Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
579
Cevap
16
Favori
406.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Peki o zmn sizin kurallarınız ve TEKNİK bilginiz fizik kurallarından üstün diyelim kapansın konu.. sizide türkan şoray 2 ilan edelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    @vezir Bilimselliğini kabul eder misiniz bilmem ama;

    "Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dısında kalan diger parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür." kaynak:http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

    Grafiklerle de EGR uygulaması ile motor gücünün düştüğü, yakıt tüketiminin arttığı deneysel olarak ölçülmüş.Ben mühendislik okuyan bir öğrenci olarak bu deney raporunun sizin yazdıklarınızın tam aksini gösterdiğini anladım.Kaçırdığımız birşey mi var burda, yoksa yanılıyor musunuz?



    tam aradığım bir paylaşım biraz geç oldu ama teşekkürler :)
  • sonuçda egr nin iptali motor için iyi bir şey. ancak şu manada egr keşke motor tasarlanırken hiç olmasaydı anlamında. yani burda egr yi iptal etme yöntemi önem kazanıyor.
    bu konudada kime hangi ustaya yada firmaya nasıl güvenebiliriz. zor bir karar.
  • EGR+Katalitik iptali ile bizim araç 120bg mi olur :D
  • Sayın Vezir Üstad,
    Yazdığınız değerli bilgileri okudum seviyeli ve gerektiği yerde 2 yaşında çocuğa anlatır gibi özen göstererek anlatmışsınız ancak ilk sayfadaki mesajınızda dediğiniz gibi pratikte azıcık bilgisi olan işin özünü bilmeden,derini düşünmeden yani kısacası resmin tamamını görmeden yorum yapanların bol bol bulunduğu otomotiv piyasasında,ne yazıkki bilimsel bigiler bu tartışmada olduğu gibi harcanıyor.

    EGR valfinin önemini dünyanın en iyi mühendislerini bünyesinde barındıran VW,Mercedes benz gibi firmalarındaki mühendislerden daha iyi bilen Snickers23 kardeşimize de üzülüyorum.Ancak gençlik heyecanından böyle seviyesiz türkan şorayları filan karıştırdığını düşünüyorum.

    Bende makine mühendisiyim,4-5 yıldır otomotiv sektöründeyim.Verdiğiniz bilgilere küçük bir ekleme yapmak istiyorum,EGR valfi vasıtasıyla dönen yakıtlar zaman zaman motorda carbon kuruntularına sebebiyet verebiliyor.Bazı servisler bunun için,dizel araçlarda 20 000 kmde bir carbon clean uygulaması yapıyorlar.Böylece hem motor ömrü uzamış oluyor hemde sistemin bütünü doğru çalışmış oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyingraper

    Sayın Vezir Üstad,
    Yazdığınız değerli bilgileri okudum seviyeli ve gerektiği yerde 2 yaşında çocuğa anlatır gibi özen göstererek anlatmışsınız ancak ilk sayfadaki mesajınızda dediğiniz gibi pratikte azıcık bilgisi olan işin özünü bilmeden,derini düşünmeden yani kısacası resmin tamamını görmeden yorum yapanların bol bol bulunduğu otomotiv piyasasında,ne yazıkki bilimsel bigiler bu tartışmada olduğu gibi harcanıyor.

    EGR valfinin önemini dünyanın en iyi mühendislerini bünyesinde barındıran VW,Mercedes benz gibi firmalarındaki mühendislerden daha iyi bilen Snickers23 kardeşimize de üzülüyorum.Ancak gençlik heyecanından böyle seviyesiz türkan şorayları filan karıştırdığını düşünüyorum.

    Bende makine mühendisiyim,4-5 yıldır otomotiv sektöründeyim.Verdiğiniz bilgilere küçük bir ekleme yapmak istiyorum,EGR valfi vasıtasıyla dönen yakıtlar zaman zaman motorda carbon kuruntularına sebebiyet verebiliyor.Bazı servisler bunun için,dizel araçlarda 20 000 kmde bir carbon clean uygulaması yapıyorlar.Böylece hem motor ömrü uzamış oluyor hemde sistemin bütünü doğru çalışmış oluyor.







