Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
579
Cevap
16
Favori
406.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar birbirinizi kırmayın incitmeyin ben ikinizi de okuyorum. Her ikinizin de doğruları mevcut. Muhalefet etmeyelim, yardım edelim. Saygılar.
  • tamam o zaman üzüm yemek ise amacımız ,, bana EGR kullnımının yakıt tüketimini neden artırdığını ispatla, eğer bilimsel olarak detaylı bir bilginiz yoksa sizi bu şekilde yani yakıtı artırdığını düşündüren şeyi yazın.Bana muhalefet edip etmemeniz önemli değil:Zaten amacım da doğru bilgiye herkezin kendim de dahil ulaşmasını sağlamaktır.bana prof flan yazmak yerine gerçek ve bilimsel nedenleri yaz. Çünkü ben belki bazı şeyleri unutmauş olabilirim.Ama 20 seneye yakın mühendisim.Bu konuda teknik açıklamaları anlayabilecek kapasitem olduğunu belirtmek isterim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    Dostum ben hırçın bi şekilde cevap vermem kimseye asla,foruma üye olalı 1 yıla yaklastı belki de olmustur ilk defa seninle tartışıyorum bu şekilde,nedeni benim yazdığım yorumları anlam veremedğim şekilde eleştirmen,söyldeğimi anlamamısın en sorum yorumda zaten,ben arkadaşlara faydalı olmaya çalısıyorum sadece sözüm sana değil yanlış anlama burada çok gördüm post kasmak gibi derdim yok bazıları gibi,kimse her seyi bilemez daha yumuşak olalım bundan sonra birbirimeze karşı
  • benim kızdığım konu bilginizi değil , sizin önyargılı olmanızdır.Benim internetten bulduğum şeyler bilimsel test vemakalelerdir . Kendi yorumum ancak bunun alt parametresi olabilir.yorum yaptığım konuların hepsini çok detaylı olabilecke şekilde bilirim. Ama her araç uygulaması farklı olabilir veya kontrol sistemleri farklılık taşıyabilir bunun için araştırma her zaman yaparım.Yoksa mezun olalı 18-20 sneye yakın olmasına rağmen bunca yeni bilgiyle donatılmış kişiye bilgi vermem imkansızdır.Konu başlıklarını hatırlamak için linkle şarttır.Ancak sizden sadece bir yorum ve eleştiri dışında cevap almak mümkün değil. o zman bilginin tartışıldığı değil önyargıların ortaya konduğu bir mekan olmakta olan bu konuyu saptırmadan tartışabilmemizin tek yolu bizlerin birikimlari yansıtan açıklamalar olacaktır. tabii ki böyle bir birikiminiz varsa, geçerli

    quote:

    Dostum sen her seyi çok bildiğini sanıyosun bilmediğin konuları anında internetten araşrıp anlık öğrendiğin konularla yorum yapıyosun


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    Dostum sen her seyi çok bildiğini sanıyosun bilmediğin konuları anında internetten araşrıp anlık öğrendiğin konularla yorum yapıyosun bazı konularda,geçen gün bi arkadaşa kayank diye gazi üniversitesinin otomotiv bölümünü öğrencilerinin kurduğu yani bizim obitet ten kaynak veriyosun, o bilgilere güveniyosun fakat bizim profösör hocalarımız konunun uzmanları onların kitaplarında geçen konulara itibar etmiyosun, çok önemli değil zaten senin fikrin benim için arkadaşları yanlış yönlendiryosun sadece nasıl uzmansan orayıda anlamıs değilim
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf




  • Ben bu konuda öğrenmiş olduğum bilgileri paylaştım,ispatlama konusuna gelince ispatı öğretilmedi fakat kendim araştırcam ispatını öğrenirsem seve seve paylaşıcam,daha fazla tartışmaya gerek yok zaten
    vezir arkadaşımıza pm den yazdım tartışma konusu olursa ordan devam edriz,forumu gereksiz yere kasmaya gerek görmüyorum herkese saygılar iyi forumlar.
  • EGR yakıt tüketimini kötüleştirmektedir. Yabancı yerli makalelerde deney sonuçlarına bakarak bunu görebilirsiniz.

