Şimdi Ara

egzostun içinin kırılması ne demek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
21.055
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bnm egzosttan ses geliyordu ama değişik bir sesdi hırıltı gibi. lifte kaldırmışken bakayım dedim ama hiç delik yoktu egzostta zaten delinmiş sesi gelmiyordu. usta egzostun içi kırılmış dedi. içinin kırılması ne demek? aynen delinmiş egzost gibi zararları olur mu?bir de orta susturucu kaç para civarıdır 2.0 motor araba



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Egzoz İçinin Kırılması: Nedenleri ve Sonuçları

    Egzoz içlerinin veya arka susturucuların dağılması, özellikle motosikletlerde yaygın bir sorundur. Bu durum, gürültü kirliliğine, performans düşüklüğüne ve hatta güvenlik risklerine yol açabilir.

    Nedenleri:

    • Korozyon
    • Fiziksel hasar
    • Aşırı ısınma
    • Bakım eksikliği

    Sonuçları:

    Gürültü Kirliliği: Egzoz içleri dağıldığında, egzoz gazları daha az kısıtlanır ve daha yüksek bir sesle dışarı atılır. Bu, çevredekiler için rahatsız edici gürültü kirliliğine neden olabilir.

    Performans Düşüklüğü: Egzoz içi dağılmışsa, egzoz gazlarının akışını engeller ve motorun verimli çalışmasını zorlaştırır. Bu, güç kaybı ve yakıt verimliliğinin azalmasına yol açabilir.

    Güvenlik Riskleri: Egzoz orta susturucunun arızalanması, karbon monoksit gibi zararlı gazların kabine sızmasına izin verebilir. Bu, baş ağrısı, mide bulantısı ve hatta bilinç kaybı gibi sağlık sorunlarına neden olabilir. Ayrıca, dağılmış bir egzoz borusu egzoz sisteminin kontrolsüz bir şekilde ısınmasına neden olabilir ve yangın tehlikesi oluşturabilir.

    Belirtileri:

    • Gürültülü egzoz
    • Azalan motor performansı
    • Kabinde egzoz kokusu
    • Egzoz sisteminden duman çıkması

    Önleme ve Onarım:

    Egzoz içi dağılmasını önlemek için düzenli bakım çok önemlidir. Egzoz sistemini pas ve korozyondan korumak için düzenli olarak kontrol edin ve temizleyin. Ayrıca, aşırı ısınmayı önlemek için motoru aşırı zorlamayın.

    Egzoz içi dağılırsa, değiştirilmesi veya onarılması gerekir. Bu, genellikle bir mekanik tarafından yapılmalıdır. Onarımlar, dağılmanın ciddiyetine ve egzoz sisteminin tipine bağlı olarak değişebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • birde acaba orta susturucunun yerine düz boru taksam ne olur? performans artar mı?
  • egzozcular yok içi kırılmış yok orta egzoz da degişecek gibi
    mavallar okurlar.içi kırık egzozlarda yakıt tüketimi artarmış
    falan derler.tabii adamlara para lazım okuyacaklar hikaye tabii ki
    normal olarak bizde yiyecez.parayı verip komple egzoz degiştirecez.
    tam 2 sene önce bana degişecek demişti adamın biri hala kullanıyorum,
    egzoz yerinden düşene kadar da kullanacam.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ricardozonta

    egzozcular yok içi kırılmış yok orta egzoz da degişecek gibi
    mavallar okurlar.içi kırık egzozlarda yakıt tüketimi artarmış
    falan derler.tabii adamlara para lazım okuyacaklar hikaye tabii ki
    normal olarak bizde yiyecez.parayı verip komple egzoz degiştirecez.
    tam 2 sene önce bana degişecek demişti adamın biri hala kullanıyorum,
    egzoz yerinden düşene kadar da kullanacam.