    en azından teknik verileri birilerinin anlaması benim için yeterli. Egr motor kadar çevre için de en önemli bir geri dönüşüm sistemidir. Dolayısı ile artı yönleri olduğu gibi eksi yönleri de vardır. Ancak karbon oluşumunu artıran sadece EGR değildir , buna önlem almak birincil olarak partikül filtreleri mekanik ve kimyasal yöntemlerle temizlik yapılması önem arz eder.Ayrıca egr valfinin de ömrü vardsır .Zamanında değiştirilmeyen ve önemsenmeyen bir parça olursa motora daha fazla zarar vermesi kaçınılmazdır. Bakımları tam olduğu sürece zarardan söz etmek abesle istigaldir.

    diğer arkadaşımız konuyu çarpıtmaya çalışan ancak doğru bilgiyi bulmakta zorlandığı için benim şahsi olarak katkıda bulunamayacağım bir zat-ı muhteremdir. Sonuçta ''her koyun kendi bacağından asılır'' atasözü bazı kişiler için tam olarak yansıttığını düşünüyorum.
  • Madem hortlamış devam edeyim. EGR valfini bende temizlemek maksadıyla sökmüştüm. Nasıl cesaret ettiniz derseniz ebay.da satılan Haynes Manuellerden bir tane satın aldım. İngilizcem de fena değildir. Yönergeleri izledim. Aslında kitapta yazandan daha basit. Kitapta çok fazla ayrıntılı anlatılmış.

    Valfi sökmesine söktüm ama kendi başıma temizleyemeyeceğimi anladım. Fren balata spreyi ile temizlenecek birşey değil sonuçta. C5.teki EGR valfi de konuyu açan arkadaşın EGR valfiyle aynı valf ya da çok benzeri. Fotoğraftan öyle anlıyorum. Kendi valfimin fotoğrafı da var. Valfin üstte elektro kumandası var. Bunu iyiki açmamışım. Temizletmek için Bosch Diesel Center.a götürdüm. Temizlediklerinde gerçekten sıfır bir valften pek bir farkı yoktu.

    C5.in motor bölümü oldukça geniş olduğundan valfi sökmek zor olmadı. Sadece valfi silindir bloğuna tutturan yaklaşık 15 cm uzunluğunda bir vida var. Hem sökmesi zaman alıyor hem de nerede olduğunu anlamak biraz zaman aldı. Bu noktada kitap çok işime yaradı gerçekten. Valfi sökmek için sırasıyla hava filtre kutusunu ve borularını çıkardıktan sonra mazot filtresini ve filtreyi motor kasnağına bağlayan ayakları söküyorsunuz. Valf C5 ve C4 HDI araçlarda hemen hava filtre kutusunun altında. Aracı stop ettiğinizde valfin en son konumu (açık / kapalı) kaydedildiğinden söküp taktığınızda herhangi bir sürekli arıza kaydı söz konusu olmuyor. Servis ışığı yanabilir de yanmayabilir de. Bende yandı ancak yarım saat sonra tekrar söndü.

    Faydası oldumu diye sorarsanız şunu diyebilirim ki öyle aman aman bir fark görmedim. Chip tuning.ten dolayı zaten siyah duman atıyordu araç ama sanki biraz azaldı. Bu uygulamayı yaptıktan 1 ay sonra Motorvac carbon clean işlemi de yaptırdım. Yakıt tüketimine olan katkısını bir başka forumda yazmıştım. Evet EGR temizliği 60.000 km.deki bir araç için bence faydalı. Tabi bunun faydası Carbon Clean ile birlikte biraz daha belirgin. Siyah duman hala var ancak kış aylarında malum azalıyor. Yazın daha fazla zengin karışım söz konusu olduğundan siyah duman yine artıyor ama bu chip tuningin işe yaradığının bir göstergesi zaten. Siyah duman atan bir araç eğer problem olmaksızın eskiye nazaran hızlanabiliyorsa bu zengin karışım yapılabildiğinin göstergesidir.
  • egr ve konvektör... motorla ilgilenenleri 2 ye bölen parçalar...

    bende naçizane öneri ve fikirlerimi yazayım. esas bilgim benzinli araçlar içindir onuda söyleyeyim...

    şunu büyük harflerle yazmalıyım öncelikle;
    ***EGR VE KK ECUYA BAĞLI PARÇALAR OLUP SÖKÜLMELERİ VEYA İPTAL EDİLMELERİ ECU TARAFINDAN UZUN VADEDE MOTORU HAŞAT ETMENİZE SEBEP OLACAKTIR.
    ***AYRICA BU PARÇALAR EMİSYONU AZALTMAK İÇİNDİR, DOĞRUDUR... AMA EMİSYONU AZALTMANIN EN KESİN YOLU YAKIT TUKETİMİNİ AZALTARAK OLUR. DÜZGÜN VE SIKINTISIZ ÇALIŞAN EGR VE KK YAKIT EKONOMİSİNİN BEL KEMİĞİDİR...

    gelelim detaya;

    1-bu parçalar gereklimidir?
    evet kesinlikle, emisyon gazları ve yakıt tüketimi çok ama çok önemlidir.

