DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
EGR Valfi İptali RESİMLİ
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı
570
Cevap
19
Favori
259.721
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> DH Garaj >> EGR Valfi İptali RESİMLİ
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      798 Mesaj
      10 Kasım 2008 11:31:07
      egr valfı yanmıs gazi tekrardan yanma odasına gondererek yakar bunn artilari
      yakıt daha verımlı yanmıs olur cıkan zehirli gaz mıktarı azalır
      eksileri motor ici krum artar
      dip gaz yapıldıgında zaten egr valfi komple acılır ve yanmıs gazı dısarı verir dizel aravlarda genelde bu cok cabuk kurum olur emın olun temızletın 1000 2000 sonra resmen yine ayni olarak alırsınız bı pul kestırerek valf agzina iptal edebilirsiniz ben tdci motor sahıbıyım bi 20kdir iptal ettirilmis sekilde kullanırım iptal sebebim kırlenmesınden bıkmamdır
      _____________________________

    • Binbaşı
      1690 Mesaj
      11 Kasım 2008 13:47:46


      Düşük hızlarda ve rölanti devrinde EGR' de bir kararsızlık meydana gelir. Bu yüzden EGR bu devirlerde çalışmaz. . Burada klasik araçların aksine EGR'li araçlarda, NOx emisyonlarının araç hızının artmasıyla birlikte bariz bir şekilde azaldığı görülebilir. Klasik sistemli araçta taşıt 60 km/h hızda seyir esnasında egzoz gazındaki CO ve HC oranında epey bir düşme vardır fakat araç hızı arttıkça NOx miktarında bir artış meydana gelmektedir. Aynı araçta EGR sistemi kullanıldığında 60 km/h hızda CO oranında bir artış olmasına rağmen NOx oranında bir düşme meydana gelmektedir. Araç 20 km/h" in altındaki hızlarda seyrettiği zaman EGR' de bir kararsızlık oluşmaktadır


      EGR'nin Motor Performansına ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi

      EGR sistemi kullanılan bir araçta gibi emme manifolduna uygulanan egzoz gazı miktarının CO, HC. ve NOx miktarı nasıl değiştirdiği görülmektedir .

      Egzoz gazı resirkülasyonunun (EGR) iki etkisi bulunmaktadır.

      1. Silindir içine geri dönen egzoz gazlan yanma sonu sıcaklığını düşürür.

      2. İçeri giren taze H/Y miktarını azaltır.

      Emme manifolduna giren H/Y karışımına direkt olarak etki eden bu egzoz gazları motor gücünü ve NOx miktarım düşürmektedir ve de özgü! yakıt tüketimini artırmaktadır. EGR'nin değişik araç hızlarına bağlı olarak değişimi Şekil 12'de gösterilmiştir. Gaz kelebek açıklık miktarı arttıkça buna bağlı olarak araç hızı artmaktadır araç hızının artmasına bağlı olarak yapılan EGR miktarında bir artış görülmektedir. Düşük araç hızlarında ve rölanti çalışmasında EGR olmaz

      .


      Kaynak: Gazi Üniversitesi Otomotiv Bilim ve Teknoloji Topluluğu
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      12472 Mesaj
      29 Mart 2009 12:33:33
      Paylaşımda bulunan arkadaşlara teşekkürler.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2411 Mesaj
      30 Mart 2009 00:47:24
      Ben de 3 ay önce egr sorunu yaşadım. Opellerde kronikmiş zaten. Servis lambası yandı 1 saat sonra söndü. Serviste arıza kaydına baktık ve egr dedi ve değişecek dedi. 3 ay geçti tekrar lamba da yanmadı, bi sorun da olmadı. Bunun bi açıklaması var mıdır?
      |
      |
      _____________________________

      2013 c4 confort plus 1.6hdi 92hp

      Bir yengece asla düz yürümeyi öğretemezsin!!!
    • Çavuş
      42 Mesaj
      04 Nisan 2009 10:12:11
      benim golf 5 1.6 fsi içinde aynı durum söz konusu . arıza ışığı yandı servise götürdüm egr arızası olduğunu söylediler . 550 TL artı işçilik tabi . değiştirmedim ancak arıza kaydını sildirdim 1 haftadır aracı kullanıyorum tekrar arıza vermedi . bu normalmidir . arızali bir egr valfi varsa tekrar arıza göstermesi gerekmezmi ? üstadlar aydınlatın bu cahili lütfen .
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10613 Mesaj

