Şimdi Ara

Eğer fren tutmuyorsa...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
95
Cevap
1
Favori
35.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otoyolda giderken veya şehiriçinde giderken aniden fren boşalmışsa nasıl güvenli durabiliriz veya o an güvenli duramayacak kadar mesafe varsa nasıl can kaybı olmadan en az hasarla atlatabilriz? El freni veya vites küçültmeyi nasıl güvenli yapabiliriz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gordon01 -- 20 Ocak 2009; 15:30:21 >



    _____________________________
    Dahili Bileşenler: Intel Core i7 4770K || Arctic Freezer 34 eSports Duo rev2 || MSI Z87 MPOWER MAX || G.Skill RipJaws 2x4GB DDR3 1866Mhz || Gigabyte GTX 1060 Xtreme Gaming 6G || Samsung 850 PRO 256GB || Seagate 1TB Barracuda || Corsair AX760i 760W || Creative Sound Blaster Z || Pioneer DVR-S21FXV DVD-RW || 3x Corsair AF140 LED
    Harici Bileşenler: Corsair Obsidian 750D || Asus 23" VX239H IPS LED || Logitech G710+ || Razer Lancehead Tournament Edition || SteelSeries QcK Limited Mousepad || Edifier C2XD 53W RMS Optik || Asus RT-AC68U 1900Mbps || NetMASTER CBW-383ZN || Creative EVO ZX || Xbox One Controller + Wireless Adapter + Play &amp; Charge Kit || Lexmark MS510DN Mono Laser
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    quote:

    Orjinalden alıntı: ybah


    quote:

    Orjinalden alıntı: berkcanvardali

    onda da 1-2-3 var kardeş bzm polo da öle 1-2-3 var öle yapabilir

    Otomatiklerin bir kısmında örneğin BMW'nin Steptroniklerinde devir yüksekse sen istediğin kadar uğraş vites düşürtmez. Yani o metodda yemez maalesef.

    Bu işte tek yol motor freni gibi duruyor düz viteslerde.

    daha önce hiç otomatik vitesli araç kullanmadım ama aklıma gelen şey o hızdayken r yada p konumuna geçirebilirmisiniz acaba vitesi.p konumuna gelse lastikler kilitlenir r ye gelse en azından geri vites dişlisi oranından dolayı araç bir anda kompresöre binmiş gibi yığılır mı acaba?

    Alıntıları Göster
    Öncelikle yapılması gereken fren pedalını pompalamaktır. Birkaç kez fren pedalını hızlı bir şekilde pompalayın. Eğer işe yaramamışsa;

    Önce araç içinde herkesin emniyetli bir pozisyon almalarını sağlayın. Emniyet kemerleriniz takılı değilse takın. Sonra;

    Birkaç yol var;

    1- El freni;

    Çoğu araçta kademeli olarak çekmek, aracın stabilitesini bozmadan aracı durdurabilir. Ancak yine de motor komprasyonu ile yani vites küçülterek desteklenmelidir.

    Ancak bazı araçlarda el freni arka diskten bağımsız olarak dişliye bağlıdır ve kilitler. Yani el freni arka fren balatasını kullanmaz, kendi tırnakları vardır ve arka tekerlekleri kilitler. Bu araçlarda yüksek hızda el freni çekmek doğrudan takla atma sebebidir. Çünkü genelde arka iki tekerlek de aynı anda tırnağa gelmez. Önce tek taraf kilitlenir, sonra diğer taraf kilitlenir. Tabi bu arada araç çoktan kontrolden çıkmış olur.

    El frenini kullanmayı düşünüyorsanız ve aracınızın el freninin ne yapıda olduğunu bilmiyorsanız düşük hızlarda veya durmaya yakın el frenini kullanarak yavaşlama denemesi yapın.

    Bazı araçlarda ise el freni fren merkezine bağlıdır. Ve ayak freni tutmayınca o da tutmaz. Ayrıca araçta frenin tutmamasının sebebi balata ve disklerin ısınması ise el freni yine işe yaramayacaktır.