    2-egr faydalı bir esermidir?
    özellikle benzinlilerde evet, şöyleki bu kısmı çok basit olarak anlatacağım kusura bakmayın.
    ilk önce benzin, emme anında pulverize ve düşük basınçla silindire girer ve patlama olur. oluşan egzosta pulverize olan ancak yanamayan bir miktar yakıt gaz halinde atılmak üzeredir. lpg gibi hayal edin bunu. işte egr bunu tekrar emme manifolduna yollamalıdır.
    egrnin artısı halk arasında çiğ atıyor denen olayın önlenmesi. bu olunca otomatikman emisyon da düşer zaten.
    kulağa hoş geliyor ama uygulama bu kadar başarılımıdır? hayır tabi. çünkü egr çok sistematik bişey değil maalesef. fiziksel olarak çalışan bir valf aslında. bu sebeple gaz haline gelmiş olan yanabilecek yakıtı geri yollar motora ama yanında co2 de yollar... ama motor ne yapsın co2 yi? motora o2 lazım... bu sebeple motorda gaz yeme isteksizliği de oluşur haliyle... e bu sebeple yakıt tuketimi de tuketimde performansta düşer normal olarak...

    dizellerde ise çig yakıt yani egr ile döndürülmesi lazım gelen yanmamış gaz o kadar azdırki... o yuzden dizelde egr pek bir işe yaramaz maalesef...

    3-egryi sökersem ne olur? yada iptal ettirirsem?
    evet performans artışı olur. yakıttta artar... egzostan burar buram benzin kokusuda artar...

    4-ya katalitk konvektör nedir? ne işe yarar?
    oda yararlıdır tabi... sessiz, duman atmayan, kurum bağlamayan bir egzostu kim istemezki? neden araçlar bu kadar sessizleşti son 15 yılda sizce?

    bu parça bir labirenttir aslında. labirentin içinde çok sayıda kurum tutucu malzeme vardır. amaç egsoztu sıcakken zorlayarak kurumların labirente yapışmasıdır...
    zorlanan egszot çıkışı performansı ve hızlanma isteğini ve dolayısyla yakıtı düşürecektir. buda buraya kadar ok.
    ama ya konvektör aşırı dolarsa? o zaman iş tersine dönmeye başlar...
    gaza asılan bir şöför... yanamayan benzinler... gitmeyen bir araba... ama yakıt artışı ortalama %25... bide egr de tıkanmaya yüz tutmuşsa... işte o zaman araba at arabası gibi olur... dikiş makinesi gib çalışır... gaza basmak istemezsiniz... ayrıca egzos manifoldu da tıkanacak noktaya gelebilir... yakıt tuketimi ise artık 3.000 cc v6 seviyelerine ulaşmaktadır...

    5- e sökeyim ben bu konvektörü?
    hayır sökme... amaç emisyonu düşürmektir. emisyon düşerse yakıtın da düşecek... niye söküyorsun?

    e ne yapçaz peki sonuca gel...
    eğer benzinli ise aracın;
    1- düzgün yakıt kullanacaksın
    2- belirli aralıklarda 40 bin km gibi egrni temizleteceksin. baktınki temizlenmiyor yada bozulmuş değiştireceksin
    3- konvektörün temizliği maalesef olmaz... ama ortalama 100 bin km gider... onu da değiştirmek mantıklıdır...

    ya dizelde...
    aslında burada kararsızım ama dizellerde iki parçada çok gerekli değil bence... zaten egr mantıksız dizellerde... dizellerde çiğ yakıt olmaz gibidir...
    konvektör ise çok hızlı dolar...

    benden bu kadar...
  • o zaman dizel arabada egr iptali hayırlı olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    o zaman dizel arabada egr iptali hayırlı olacaktır.


    ama egr, ecu yani beyne devamlı olarak sinyal gönderir... bu konu hepsinden daha da önemli...
  • EGR benzinli bir araçta çok daha önem arz eder ancak şu var ki EGR motorda silindir içi yanma sıcaklığının düşürülmesine katkı sağlar. Düzgün yakıt kullanıldığı sürece ben EGR.nin kolay kolay arıza yapacağını düşünmüyorum. EGR.yi iptal ederseniz soğutma sistemi daha fazla çalışmak zorunda kalır ve soğutma sistemi sürekli fazla çalışmaya dayanacak yapıda değildir. Özellikle yazın klimanın da çalışmasıyla sistemin ne kadar zorlanacağını varın siz düşünün.

