teslanın araç dışında enerji bölümü var ve kendi güneş panelleri ve batarya sistemleri var) güneş paneli var, şebekeye fazla yüklenmemek ve gerektiğinde destek olmak için birden fazla powerwall (gocumen bir pil) var, bu istasyonlara enerji ulaştırmak için ekstradan taşıma yapmak gerekmiyor. Hyundai, diğer dinazorlara göre oldukça iyi E.V ler çıkartıyor. Bakalım tesla ile ne kadar rekabet edebilecek. |
|
_____________________________
Ford Granada MK2 2.8 V6, Weber 38 DGAS || Lada Samara 1.5 S
Ryzen 9 7900 64GB Ram, 2 TB m.2, 1.5 TB SSD, 2 TB HDD, 32 2k, Rtx 3060 |




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler

önceki
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt


kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt

Hızlı