      Android Beta Tester
      06 Nisan 2009 09:24:54
      egr arızalarında servis ısığı yanmaktadır acnak her yanan ışığın anlamı bu mu olmaktadır burasını aydınlatmak gerekir. eksoz gazı sirkülasyonu baş harflerinden olşan sistemin sirkülasyon içeriğinde bir aksama olursa lamba yanar çünkü EGR sistemdeki basıncı gözlemektedir. Eğer EGr arızalıise lamba sönse bile tekrar yanması gerektiğini düşünüyorum. lamba bir daha yanmaz ise sirkülasyonu engelleye bir durum oluşmuş olmalı. Onlarca seçenekten biridir.Ne olduğu önemli değil ne yapılacağının önemli olduğunu düşünüyorum. Ancak bu sistem bu kadar pahalı olmaması lazım gibime geliyor , araştırmak lazım.
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10613 Mesaj

      Android Beta Tester
      06 Nisan 2009 09:37:08
      98-05 New Beetle, 99.5-05 Golf and Jetta, 98-05 Passat için parça fiyatları ve resimleri ekte , bu parçalardan bazıları tamir de olabilir özellikle EGR kontrol edenler .

      http://www.partsplaceinc.com/PDF/PartsPlaceIncCatalog07.pdf
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      42 Mesaj
      06 Nisan 2009 15:58:55
      teşekkürler
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1576 Mesaj
      18 Nisan 2009 21:46:53
      @vezir Bilimselliğini kabul eder misiniz bilmem ama;

      "Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dısında kalan diger parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür." kaynak:http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf


      Grafiklerle de EGR uygulaması ile motor gücünün düştüğü, yakıt tüketiminin arttığı deneysel olarak ölçülmüş.Ben mühendislik okuyan bir öğrenci olarak bu deney raporunun sizin yazdıklarınızın tam aksini gösterdiğini anladım.Kaçırdığımız birşey mi var burda, yoksa yanılıyor musunuz?
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2411 Mesaj
      18 Nisan 2009 22:11:36
      quote:

      Orjinalden alıntı: n a v y_35

      Ben de 3 ay önce egr sorunu yaşadım. Opellerde kronikmiş zaten. Servis lambası yandı 1 saat sonra söndü. Serviste arıza kaydına baktık ve egr dedi ve değişecek dedi. 3 ay geçti tekrar lamba da yanmadı, bi sorun da olmadı. Bunun bi açıklaması var mıdır?


      Yani ben uzun yola çıkacağım zaman korkmalı mıyım?
      |
      |
      _____________________________

      2013 c4 confort plus 1.6hdi 92hp

      Bir yengece asla düz yürümeyi öğretemezsin!!!
    • Otomobil Uzmanı
      10613 Mesaj

      Android Beta Tester
      20 Nisan 2009 10:12:56
      quote:

      Orjinalden alıntı: desci

      @vezir Bilimselliğini kabul eder misiniz bilmem ama;

      "Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dısında kalan diger parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür." kaynak:http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf


      Grafiklerle de EGR uygulaması ile motor gücünün düştüğü, yakıt tüketiminin arttığı deneysel olarak ölçülmüş.Ben mühendislik okuyan bir öğrenci olarak bu deney raporunun sizin yazdıklarınızın tam aksini gösterdiğini anladım.Kaçırdığımız birşey mi var burda, yoksa yanılıyor musunuz?


      sayın desci ,

      yazıyı dikkatli okumanızı öneririm. Motor gücü sadece yüksek devirlerde düşmektedir. Zaten EGR kullanmaktaki amacımız yarış yapmak değildir veya aracı maksimum performasnta kullanmak da değildir. Toplamda bazı gazların emisyonu azaltırken belirli noktada aracın performasından veya özelliklerinden geri kalmamaktadır.
      EGR savbir bir yüzde ile açık kalmaz, değişkendir bu durmu bilen mühendisler yüksek devirde EGR oranının yani geri dönüşüm oranını düşürerek makzimum fayda elde etmemizi hedeflerler.

      verim konusu oldukça derinlemesine incelenesi gereken ve her devir yükte değişiklik gösteren bir olaydır. Motor yüksüz bir ortamda vey asab,t yük altındaki emisyon değerleri ile makzümum yükte veya anlık yük durumundaki gerçekleri bu rapor östermemektedir. Zaten çok bilinmeyeni göstermesini bekleyemeyiz. Bir aracın vermiş olduğu güç üzerine yapılacak yük ile birlikte değişkenlik göstermekte ve yanma verimi ve toplam verimi etkilemektedir.Dolayısı ile emisyon oranları çok siddetli olarak değişmektedir. Burada gaza ne kadar basmanız gerektiğini böyle bir raporda asla gösteremezsiniz çünkü bunu göstemek için dinomometreye yük verilemsi yolun simulasyonun verilmesi gerekir ki bu tür düzenekler ancak büyük arge laboraturlarında yapılabilmektedir.