    Motor tasarımı yapan bir şirkette 2 yıl kadar çalıştım. EGR oranı arttıkça aracın yakıt tüketimi artmaktaydı. Hatta motor ömrüde kısalmaktadır. EGR birtek emisyonları düşürmeye yarar. Kanuni zorunluluklardan dolayı ( 2005/55/EC ) üreticiler buna mecburdur.

    Katalitik konvektör içinde aynı mnatık geçerlidir.
  • Anlamadığım neden önyargılı yaklaşılıyor konuya özellikle vezire.VEzir bey lütfedim araştırdıklarını yorumlarını üşenmeden bizimle paylaşmış hemde bilimsel veriler ile birlikte doğru veya yanlış ama bu ucuz saldırmalar hoş değil.Kaldıkı burada fikirlerimizi birbirimize aşılama gibi birşey söz konusu değil aksine bildiklerimizi paylaşıyoruz.Tartışamyı bilecek kadar erdemli ve kişilikli olmamız gerekir yoksa bilmeden fikir sahibi olanlardan bir farkımız olmaz.İYi forumlar
  • Otomobil uzmanı Pek sayın VEZİR bey..

    Araçlarda bulunan her parçanın mutlaka bir şekilde otomobile faydası olduğu yönündeki bir çok mesajınızı okudum ve gerçekten çok etkilendim.. şimdi sizin engin bilgi ve tecrübelerinizden faydalanmak için şunları sormak istiyorum..

    1)herkezin söküp atmak için can attığı KATALİTİK KONVERTÖR lerin araçlara ne gibi faydaları vardır? teoride çevre kirliliğinin önlenmesi yanında yanmadan atılan yakıtın kontrolü ve bu sayede yakıt ekonomisi sağlanması için dizayn edildiğini fakat pratikte ne yazıkki hiçde böyle olmadığını hepimiz biliyoruz. (egzost sistemi üzerinde oluşturduğu direnç nedeniyle) katalizör iptal edilip lambda sensörü egzost gazıyla iyi temas edecek şekilde uygun biryere monte edildiğinde araçta performans artışı ve direnç oluşturmadan yanmayan yakıt kontrol edildiğinden yakıt tüketiminde azalma olduğunuda biliyoruz.. e o zaman ARACA FAYDASI nedir bu katalizörün gerçekten merak ediyorum.. çevre kirliliğini önlemeye çalışmaktan başka ne işe yarar araç üzerinde..?


    2)Egr valfinin araç performansı ve haliyle yanma verimine negatif hiçbir etkisi olamayacağını yazmışsınız.. Makine Mühendisliği Öğrenciliğim sırasında kimse bana CO in O2 den daha yakıcı olduğunu anlatmadı benim hocalarımmı çok kötüydü yoksa sizmi biraz eksiksiniz?? şimdi diyeceksinizki yanmayan yakıtta yeniden yanma odasına gidiyor ve yakılıyor. yanma odasından yanmadan çıkan yakıt depodaki yakıtla aynımı sanıyorsunuz?? o yakıt yanmamış değil kısmen yanmış ve karbonlaşmaya uğramış yakıttır bu sırada enjektörlerden çıktığı gibi partiküller halinde değildir ve hızlı bir şekilde buharlaşıp yanmaya katılması beklenemez. tamam küçük bir kısmı yanar ve dışarıya kullanılmadan atılan enerji kaynağı azaldığından çok çok küçükte olsa bir tasarruf sağlar ama tüm sistemlere kurum yapar ve bu şekide verim düşürür. bu bilgiler ışığında egr sisteminin motor sıcaklığını optimum seviyede tutmaktan (ki önemlidir) başka ne faydası olabilir?? özellikle rezalet yakıtların kullanıldığı ülkemizde zararları daha fazla değilmidir?


