Şimdi Ara

El freni ile kalkış yapmanın zararları?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
8.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım yarı otomatik olduğu için hill holder ilk harekette aktif olmuyor genelde, yokuşta gaz yiyene kadar arac hafif kayma yapıyor.

    Yokuş aşağı park ederim aracı genelde park mesafeleri dar olduğunda el freni ile geri kalkıyorum.

    Lakin bu yaptığm ne kadar doğru emin değilim neticede el frenine yük bindiriyoruz.. El freniyle kalkışın zararlarını bilenler konuyu biraz aydınlatırsa sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Abi el freni ile kalkmazsan da arkadakine bindireceksin

    Ben de oyle kalkıyorum easytronic Hill holder da yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hill holderim olmasina ragmen bazen bende öyle kalkiyorum. Gec devreye girebiliyor kaydirabiliyor. Ne zarari olucak arac guce bindigi anda indiriyoruz zaten. Uzun vadede sorun yaratacak bişey olduğunu sanmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Scorpion28 kullanıcısına yanıt
    ben altımdaki arabaya yavaş yavaş yaslayıp kendim hill holder yapıyom
  • Binerse binsin yük hocam. Zaten el freninin mantigi o. Yük bindirmiceksek eğer yokuşlara park ettigimizde nasil durcak bu araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oto ve yarı otomatik araba kullanmadım bugüne kadar bu el freni ile kalkmak bana tecrübesiz işi gibi geliyor ama öyle gelmesini bırak otomatiklerde gazı hafif versen de geri kaçmaz yani mantıken el frenine ne gerek var gazı hafif ver frenden yavaşça çek ayağı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hiç bişe olmaz balata yersin biraz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorkem.IX

    oto ve yarı otomatik araba kullanmadım bugüne kadar bu el freni ile kalkmak bana tecrübesiz işi gibi geliyor ama öyle gelmesini bırak otomatiklerde gazı hafif versen de geri kaçmaz yani mantıken el frenine ne gerek var gazı hafif ver frenden yavaşça çek ayağı.

    Kasa ağır motor küçük arabalarda araba kalkmiyor ya debriyaji yarım birakip çok gaz vereceksin(bu da baski balataya zararli diye biliyorum), ya da el freni ile kalkacaksin. El freni daha basit ve daha az zararlı yöntem diye düşünüyorum. Başka yöntem varsa öğrenmek isterim. Ayni anda fren ve gaz yapan vardi tek ayakla ama o da zor yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorkem.IX

    oto ve yarı otomatik araba kullanmadım bugüne kadar bu el freni ile kalkmak bana tecrübesiz işi gibi geliyor ama öyle gelmesini bırak otomatiklerde gazı hafif versen de geri kaçmaz yani mantıken el frenine ne gerek var gazı hafif ver frenden yavaşça çek ayağı.

    Easytronic kullan bakalım dostum arkadakine vurmamak için ne terler döküyorsun . Hill Holder da yok ben de

    Tam otomatiklerde geri kaçırma olmuyor genelde .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Abi el freni ile kalkmazsan da arkadakine bindireceksin

    Ben de oyle kalkıyorum easytronic Hill holder da yok

    Hill holder olsa bile motoru çalışırdığında yokuştaysan hill holder devreye girmiyor buda ilk hareketinde kayarak kalkmana sebep oluyor.

    Konuyu biraz araştırdım yarı oto. araçlar için bişeye zarar vermemek için ilk harekette hill holder bilinçli olarak devreye girmeyip salınım yapıyormuş sanırım.

    En iyisi ya düz vites kullanıp hakimiyeti kendi eline alıcan tamamen yada paraya kıyıp tam otomatik araç kullanacaksın (tam oto. kayma yapmıyormus)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gorkem.IX

    oto ve yarı otomatik araba kullanmadım bugüne kadar bu el freni ile kalkmak bana tecrübesiz işi gibi geliyor ama öyle gelmesini bırak otomatiklerde gazı hafif versen de geri kaçmaz yani mantıken el frenine ne gerek var gazı hafif ver frenden yavaşça çek ayağı.

