Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (114. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.443
Cevap
135
Favori
229.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen ay
  • Cevaplayan Üyeler 656
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 322
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 7 saat 41 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 278
  • Favoriye Eklediklerim 136
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • damneed (389 mesaj) Sigorta Eksperi (322 mesaj) spacewolf (258 mesaj) durukafa (63 mesaj) C.CEMİL (23 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (994 mesaj) Mobil (602 mesaj) Tablet (29 mesaj) Mini (28 mesaj) Uygulama (16 mesaj) (3 mesaj)
  • @
16 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj

  • Sigorta şirketi aracı perte ayırıp , size de bir miktar ödeme yapabilir.

    Onarım yoluna gidip , onarımın trafik sigortasının ödediği kısmı sizden alabilir.
    Bu süreç en fazla 28 iş günü sürebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spacewolf

    Sigorta şirketi aracı perte ayırıp , size de bir miktar ödeme yapabilir.

    Onarım yoluna gidip , onarımın trafik sigortasının ödediği kısmı sizden alabilir.
    Bu süreç en fazla 28 iş günü sürebilir.
    Hocam sigorta ve eksper arkdaşla görüştüm ağır hasar raporu oluşturmuş eksper arkadaş 25 binlik hasarı varmış aracın rayiç bedeli 41-42 bin civarı zaten acaba sigorta şirketi süreci nasıl devam ettirir ve arabanın akibeti ne olur bu konularda deneyimim pek yok sizler daha fazla işin içindesiniz sanırım bir ön görünüz vardır
  • Merhaba Sayın @Sigorta Eksperi

    Yaklaşık 1 ay önce başıma gelen kaza için bende burada şöyle bir konu açtım;
    https://forum.donanimhaber.com/kaza-sonrasi-calismayan-4-ceker-ve-eksper-in-konuyu-yokusa-surmesi--139124795

    Bu konuda sizde görüşlerinizi bildirirseniz çok memnun olurum. Şuan konu ile ilgili ne yapacağımı bilmiyorum ve
    geçiştiriliyorum gibime geliyor. Böyle bir durumda Eksper'in kararına itirazda bulunabilir miyim ?

    Teşekkür ederim.

  • Bu tutarlarda pert olması gerekir hocam.

    Arabanızın rayici için pazarlık yapılır ve halledilir. İçiniz rahat olsun ,gerekirse bana telefondan da ulaşabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkysrky

    20 senelik eliyetli biri olarak hafta sonu aracımla ilk kazamı yaptım,kazanın olduğu yer dört yol ortası ara sokak,sokakta herhangi bir tabela veya ışık vb uyarı levhası yok.ben sokakta seyir halinde ilerlerken sol tarafımdaki sokaktan gelen sürücü hiç fren yapmadan benim sol çamurluk ve tampona çarptı.benim sol çamurluk,ön tampon ,sol ön far ve amortisörde hasar oluştu.onun da aynı şekilde birkaç parça hasarlı,aramızda tutanakları tuttuk ve gerekli çizimleri yaptık.
    kurala göre herhangi öncelik uyarısı olmayan eşit yollarda soldan gelen sağdan gelene yol vermek zorundadır geçiş önceliği sağdan gelen araçlara aittir diye biliyorum yanılmıyorsam.aracı götürdüğüm tamirci de buna göre haklı olduğumu karşı tarafın kusurlu olduğunu söyledi,

    ancak karşı tarafın trafik sigortası benim sigortam ile aynı şirket çıktı,ayrıca karşı tarafın özel kaskosu da var,siorta şirketlerinin aynı olmasında bir sorun olur mu ?
    ben sağ tarafta olduğum için bu kazada sağdan gelenin geçiş önceliği kuralına göre karşı taraf %100 kusurlu sayılır mı?
    henüz exper rapor tutmaya gelmedi bekliyoruz,exper sonrası araçta değişecek parçalar sigorta tarafından orjinal parçlar ile değişmek zorunda mı yoksa sigorta şirketi isterse yan sanayi parçaya göre fiyat çıkarabilir mi?
    sigorta şirketi değişecek parçaların ve işçiliğin ücretini kendisi mi ödüyor yoksa ben tüm masrafları yaptırıp sonra sigortadan mı alıyorum tutarı?
    karşı taraf %100 kusurlu bulunursa aracımın sicilinde oluşacak hasar kaydı için değişen plastik parçalardan dolayı (servisin dediğine göre en az 5000 tl çıkar tahmini) karşı taraftan veya sigorta şirketinden araç değer kaybını alabilir miyim(aracım 2006 model renault modüs,195 bin km de,daha önceki kayıtlarında sadece 1500 tl hasar kaydı görünüyor)çünkü bizim ülkede hasar kaydı görünmesi aracın satışını çok zorlaştırıyor.bu yüzden değer kaybı ücreti alabilir miyim?

