Şimdi Ara

Elektrikli Hyundai Ioniq 5 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özellikleri (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
0
Favori
4.295
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Zamanında, havalimanına, Grup A araç için Avgaz almaya gitmiş biri olarak uçaklar, hava ile uçuyor lafına ne diyeceğimi bilemedim. Uçaklar yakıtsız uçsa, eminim Adolf Hitler ülkesini çok çok daha iyi savunabilirdi. Bu fikirleri bir yerden alıyorsan, okuduklarını değiştir, yok kafandan üretiyorsan, ingilizce öğren kendini geliştir, merak ettiğin şeyleri öğren, bu şekilde desteksiz atmamış olursun.



    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özelliklerimodelon
    Modelon Blog: Aircraft Fuel Tank Inerting Systems
    https://modelon.com/aircraft-fuel-systems-design-validate-for-safety/



    Bu firmalar 2026 ya kadar, kar edebilir bir EV üretim stratejisi geliştirebilirse, tesla dan kalan pastadan pay alabilirler yoksa ya batacaklar, ya birleşecekler. 2040 ta benzin istasyonu kalmayacak ki ICE olsun. Daha şimdiden Petrol İstasyonu sahipleri Amerikan devletine yardım diye ağlamaya başladı.


    Yeni satılan araçların toplam satışa oranı %30 a ulaştığında, baskı balatayı, efendim yakıt filtresini veya motor yağını aynı paraya alacağınımı zannediyorsun. Ki bu kadar bir pazar kaybından sonra akaryakıt fiyatları şartlardan bağımsız olarak artacak. Mevcut fiyatların bu kadar artmasının tek sebebi sadece Ukrayna savaşı değil. Artık kimse yeni petrol yatağı yeni rafineri için para harcamıyor.


    Şirketlere gelince, şirketler eskidi, Yani Kocaa VW (eski) Ceosu dedi ki Tesla bir arabayı 10 saatte biz 30 saatte üretiyoruz. Yani tesla bir alanı 3 kat daha verimli kullanıyor dedi.



    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özelliklerimotorbiscuit
    Tesla Can Make an Electric Vehicle in 10 Hours, Volkswagen Production and CEO Unable to Keep Up
    https://www.motorbiscuit.com/tesla-electric-vehicle-10-hours-volkswagen-production-ceo-unable-keep/

    Şimdi bu adam Tesla ile nasıl rekabet etsin. Tesla gitti Almanyanın ortasına yıllık 2.000.000 üretme kapasitesine sahip bir fabrika koydu. Bunu 25 ayda tamamladı. Vw Kendi fabrikasını 48 ayda yenileyecek ve 1 milyon üretim yapabilecek.


    Veya Ford F-150 Elektrikli Pickup için önümüzdeki sene için koyduğu 40.000 adet üretimi 150.000 e çıkardı. Yani becerirlerse senede 150.000 üretecekler. Yapabilseler bu bu sene 500.000 satabilirler, öyle bir talep var. Ama yapamıyorlar. Tesla bu sene üretim kapastesini 1.000.000 arttırdı.


    Sebep ? Mühendislik kapasiteleri, vizyonları o kadar.


    Tesla geçen sene 950.000 civarında araba üretti. bu sene 1.500.000 bekliyoruz kapasite 2.000.000 olacak, 2023 sonunda tesla minimum 3.000.000 üretim kapasitesine sahip olacak. Dahası tesla bu üretimin tamamından kar ederken. Tesla dışında hiç bir firma E.V üretiminden kar edemiyor. Yani Ford bir şekilde para yakacak 150.000 araç üretecek ve ilerde bunlardan kar etmenin yolunu bulacak.


    Şimdi diyelimki sen Mercedes firmasısın, Tesla diye bir firma gelmiş, senin pazar payını, kahvaltı niyetine yiyor. Elinde bu adamlar kapışacak bir ürün yok. Çünkü rakip son 20 senedir kendini geliştirirken sen dizel motoru renoya yaptırıp, arabanın içine renkli led takıp japon k......si fantazisi peşinde koşuyordun.


