Şimdi Ara

Eğik Şase nasıl anlaşılır??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
61.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ustalara bir sorun olacak araba alırken şase çok önemli bildiğiniz gibi.şaseden yemiş şasesi bozuk araba nasıl anlaşılır?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Eğik Şase Nasıl Anlaşılır

    Arabanızın şasesi, aracınızın yapısını ve bütünlüğünü sağlayan temel yapıdır. Bir şasi eğriliği, aracınızın güvenliği ve performansı üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir. Eğik bir şaseyi tespit edebilmek, aracınızın sağlığı ve güvenliğiniz için çok önemlidir.

    Bir Şase Eğriliği Nasıl Anlaşılır:

    • Görsel İnceleme: Aracınızın alt tarafını ve gövdesini dikkatlice inceleyin. Eğri bir şase, çarpıklıklar, düzensiz boşluklar veya paneller arasındaki uyumsuzluklar olarak kendini gösterebilir.
    • Lastik Aşınması: Eğri bir şase, tekerleklerin düzgün bir şekilde hizalanmasını önleyebilir. Bu da anormal lastik aşınmasına ve düzensiz sürüşe neden olabilir.
    • Direksiyon Çekmesi: Eğri bir şase, aracınızın direksiyonunu sola veya sağa doğru çekmesine neden olabilir.
    • Titreşim: Yüksek hızlarda anormal titreşimler, eğri bir şasenin işareti olabilir.
    • Frenleme Sorunları: Şase eğriliği, fren sisteminin düzgün çalışmamasına ve fren performansının düşmesine neden olabilir.

    İşlemli Şase Nasıl Anlaşılır:

    "İşlemli şase" terimi, daha önce onarım görmüş veya değiştirilmiş bir şaseyi ifade eder. Bir işlemli şaseyi tespit etmek, aşağıdaki belirtilere dikkat etmeyi gerektirir:

    • Kaynak İzleri: Şase üzerindeki kaynak izleri, onarım veya değiştirme yapıldığının bir göstergesi olabilir.
    • Değiştirilmiş Şase Numarası: Arabanızın şase numarası, aracın kimliğini belirleyen benzersiz bir koddur. Değiştirilmiş bir şase numarası, önceki bir kazanın veya şase değişikliğinin işareti olabilir.
    • Boya Uygunsuzluğu: Şasenin farklı bölümlerindeki boya uyumsuzluğu, onarım veya değiştirme yapıldığını gösterebilir.

    Eğik veya işlemli bir şase ile karşı karşıyaysanız, gecikmeden profesyonel bir mekanikten yardım almalısınız. Şase eğriliği ciddi güvenlik riskleri oluşturabilir ve onarımı uzmanlık gerektirir. Aracınızın şasesinin durumunu düzenli olarak kontrol ettirerek, güvenli ve sorunsuz bir sürüş deneyimi sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1- araca giderken arkadan bakıldığı zaman ön başka arka başka tarafa gider
    2-rotundan tutta kapı ayarlarınakadarherşey düzensiz olur ve kimi zaman hiç ayar tutmaz
    3-şasede kaynak fleks vb izler varsa sorunludur
    4-kesinlik iyiy ama iyi bir ustaya göstermekde yarar var
  • şase değil şasi olacak.

    şasi: Motorlu kara taşıtlarının iskelet bölümü. (fransızca chassis)

    kaynak TDK.


    motorlu araçlar bölümünde dikkatimi çeker herkes şase diyor. ama orjinali şasidir.
  • tamam yarbayım şasi olsun.arkadaş fleks demiş biraz açıklayabilir mi?teşekkürler
  • en tipik şasi (bu arada bende şase diye biliyordum ,demek ki yanlış kullanıyormuşuz ) hatası ,araçta yengeç yürüyüşü denilen davranış ile belli olur.Aracın burnu tam size bakmaz (3-5 derece) ancak araç tam üstünüze doğru gelebilir.

    Veya giderken arkadan bakıldığında tamponu biraz açılı durduğu halde , araç yolda normal gider buna yengeç yürüyüşü denir.
  • Eski arabamla sağ ön tekerlekten bir taşa vurarak kaza yapmıştım ve şasi falan herşey dağılmıştı. Kaynakla şasiye yeni parça eklediler ve motor kaputunu açınca çok belli oluyordu. Ayrıca aracın önüne geçip şöyle bir baktığınızda hemen belli oluyor.(Tabi iyi bir usta düzeltmişse biraz zor anlaşılır)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: toprak1