    buna göre bana bilgi verebilirsiniz çok sevinirim.

    saygılar
    yukarıda yaşamış olduğum kaza sonrası gelişmeler şöyle oldu;
    kazayı 29 haziranda yaptım,kazadan 10 gün sonra eksper geldi rapor tutmak için,gerekli resimleri çekti incelemeyi yaptı raporu tuttu ve tramer çıktı ise birkaç güne lazım olan yedek parçaları servise göndeririz dedi ve bugünden itibaren bir hafta içinde aracınızı teslim alırsınız tahmini dedi.şuan eksperin bunları söylemesi ve raporu tutmasından 2 hafta geçti,yani kazadan bu yana neredeyse 1 ay olacak bir hafta sonra.tramer raporuna göre karşı taraf tahmin ettiğimiz gibi %100 kusurlu çıktı ,ancak ben hala aracımı servise bile sokamadım 20 gün geçmesine rağmen parçalar eksik şekilde yeni geldi servise.yani firma aracın değişmesi gereken 2 parçasını kendi anlaşmalı parçacılarında bulamamış ve bizim bulmamızı ve satın almamızı istiyor.

    şimdi bizim ülkede herşeyde olduğu gibi kurallar konulurken çok bilmiş geneli göbekli akıllı kural koyucu büyüklerimiz avrupayı örnek almaya çalışıyorlar sağolsunlar heralde.ancak akıllarına en önemli bir şey gelmiyor.bu ülkenin gerçekte bir Avrupa ülkesi olmadığı ve ülkede yaşayanların genelinin yoksulluk sınıfında yaşadığını düşünemiyorlar sanırım.üşenmeyip Almanyada yaşayan tanıdığım iki üç kişiyle görüştüm bu durumda ne yapılıyor diye.Eğer kazaya karıştın ve kusur sende değilse kural şöyle işliyormuş.her şehirde eksper büroları varmış sen birine müracat ediyorsun.eksper kaza durumuna ve rapora bakıp sana iki seçenek sunuyor direk.aracını tam olarak tamir edip teslim mi edelim yoksa zararı karşılığı para ödemesi mi yapalım.yani aracın pert olmasına gerek yok para ödemesi için ve öyle bizim gibi haftalarca beklemiyorsun bu işlem için.bunu özellikle 3 kişiden öğrendim ayrı ayrı.hatta birinde benim aracımın aynısı varmış modeline kadar aynı araç.2000 euroya satın aldığı araca ayrı ayrı kazalarda evin önünde duran aracına çarpmadan dolayı toplam 2500 Euro para ödemesi almış toplamda.arkadaş bizim ülkede vatandaşın cebinde 10 tl para yok zorunlu olarak trafik sigortası yaptırıyor sen kalkmış 2-3 binlik parçaları cebinden al ben sana sonra öderim diyorsun.resmen insanlar paranın içinde yüzüyor şeklinde hayal edip kuralları koyuyor heralde bu kuralları koyanlar.
    yahu karıştığım kazada %0 kusurluyum 1 ay olacak yok eksper gelecek,yok parça bulunacak,yok parça eksik geldi sen bul cebinden al sonra alırsın derken haklı iken sürünüyorum.%100 kusurlu çıkan kuralı bilmeyip dikkat etmeyen kişinin maddi durumu iyi olduğu için kaskodan aracını 3 güne yaptırdı yollara çıktı yine.
    bu ülkede haklı olmayacaksın,haklı isen mağdur olacaksın hazırlan demek ,çünkü bu durumu defalarca yaşadım bu olayda olduğu gibi.şimdi bu krizde git sağdan soldan borç para bul aracın parçalarını almak için.resmen kepazelik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkysrky -- 24 Temmuz 2019; 8:56:5 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: spacewolf

    Bu tutarlarda pert olması gerekir hocam.