    Sonunda ite kaka bir EQS yaptın, hem daha pahalı, hem üretimi çok pahalı hem'de rakibin yanından bile geçemiyor. Tamam koltuklar falan çok havalı ama rakibin daha ucuz ürünü, hem milyon dolarlık süper arabalar nal toplatıyor. hemde araç içinde netflixtir, yok stream gaming tir duyulmamış şeyler yaptırıyor. Daha da kötüsü. senin 150.000 dolarlık arabayı şarj edecek istasyon yok.


    Peki neden ? 1998 te tutup firmayı mühendislerden, Muhasebecilere teslim ettin. Daha çok kar etmek için.


    Simdi, bu şartlar altında, satışların her yıl %15 azalıyor, bir sürü borcun var, rakip bir kuruş reklam harcaması yapmadan, müşterileri sıraya diziyor bazı ürünlerinde 8 ay sıra var. Rakip sattığı ürünlerin tamamında %15 gibi anormal bir kar ediyor. Sen bu işlerin kıralı ilen %12 kar edebiliyordun. 100 milyar Euro borcun var. Rakibin kasası an 2021 sonu itibari ile 18 milyar dolar net artı parası var ve bu arada 2 tane devasa fabrika yaptı.


    Senin karlı sattığın ürünlerin pazarı daralırken yani karın düşerken, rakiple mücadele etmek için çıkardığın ürünler zarar ediyor. Dahası rakiple mücadele etmek için deli gibi arge yapman lazım ki, ürettiğin araçlara talep gelsin.


    Mercedes bu sene en iyi ihtimalle 100.000 elektrikli araç üretecek ve bunlardan zarar edecek. Hangi 2040 ? Tesla 2030 da muhtemelen 15.000.000 ila 20.000.000 adet araç üretecek ondan kalanını da Çinliler yiyecek. Bakalım kim sağ kalacak.





  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Öncesinde elektrik satma lisansları olmadığı için tüm şarj istasyonları süre bazlı tarife uyguluyordu. Sonrasında EV alma hevesim zamlarla kalmadığı için ben de takip etmeyi bıraktım. Şuan hangi tarife nedendir, bilgim yok. :)


    Adamın rüzgar yok dediği videoda rüzgâr kameranın mikrofonuna bile hışırtı yaptırmış hocam. Elektrikli Hyundai Ioniq 5 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özellikleri  Adam bulunduğu konum itibarıyla coğrafyası düz olmayan bir yerde, tepenin ardındaki türbinleri görüyoruz. Etrafta tepeler adamın olduğu yerdeki rüzgârı ne kadar etkiliyor, göremiyoruz. Zaten rüzgâr var diye yükseğe yapılıyor o istasyonlar. Bir abi aklıma geliyor bu tür videoları izlerken. Adam diyordu ki, Slovak nasıl bir otoban yapmış, yol dümdüz görünüyor ama tırı bir sola çekiyor, bir sağa sallıyor sonra diyordu. Halbuki yol zaten dediği gibi yağ gibi düzdü. Ancak adamı sollayan arabaların yarattığı rüzgârın tırı sallamasını düşünmüyordu adam.


    Rüzgâr türbinlerinde vites sistemleri de var. Çekilen enerjiye göre frekansı ayarlamak için bu sistemi kullanıyorlar. Çok az bir enerji çekilirken hafif bir rüzgârda bile çok fazla dönebiliyor türbinler. Bu sebeple zaten aşırı rüzgârda kanatlar kapatılıyor ve serbeste alınıyor.


    Acil frenlerinden korkuyorum ben. Koskoca nazal havada sallanıyor. :)


    İkinci video ile ilgili Youtube uygulamanızda mı bir sıkıntı var acaba, sanırım önceki seferde de attığınız video linki, videonun alakasız bir kısmını gösteriyordu.