    bende baktım hakkeden kötü durumda. zaten çok acelesi yok ne zaman paran olursa o zaman değiştirtiriz dedi. güvendiğim biri bu usta ben şunları değiştirelim dediğimde daha gerek yok boşuna masraf demişti yani para kazanmaya çalışmıyor. egzosta vuruncada içinde baya büyük birşeyin sallandığı belliydi
  • egzozun içinin kırılması demek orta veya son susturucunun içerisindeki petek şeklindeki yapının dağılması demektir..bu durum kullanım esnasında egzoz sesinin artması olarak size yansır..aracınızın bu şekilde kullanılması performans düşüklüğüne neden olur..dışarıdan bir delik göremezsiniz ama aracınızı bir kanala çekip egzozun orta veya son susturucusuna yumrukla vurursanız içeriden gelen bir hırıltıyı siz de farkedersiniz..sonuç olarak komple egzoz değişimiz gerekmese de en azından orta veya son susturucunun(arıza hangisindeyse veya ikisinin birden) değiştirilmesi gerekir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    egzozun içinin kırılması demek orta veya son susturucunun içerisindeki petek şeklindeki yapının dağılması demektir..bu durum kullanım esnasında egzoz sesinin artması olarak size yansır..aracınızın bu şekilde kullanılması performans düşüklüğüne neden olur..dışarıdan bir delik göremezsiniz ama aracınızı bir kanala çekip egzozun orta veya son susturucusuna yumrukla vurursanız içeriden gelen bir hırıltıyı siz de farkedersiniz..sonuç olarak komple egzoz değişimiz gerekmese de en azından orta veya son susturucunun(arıza hangisindeyse veya ikisinin birden) değiştirilmesi gerekir...

    cevabınız için teşekkür ederim. peki düz boru taktırsam performans artar mı? çok fazla ses verir mi? ben sessiz olan ama performans veren bir çözüm arıyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    egzozun içinin kırılması demek orta veya son susturucunun içerisindeki petek şeklindeki yapının dağılması demektir..bu durum kullanım esnasında egzoz sesinin artması olarak size yansır..aracınızın bu şekilde kullanılması performans düşüklüğüne neden olur..dışarıdan bir delik göremezsiniz ama aracınızı bir kanala çekip egzozun orta veya son susturucusuna yumrukla vurursanız içeriden gelen bir hırıltıyı siz de farkedersiniz..sonuç olarak komple egzoz değişimiz gerekmese de en azından orta veya son susturucunun(arıza hangisindeyse veya ikisinin birden) değiştirilmesi gerekir...

    cevabınız için teşekkür ederim. peki düz boru taktırsam performans artar mı? çok fazla ses verir mi? ben sessiz olan ama performans veren bir çözüm arıyorum


    eğer aracınız katalizörlü bir sistem ise katalizörü iptal ettirmeden düz boru uygulaması performansta bir değişiklik yapmaz..sadece egzoz sesini arttırır..ama sizin dağılan parçanız katalizör ise katalizör(katalitik konvertör) lambda sensörü yerinde bırakılmak koşulu ile iptal edilip araya düz boru veya bir susturucu kaynak edilebilir..bu durumda alt devirlerde güç artışı elde edilebilir..hem sessizlik hemde performans istiyorsanız şu anki motor gaz tahliye düzeneğinizle bunu elde edemezsiniz..modifikasyon gerekir..ilk basamak olan katalizör iptali+chip tuning i gündeme almanız gerekir...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    egzozun içinin kırılması demek orta veya son susturucunun içerisindeki petek şeklindeki yapının dağılması demektir..bu durum kullanım esnasında egzoz sesinin artması olarak size yansır..aracınızın bu şekilde kullanılması performans düşüklüğüne neden olur..dışarıdan bir delik göremezsiniz ama aracınızı bir kanala çekip egzozun orta veya son susturucusuna yumrukla vurursanız içeriden gelen bir hırıltıyı siz de farkedersiniz..sonuç olarak komple egzoz değişimiz gerekmese de en azından orta veya son susturucunun(arıza hangisindeyse veya ikisinin birden) değiştirilmesi gerekir...