    Easytronic kullan bakalım dostum arkadakine vurmamak için ne terler döküyorsun . Hill Holder da yok ben de

    Tam otomatiklerde geri kaçırma olmuyor genelde .

    düz vitese göre çok rahat o vitesler ama debriyaj yok işte arabayı sen kontrol edemiyorsun hiç sevmiyorum kullansam da kullanırım sıkıntı olmaz frenle gaza aynı anda basıp gaza hafif yüklensen hiç oynatmadan kalkabilirsin bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • debriyajda bekletilmesindense el freni ile kalkmak daha iyi derler genelde ne zararı olacakki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: he_man

    ben altımdaki arabaya yavaş yavaş yaslayıp kendim hill holder yapıyom

    Dostum güldürdün ama umarım ciddi değilsindir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu otomatiklerde-yarı otomatiklerde ayağı frenden çekince araba kendi kendine gitmiyor muydu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorkem.IX


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gorkem.IX

    oto ve yarı otomatik araba kullanmadım bugüne kadar bu el freni ile kalkmak bana tecrübesiz işi gibi geliyor ama öyle gelmesini bırak otomatiklerde gazı hafif versen de geri kaçmaz yani mantıken el frenine ne gerek var gazı hafif ver frenden yavaşça çek ayağı.

    Easytronic kullan bakalım dostum arkadakine vurmamak için ne terler döküyorsun . Hill Holder da yok ben de

    Tam otomatiklerde geri kaçırma olmuyor genelde .

    düz vitese göre çok rahat o vitesler ama debriyaj yok işte arabayı sen kontrol edemiyorsun hiç sevmiyorum kullansam da kullanırım sıkıntı olmaz frenle gaza aynı anda basıp gaza hafif yüklensen hiç oynatmadan kalkabilirsin bence.

    Öyle sıkıntı olmuyor kalkılıyor da zararı var diye okumuştum en temizi el freni ile kalkmak .


    @Jeopol Eğimli yollar da tam olarak öyle olmuyor ama düz zeminde evet çekince direk geriye veya ileriye gidiyor vites konumuna göre.




  • Scorpion28 kullanıcısına yanıt
    öyle yapan kadınlar görüyorum geri geliyim derken yaslıyolar ondan dedim, zaten benim araç clio4, 3 saniye falan kaydırmıyo, sonra bırakıyo sıkıntı olmuyo....

    ama tüm arkadaşlarım el freniyle kalkıyo yıllardır,benim de aklıma hep "lan bunlar el freniyle kalkarken araç biraz ileri gidiyo zorlanıyo, zamanla bu el freni tutmamaya başlayabilir mi" sorusu geliyodu açıkcası o yüzden konuya girdim..
    valla eğer bi zararı olsaydı çoktan birilerinden duyardık, forumda da konusunun geçtiğini hatırlamıyorum, kaldı ki zararı olsa bile başka şansın da yok
  • Zarardan cok yarari var
    Bilene tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DİKKAT MOTOR PATLAYABÜLÜR DİREKSİYON SIÇRAYABÜLÜR TEKERLEK ZIPLAYABÜLÜÜÜR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorkem.IX

    oto ve yarı otomatik araba kullanmadım bugüne kadar bu el freni ile kalkmak bana tecrübesiz işi gibi geliyor ama öyle gelmesini bırak otomatiklerde gazı hafif versen de geri kaçmaz yani mantıken el frenine ne gerek var gazı hafif ver frenden yavaşça çek ayağı.

    Yarı otomatik kayar. Müdahale etme şansın yok. Debriyajı robot kontrol ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: he_man

    öyle yapan kadınlar görüyorum geri geliyim derken yaslıyolar ondan dedim, zaten benim araç clio4, 3 saniye falan kaydırmıyo, sonra bırakıyo sıkıntı olmuyo....

    ama tüm arkadaşlarım el freniyle kalkıyo yıllardır,benim de aklıma hep "lan bunlar el freniyle kalkarken araç biraz ileri gidiyo zorlanıyo, zamanla bu el freni tutmamaya başlayabilir mi" sorusu geliyodu açıkcası o yüzden konuya girdim..
    valla eğer bi zararı olsaydı çoktan birilerinden duyardık, forumda da konusunun geçtiğini hatırlamıyorum, kaldı ki zararı olsa bile başka şansın da yok

    Başka şans var hocam yarım debriyaj

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.