    Arabanızın rayici için pazarlık yapılır ve halledilir. İçiniz rahat olsun ,gerekirse bana telefondan da ulaşabilirsiniz.
    Evet hocam araca ağır hasarlı/ pert kararı verildi ihaleden alan sovtajcı firma ile sigorta ortak ödeme ile rayiç bedeli yatırdılar.
    Bu sıkıntılı süreçte bana burdan destek ve yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum yıpratıcı bir süreçti inşallah Allah kimseye yaşatmaz..
  • Değer kaybı için fikir verebilecek var mıdır?


    Mitsubishi Attrage aracımıza bir kişi arkadan çarptı. Araç 26.000km hatasızdı, 14800tl hasar oluştu Arka tampon , marşpiyel ile bagaj kapağı değişti ve sol sağ arka tampon onarıldı (işlem yok desek yeri hafif bişey boya yok) Arka panelde kaynak mevcut...

    Karoser hasarına istinaden bugün aracın eksperi ile görüştüm araç rayiç değeri 70.000tl hesaplanmış buna bende okeyim bana 4640tl üstünden rapor hazırlamayı teklif etti. Benim aklıma yatmadı benim tahminim birkaç hesap ve piyasaya bakınca 6500-7000tl civarı bir kayıp söz konusu...

    Prosedüre hakimim eksper raporunu almadan doğrudan kafamdaki miktarı sigorta şirketinden talep edip kabul edilmez veya 15 iş günü geçerse tahkime başvurmak oradaki bilirkişi raporuna göre güncellemek mantıklı mıdır?

  • Sigorta şirketleri sadece hazine müsteşarlığının hazırlamış olduğu formülasyon üzerinden hesaplama yaptırılıp orada ki çıkan rakamı teminatları kapsamında karşılamakla mükellefler. Tahkim komisyonu da piyasada ki rayiç değer kaybı üzerinden değil formülasyon üzerinden hesaplanan değerleri baz alır.

    Piyasada ki rayiç değer kaybım 6500 TL civarı diyorsanız, arada ki 2000 TL civarı farkı ancak adliye içerisinde bilir kişi raporu yazdırıp eğer bilir kişinin raporunda da 6500 TL civarı değer kaybı vardır diye çıkarsa o şekilde sürücü/araç sahibinin kendisinden talep edebilirsiniz. Önce ilamsız ödeme emri çektirir eğer itiraz ederse muhatabınız o zaman icra dairesinde icra davası açmanız gerekir.

  • İşimiz biraz sıkıntılı o zaman piyasa kaybı yaklaşık 10.000tl otorapor ikinci el fiyat hesaplama vs yazılı sitelerine göre tahkimden farklı bir sonuç alamıyor isek asliye ticarete değer kaybı davası açmak en iyi çözüm gibi tabi parayı alma süresi çok uzayacak...

  • Direkt değer kaybı davasından önce, bilir kişiye rapor yazdırın bilir kişinin belirlediği rakamı karşı taraftan ilamsız ödeme emri çekerek talep edebilirsiniz, itiraz ederse şayet mahkemeye gitmekten başka çare yok onda da %30 kötü niyet tazminatı talep edebiliyorsunuz.
    |
    |
    Storm Raider kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Merhabalar, aracım ile trafikteyken ticaret taksinin arkadan çarpması sonucu aracımda hasar meydana geldi, aracımı yaptırdık ve değer kaybı için karşı tarafın sigorta şirketine dilekçe verdim. Aracımda oluşan hasar için 3800 tl gibi bir fatura çıktı ve aracımı tamir ettirdim.

    Hasar değer kaybım ile ilgili 560 tl değer kaybı ödemesi tarafıma yapıldı. Aracım 2011 model Citroen C4 dizel otomatik ve km 125000 km.