      Bu durumu basitçe söyle anlatabilirim, sabit devirde düz yolda giden bir aracın emisyon değerleri ve yakıt tüketimi ve motorun üreteceği güç ile aynı aracın aynı devirde aynı viteste %10 eğimli bir yolda göstereceği emisyon değerleri ,üreteceği güç ve harcayacağı yakıt kesinlikle aynı olmaz. İşte bu aşırı noktalardaki emisyon değerlerinin düzweltilmesi koşunu EGR ile kolayca aşmanız mümkündür. EGR gelen hitiyaca binen açıklık oranını sirküle ederek optimum oranda fayda sağlamaya çalışmaktadır. Motor ortalama veya anlık ısısını düşürerek yanmanın daha iyi olmasını ve anlık performansın daha iyi olmasını sağlamaktadır. Motor içi sıcaklığın çok olması her zman en iyi katkıyı sağlamayacaktır. Bileceğiniz üzere güç üretimi için delta ısı farkı önem taşımaktadır .
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1576 Mesaj
      23 Nisan 2009 01:39:21
      @vezir;

      Hocam çok teşekkürler.Bu EGR konusunda herkes birşey söylediği için kafamız karışıyor, aydınlatmak da sizin gibi üstatlara düşüyor.Sıfır alacağım arabamın EGR'sini iptal ettirmeyi düşünüyordum ancak verdiğiniz bilgiler sayesinde olayın mantığını anlayarak bu karardan vazgeçtim.

      Paylaşımlarınıza devam etmeniz dileğiyle...
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1181 Mesaj
      23 Nisan 2009 08:37:51
      EGR ve katalizör iptal ettiren arkadaşlar, siz bir çevre katilisiniz. İçinde yaşamak zorunda olduğumuz şu dünyayı daha ne kadar zehirleyeceksiniz? Hava nefes alınmaz hale gelince, sular içilmez hale gelince, topraklardan zehirli ürünler çıkınca aldığınız o 3-5 beygir fazla gücün ne faydası olacak size?
      |
      |
      _____________________________

      Güncel arabalarım: Chevrolet Captiva high inci beyazı 2011, Fiat Egea 1.6 multijet Lounge 2105 Güncel kameralarım: Nikon D810, 50mm 1.8D, 85mm 1.8D, 24-85mm 2.8-4D, SB-800; Canon EOS 550D, 18-55mm 3.5-5.6
    • Binbaşı
      1576 Mesaj
      24 Nisan 2009 02:54:52
      quote:

      Orjinalden alıntı: ihsanokur

      EGR ve katalizör iptal ettiren arkadaşlar, siz bir çevre katilisiniz. İçinde yaşamak zorunda olduğumuz şu dünyayı daha ne kadar zehirleyeceksiniz? Hava nefes alınmaz hale gelince, sular içilmez hale gelince, topraklardan zehirli ürünler çıkınca aldığınız o 3-5 beygir fazla gücün ne faydası olacak size?

      İptal ettirenlerin çoğu motor gücünü artırmak için değil, araçlarının motorlarını kuruma karşı korumak için yapıyor bu uygulamayı.

      Bence bu işin sorumlusu henüz yeterince temiz yakıt sunmayan firmalar ve bunu denetlemeyen kurumlar.Bu kadar zor para kazanılarak alınan aracları sırf kirli yakıt yüzünden kaybetmek istemiyorlar o kadar.

      Acaba hiçbir hayra hizmet etmeyen savaş uçaklarının da emisyon değerlerine bakıyorlar mı, merak ettim.
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      10 Mesaj
      25 Mayıs 2009 01:05:04
      Pek Sayın Vezir bey.