    El freni kullanılacaksa direksiyon arka disk veya kampanalardaki orantısız kavramalardan dolayı muhakkak çok sıkı tutulmalıdır. Direksiyon sıkı kontrol altında tutularak takla ihtimalini bir nebze azaltabilirsiniz.

    2- Komprasyonla yavaşlama, motor freni;

    Daha güvenli bir yoldur. Sırayla vites düşülebilir. Eğer acil durma ihtiyacı yoksa bulunulan vitesten sırayla düşülebilir(5-4-3-2-1 gibi). Acil durma ihtiyacı varsa bu kadar beklemek kazaya sebep olabilir. Doğrudan 3-1 yapılabilir. 150 km hızda dahi olsanız, eğer acil durmanız gerekiyorsa 3.vitese atmanız durumunda en fazla bir miktar yağ yakarsınız. Motora ciddi bir zarar verme ihtimaliniz düşüktür.

    Ağır tonajlı araçlarda, bu gibi durumlarda motor freni sonuna kadar kullanılır. Gerekirse motor patlatılır ama araç durdurulur.

    Yüksek hızlarda düşük vitese geçmek isterseniz genelde şanzıman vitesten atar. Bu durumda vites kolunu elinizle sıkıca viteste tutmanız gerekebilir. Eğer araç kamyonsa ayağınızla bile yüklenebilirsiniz. Eğer devir redline'ı çok geçerse sonu motor patlatmadır. Yani pistonlar kırılır, krankı kırar veya kapak kırılır. Ancak kaza yapmanın maliyeti ve can güvenliği riski, motor yaptırma maliyetinden çok daha fazladır.

    Yüksek hızlarda vites düşerken hız-vites orantısızlığından dolayı şanzıman vitese zor geçebilir. Bu durumda ayak debriyajdayken bir miktar gaz verilerek devir yükseltilebilir. Böylece vitese daha rahat geçecektir. Ancak bu gaz verme durumu komprasyonun etkisini azaltabileceğinden, vites kolunu vargücünüzle zorlayarak vitese geçirmeniz daha iyi sonuç verecektir.

    Normalde redline'da devir çevirmeyebilirsiniz. Bu devirler motora zarar verir düşüncesini o acil durum anında kafanızdan atın. Motorunuz bu gibi durumlarda dayanacak güçtedir. Zaten dayanmasa da can güvenlipş en büyük önceliktir.

    Motor freni yapılırken otomatik araçlarda da vites manuel olarak düşürülebilir. Sırasıyla D-4-3-2-1 veya 4 ileri ise D-3-2-1 veya D-3-2-L kullanılabilir. Otomatik şanzımanlarda motor freni daha güvenlidir. Sebebi ise tork konvertörünün güç emici yapısıdır. Tork konvertöründeki güç kaybı motorun redline'ı geçmesini bir miktar önler.

    Araç ister otomatik olsun ister manuel bu gibi durumlarda kesinlikle R veya P moduna geçilmemelidir. Zaten çoğu yeni otomatik şanzımanlar bu modlara hareket halinde geçmez. Manuel araçlarda ise R'ye geçmek şanzımanın kilitlenmesine sebep olabilir. Ayrıca dişli oranı olarak geri vites, 1. vitesten daha etkili bir durma da sağlamaz.

    Freninizin boşaldığı durumlarda kesinlikle vitesi boşa almayın.


    Hiçbir önlem işe yaramamışsa son olarak, aracı yolcu olmayan tarafından uygun bir yere sürtün. Kaldırıma yanaşmayın, takla atarsınız. Otoyol bariyerlerine sürtecekseniz çok yavaş yanaşın. Hızlı yanaşırsanız kopan bariyer doğrudan araca saplanabilir. Yol kenarı ağaçlı veya uçurumlu ise yol kenarına yanaşmayın. Yol kenarında patates tarlası gibi boş ve küçük engebeli, yumuşak topraklı, kayasız arazi varsa kontrollü bir şekilde girin.