    tamam yarbayım şasi olsun.arkadaş fleks demiş biraz açıklayabilir mi?teşekkürler


    fleks dairesel olarak dönen zımpara tarzı bir şeydir kaynak sonrası yüzeydeki çapak ve kalıntıları temizlemek için kullanılır eminim mutlaka görmüşsünüzdür matkap büyüklüğünde ucunda 15-20 cm lik yuvarlak bir taş var.kesme işlemi içinde kullanılır
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • kısaca taşlama dersek sanırım kolayca anlaşılacaktır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: toprak1

    tamam yarbayım şasi olsun.arkadaş fleks demiş biraz açıklayabilir mi?teşekkürler


    fleks dairesel olarak dönen zımpara tarzı bir şeydir kaynak sonrası yüzeydeki çapak ve kalıntıları temizlemek için kullanılır eminim mutlaka görmüşsünüzdür matkap büyüklüğünde ucunda 15-20 cm lik yuvarlak bir taş var.kesme işlemi içinde kullanılır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    kısaca taşlama dersek sanırım kolayca anlaşılacaktır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: toprak1

    tamam yarbayım şasi olsun.arkadaş fleks demiş biraz açıklayabilir mi?teşekkürler


    fleks dairesel olarak dönen zımpara tarzı bir şeydir kaynak sonrası yüzeydeki çapak ve kalıntıları temizlemek için kullanılır eminim mutlaka görmüşsünüzdür matkap büyüklüğünde ucunda 15-20 cm lik yuvarlak bir taş var.kesme işlemi içinde kullanılır







  • trafikte zaten hemen anlaşılır sanayi yakınlarında bir yoldan geçerken.


    bu kamyonet türündeki fargo, desoto gibi araçlarda genelde 4 teker de yampiri gider ayrıca aracın nereye gittiğini kestiremezsiniz. geçen öyle bir tane varmışki arkadaş telefonla çekmiş bırakın 3-5 dereceyi 6-7 derecelik bir eğiklik vardı. resmen takla atmış ardından devirip kullanmışlar gene.

    lastikler ileri bakıyor ama araç, yan şeride
  • >>ustalar bezen ikinci el araba alım satımlarında ellerine metre alıp ölçüyorlar sonuçta şasisi ellenmiş olduğunda illa 1 milimetre de olsa bi yamukluk olur?sormak istediğim nerelerden ölçüm yapılabilir şasi durmu için?
  • basit bir ölçüm şekli söyleyeyim hemen bende acemice şasisi problemli araç almıştım. aldıktan 6-7 ay sonra rot balans yaptırırken şunu farkettim. aracın ön tekerlerinin davlumbazın ön ve arka tarafına olan uzaklıkları iki ön lastikte de farklıydı birisi 4 parmakken diğeri 2 parmaktı mesela umarım anlatabilmişimdir. Şimdi 2.el araç alırken ilk yaptığım şey bu mesafeleri ölçmek. ne olur ne olmaz en iyisi ustaya göstermek.
  • Rot balansçıda bilgisayara bağlanınca şasinin durumu da ortaya çıkıyor.Bunda çıktığını bilmiyordum,geçenlerde arabamı rot balansa götürdüm,ayardan sonra usta çıktıları aldı,arabanın şasisi mükemmel dedi.Şasiden hiç darbe yemediğini söyledim ben de.
  • Defalarca sellektör yapmama neden olan , hızımı düşürmemi sağlayan , hatta yanından geçerken tırsıp kornaya bastığım araç şasisi yamuk olan araçtır.Belli değilki nereye gittiği kardeşim.
  • araç tatlı yaylanmalarda garip eğilimler gösterir 70-80km hızda. bu olay özellikle travez veya motor beşiği denen, şasiye bağlı olan parçanın deforme olması sonucu olur.
  • mrb arkadaşlar benim aracımda tek boya yok . fakat ceki demiri kasisden geçerken sürttü şasesinin uç demiri biraz eğrilmiş ,şasede delik olan yer var sanırım eğrilme olsun,
    darbeyi azaltsın diye sanırım .. canımı sıkıyor bu olay ama usta bişey olmaz bundan dedi.. sizcede oylemidir?arabada sağ sola çekme gibi durumları yok, satarken sorun çıkartırmı bu olay ?
  • Konuyu baya bi hortlattığım için üzgünüm...

    Aracın kitapçığında grafikle verilmiş ön ve arka teker mesafesi sag ve sol taraftada aynı ölçüde (2630 cm) ise şasi düzgün diyebilirmiyiz?
    ayrıca ön tarafta şasinin far paneline uzanan yerlerinde fabrika meges'i durmakta ön sağ ve sol için yine şasi sağlam diyebilirmiyiz? tşkler şimdiden.

     Eğik Şase nasıl anlaşılır??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muebbet85 -- 14 Mayıs 2017; 22:51:28 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.