    EGR.yi iptal etmek yerine kesinlikle sürekli düzgün yakıt kullanın ve yine de siz siz olun Türkiye.de satılan yakıtın kalitesine güvenmeyin ve her 60.000 km.de bir EGR.yi temizletin. Gerçi benim EGR 60.000 km.de çok vahim bir durumda değildi. Valfin içi simsiyahtı tabiki ama valfi tıkayacak kadar bir birikim yoktu. Aslında o valfin bozulmasına neden olan kısım zaten elektro kısmı. İçerde valfi açıp kapamaya yarayan bir mekanizma var. Kurum birikip o mekanizmanın çalışmasını durdurursa o valf her an geri dönüşümü mümkün olmaksızsın bozulabilir. Bu yüzden EGR.nin arıza sinyali vermesini beklemeyin.
  • Benim 2005 2.0 FSİ Passat arabam var ve egr hatası veriyor bir kere temizlettik ama sonra tekrar yandı. Şimdi yenisini alacağım ama yan sanayiside yok neyse konuya gelelim EGR iptal edilirken bazı forumlarda motor tarafı bazılaında egzos tarafı bazılarında ise her iki tarafı kapalı olacak diyor hangisi doğru bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drlee -- 1 Nisan 2010; 22:16:03 >
  • Emme manifolduna açılan tarafı kapatılacak. Emme manifolduna bağlanan noktadaki sac contanın ortası açıktır. Bu contanın aynısı (ortası kapalı olacak şekilde) tornacı aynı sactan yaparak yerine takacaktır. Yalnız şunu söyleyeyim ki EGR.yi iptal ettiğinizde bazı araçlarda elektronik olarakta iptal gerekebilir. Sac contayı EGR.nin egzos manifoldu tarafına koyarsanız EGR.ye gaz girişi olmadığından sürekli emisyon arızası uyarısı alırsınız. Oysa emme manifoldu tarafına konduğunda EGR.yi gaz girişi olacak ancak gaz gidecek yer olmadığından aynı yoldan geri dönüp ezgosdan salınacaktır. Bazı araçlarda bu geri dönüş emisyon uyarısına neden olabileceği için EGR elektronik olarakta iptal edilmelidir.

    Bildiğim kadarıyla Megane dci araçlar fabrika çıkışı EGR iptalli olarak satılıyor ya da EGR.nin fişinin çekilmesi iptaline yeterli oluyor. Citroen ve Peugeot.da sac conta uygulaması yeterli olabiliyor.
  • İlginiz için çok teşekkür ederim umarım elektronik iptal gerekmez çünkü kimse fazla birşey bilmiyor bilenlerde yardımcı olmuyor.
  • bende citroen C4 VTS var.
    2.0i 16V 180 BG.
    Bu araca önereceğiniz.
    Bir temizlik varmı egr , manifolt veya başka bir şey.
  • ***EGR VE KK ECUYA BAĞLI PARÇALAR OLUP SÖKÜLMELERİ VEYA İPTAL EDİLMELERİ ECU TARAFINDAN UZUN VADEDE MOTORU HAŞAT ETMENİZE SEBEP OLACAKTIR.


    Merhabalar arkadaşlar,yukarıda alıntıda bulunduğum cümleyi,kat iptali sonuçlarını araştırırken bol bol duyuyorum ama şu güne kadar motor nasıl haşat oluyorun cevabını alabilmiş değilim,belki motor bilgimin hiç olmamasındandır ama biri desinki; ''arkadaş,kat iptali yaptırırsan,ne bileyim,pistonların eğrilir,motor bloğun çatlar,kablolar birbirine dolanır,radyatördeki su ile motor yağı karışır...? Lütfen bilen birisi hiç motor bilgisi olmayan bir insanın anlayabileceği şekilde açıklasın.Uzun vadede motor nasıl haşat oluyor ve bu uzun vadenin ay,yıl cinsinden açıklaması varmı? Saygılar.
  • Arkadaşlar ben ECU dan EGR yi iptal ettirmek istiyorum aracım Passat 2.0 FSİ, Ege bölgesinde bu işi yapan güvenilir bir servis varsa bana yardımcı olursanız sevinirim. Sürekli yanan ışık iyice sinirlerimi bozuyor.
  • Sayın vezir hem teknik bilgi hem de sabır konusunda derya denizsiniz.
    Bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
  • quote:

    ***EGR VE KK ECUYA BAĞLI PARÇALAR OLUP SÖKÜLMELERİ VEYA İPTAL EDİLMELERİ ECU TARAFINDAN UZUN VADEDE MOTORU HAŞAT ETMENİZE SEBEP OLACAKTIR.