    Öndeki araç kamyon gibi yüksek bir araçsa sakın ona çarparak yavaşlamayı veya durmayı denemeyin. Yüksek araçların kasaları doğrudan yolcuları katledecektir.

    Eğer konvoy halinde iseniz ve konvoydaki diğer araç da durumdan haberdar ise öndeki aracın tamponuna dayanarak onun kontrolünde durabilirsiniz. Tabi bu durumda öndeki araç şoförü çok dikkatli olmalıdır. Ani bir freni veya manevrası her ikinizin de spin atmasına sebep olabilir.

    Her ne kadar son şans aracı bir yere vurmak olsa da, kontrollü bir çarpma çoğu kontrolsüz çarpmadan daha az hasarla sonuçlanır.

    El freni ayarınızı, fren disk ve balatalarınızı sık sık kontrol ettirin.
    Yokuş inişlerinde sürekli düşük viteste inin. Freni mümkün olduğunca az kullanarak ısınmayı azaltın.

    Kazasız sürüşler.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Fren Tutmaması Durumunda Yapılması Gerekenler

    Arabanızın freni tutmaması tehlikeli ve korkutucu bir durum olabilir. Böyle bir durumda sakin kalmanız ve aşağıdaki adımları uygulamanız önemlidir:

    • Aracı yavaşlatmaya çalışın: Motor freni kullanın veya alt viteslere geçin. Bu, aracın hızını düşürmeye yardımcı olacaktır.
    • El frenini kullanın: El frenini yavaşça ve kontrollü bir şekilde çekin. Bu, aracı tamamen durdurmayabilir ancak hızını azaltmaya yardımcı olur.
    • Korna çalın ve flaşörleri kullanın: Diğer sürücüleri uyarın ve arabanıza dikkat çekin.
    • Otomatik araçlarda: Otomatik vites kullanıyorsanız, vitesi "Park" (P) konumuna getirin veya aracı "Nötr" (N) konuma alıp motoru kapatın.
    • Yardım isteyin: Aracınızı güvenli bir yere park edemiyorsanız veya freni tutmaya devam etmiyorsa acil yardım çağırın.

    Fren Tutmamasının Nedenleri

    Arabanın freni tutmamasının çeşitli nedenleri olabilir, bunlar arasında şunlar bulunur:

    • Fren balataları aşınmış: Fren balataları zamanla aşınır ve bu da fren performansını düşürebilir.
    • Fren hidroliği kaçırıyor: Fren hidroliği frenleri çalıştırmak için kullanılır ve bir sızıntı frenlerin tutmamasına neden olabilir.
    • Fren hatlarında hava: Fren hatlarındaki hava, fren sıvısının düzgün akışını engelleyebilir ve bu da fren performansını etkileyebilir.
    • Arızalı ana fren silindiri: Ana fren silindiri fren basıncını sağlar ve arızalanması frenlerin çalışmamasına neden olabilir.

    Fren tutmaması ciddi bir güvenlik sorunudur. Bu nedenle, frenlerinizde herhangi bir sorun fark ederseniz en kısa sürede bir tamirciye başvurmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bunu bnde hep merak etmişimdir güzel bi konu usta arkdaşlar gerekli cevabı verir yakında
    _____________________________
  • el frenini sonuna kadar çekme kademeli çek
    el freni ile yavaşlarken direksiyonu fazla oynatmamaya çalış
    yavaşladıkça vites küçült.