    cevabınız için teşekkür ederim. peki düz boru taktırsam performans artar mı? çok fazla ses verir mi? ben sessiz olan ama performans veren bir çözüm arıyorum


    eğer aracınız katalizörlü bir sistem ise katalizörü iptal ettirmeden düz boru uygulaması performansta bir değişiklik yapmaz..sadece egzoz sesini arttırır..ama sizin dağılan parçanız katalizör ise katalizör(katalitik konvertör) lambda sensörü yerinde bırakılmak koşulu ile iptal edilip araya düz boru veya bir susturucu kaynak edilebilir..bu durumda alt devirlerde güç artışı elde edilebilir..hem sessizlik hemde performans istiyorsanız şu anki motor gaz tahliye düzeneğinizle bunu elde edemezsiniz..modifikasyon gerekir..ilk basamak olan katalizör iptali+chip tuning i gündeme almanız gerekir...

    katalizör iptal edilmiş durumda şu anda. ayrıca egr valfi de iptal edildi. düz boru değilde susturucu taktım katalitik yerine. peki her susturucu aynı performansı verir mi? yoksa özel marka veya performans orta susturucu alsam performans farkeder mi?




  • PERFORMANS ARTIŞI BEKLEMEK FAZLA İYİMSERLİK OLUR...
    EN FAZLA ORJİNAL EGZOSUN VERECEĞİ KADAR OLUR... YALNIZ BİR ŞEY DAHA VAR. SUSTURUCULARIN İÇİNDE SES DALGALARINI AZALTAN YANMAZ BİR MADDEDEN YAPILAN LİFLER VARDIR. İÇİ DAĞILMIŞ SUSTURUCUDA BU LİFLER TIKANIKLIĞA, DOLAYISIYLA PERFORMANS DÜŞÜŞÜNE VE AZ DA OLSA YAKIT ARTIŞINA NEDEN OLUR... EGZOS MOTORDAN ARKAYA KADAR TEK PARÇA DEĞİLDİR... 2 VEYA 3 PARÇADIR... EN AZINDAN PROBLEMLİ BÖLÜM DEĞİŞTİRİLMELİDİR...
    AYRICA SUSTURUCU YERİNE DÜZ BORU TAKMAK SES DALGALARINI SOĞURMAYACAĞI İÇİN, RAHATSIZ EDECEKTİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded
    peki düz boru taktırsam performans artar mı? çok fazla ses verir mi? ben sessiz olan ama performans veren bir çözüm arıyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    egzozun içinin kırılması demek orta veya son susturucunun içerisindeki petek şeklindeki yapının dağılması demektir..bu durum kullanım esnasında egzoz sesinin artması olarak size yansır..aracınızın bu şekilde kullanılması performans düşüklüğüne neden olur..dışarıdan bir delik göremezsiniz ama aracınızı bir kanala çekip egzozun orta veya son susturucusuna yumrukla vurursanız içeriden gelen bir hırıltıyı siz de farkedersiniz..sonuç olarak komple egzoz değişimiz gerekmese de en azından orta veya son susturucunun(arıza hangisindeyse veya ikisinin birden) değiştirilmesi gerekir...

    cevabınız için teşekkür ederim. peki düz boru taktırsam performans artar mı? çok fazla ses verir mi? ben sessiz olan ama performans veren bir çözüm arıyorum


    eğer aracınız katalizörlü bir sistem ise katalizörü iptal ettirmeden düz boru uygulaması performansta bir değişiklik yapmaz..sadece egzoz sesini arttırır..ama sizin dağılan parçanız katalizör ise katalizör(katalitik konvertör) lambda sensörü yerinde bırakılmak koşulu ile iptal edilip araya düz boru veya bir susturucu kaynak edilebilir..bu durumda alt devirlerde güç artışı elde edilebilir..hem sessizlik hemde performans istiyorsanız şu anki motor gaz tahliye düzeneğinizle bunu elde edemezsiniz..modifikasyon gerekir..ilk basamak olan katalizör iptali+chip tuning i gündeme almanız gerekir...