    Cevaplarınız içim şimdiden teşekkürler...
  • Vezir beyden özür dileyerek yazıyorum;
    @snickers23 yeni üye olduğun birisinin sahtemi derler fake mi derler öyle üye olduğun çok aşikar.Lütfen ucuz olmayın bu kadar bilgi paylaşımını egolarınızı tatmin etme boyutuna getirmeye hiçmi hiç gerek yok.Üstelik makine mühendisliğide okumuşsunuz çok ilginç yaklaşımınız.....
  • Evet yeni üyeyim ama fake sahte v.b kelimeler kullanmış olmanız sizin ucuzluğunuzun açık göstergesi. otomobilimin egr valfi ile ilgili sorun yaşayınca internetten araştırdım ve bu forumda dahil olmak üzere pekçok forumdan pekçok yorum okudum vezir beyin haddinden fazla otoriter bir üslupla yazdığı mesajları okuyuncada msj atmak istedim ve üye oldum bu foruma yeni üye olmuş olmamın nesi kötü bunuda anlayamadım siz burda yabancıları sevmezmisiniz yoksa??
  • vay be ne de çok gizli ama ortaya çıkmayan okuyan varmış .hayret.

    Ancak öncelikle teori ile pratiği birbirine karıştıranlar için bir sürü link verdim. Okusunlar.İngilizce bilmiyorlasa orası ayrı bir konu o zaman bunları oturup çevirmek gerekecek.,

    Bir olayda yanma verimi ne demektir.Volumetik verim nedir yanma verimi nedir bilmeden şu cihazlar eksoz gazından başka bir işe yaramaz diyen eğer mühendis ise vay halimize, türkiyenin neden geri kaldığı , uydurma icatların veya aslı astarı olmayan ürünlerin neden piyasada tutucu kullanıcıları olduğunu çok iyi anlatıyor.Zaten çabamız da bu yamlış şehir efsanelerini ortadan kaldırmak .Yoksa fikirleri asla değil.Zaten benim buırada bulanma sebebim herkezin doğruyu bilmesini sağlamak, yanlış bilenlerinde hatalarını öğrenmesini sağlamak.
    quote:

    Orjinalden alıntı: snickers23

    Otomobil uzmanı Pek sayın VEZİR bey..

    Araçlarda bulunan her parçanın mutlaka bir şekilde otomobile faydası olduğu yönündeki bir çok mesajınızı okudum ve gerçekten çok etkilendim.. şimdi sizin engin bilgi ve tecrübelerinizden faydalanmak için şunları sormak istiyorum..

    1)herkezin söküp atmak için can attığı KATALİTİK KONVERTÖR lerin araçlara ne gibi faydaları vardır? teoride çevre kirliliğinin önlenmesi yanında yanmadan atılan yakıtın kontrolü ve bu sayede yakıt ekonomisi sağlanması için dizayn edildiğini fakat pratikte ne yazıkki hiçde böyle olmadığını hepimiz biliyoruz. (egzost sistemi üzerinde oluşturduğu direnç nedeniyle) katalizör iptal edilip lambda sensörü egzost gazıyla iyi temas edecek şekilde uygun biryere monte edildiğinde araçta performans artışı ve direnç oluşturmadan yanmayan yakıt kontrol edildiğinden yakıt tüketiminde azalma olduğunuda biliyoruz.. e o zaman ARACA FAYDASI nedir bu katalizörün gerçekten merak ediyorum.. çevre kirliliğini önlemeye çalışmaktan başka ne işe yarar araç üzerinde..?


    2)Egr valfinin araç performansı ve haliyle yanma verimine negatif hiçbir etkisi olamayacağını yazmışsınız.. Makine Mühendisliği Öğrenciliğim sırasında kimse bana CO in O2 den daha yakıcı olduğunu anlatmadı benim hocalarımmı çok kötüydü yoksa sizmi biraz eksiksiniz?? şimdi diyeceksinizki yanmayan yakıtta yeniden yanma odasına gidiyor ve yakılıyor. yanma odasından yanmadan çıkan yakıt depodaki yakıtla aynımı sanıyorsunuz?? o yakıt yanmamış değil kısmen yanmış ve karbonlaşmaya uğramış yakıttır bu sırada enjektörlerden çıktığı gibi partiküller halinde değildir ve hızlı bir şekilde buharlaşıp yanmaya katılması beklenemez. tamam küçük bir kısmı yanar ve dışarıya kullanılmadan atılan enerji kaynağı azaldığından çok çok küçükte olsa bir tasarruf sağlar ama tüm sistemlere kurum yapar ve bu şekide verim düşürür. bu bilgiler ışığında egr sisteminin motor sıcaklığını optimum seviyede tutmaktan (ki önemlidir) başka ne faydası olabilir?? özellikle rezalet yakıtların kullanıldığı ülkemizde zararları daha fazla değilmidir?