    bunları yapamazsan veya zamanın yoksa en az hasar vereceğin bir yere çarp.
    _____________________________
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)
  • benim başıma fren tutmaması olayı geldi. Fren hava yapmış diyor ustalar. işin teknik boyutunu tam olarak bilmiyorum ancak o an yaşanan duyguları Allah kimseye yaşatmasın. Frene basıyorsunuz fren pedalı sonuna kadar bomboş gidiyor ancak araçta hiçbir yavaşlama yok. Ben o an freni pompalamaya başladım. Hızım 120 civarı ve ileride kamyonların oluşturduğu bir konvoy vardı. Ben şanslıydım çünkü frenin tutmadığını erken farkettim. o an yavaş yavaş elfrenini çekmeyi düşünüyordum ancak freni pompalamayı deniyordum. freni 4-5 kez pompaladıktan sonra fren yavaştan tutmaya başladı. ve frenleme gerçekleşti. eğer fren tutmasaydı motor freni ile birlikte el frenini yavaş yavaş çekmeyi deneyecektim.
    _____________________________
  • El frenini çeksen o hızla herhalde takla atarsın. Herhaldesi fazla zaten kesin takla atarsın. Bunu bende düşünürüm. Düşün 140 ile gidiyorsun ve durman gerekli ama bastın frene durmuyor araba. Ve şu olur bence. Ayaığını gazdan çekip sıra ile 5. vites'ten 4, 3, 2 küçültmek gerekir. Gerçi hiç denemedim. 140 ile giderken ayağımı gazdan çektiğim an otomatikman 130-120'ye düşsem, o arada 4'e düşürsem araba bağırır ama bir o kadar da çabuk 100'e düşer hız. O esnada hemen 3. vites ve yine devir yüksek olduğu için araba bağırır ve hız herhalde hızlıcana 80-70 gibi olur ve o esnada 2. vites'e küçülüp yine yüksek devir ve hızda herhalde 60-50 gibi olsa ve artık durmamız gereken mesafe uzunsa belki kurtarıp 30-40 km. hız'a düşüp 1. vites'e düşsek belki kurtarıp durmayı sağlarız. Böyle olur diye düşünüyorum. Belki yanlıştır ama sadece kafamda canlandırdığım bir varsayım. Denemedim yani.
    _____________________________

    2005 Renault Clio Symbol 1.4 8V-75 HP - A.C/Authantique
    İstanbul - 1975




  • hiç biri olmuyorsa kelime i şahadet getir
    _____________________________
    OPEL ASTRA 1.3 ENJOY ELEGANCE 2009 GÜMÜŞ GRİ
  • quote:

    Orjinalden alıntı: caslann

    hiç biri olmuyorsa kelime i şahadet getir


    vites küçültmek için vakit yoksa kelime-i şehadetle birlikte bana ve araçtakilere ve diğer araçlara en az zarar verecek yere çarparak veya sürterek dururım
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • şehir dışı boş bir yerde ise kolay

    ilk başta el frenini yavaş yavaş çekiyoruz. ama bunu yaparken öyle cartt ciye değil maksat arabyı bir alt vitese geçebilecegi hıza almak. bu hıza inince debriyaja basarak bir alt vitese geç ve ayağını debrijaydan çekerek motor fireniyle arabayı birazdaha yavaşlat. böyle yaparak 1. vitese kadar in sonra yavaş yavaş el frenini sonuna kadar çekerek dur. ama burada temel nokta el frenini ayarlayabilmek ve el frenini çekerken direksiyonu düz tutmak.

    şehiriçi ve yüklü bir araç ise... Bismillahirrahmanirrahimmm+Ayet-el Kürsi(biliyorsanız),(yok bilmiyorsanız)3 Kulhü 1 Elham,(onuda bilmiyorsanız sadece besmele çekin en azından, hic yoktan iyidir)
    _____________________________
    Demokratçılık boruculuk değildir...Demokratçılıkta herkes nerde, sen orda...Muhalif olmak, münafık olmak yok, yasak bunlar..
  • El frenini yavaşça bir miktar çekip vites küçültmek,sonra birazcık daha el freni çekip vites küçültmek mantıklı gibi geldi bana.

    Şu anda kullanmakta olduğum araçta,mekanik bir el freni yok.Klavuzunda,elektromekanik el freni düğmesine basılı tuttuğunuzda panik freni devreye girer diyor.Kademeli olarak çekme imkanım yok yani,yalnız o sistemde de bir sorun olursa,o zaman hapı yutarız işte.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: deserthawk

    El frenini yavaşça bir miktar çekip vites küçültmek,sonra birazcık daha el freni çekip vites küçültmek mantıklı gibi geldi bana.