    katalizör iptal edilmiş durumda şu anda. ayrıca egr valfi de iptal edildi. düz boru değilde susturucu taktım katalitik yerine. peki her susturucu aynı performansı verir mi? yoksa özel marka veya performans orta susturucu alsam performans farkeder mi?


    aracınızda katalizör ve egr valfi iptal edildiğine göre klasik tipte susturucu yerine performans tipi susturucu takmanız aracınızın şu anki durumu ile 1-3 hp arası bir güç artışı sağlar..(bu dediğim katalizör iptalinden sonra ölçülen dinamometre gücüne ekleyeceğiniz güçtür)..fakat katalizörü ve egr valfi iptal edilmiş bir ecotec motora ek olarak chip tuning ile 1.6 hacimlerde +20 hp,2.0 hacimlerde +40 hp vermek mümkün..bu dediğim değerler benim bazı otomobil dergilerinden okuduğum değerlerdir...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    egzozun içinin kırılması demek orta veya son susturucunun içerisindeki petek şeklindeki yapının dağılması demektir..bu durum kullanım esnasında egzoz sesinin artması olarak size yansır..aracınızın bu şekilde kullanılması performans düşüklüğüne neden olur..dışarıdan bir delik göremezsiniz ama aracınızı bir kanala çekip egzozun orta veya son susturucusuna yumrukla vurursanız içeriden gelen bir hırıltıyı siz de farkedersiniz..sonuç olarak komple egzoz değişimiz gerekmese de en azından orta veya son susturucunun(arıza hangisindeyse veya ikisinin birden) değiştirilmesi gerekir...

    cevabınız için teşekkür ederim. peki düz boru taktırsam performans artar mı? çok fazla ses verir mi? ben sessiz olan ama performans veren bir çözüm arıyorum


    eğer aracınız katalizörlü bir sistem ise katalizörü iptal ettirmeden düz boru uygulaması performansta bir değişiklik yapmaz..sadece egzoz sesini arttırır..ama sizin dağılan parçanız katalizör ise katalizör(katalitik konvertör) lambda sensörü yerinde bırakılmak koşulu ile iptal edilip araya düz boru veya bir susturucu kaynak edilebilir..bu durumda alt devirlerde güç artışı elde edilebilir..hem sessizlik hemde performans istiyorsanız şu anki motor gaz tahliye düzeneğinizle bunu elde edemezsiniz..modifikasyon gerekir..ilk basamak olan katalizör iptali+chip tuning i gündeme almanız gerekir...

    katalizör iptal edilmiş durumda şu anda. ayrıca egr valfi de iptal edildi. düz boru değilde susturucu taktım katalitik yerine. peki her susturucu aynı performansı verir mi? yoksa özel marka veya performans orta susturucu alsam performans farkeder mi?


    aracınızda katalizör ve egr valfi iptal edildiğine göre klasik tipte susturucu yerine performans tipi susturucu takmanız aracınızın şu anki durumu ile 1-3 hp arası bir güç artışı sağlar..(bu dediğim katalizör iptalinden sonra ölçülen dinamometre gücüne ekleyeceğiniz güçtür)..fakat katalizörü ve egr valfi iptal edilmiş bir ecotec motora ek olarak chip tuning ile 1.6 hacimlerde +20 hp,2.0 hacimlerde +40 hp vermek mümkün..bu dediğim değerler benim bazı otomobil dergilerinden okuduğum değerlerdir...