    Cevaplarınız içim şimdiden teşekkürler...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Haziran 2008; 8:40:30 >
  • yavuz bey ,

    teori ile pratiği birbirine karıştırmayalım. Tecrübenize saygımız sonsuz. Bu tür tartışmaların benzeri tıp dünyasında çok sık karşılaşılmakta. Bilimsel olarak gerekliliği kanıtlanmış ve uygulama hataları nedeniyle verim alınamayan şeyler tukaka değildir.Buna neden olan şeylerin ortaya konması gereklidir.Ne eksoz egr valfi ne de katalitik convertor asla gereksiz değildir.Bunlar sökülünce performans artar dmek bilimsel olarak doğru olabilir ama verim açısından tamamen yanlıştır. Performans birim yakıt cinsinden karşılaştırma yapılmadıkça bir anlam taşımaz. Piyasada bir sürü performans artırıcı ürün satılıyor , o zman bunlar da aracın gücünü artırıyor diye uygun diyelime geliyor olay.Aslını astarı yazmaktan ben yoruldum, ama kafada bir kere bir fikir oluşunca işin teorisi göz ardı ediliyor bu yüzden eğer işin teorisine hakimseniz , buyrun tartışalım. ama bu ürün tukaka derseniz 1800 yılların başındaki motorlar hepsinden daha dayanıklı noktasına gelir durum. Gelilme sadece eksoz emisyonları için değil birim verim açısımndan ilerleme olarak anılmaktadır.

    Bir araç ne kadar az yakıt tüketip ne kadar çok kilometre yapar ise ve emisyonu da ne kadar kararlı olan gazlar çıkar ise bu araç bu kadar verimli olarak adlandırırız. Bunu sağlamaya yarayan tüm alt sistemler gereklidir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yavuz2020

    EGR yakıt tüketimini kötüleştirmektedir. Yabancı yerli makalelerde deney sonuçlarına bakarak bunu görebilirsiniz.

    Motor tasarımı yapan bir şirkette 2 yıl kadar çalıştım. EGR oranı arttıkça aracın yakıt tüketimi artmaktaydı. Hatta motor ömrüde kısalmaktadır. EGR birtek emisyonları düşürmeye yarar. Kanuni zorunluluklardan dolayı ( 2005/55/EC ) üreticiler buna mecburdur.

    Katalitik konvektör içinde aynı mnatık geçerlidir.



  • termodinamik okuyan birisinin CO ile O2 kıyaslaması çokilginç , konuları ya hiç anlamadan mezun oldunuz yada size anlatanlar es geçmiş.

    CO içinde karbon elemenri bunulan ve tepgimeye girince enerji veren bir molekülür.
    O2 + 2 C → 2 CO
    ΔH = -221 kJ/mol


    O2 ise tepkimede kullnılması gereken ama kimyasal bağ etkisi nedeniyle saklı enerji oluşmasını sağlayan moleküldür.yani sadece oksiyeni kendisiyle tepkimeye sokamazsınız ancak CO dan , CO2 yaparsanız ki katalitic konvertor bu işe yarar , o zmaan içindeki enerjiyi hem değerlendirmeiş hem de zararsız hale getirmiş olursunuz.

    yani elinizde ne kadar çok CO gazı varsa içinden enerjisi alınmamaış bu kadar paranız havaya uçuyor dmeektir.Buna tam yanma olmuyor deniyor. Bilmem bir şeyler hatırlatıyor mu?
    denklemin yanma sonucundaki entalpi değeri

    2CO(g)+ O2(g)-->2CO2(g) H=-566.0kJ/mol

    yani her 2 mol CO dan 566 kj luk bir enerji yanmadan atılıyor demektir.Bu mu motora zararı olan şey .


    quote:

    Orjinalden alıntı: snickers23

    2)Egr valfinin araç performansı ve haliyle yanma verimine negatif hiçbir etkisi olamayacağını yazmışsınız.. Makine Mühendisliği Öğrenciliğim sırasında kimse bana CO in O2 den daha yakıcı olduğunu anlatmadı benim hocalarımmı çok kötüydü yoksa sizmi biraz eksiksiniz?? şimdi diyeceksinizki yanmayan yakıtta yeniden yanma odasına gidiyor ve yakılıyor. yanma odasından yanmadan çıkan yakıt depodaki yakıtla aynımı sanıyorsunuz?? o yakıt yanmamış değil kısmen yanmış ve karbonlaşmaya uğramış yakıttır bu sırada enjektörlerden çıktığı gibi partiküller halinde değildir ve hızlı bir şekilde buharlaşıp yanmaya katılması beklenemez. tamam küçük bir kısmı yanar ve dışarıya kullanılmadan atılan enerji kaynağı azaldığından çok çok küçükte olsa bir tasarruf sağlar ama tüm sistemlere kurum yapar ve bu şekide verim düşürür. bu bilgiler ışığında egr sisteminin motor sıcaklığını optimum seviyede tutmaktan (ki önemlidir) başka ne faydası olabilir?? özellikle rezalet yakıtların kullanıldığı ülkemizde zararları daha fazla değilmidir?


    Cevaplarınız içim şimdiden teşekkürler...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Haziran 2008; 9:21:33 >
  • eagless ile Pm den anlaştık , sanırım artık daha seviyeli bir fikir alışverişimiz olacak .Tüm mühendislere ve adaylarına hayatta başarılar dilerim. Ben artık emeklilik için geriye doğru sayıyorum.Ama sanmayın ki bilgilerim eskidir, elimden geldiğince yeni teknolojileri anlamaya ve takip etmeye çalışıyorum.

    Gördüğüm kadarıyla (lafım meclisten dışarı) piyasada konuşan kişilerin çoğu temel bilgileri eksik veya yanlışi temele oturtulmuış olduğu için teoride zorluk çekiyorlar.Yoksa pratik bilgi açısından fazlasıyla bilen kişi var.Ama bizim millete ve yetişen mühendislerimize lazım olan nokta teorinin çalışması sonucunda pratik uygulamaların açıklanmasıdır. Ancak genellikte pratik uygulama sonucundan işin teorisini açıklamaya çalışırsak bir bataklığa saplanırız, bu kısım çok önemlidir.Dış güçler deyip dururuz ,atar keseriz, büyük bir efor sarfedebilirz.Ancak mühendisliğin en temel konusu en naz güç sarfederek büyük miktarda iş yapmaktır.
    Bu tür konuklara birşeyler yapmak isteyenlerin enerjileri eğer teorileri sakat bir temel üzerine konulmuş ise AKSAMAKTADIR.İleri sürülen fikirler de sanki emeklerine saygısızlık gibi algılanıyor.Ancak doğru yolu görmeyen elinde bir ref kitap bulunmayan ancak edindiği tecrübe kadarıyla yol almaya çalışır.Bu konuda yanlış başlangıçlar ancak doğrudan uzaklaşma entropy sini artırır ki evrenin kuralıdır bu zaten.

    özetle yabancıların teknoloji veya buluşlarını kendimizinde yapmasını ve bu konuda ilerleme sağlamak istiyorsak temel bilgilerimizi sağlamlaştırmaya ve bu noktadan açıklamalara başlamaya özen göstermeliyiz.Yoksa edindiğiniz veya duyduğunuz uygulamalardan olaya girerseniz kendinizi bataklık içinde bulur , gücünüzü tekrar çıkmak için harcarsınız.Buna verimsizlik deniyor.

    Verimli olmanın en iyi yolu da tüm temel bilimleri kavramk kullanmak ve özümsemektir. Belki en son üniversite sınavlarında zorunlu ezberlediğiniz konuları , aslında hayatta karşınıza çıkacak tartışmalarda uzman görüşü olarak yazmanız sizlerden istendiğinde , resmi yazılara bilimsel alıntıları koymanız gerekecektir.''Bana göre ''diye başlayan cümlemelerin hukuki ispatlarda,bir geçerliliği yoktur.