    Jeneratörün kendisi yapı itibarıyla bir motordur zaten. Sadece tasarımı daha çok dışarıdan çevrilerek enerji üretmeye yöneliktir. Enerji vererek kanatı döndürmek çok güç gerektirir ve sargılarını da ısıtarak kontrolsüz şekilde olduğunda zarar verebilir donanıma. Entegre şebekedeki bütün jeneratörler bir motor gibi de çalışır zaten. Hepsinin frekansı şebeke frekansı ile beraber dönecek şekilde ayarlanır, yoksa yükü az bir bölgedeki jeneratör aşırı hızla dönmeye başlayarak zarar görebilir. Bunun için santrallerde şebeke frekansı ve türbin dönüş hızı, jeneratör devri vs. bir ton parametre takip edilir ve sıkıntı çıktığında jeneratör otomatik olarak korumaya alınır ve trip edilir. Bazı pompalı depolama yapılan hidroelektrik santrallerinde, gündüz depodaki su aşağı akıtılarak jeneratörlerden güç elde edilirken, gece de jeneratörler motor gibi kullanılarak aşağıdan su rezervuara pompalanır.

    Rüzgâr enerjisi sorunsuz bir enerji kaynağı değil zaten. Sorunsuz bir şekilde enerji üretebilen bir teknik yok. Enerji üretimi her türlü varolan bir güce tepki gösterecek bir şeyler ile elde ediliyor. Bazısında güç doğada var, bazısında kendin oluşturman gerekiyor. Nükleer enerji düşününce en temizi kalıyor ama çok fazla insan faktörü olmasıyla en güvensizi olmasından dolayı hâlâ en risklisi görülüyor.





  • Emekkk kullanıcısına yanıt

    Yeni üretilen arabaları üreticiler 8 yıllık bir ömür biçerek üretiyor. Kullanıcıların araç yenileme istatistikleri bu süreyi gösteriyor imiş! Fosil yakıtlı on yaşında bir aracı alırken, insan nasıl bir motor rektefiyesi olasılığını gözden geçiriyorsa, elektrikli ve hidrojenlerde de kendi dertleri olacak. Sanayi ve servislerdeki ustalar aç ölmeyecek, kendini biraz güncelleyebilen, çok paralar kazanabilecek yine. Hidrojen depo rejenerasyonu yapılır diye yazacaklar dükkana. :)

  • sis651 kullanıcısına yanıt
    Aynen meslek liseleri yaşadı elektrik bölümü :P

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Tesla aracı 10 saatte VW 30 saatte üretiyor, o yüzden VW batacak, Tesla piyasanın kralı olacak. İyiymiş

    Fakat amacım otomobil üretim mühendisliğini değil enerji konusunu yorumlamak. Bir Airbus A330 150 yolcu, 10 personel, yolcu kargosunu yakıt ikmalsiz 10bin km üstü hangi enerji ile taşıyabilir ? İncelik kanat, içinde flap, iniş takımları, arka difüzör, vs için mekanik, hidrolik, pnömatik, elektrik aktüatör donanımları ile kanat mukavemet parçaları ile dolu iken kanat başına 60 m3 yakıt deposu, nereye nasıl sığabilir ? Bu sadece mühendislik değil matematik olarak da mümkün değil. Uçak kanatlarında kerosen adında sıvı yakıt olması mühendislik, güvenlik, matematik olarak mümkün görünmediği için, bu sebepten dolayı jet uçakları sıvı yakıtsız uçuyor iddiası gündemde. Jet motoru enerjiyi sıvı yakıttan almıyorsa içine aldığı tek madde olan havadan alıyor olmalı bu da temel mantık ile varılan sonuç.

    bu mantıksal sonuca karşı, uçaklarda kerosen yakıt vardır diyorsunuz, olabilir fakat havalimanından Avgaz almış olmanız, jet uçak motorlarının kanatlardaki Kerosen sıvı yakıt ile çalıştığının ispatı mıdır? Adolf Hitler'in ülkesini iyi savunamaması kanıt mıdır? "İngilizce öğren" dediniz, İng bilmediğimi nereden biliyorsunuz?

    Verdiğiniz linkteki makalenin başında "uçak yakıt tanklarının tasarım ve simulasyonu" diyor. Simulasyon makalesinde geçen "uçak yakıt tankı" jet uçak kanatlarında örneğin bir Airbus A321 kanatlarında 120 ton yakıt bulunduğunun ispatı mıdır? Bu makaleyi ispat olarak ilettiniz o bakımdan soruyorum.