    Şu anda kullanmakta olduğum araçta,mekanik bir el freni yok.Klavuzunda,elektromekanik el freni düğmesine basılı tuttuğunuzda panik freni devreye girer diyor.Kademeli olarak çekme imkanım yok yani,yalnız o sistemde de bir sorun olursa,o zaman hapı yutarız işte.







    birde araç tam otomatik vites olursa vites küçültme imkanıda yok.
    _____________________________
  • onda da 1-2-3 var kardeş bzm polo da öle 1-2-3 var öle yapabilir
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berkcanvardali

    onda da 1-2-3 var kardeş bzm polo da öle 1-2-3 var öle yapabilir



    kusura bakma otomatik kullanmayı sevmediğimden unutuyorum bu 1-2-3 olayını
    _____________________________
  • Önce telaşa kapılmayacaksın....

    Sonra motor frenini(vites küçülterek), daha sonra el frenini deneyeceksin... Etrafda seni durdurabilecek saman yığını vs varsa en son çare oraya dalabilirsin....

    Yinede olmazssa eğer hızın çok yüksekse bi yerlere sıkı sıkı tutunup kelime-i şahadet getirmeye başlayacaksın...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
  • Denizaltıların saatte bir DELİ İVAN yaptıkları gibi usta şoförler de ara sıra freni yoklarlar, ayağını gazdan çek, araç yavaşlayınca hafifçe frene bas, ama fren yapma, tepki veriyorsa pedal ayağını çek ve gaz vermeye devam et, bunu bilinçaltına işleterek artık usta şoförler kendiliğinden yapmaktadır.

    Fren cevap vermezse ayağı gazdan çekin, debriyajla vites küçültün, iyice yavaşlayınaca ve 40 km/h' hıza gelince el frenini dikkatlice ve yavaşça çekin. Duracak imkan yoksa PREPARE FOR IMPACT / ÇARPIŞMAYA HAZIR OLUN pozisyonuna geçip (umarım emniyet kemerleri önde ve arkada takılıdır) bariyer, ağaç veya duvara yönelin, tam frontal alın, can herşeyden önemlidir, 100 gemi dolusu sıfır otomobilden bile, inşallah araçta kasko vardır, yoksa hızdan kurtulmak için aracı feda etmek zorundasınız. Sakın "arabayı kurtarmak" için kendi canınızı tehlikeye atmayın.

    Olan mala olsun, cana değil.
    _____________________________




  • çarparak durmak yerine duvar-bariyer gbi şeylere sürterek durmak dahamı iyi olurki
    _____________________________
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    çarparak durmak yerine duvar-bariyer gbi şeylere sürterek durmak dahamı iyi olurki


    Saman yığını vs gibi bişey olursa hiç olmassa yumuşak darbe alırsın. Dengesiz vurmakdansa dengeli vurmayı tercih ederim.

    Tabi o sırada bunları ne derece düşünebiliriz bilemeyeceğim...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Denizaltıların saatte bir DELİ İVAN yaptıkları gibi usta şoförler de ara sıra freni yoklarlar, ayağını gazdan çek, araç yavaşlayınca hafifçe frene bas, ama fren yapma, tepki veriyorsa pedal ayağını çek ve gaz vermeye devam et, bunu bilinçaltına işleterek artık usta şoförler kendiliğinden yapmaktadır.

    Fren cevap vermezse ayağı gazdan çekin, debriyajla vites küçültün, iyice yavaşlayınaca ve 40 km/h' hıza gelince el frenini dikkatlice ve yavaşça çekin. Duracak imkan yoksa PREPARE FOR IMPACT / ÇARPIŞMAYA HAZIR OLUN pozisyonuna geçip (umarım emniyet kemerleri önde ve arkada takılıdır) bariyer, ağaç veya duvara yönelin, tam frontal alın, can herşeyden önemlidir, 100 gemi dolusu sıfır otomobilden bile, inşallah araçta kasko vardır, yoksa hızdan kurtulmak için aracı feda etmek zorundasınız. Sakın "arabayı kurtarmak" için kendi canınızı tehlikeye atmayın.