      Teoride yanıldığınızın pratikteki ispatını kendi aracımda bizzat yaşadım ve burayada yazmak istedim. Ford Focus 1.8 tdci aracımın egr sini iptal etmeye karar verdim ve farkı görmek için işlem öncesinde ve sonrasında bosch car service da dinamometre testine soktum. ilk testte 112hp güç 246nm torq veren motorum egr iptalinden sonra 129hp güç 286nm torq değerlerine ulaştı (bu arada hava filtremde değişti ama eskisi çok tıkanık değildi servise girmişken değiştireyim istedim hadi 3-5 hp si oradan diyelim) yakıt konusu için şimdilik bişey söyleyemeyeceğim ama depoyu fulledim ve deneyip sonuçları yine burada paylaşacağım. yalnız şunuda söylemem gerek servis şefi egr iptalini kesinlikle önermedi başta onlarında arızalı egr leri iptal yoluna gittiklerini ama iptalin pek çok problemi beraberinde getirdiğini anlattı özellikle turbo basıncı iptal sonrası çok artıyormuş ve turboya ciddi zararlar verebiliyormuş, özellikle yazın hararet sorunları yaratabiliyormuş v.s v.s sadece görmek istediğimden iptal ettim ve biraz eğlendikten sonra sonra eski haline geri döneceğim. başka bir deyişle arabasını seven yapmasın 70-80k kilometrede bir emme manifoldunuzu söktürüp temizletin egr valfi ile birlikte yeterli bence.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3848 Mesaj
      25 Mayıs 2009 12:46:24
      EGR valfinin iptali sonucu aracın gücünün artması çok normal çünkü silindir içi yanma şiddeti artmış oluyor. EGR valfinin iptali söylediğiniz gibi uzun vadede motora zarar verir.
      |
      |
      _____________________________

      İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar
    • Otomobil Uzmanı
      10613 Mesaj

      Android Beta Tester
      25 Mayıs 2009 13:01:10
      quote:

      Orjinalden alıntı: snickers23

      Pek Sayın Vezir bey.

      Teoride yanıldığınızın pratikteki ispatını kendi aracımda bizzat yaşadım ve burayada yazmak istedim.


      quote:

      Motor gücü sadece yüksek devirlerde düşmektedir. Zaten EGR kullanmaktaki amacımız yarış yapmak değildir veya aracı maksimum performasnta kullanmak da değildir. Toplamda bazı gazların emisyonu azaltırken belirli noktada aracın performasından veya özelliklerinden geri kalmamaktadır.


      yazdıklarımızı anlayanlar için yazacak birşey yok ama anlamamakta direnenler için herkes istediğini yapmakta serbest sadece sonuçlarının ne olacağını bilmek gerek.
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      10 Mesaj
      25 Mayıs 2009 15:01:59
      daha çok kısa süre test etmiş olmama rağmen yakıt tüketimimdede bariz düşüş var bu da varan2 olsun...
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      10 Mesaj
      25 Mayıs 2009 15:05:04
      Ayrıca; Vezir bey en başta egr nin beygir gücünü hiçbirşekilde düşürmeyeceğini iddia edip tubitak makaleleriyle karşılaşınca sert bir u dönüşüyle yüke ortama v.s göre değişir demiş bir insansınız bence siz kendi yazdıklarınızı pek anlamıyorsunuz ki kendinizle çeliştiğinizi algılamakta zorlanıyorsunuz. copy paste mühendisimisiniz yoksa?
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10613 Mesaj

      Android Beta Tester
      25 Mayıs 2009 16:54:09
      nereden çıktın sen yine , 7 mesajın var 5 benimle ilgili birşeyler karalamaktan öte değil. Nasıl istersen öyle anlayabilirsin. benim zorlandığım teknik olarak birşey olmaz.
      Ama anlamakta zorluk çekenler için yazacak veya vakit kaybedecek zamanım yok.


      quote:

      Orjinalden alıntı: snickers23

      Ayrıca; Vezir bey en başta egr nin beygir gücünü hiçbirşekilde düşürmeyeceğini iddia edip tubitak makaleleriyle karşılaşınca sert bir u dönüşüyle yüke ortama v.s göre değişir demiş bir insansınız bence siz kendi yazdıklarınızı pek anlamıyorsunuz ki kendinizle çeliştiğinizi algılamakta zorlanıyorsunuz. copy paste mühendisimisiniz yoksa?
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
izmir havalimanı transfer
ses yalıtımı
modasor
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHSQLZ
1,354
1.2.163

Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.