    Airbus A321, 15.August.2019
    Ural Airlines'ın Kırım 'a gitmek üzere 15.ağustos.2019'da Moscova Zhukovsky'den havalanan A321, birkaç on metre yükseldikten sonra Moskova 'daki bir tarlaya kanatlarında 120 ton yakıt ile acil bir iniş yaptı. Bu durumda ya kanatlardaki akaryakıt depoları olağanüstü güvenli, ya da kanatların içinde sızacak alevlenecek bir sıvı yakıt yok dyebilir miyiz? Makaledeki simulasyon kanatlardaki yakıt güvenliği diyor o bakımdan soruyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Çok özür dilerim, doktora ihtiyacınız varmış bilemedim...




    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özellikleri
  • eli Fişek jet uçağı kanatlarında yakıt tankı olduğunu ispat için jet uçak üretici ifadelerine bakmış.

    Bir dolandırıcılık olayında, dolandırıcının ifadesine bakmak gibi oldu bu

    Üretici jet kanatlarda "kağıt üstü" yakıt tankları çizecektir tabi ki.

    Deli Fişek, üreticinin "kağıt üstü" ifadesine değil, sadece F35B'e baksa yine aydınlanırdı.


    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özellikleri

    F35B'nin çiziminde yakıt tankı bir arkadaki "fin" kanatların ucunda bir de pilot koltuğunun altında var.

    Bu 3 yakıt tankı ki onlara tank denilebilirse ile F35B okyanusların üzerinde uçuyor, havada asılı kalabiliyor. Çok maharetli bir yakıt bu

    Jet uçaklarının kerosen yakıtı ile uçmadığına dair bunun gibi daha onlarca yüzlerce gerçek fotoğraf ve belgelerle örnek verebilirim.

    Concorde kanat analizi. jet uçak üretici ifadesine göre kanattaki 7A tankında 2219 kg sıvı jet yakıtı var.


    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özellikleri

    Fakat geometrik hesaba göre o 7A en çok 1287kg sıvı yakıt alabilir ki bu kanat iç hacminin %70'inin yakıt tankı olarak kullanılabileceği varsayımına dayalı, yoksa %70'in altında bir hacim kullanılabilir.

    Hiç mühendislige girmeden temel matematik ve geometri bile, jet uçağı üreticisinin rakamını yalanlıyor.

    Mühendisliğe girersek, kanat içi mukavemet panellerinin arasında yakıt tankı gibi birşeyin olması zor olduğu gibi çok ince profilde bir kanadın içinde tank gibi bir yapıyı düşünmek bile anlamsız, mantıksız. Ancak bu mantıksız tankın yine de orada olduğunu farzedelim, o tanktan yakıtı çekmek de başlı başına bir problem. 7A gibi 13 tank daha var, her birinden yakıt çekmek riskli.

    Bunları tartışabilirsiniz ancak matematiği tartışamazsınız. Kanatta 7A tankı var, güvenli dört dörtlük çalışıyor diyebilirsiniz ancak 7A tankı 2219 kg jet yakıtı alır cunku üretici rakamı diyemezsiniz, bu matematikle atışmak olur

    Tüm bu gerçek fotograf analizleri, matematik ve 4 temel aritmetik işlem ile görülüyor ki, enerji işinde üreticilerin yalan ifadeleri var, bu analiz, enerji işinde bir oyun döndüğünün belgesidir.

    Jet uçaklarındaki enerjide olduğu gibi şehirlere dağıtılan elektrik enerjisinde de yalanlarla dolu. Enerji işinde bir oyun dönüyor. Matematik ile ispatlı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arabanın jantını kaldırıma sürtsen 50 binlik olursun



    hydudai erdemir de vardı




    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özellikleri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 22 Eylül 2022; 18:52:21 >
  • sis651 kullanıcısına yanıt
    Videoda birkaç sn rüzgar sesi gelmesi, türbinleri çevirecek sürekli rüzgar olduğu anlamına gelmez. 1:46 da adam kamerayı sağa cevirirken kameranın hareket etmesinden de rüzgar sesi geliyor. Kapalı odada kamerayı elimizde hareket ettiğimizde de rüzgar sesi gelir bu odada rüzgar esiyor mu demektir? Adam, editsiz bir video çekmiş, suistimal ediyorsunuz.