    Bu güne kadar sizlerden böyle şeyler istenmemiş olması ,bu konuda görev almayacağınzı anlamına gelmez. Herkezin kendisini belirli bir düzeyde eğer ilgi duyuyorsa temel bilimlerde eğitilmesi gereklidir.

    farzedelim ki banka ya gittiniz bir yatırım yaptınız size bir tutar para öneriliyor , burada akşam oturuyor nasıl hesap yapılmış , kazık yiyor muyum, en doğru karar şu mu diye kafa yoruyorsunuzdur.(yormayanlar konu dışı kalıyor), bir ürünü alıken fayda kar açısından teknolojik katma değer açısından bilinçlenmenin toplumumuza büyük bir yarar getireceğini unutmayınız. Bu tür konulara çaba sarf ederek belirli bir seviyeye ulaştığınızda çevrenize katma değer olarak katkıda bulunarak toplumun bilinçlenmesinde bir birey olarak sorumluluğunuz olduğunu unutmayınız.
    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    Ben bu konuda öğrenmiş olduğum bilgileri paylaştım,ispatlama konusuna gelince ispatı öğretilmedi fakat kendim araştırcam ispatını öğrenirsem seve seve paylaşıcam,daha fazla tartışmaya gerek yok zaten
    vezir arkadaşımıza pm den yazdım tartışma konusu olursa ordan devam edriz,forumu gereksiz yere kasmaya gerek görmüyorum herkese saygılar iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Haziran 2008; 11:20:01 >
  • Arkadaşlar acizane bende bu işin uzmanı sayılırım konuyu bir de benden dinlemenizi rica ediyorum.
    Araçlarda (DİZEL VEYA BENZİNLİ), EGR valfi ve katalitik konvertör uygulamasının temel nedeni çevredir. Araç performansını artırmak kesinlikle değildir. Hepimizin bildiği gibi firmalar Avrupa çevre standartı normlarına uygun (CO, HC vb.) araç üretmek zorundadır aksi halde ihracat yapamazlar. Buraya kadar hemfikir olduğumuzu zannediyorum. Şimdi gelelim sökülmesi durumuna esas anlaşmazlık burada sanırım. Bu konu da aslında çok basit anlaşılabilir. Biraz gayret. Araçlarda yakıt kontrolü, yanma verimi ve süresi, ateşleme zamanı vb. tüm ayarlar bu iki sistem varken yapılmaktadır. Siz sistemleri motordan ayırırsanız ve ayarlarda hiç bir düzenleme yapmazsanız (Bu arada bu ayarları yapan bir çok donanımda bu sistemlere özel imal edilirler yani bu iki sistemi söktüğünüz için ayar yapmak programı değiştirmek yetmeyecek belki de yeni elektronik kontrol üniteleri yapmanız gerekecektir nasıl yapacaksanız) Araç performansı da düşecektir, yakıt sarfiyatı da artacaktır. BİR AN İÇİN ÇEVRE SAĞLIĞINI DÜŞÜNMEYELİM DİKKAT! BU SİSTEMLERİ SÖKTÜĞÜNÜZ İÇİN YAKIT SARFİYATI ARTMADI ARAÇ PERFORMANSI DÜŞMEDİ YANİ BU SİSTEMLER YAKIT SAFİYATINI ARAÇ PERFORMANSINI İYİLEŞTİRMEZ. İYİLEŞTİRME DÜZENEĞİNİ İPTAL EDİP BUNLAR YOKKEN DOĞRU AYARLAMA YAPMADIĞINIZ İÇİN BU SONUCA VARDINIZ! Bu noktaları dikkate almanızı tavsiye ediyorum. Saygılar
  • dersinize iyi çalışmış ve lüzumsuz formullerle bu konunun eğitimini almamış kişilerin kafasını iyi karıştırmışsınız.. ama farkedemediğiniz ve anlayamadığınız şey şu.. o2 ve co nun yanıcılıklarını değil yakıcılıklarını karşılaştırdım orda CO nun herhangi bir yakıcı etkisi olmadığı sizin formullerinizdende aşikar. pek sayın vezir bey engin bilgilerinizle birde 2 mol CO yakmakta kullandığınız O2 yi yakıtı yakmakta kullanırsanız kaç kat daha fazla enerji açığa çıkacağını hesaplayıp yazarmısınız?? sizin motor anlayışınızda motora giren O2 nin sınırı yok anladığım kadarıyla ki böyle verimsiz işlerde bolca kullanılmasından yanasınız.. turbo ya da kompresörle fazladan hava bile sağlansa sizce verimsiz yere kullanılması mantıklımı?? ne çok okuyan varmış demişsiniz anladığım kadarıyla bunun benim ikinci hesabım olduğu fikrine falan vardınız ama bundada yanıldınız.. merak etmeyin bi okuyanınız eksildi şuan itibariyle. rahatlıkla beyin yıkamaya devam edin lüzumsuz kendinize güveninizle.. saygılar...
  • snickers 23,