    Merhabalar arkadaşlar,yukarıda alıntıda bulunduğum cümleyi,kat iptali sonuçlarını araştırırken bol bol duyuyorum ama şu güne kadar motor nasıl haşat oluyorun cevabını alabilmiş değilim,belki motor bilgimin hiç olmamasındandır ama biri desinki; ''arkadaş,kat iptali yaptırırsan,ne bileyim,pistonların eğrilir,motor bloğun çatlar,kablolar birbirine dolanır,radyatördeki su ile motor yağı karışır...? Lütfen bilen birisi hiç motor bilgisi olmayan bir insanın anlayabileceği şekilde açıklasın.Uzun vadede motor nasıl haşat oluyor ve bu uzun vadenin ay,yıl cinsinden açıklaması varmı? Saygılar.


    EGR sadece emisyonları azaltmak için değil aynı zamanda silindirlere yanmamış egzos gazlarını tekrar göndererek silindir içi yanma sıcaklığının düşmesine sebep olur. Bu da daha az verimli yanmaya sebep olduğundan az miktarda performans düşüşü ve yine az miktarda yakıt tüketimi artışına sebep olur çünkü araç daha zengin karışım yapmak zorunda kalır. Hatta size şunu söyleyeyim Erzurum.daki Berlingo ve belki de Partner.lerin çoğunun EGR.si iptal edilmiştir. Sebebi de zaten yüksek olan rakımdaki performans düşüşünü birde motorun düşük gücü ekleniyor. En azından bunu biraz geri kazanmak için EGR.ler servis tarafından garanti kapsamında iptal edilmiştir. Belki bir Erzurum.lu arkadaş bu konuda bilgi verebilir. Bu benim servisten edindiğim bilgi.

    EGR.yi iptal ettiğinizde yanmamış gazlar başka hiçbir işleme maruz kalmadan dışarı atıldığından emisyon oranı artar. Örneğin sizin aracınız EURO-III normunda bir araçsa EURO-II normuna geriler. Avrupa Birliğinde muayeneden geçemezsiniz. Hoş EURO-III standardı bile tarih oldu artık Avrupa.da. Bu kısa bilgiden sonra EGR iptal olduğunda motorda ne olur ona bakalım. Biraz önce silindir içi yanma sıcaklığından bahsetmiş ve EGR.nin bu sıcaklığı düşürerek harareti belli bir seviyede tutmaya yardımcı olduğunu yazmıştık. EGR devre dışı kaldığında silindir içi sıcaklık artacaktır. Araç daha fazla fakir karışım yaparak (daha fazla hava daha az yakıt) daha verimli bir yanma sağlayacaktır. Bunun neticesinde hem yakıt tüketimi azalacak hem de 2-3 bg.lik bir performans artışı sağlanacaktır. Ancak bu motorun uzun vadede sürekli daha yüksek sıcaklıkla çalışmasına sebep olacaktır. Bunu da dengelemek için elektronik kontrol ünitesi (ECU) soğutma sistemine daha fazla çalışma emri verecektir. Ayrıca uzun, rampalı ve virajlı tırmanışlarda (örneğin bir zigana tırmanışı 15 km.lik %10 ortalama eğimli ve 1.750 rakıma kadar çıkılıyor) bırakın EGR.siz bir aracı EGR.li bir araç bile soğutma sisteminin yetersiz kalması sonucu hararet yapıyor. Daha fazla sıcaklığa maruz kalan motorun ne hale geleceğini siz düşünün. Tabiki bunlar kısa zamanda olacak işler değil. Hatta siz aracı kollayarak sürerseniz belki de hiçbir zararı olmaz ama muhakkak aracın motoru dizayn edilenden daha fazla bir yüke maruz kaldığında ister istemez süresi kısalır.
  • açıklama için teşekkür ederim,kat iptali içnde aynı şeyleri söyleyebilirmiyiz?
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.