    Tahkime itiraz edeceğim. Sizce ne kadar bir ödeme alabilirim?

  • onun formülasyonu var, o formüle göre hesaplanıyor çok karışık bir şey eğitimini alanlar hesaplama yapabilir.
    |
    |
    hknlmh kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Herkese merhaba,
    7 temmuz da aracımla tek taraflı kaza yaptım.
    Önümdeki bir aracın aniden sağ şeritten sol şeride geçmesi üzerine ben de ona çarpmamak için fren yaparak en sağa yani güvenlik şeridine kaçtım, araca vurmadım aka güvenlik şeridindeki çöp kutusuna vurdum (Güvenlik şeridinde cöp kutusu dünyada sadece bizde var)
    Neyse...
    Hasar miktarı servisin dediğine göre 60.000 TL
    Aracın kaza anındaki rayiç değeri 165.000 TL civarı...
    Kasko şirketi pert işlemi yapmaya çalıştı (telefondaki konuşma tam bir emrivakiydi)
    146.000 TL teklif edildi itiraz ettim 148.000 TL denildi..
    Ben en son 155.000 verin dedim. Cevap ret.
    Ben de tamir edin dedim...
    Sorumarım şu...(verilecek cevaplara şimdiden teşekkür ederim)
    1- Aracımın tramer kaydında bundan sonra ne yazacak, ağır hasar mı veya başka bir şey mi ?
    2- Aracımı satmak istesem bundan sonra satabilir miyim, satsam artık kaça satarım ?





  • Geçmiş olsun, 60 bin TL hasarı olan bir aracı satarken hem çok zorlanırsınız hem de ciddi fiyat indirmek zorunda kalırsınız. Örneğin piyasası 100 bin TL ise 80 bin TL'ye anca satar. Ben olsam anlaşmaya bakardım pert için. Rayiç bedel bu arada maksimum çıkılacak rakam, daha önce kazasının olup olmadığı,aracın kondisyonu,servis bakımlı olup olmaması,ağır bakımının gelip gelmediği gibi birçok etken sigortanın pert fiyat teklifini etkiler.
  • Merhaba, değeri yaklaşık 125.000 TL olan aracıma taş vurması sonucu şanzımanı kırıldı araçta başka hiç bir hasar yok. Sigortayla anlaşmalı yetkili servise çekildi. Yetkili servis parça onarımı değil tamamen değişim yapmayı uygun gördü haliyle bu da arasın %25 değerine denk yüksek bir mebla. Şimdi kasko şirketim aracı dışarıda başka bir firmada onarılmasını istiyor ama yapacakları işlem sağlıksız bir işlem, araçtaki şanzıman hassas ve onarılmaya pek müsait olan bir şanzıman değil. Sigorta firmasının ben aracı anlaşmalı yetkili servise götürmüş olmama, bu anlaşmalı servisin parça değişimini uygun görmesine rağmen aracı dışarıdaki X bir serviste oarıma götürme hakkı var mıdır?

    şimdiden ilginize teşekkürler

  • Geçmiş olsun ,
    bu biraz poliçenizle ilgilidir. Kısıt yoksa istediğiniz yerde yaptırabilirsiniz. Size sadece teklif edebilirler.

  • Hocam ilgili maddeler aşağıda, ama durum şuki yetkili servis tamir edilemez diyor, kasko tamir edilir diyor, maddelere göre yorumlarsanız sevinirim

    Hasar Tazmin Yöntemi Klavuzu

    Kısmi hasarlarda öncelikle zarar gören parçaların onarımı yoluna gidilir. İlgili parça onarımının, aracın bulunduğu onarım noktasında yapılamaması durumunda sigortacı, ilgili parçanın onarımını yapma yetkinliğine sahip farklı bir servisten hizmet alır ya da aracı bu yetkinliğe sahip bir servise yönlendirir. Onarımı mümkün olmayıp, değişimi gereken parçaların, sigortacı tedarik sistemi kapsamında bulunması ve temin edilebilir olması kaydı ile, sigortacı tarafından tedarik edilip edilmeyeceği hususuna sigortacı karar verir. Parçanın sigortacı tarafından tedarik edilmesi halinde, tedarik edilen parçalara ait tazminat bedeli sigortacı tarafından tedarikçiye ödenecektir. Onarım noktasının sigorta şirketinin tedarik sistemindeki parçaların iskontolu fiyatını aynı koşul ve niteliklerde temin etmeyi kabul etmesi halinde, onarım noktasının bu parçaları temin edip etmeyeceğine sigortacı karar verir. Cam kırılması hasarları poliçede yer alan Cam Kırılması Klozu uyarınca tazmin edilecektir.