    2.0 motor bnmki ama +40 bg sağlayacak bir chip olduğunu sanmıyorum. artırsa bile eğer 40hp artırılırsa motoru çok zorlar gibime geliyor. katalitik ve egr iptali bir de carbon clear yapılmış bir ecotec motor orjinal 100kdaki bir motordan performans olarak çok farklı bunu deneyerek gördük. ama kaç bg olduğunu bilmiyorum. dinamolara güvenmediğim için ölçtürmedim de




  • bu performan egzostlar şu ses yapanlar mı oluyor peki? yoksa sessiz ama performans veren egzostlar var mı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    egzozun içinin kırılması demek orta veya son susturucunun içerisindeki petek şeklindeki yapının dağılması demektir..bu durum kullanım esnasında egzoz sesinin artması olarak size yansır..aracınızın bu şekilde kullanılması performans düşüklüğüne neden olur..dışarıdan bir delik göremezsiniz ama aracınızı bir kanala çekip egzozun orta veya son susturucusuna yumrukla vurursanız içeriden gelen bir hırıltıyı siz de farkedersiniz..sonuç olarak komple egzoz değişimiz gerekmese de en azından orta veya son susturucunun(arıza hangisindeyse veya ikisinin birden) değiştirilmesi gerekir...

    cevabınız için teşekkür ederim. peki düz boru taktırsam performans artar mı? çok fazla ses verir mi? ben sessiz olan ama performans veren bir çözüm arıyorum


    eğer aracınız katalizörlü bir sistem ise katalizörü iptal ettirmeden düz boru uygulaması performansta bir değişiklik yapmaz..sadece egzoz sesini arttırır..ama sizin dağılan parçanız katalizör ise katalizör(katalitik konvertör) lambda sensörü yerinde bırakılmak koşulu ile iptal edilip araya düz boru veya bir susturucu kaynak edilebilir..bu durumda alt devirlerde güç artışı elde edilebilir..hem sessizlik hemde performans istiyorsanız şu anki motor gaz tahliye düzeneğinizle bunu elde edemezsiniz..modifikasyon gerekir..ilk basamak olan katalizör iptali+chip tuning i gündeme almanız gerekir...

    katalizör iptal edilmiş durumda şu anda. ayrıca egr valfi de iptal edildi. düz boru değilde susturucu taktım katalitik yerine. peki her susturucu aynı performansı verir mi? yoksa özel marka veya performans orta susturucu alsam performans farkeder mi?


    aracınızda katalizör ve egr valfi iptal edildiğine göre klasik tipte susturucu yerine performans tipi susturucu takmanız aracınızın şu anki durumu ile 1-3 hp arası bir güç artışı sağlar..(bu dediğim katalizör iptalinden sonra ölçülen dinamometre gücüne ekleyeceğiniz güçtür)..fakat katalizörü ve egr valfi iptal edilmiş bir ecotec motora ek olarak chip tuning ile 1.6 hacimlerde +20 hp,2.0 hacimlerde +40 hp vermek mümkün..bu dediğim değerler benim bazı otomobil dergilerinden okuduğum değerlerdir...

    2.0 motor bnmki ama +40 bg sağlayacak bir chip olduğunu sanmıyorum. artırsa bile eğer 40hp artırılırsa motoru çok zorlar gibime geliyor. katalitik ve egr iptali bir de carbon clear yapılmış bir ecotec motor orjinal 100kdaki bir motordan performans olarak çok farklı bunu deneyerek gördük. ama kaç bg olduğunu bilmiyorum. dinamolara güvenmediğim için ölçtürmedim de


    bu tip performans işlemleri hakkında ayrıntılı bilgim yok..fakat 2.0 ecotec motorlarda egr iptali+kat iptali+direkt hava filtresi+chip ile 40 hp uyguladığını iddia eden modifiyeciler var..ilk aklıma gelen de Onno usta...