    Türbinler demek jeneratör motor olarak kullanılarak dönüyor. Diyelim ki bu dogur. Bunu üreticiler neden belirtmiyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Editsiz dediğiniz azıcık tepeye yürüse rüzgar olduğunu görecekti muhtemelen.


    Üreticiler belirtmiyor, çünkü yapım amacı bu değil. Bu şekilde çalıştırmaya kalkmak da zarar verecektir makineye. Ama pompalı depolama yapılan yerlerde kullanılanlar bu iş düşünülerek yapılmış şeyler, gerekli sistemleri barındırıyorlar. Elektrik motorlarını da elinizle çevirdiğinizde elektrik bağlantılarında bir elektrik oluştuğunu ölçebilirsiniz. Elektrikli araçlar da hareket halinde motorlarına enerji vererek aracı hareket ettirir. Frenleme ya da bayır aşağı inişte ise motoru jeneratör olarak çalıştırarak hem bataryasını az da olsa şarj eder hem de motorda bir direnç oluşturarak aracın fren balataları kullanılmadan yavaşlayabilmesine olanak sağlar.

  • sis651 kullanıcısına yanıt
    Adamın bulunduğu yer zaten tepe. Ha o tepede rüzgar yok, o tepede var

    Rüzgar türbinlerini o şekilde çalıştırmaya kalkmak zarar verecektir makineye dediniz fakat zaten hep o şekilde çalıştırılıyor hiçbir zarar da gelmiyor cunku temel çalıştırma şekli o, tasarım amacı da o: rüzgar olsa da olmasa da türbinin dönmesi.



    Danimarka'nın batı kıyısından 70km açıkta 5MW'lık 80 türbinin inşa edildiği Sylt rüzgar parkı tanıtım videosunda rüzgar türbinleri rüzgarsız ortamda bir çalıştırılıp durduruluyor sonra yeniden çalıştırılıyor:

    WELT Documentaryyoutube
    WIND FARM ASSEMBLY Off The Coast Of Sylt - Millimeter Work In All Weathers | Full Documentary
    https://www.youtube.com/watch?v=RqdE53JhJ4E


    Platformun ortadaki türbin kanatları kapalı (pitched-off konumda) 44:37 - 44:43 arasında dönüyor. Onun arka sağındaki türbin 44:42 - 44:45 arasında pitched-off konumda dönüyor. Durup tekrar dönüyor. Video yaklaşık 6x time-lapse. / 6 ile hızı normalize edince: Türbinler, rüzgar olmadan standart 30-35rpm da dönüyor, duruyor, yine dönüyor.

    Bunun kısa örnekti. Daha detaylı başka örnekler de var.

    Bu belgesi ile ispattır ki, rüzgar türbinleri kabin (nacelle denilen) içinde bir motor ile kolaylıla döndürülebiliyor (rüzgar falan olmadan) ve kolaylıkla durdurulabiliyor. Türbinler hafif malzemeden yapılma, döndürmesi durdurması kolay.

    Bu türbinlerin, elektrik üretmek dışında başka amaçları var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    o zaman amerika rusya çin hep kerizliğinden uçak gemisi yapıyor kanka, biz de kerizliğimizden tanker uçak falan yapıyoruz, düşman- dost bütün dünya devletleri vatandaşlarını kandırmak için elele verdi

  • S_O_S kullanıcısına yanıt
    Matematik hesap ortada. Concorde 7A tankı geometrik olarak en çok 1287kg yakıt alabilir. Bu tank için üretici 2219kg alır diyor. Üretici yalan söyleyebilir, matematik söylemez. Bunları hiç açıklamadan Amerika, Rusya diyorsunuz

    Jet uçaklarının kanatlarına yakıt olamayacağına dair başka 2 örnek:

    8.eylül.2015 Vegas McCarran havalimanından havalanırken sol motoru alev alan Boeing 777-200ER'in kanat birleşim yeri yandı 117 bin litre jet yakıtı taşıyor denilen yakıt depo kağıt gibi kolay yandı, içi boş depo tüm çıplaklığı ile ortaya çıktı. Yakıt makıt falan yok. Olsa zaten mazallah, uçak infilak ederdi. Kerosen en patlayıcı yakıt sınıfında geçiyor. Ancak hiçbiri olmadı, olay sonrası yolcular valizlerini toplayarak cıktı! 117bin litre veya 95 ton yakıt ile patlamak üzere olan uçağın içinde hiç valiz toplanır mı Patlama tehlikesi olmayan, üstünde patlayıcı yakıt olmayan uçakta valiz toplanabilir...

    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özellikleri

    2 Ağustos 2005 te Kanada Toronto'da pisti bitirerek pist dışında durabilen Airbus A340-313un sağ kanattaki 1. motoru kanada tutunduğu yerden çıkmış, o fotoğrafı bir Torontolu cekip Internette bir foruma göndermiş. Ancak haberlerdeki fotograflarda yerinden çıkan bu motor görülmüyor, bu bir soru işareti fakat asıl soru işareti, motorun çıktığı yerde kanat ortadan yarılmış yakıt deposu var denilen bölge tüm çıplaklığı ile görülüyor. Yakıt deposu denilen yerin içinde bir sürü mekanik hidrolik aksam, boru ve kablo görülüyor. Onca mekanik hidrolik aksamın bulunduğu o yere depo denilebilir mi? Sızıntısız şekilde jet yakıtı konulabilir güvenle 20 bin km uçulabilir mi? Bunları hiç açıklamadan, yine ABD Rusya falan demezsiniz umarım

    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özellikleri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkandinçay -- 28 Eylül 2022; 15:37:25 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    düz dünyacılar gibi kendi kendine uydurduğun matematik hesabını boşver, dünyanın bütün düşman-dost devletleri birlik olup vatandaşları kandırıyor mu diyorsun ona cevap ver


    ve madem hava taşımacılığında yakıt havadan geliyor, neden bütün nakliyat - taşımacılık vs vs sektöründe bedava yakıtlı ve çok hızlı havacılık yerine, yavaş ve masraflı deniz ve kara taşımacılığı tercih ediliyor.


    mantık süzgecini görelim bakalım

  • S_O_S kullanıcısına yanıt
    " matematik hesabını boşver" dediğiniz yerden sonrasını okumadım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kendi kendine uydurduğun kısmını okumuşsun demek ki :)


    aynen uçak mühendisi kardeşim, düz dünya , havadan yakıt falan filan

  • S_O_S kullanıcısına yanıt
    Concorde kanat çizim ve speklerinden hesap, kendi kendime uydurduğum hesap mıdır? Veya, iddia ettiğiniz kendi kendime uydurduğum kısım neresidir, belirtirmisiniz.

    Bu arada düz "Havadan Yakıt" ifadesini kullanmadım bile, konuları ilginç anlıyorsunuz. Önce ABD Rusya, sonra düz dünya, sonra hesabı boşver, şimdi "havadan yakıt" Bir sonraki alakasız argümanınız ne olacak acaba? Geometri ve matematik tanımayan birine neler anlatıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    O montajlar daha sahada elektrik yokken bile yapılabiliyor. Artık jeneratörle mi çeviriyorlar, başka mekanizması mı var bilmem. Türbinler hafif de o kadar hafif değil. Hele rüzgâra karşı koyarak döndürmek daha da bir yük. Bu şekilde bir çalışma çok fazla enerji tüketir, şirketlerin ona para harcayacak kadar salak olduğunu sanmıyorum. :)

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    "havadan yakıt" ifadesini kullanmamışsın kanka "havayı yakıt olarak kullanıyor" ifadesini kullanmışsın, şimdi bunların bambaşka şeyler olduğunu iddia eden başka yalanlar yazarsın