    Tedarik Klozu

    Kısmi hasar durumunda, zarar gören parçaların onarımının mümkün olmadığı durumlarda değişim için sigortacı tarafından tedarik sisteminin kullanılmasına karar verilmesi halinde, hasar onarımında kullanılmak üzere uygun görülen yedek parçaların tedariği sigortacı tarafından yapılır. Sigortacı tarafından tedarik sistemi kullanımında "orijinal yedek parça" tedariği yapılacaktır. Ancak, hasar tespiti esnasında, sigortalı aracın daha önce onarım görüp, bu onarımlarda orijinal yedek parçadan farklı özellikte, kalitede ve orijinal yedek parça maliyetinden düşük maliyette bir yedek parça kullanıldığının tespiti halinde, söz konusu parçaların değişimi için halihazırda aracın üzerindeki hasarlı yedek parçaya benzer özelliklerdeki yedek parça tedarik edilecek ya da bu özelliklerdeki yedek parça bedeli ödenecektir. Sigortacı tarafından sevk edilecek orijinal yedek parçalar güncel yönetmelik ve tebliğlerde yer alan orijinal yedek parça tanımına uygun olacaktır.

    Onarım Yeri klozu

    Teminat kapsamına giren bir hasar halinde hasarlı aracın onarımı Sompo Japan Sigorta A.Ş. nin web sitesinde yayınlanan anlaşmalı servisler dahil, sigortalının tercih edeceği serviste yapılabilir. Hasar tespiti için sigorta şirketi tarafından atanan eksperin belirleyeceği hasar tutarı esas alınacaktır. Sigortacının anlaşmalı olmadığı tamirhane ve servislerde yapılacak onarımlarda, tedarik edilebildiği durumda parça tedariğinin sigorta şirketi tarafından yapılacağı ve servis tarafından parça tedariğinin sigortacının onayına tabii olduğu hususunda mutabık kalınmıştır.





  • İstediğiniz yerde yaptırabilirsiniz.
    Yasa gereği önce tamir denenir , tamir olmazsa değişim yapılır. Böyle bir talep olması normal.

  • İlginize teşekkür ederim yani yetkili servisin mantığında tamir değil direk değişim anlayışı olduğu için servis aracı başka yere götürüp tamir denettirebilir diyorsunuz yanlış anlamadıysam. Ama bu hassas bir parça şahsen tamir gördüğünde ileride sorun çıkarabileceğini düşünüyorum. Farz edelim kaskoya uyduk dışarıda yaptırdık bir kaç ay sonra sorun çıktı bu sefer cebimden yaptırmak zorunda mı kalacağım ? Bir de tamir edilebilecek/edilemeyek parçaların bir listesi yok mu mesela airbag de sanayide tamir edilebiliyor ama sanmıyorumki kasko airbag patlaması durumunda airbagleri tamir ettirsin ?

  • Hasar Tazmin Yöntemi Klavuzu

    Kısmi hasarlarda öncelikle zarar gören parçaların onarımı yoluna gidilir. İlgili parça onarımının, aracın bulunduğu onarım noktasında yapılamaması durumunda sigortacı, ilgili parçanın onarımını yapma yetkinliğine sahip farklı bir servisten hizmet alır ya da aracı bu yetkinliğe sahip bir servise yönlendirir.


    Yukarıda yazan maddeye istinaden yaptırabilir, yetkili servisler çelik jantın üzerinde kılcal çizik olsa değişim yoluna gidiyorlar, çünkü onlara gelen genel merkezden gelen talimat o yönde, parça değişecek ki genel merkez ve servis para kazansın.

    Başka yerde onarım yaptırabilir.
    |
    |
    arabaci_58 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.