  • tabi hepsi beraber o kadar eder. chip 20-25 bg artırıyor dierleri de toplamda 15-20 arası olduğu için tabi toplam 40bg olur. ben bunların üstüne chip sadece +40 hp sandım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    egzozun içinin kırılması demek orta veya son susturucunun içerisindeki petek şeklindeki yapının dağılması demektir..bu durum kullanım esnasında egzoz sesinin artması olarak size yansır..aracınızın bu şekilde kullanılması performans düşüklüğüne neden olur..dışarıdan bir delik göremezsiniz ama aracınızı bir kanala çekip egzozun orta veya son susturucusuna yumrukla vurursanız içeriden gelen bir hırıltıyı siz de farkedersiniz..sonuç olarak komple egzoz değişimiz gerekmese de en azından orta veya son susturucunun(arıza hangisindeyse veya ikisinin birden) değiştirilmesi gerekir...

    cevabınız için teşekkür ederim. peki düz boru taktırsam performans artar mı? çok fazla ses verir mi? ben sessiz olan ama performans veren bir çözüm arıyorum


    Kötü bir ses çıkarır hiç tavsiye etmem




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Umit


    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    egzozun içinin kırılması demek orta veya son susturucunun içerisindeki petek şeklindeki yapının dağılması demektir..bu durum kullanım esnasında egzoz sesinin artması olarak size yansır..aracınızın bu şekilde kullanılması performans düşüklüğüne neden olur..dışarıdan bir delik göremezsiniz ama aracınızı bir kanala çekip egzozun orta veya son susturucusuna yumrukla vurursanız içeriden gelen bir hırıltıyı siz de farkedersiniz..sonuç olarak komple egzoz değişimiz gerekmese de en azından orta veya son susturucunun(arıza hangisindeyse veya ikisinin birden) değiştirilmesi gerekir...

    cevabınız için teşekkür ederim. peki düz boru taktırsam performans artar mı? çok fazla ses verir mi? ben sessiz olan ama performans veren bir çözüm arıyorum


    Kötü bir ses çıkarır hiç tavsiye etmem


    güzel yaklaşım...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit


    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    egzozun içinin kırılması demek orta veya son susturucunun içerisindeki petek şeklindeki yapının dağılması demektir..bu durum kullanım esnasında egzoz sesinin artması olarak size yansır..aracınızın bu şekilde kullanılması performans düşüklüğüne neden olur..dışarıdan bir delik göremezsiniz ama aracınızı bir kanala çekip egzozun orta veya son susturucusuna yumrukla vurursanız içeriden gelen bir hırıltıyı siz de farkedersiniz..sonuç olarak komple egzoz değişimiz gerekmese de en azından orta veya son susturucunun(arıza hangisindeyse veya ikisinin birden) değiştirilmesi gerekir...

    cevabınız için teşekkür ederim. peki düz boru taktırsam performans artar mı? çok fazla ses verir mi? ben sessiz olan ama performans veren bir çözüm arıyorum


    Kötü bir ses çıkarır hiç tavsiye etmem


    güzel yaklaşım...


    Sürekli araba kullanan biri için ses önemli, egzos sesi insanın kafasını ütülüyor.




  • bir de okulda kullanacağım için öyle sürekli yarış arabası gibi ses çıkarsın istemiyorum. sağlam gitsin ama kedi gibi sesi olsun ben razıyım
  • Can yapma olm ya araba dağılmak üzere zaten boşver egzos da patlasın nolacak

    patates tıkalım ucuna

    sevgililer günü msjı iyiydi dün di mi

    can bence sen bi kasko yaptır araca, nolur nolmaz zaten sürüş sakat biraz




  • quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k.

    Can yapma olm ya araba dağılmak üzere zaten boşver egzos da patlasın nolacak

    patates tıkalım ucuna

    sevgililer günü msjı iyiydi dün di mi

    can bence sen bi kasko yaptır araca, **** nolmaz zaten sürüş sakat biraz

    can kasko yapmıyorlar ki benim arabaya 10 seneyi geçince kasko yapmıyorlar eski kaskon varsa devam ettirebiliyorsun. araba dağılmak üzere dedin tesüf ederim walla kız gibi araba




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.