    daha üye olalı birkaç gün oldu ,ama bunca saldırı ve mesnetsiz yorumlarınızdan başka birşey foruma kattığınızı sanmıyorum. katma değeri sıfır olan birine birşey yazma gereğini de duymuyorum.

    quote:

    rahatlıkla beyin yıkamaya devam edin lüzumsuz kendinize güveninizle


    yetersizliğinizi asla bu tür cümleler kullanarak örtmeye çalışmayın.Güneş balçıkla sıvanmaz.sizin hakkınızda yöneticilerimize gerekli uyarıyı yapacağım.

    not: CO nun kendisinde bulunan enerjisini araştırısan asla o2 ile kıyaslanmaması veya birlikte söz edilmemesini anlayabilir idin.Konu için merak eden arkadaşlarıza GİBSS enerji başlığını okumalarını öneririrm.Biraz tekniktir ama bilmeyen mühendisler olduğu sürece çok da mühim olmuyor mecburen.Burası işte vahim durum.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gibbs_free_energy

    http://chemed.chem.purdue.edu/genchem/topicreview/bp/ch21/gibbs.php

    edit: bazı gibbs ile ilgili dokümanlar eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Haziran 2008; 16:39:45 >
  • snickers23 lütfen uslübünüze dikkat ediniz...
  • @Vezir Bey;
    quote:

    2CO(g)+ O2(g)-->2CO2(g) H=-566.0kJ/mol

    buradaki verdiğinz entalpi eksi değerde yani egzotermik bir tepkime değilmi.
    Katalik konvertor bu tepkimeyi gerçekleşmesine bir zemin hazırlyor ancak içinde bulunan maddemi bu işe zemin hazırlıyor?
  • 500-600 YTL arası
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yug2980

    @Vezir Bey;
    quote:

    2CO(g)+ O2(g)-->2CO2(g) H=-566.0kJ/mol

    buradaki verdiğinz entalpi eksi değerde yani egzotermik bir tepkime değilmi.
    Katalik konvertor bu tepkimeyi gerçekleşmesine bir zemin hazırlyor ancak içinde bulunan maddemi bu işe zemin hazırlıyor?



    verillen tepkime homojen tepkimelere bir örnektir.Ancak katalitic convertorde durum biraz daha değişken olabilmektedir.Tepkime için olmazsa olmaz şartı yüksek sıcaklık gerekliliğidir yani tepkime için bir kritik sıcaklık vardır.

    gerçek katalizor tepkimeleri

    2CO + 2 NO ========> 2NO2 + N2 dir .

    Aslında beklenen tepkime herşey yolunda giderse bu şekilde olmalıdır.katalitik convertörün içi bal peteği şeklinde yüzey alana tepkime hızını kontrol etmek için çok büyük bir değere ulaşiması için seçilmektedir.yani gaza basıp da gaz debisinin üst değerlere çıkması gerektiğinde tepkime hızı açısından bir sorun çıkmaması ve atık gaz veya tepkimeye girmeden firar eden zararlı gazlarımızı tutabilecek ve NO2 ve N2 üretebilmek için yeterli yüzey olmalıdır.

    Belirtien bal peteğinin yüzeyinde ince bir şekilde kaplama vardır bu maddeler Pt ,Pd Rh metalleri kaplanmış olmasına rağmen tepkime için gerekli metal yüzeyi oluştururlar.Ayni belirtiğim madddeler heterojen bir katalizör görevini üstlenirler.

    ancak tam sıra ile tepkimeler nelerdir derseniz bunlar da

    2CO + O2 → 2CO2


    2NO + 2CO → N2 + 2CO2
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.