    Olan mala olsun, cana değil.



    Katılıyorum Taner bey..

    Cana gelmesin mala gelsin..

    Benimde başıma gelmişti buzlu bir yolda fren boşalmadı ama buzlu olduğu için yol,araba durmadı..

    Bende vurdum kaldırıma..

    Sadece jantlar çizildi fazla birşey olmadan durdum..

    _____________________________




  • tam olarak hız 90 km saat olarak düşünüyorum ve vites 5-3-1 gibi küçültülmelidir. 4 e atmak pek birşey değiştirmez çünkü genelde araçlarda 4 ile 5 arasında 500dev\dak. oynar.fakat 5ile 3 arasında en az 1300 dev.\dak. oynar.
    sonra debriyajdan tam çekmeyin ayağınızı yarım debriyaj bırak yarım debriyaj bırak şeklinde yaparsanız araç kompresöre binecektir.buda motor frenlemesini destekleyecektir.
    son olarak hız 50 km ve altına gerilediği zaman el frenini 2 kademe 2 kademe çekiniz. yukarıda anlatılanlarda doğru fakat bahsedilen tekniklerle aracı durdurmak gayet uzun zaman alacaktır.bu şekilde kısa sürede durdurabilirsiniz...
    _____________________________
    "11 Alfa Romen Giulietta-Sp2 Afl-bi-xenon White-_-'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm SP2 - Alfa Rosso -_- '05 Alfa Romeo 156 MK2 Distinctive - Jarama Black -_- '02 Alfa Romeo 156 MK1.5 - Alfa Rosso -_- '07 Honda Civic HB 1.8 I-Shift - Nighthawk Black Pearl -_- '08 Fiat G.Punto(dualogic) - Exotic Red -_- '97 Fiat Marea ELX - Sienna Red
  • yararlı bilgileriniz için sağolun
    _____________________________
    Dahili Bileşenler: Intel Core i7 4770K || Arctic Freezer 34 eSports Duo rev2 || MSI Z87 MPOWER MAX || G.Skill RipJaws 2x4GB DDR3 1866Mhz || Gigabyte GTX 1060 Xtreme Gaming 6G || Samsung 850 PRO 256GB || Seagate 1TB Barracuda || Corsair AX760i 760W || Creative Sound Blaster Z || Pioneer DVR-S21FXV DVD-RW || 3x Corsair AF140 LED
    Harici Bileşenler: Corsair Obsidian 750D || Asus 23" VX239H IPS LED || Logitech G710+ || Razer Lancehead Tournament Edition || SteelSeries QcK Limited Mousepad || Edifier C2XD 53W RMS Optik || Asus RT-AC68U 1900Mbps || NetMASTER CBW-383ZN || Creative EVO ZX || Xbox One Controller + Wireless Adapter + Play &amp; Charge Kit || Lexmark MS510DN Mono Laser
  • Vıtes kucultup kompresyon yapmak ve eger yolda barıyer varsa aracı oraya surterek durmak benım aklıma gelenler. 120 ıle gıttıgımızı dusunelım 5ten dırek 3 e alınca zaten arac bagıracak ve max. kompresyona bıneektır. Debrıyajı yarıya kadar bırakmalı ve dgerı kalan yarısını da yavasca bırakmalı. Baktık durmuyor kaldırım barıyer yanı kısaca araca paralel olan herhangı bır yere aracı surterek araca zarar vererek ama kendımızı ve aractakılerı koruyarak durmayı denemelıyız...
    _____________________________
    2006 Renault Scenic 1.6 Dynamique BVA BRC My11SATILDI

    1996 Renault 9 Broadway
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.