    [quote] Uçakların kanatlarında kerosen yoksa, bu jet uçakları neyle uçuyor havayla mı? Tam olarak öyle, havayı yakıt olarak kullanarak uçuyorlar. Havanın içinde düşündüğümüzden daha çok şey var, enerji bunlardan biri. Havanın içinde %50 atmosferik buhar halinde su var. Atmosferik su, bir şekilde enerji taşıyor. Tüm bitkiler ve hayvanlar biyolojik enerjisini işte atmosferdeki o enerjiden sağlıyor. Jet uçakları bu enerjiyi mühendislik ile itkiye dönüştürüp uçabiliyor. Bu iddia ne kadar komplo gibi görünürse görünsün, gerçeklerle uyumlu. [/quote]


    bu da linki: https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/153960125





  • sis651 kullanıcısına yanıt
    Türbinler içerden motorlar rüzgara karşı koyarak değil, rüzgarla aynı yönde döndürülüyor.

    "Rüzgar Esiyor, Türbin Dönüyor, Elektrik Üretiyor" izlenimi için.

    Rüzgar yokken de dönüyor. İzlenim sürekli sürsün diye.

    Öyle rüzgar varken dön, yokken dur yapsa New York, Tokyo, İstanbul'en elektriği h
    iç sağlanır mı?

    Bu işin içindeki şirketler yeni bir sektörden besleniyor. Rüzgar işi yüz milyarlarca dolarlık bir sektör oldu. Pervanenin boyutu büyüdükçe sektör de büyüyor

    Bu arada, rüzgar türbini başlatma videoları izlediniz mi? Örneğin Almanya'da bir kişi Siemens SWT 2.3 türbinin kabinine girip türbini çalıştırıyor Videosu burada:

    Sääsch Bääschyoutube
    Windturbine SWT 2.3 Testrun @ full Power with explanations.
    https://www.youtube.com/watch?v=3bYZ14eebFw


    1:00 dan başlayarak büyük güçte bir motorun çalışmaya başladığı tiz bir ses başlıyor. 15 sn sonra kulağı tırmalayacak tizlikte ince bir ses ekleniyor. Gelen ses, jet motorunun ilk çalışmaya başladığı sese benziyor. Devir ve tiz ses düzenli şekilde artıyor. Türbinin 1.00'a kadarki dönmesi akü ile çalışan bir elektrik motor, 1:15'ten başlayarak bir jet motoru ile sağlanıyor izlenimi var. Nasel içinde akü kompleksi var (jeneratör olduğu belirtilen mavi renk dikdörtgen yapının solunda) Türbin önce elektrikli motor sonra jet motoru ile cevriliyor gibi, görülen ve duyulandan anlaşılan bu sekilde. Videoda yer yer rüzgar sesi duyuluyor ancak sürekli ve yoğun rüzgar sesi yok. Duyulan rüzgar sesinin türbini döndürecek güçte olması zor görünüyor ancak türbin önce akülü motor sonra jet motoru ile döndürülüyor izlenimi ağır bastığı için rüzgar değerlendirme dışı.

    Üstteki video, kabin içinde neler olup bittiğini göstermesi açısından oldukça anlamlıdır. SWT 2.3'ün jet motorunu anımsatan sesi ile, Airbus A330 jet motoru başlangıç sesini karşılaştıran ses frekans analizi yaptım:


    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özellikleri

    Özellikle 15-16kHz frekans aralığında A330 ile SWT 2.3 ses karakteristiği birbirine oldukça benziyor, tesadüfün bu kadarı :) Almanya'da çekilmiş. bunun gibi birkaç video daha var.

    Rüzgar türbinlerini araştırdıkça içine girdikçe ilginç şeyler çıkıyor. Jeneratör olarak belirtilen mavi dikdörtgen yapı örneğin altta jeneratöre benzer silindirik yapı var tamam üstte köşeli "büyük hava emiş" borusu görünümlü yapılar var, onları detaylı araştırmaya henüz fırsatım olmadı fakat jeneratör üstünde "davlumbaz" gibi duran o yapılar jet motoru hava emiş ve çıkış yolları olmaya aday. Rüzgar türbini yakınlarında evi villası olan kişiler gürültüden rahatsız olduklarını belirtiyor. O gürültünün kaynağı sadece rüzgar ve jeneratör olabilir mi? O türbinlerin altından daha çok şey çıkacak, sadece biraz daha zaman...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.