Şimdi Ara

EGEA'yı eleştirme ( Ana Konu) (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
613
Cevap
7
Favori
41.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
135 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2017 model 1.3 dizel urban modeli ilk sahibi olarak 3 yıl 85 bin km kadar şirket aracı/kiralık kullandım. Tek kronik sorun olarak marş adaptasyonu gerekti. Kolayca yaptılar. Hiç bozulmadı, yolda kalmadı, teklemedi. Malzeme kalitesi iyiydi. Ben sorun yaşamadım.


    Tek "keşke " dediğim konu içeri çok ses almasıydı ki hele 120'den sonra yanınızdakini bile duymuyordunuz.


    İç hacmi yeterli, bagajı kocaman araba. Tipine de laf yok. En çok satan tercih edilen araba.


    Ayrıca çok b.kluyorsunuz ama ABD'ye de satış başarısı var. Gurur verici.


    https://www.mideast.dodge.com/en/neon.html

  • Takeshi Kovacs kullanıcısına yanıt

    Piyasa biraz daha düzgün olsa, 15 16 model passatlara sıfır egeadan fazlası verilir evet, ama 8-9 yaşında 150 200bin km yapmış araca da verilmez.


    Aynı fiyat olsalar ben 2012 passatı egeaya tercih ederim ama arada 30 40 bin tl fark var. Ama öte yandan ben kendi aracımı biliyorum güveniyorum diye böyle söyleyebiliyorum, yabancıdan satın alırken aynı şekilde konuşabilir miyim bilmiyorum. En azından sıfır arabada kafada soru işareti kalmaz.

  • Fiyatı hariç övülecek pek birşeyi yok ama bu fiyata sabaha kadar övecek birşeyler bulunur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tonodias

    Fiyatına göre çok iyi araba ayrıca 1.6 dizel motoru çok çok iyi. Ben aynı segmentin tüm araçlarını kullandım. Focus son kasa, bi alt kasa, 2 alt kasa. Megane son kasa. Astra son kasa. Tamam bi focus gibi yol tutuşu iyi değil fakat 320 torq ile focustan daha güçlü. Yani aracın vurup vurup yerlere sermeyi vazgeçin satış rakamları ortada zaten :). İsteyen istediği kadar bağırır.
    Focusdan daha güçlü diyor arka fren kampana ?
    Kontrolsüz güç güç degildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: willyyyyy

    bence sıkıntı egea sahiplerinin arabayı alırken tek sebeplerinin ucuz olması gerçeğini gizlemeye çalışmaları. hep bir evet ucuz ama aynı zamanda diğer arabalardan şu yönleriyle daha iyi diye araya bi şeyler sıkıştırıyolar. kimse demiyo ki "evet diğer arabalardan kötü ama ucuz"

    Sınıfında hangi arabaya bindinde bunu yazdın ?
  • Arkadaşlar ben Sedan ile HB/SW kasanın karoserinin aynı rijiditeye sahip olduğunu dahi düşünmüyor ve inanmıyorum. Malum grubun ülkeye yıllarca attığı kazık ortadayken hem de... Araçların servis/sanayide çıplak hallerini görenlerler olursa düşüncelerini merak ediyorum.

  • yağ yakma yok egeada herkes yanlış biliyor.
    yağ eksiltme var oda yeni teknoloji bir çok arabada var yag buharlasiyor sonra yanarak atılıyor bir cok video var anlatan bu konuyu detay için arastirabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FOCUSSTYLE kullanıcısına yanıt
    Hocam boş pakette kampana.
    Orta paket ve üstü değil benim urban plus hepsi disk

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt

    Biz de 3 yıl 200bin km Linea kullandık şirket aracı olarak. Ne ses vardı ne bir şey. Tek sıkıntısı sağ arka stop lambası ampülü 2-3 kere bozuldu ama kendi kendine düzeldi. Bir kere değiştirdik ampulü. Arkadaşın 0 Megan'ından daha 8 bin km de trim sesleri geliyordu. Tabi biz bakımlarını zamanında yapıyorduk baya iyi bakıyorduk. Tabi 1.3 mjet perforamansı kötüydü ama ben sizin dedikleriniz için yazdım 200 bin km boyunca dediğiniz hiçbir problem yaşanmadı bi stop lambası ampülü sorunu var o da kronik.

  • tofaş ve başka fabrikada üretilen linea kıyaslaması var mı tofaştakiler anca o zaman anlar...

  • pbmax P kullanıcısına yanıt

    2.sırada Audi, 3. sırada Maserati var şimdi bu markaların araçları kötü mü ya da Türkiye'de Mazda 6 ve bazı Alfa Romeo modelleri değer kaybediyor. Şimdi bunlar kötü araç mı ki Mazda 6 segmentinin en iyi araçlarından biri.

  • Valla ben bu araba küçümseme işini, "çöp" "teneke" diyenleri pek anlamıyorum.


    Kimin hangi arabayı niye aldığını bilmiyor ki karşıdaki kişi?


    Herkes için mükemmel olan tek bir ürün olsa zaten bir tane araba olurdu, ona binerdik.  


    ------------------------


    Eşimde Kalos var. Pandemide evde. Normalde İş gidiş saatinde işe, iş çıkış saatinde eve geliyor. Yoğun trafikte iş-ev arası 25 dakika. Ortalama hız 20km/sa. Araba yılda bir-iki kere 90km hıza çıkıyor. O da ben arabayı sanayiye götürürken. Bir kendine gelsin diye 160'a kadar zorluyorum. Hep de karikatürize ederim: "Bizim Kalos dili dışarda, "Freeedooooom" modunda mutlu köpek gibi hızlı hızlı nefes alıp veriyor o anlarda" diye.  15 yılda araç şehir dışına 2 kere çıktı. Ankara'dan Bilecik'e gitti-geldi. Bir kere de Göreme'ye gitti-geldi. O kadar. 15 yaşında araç. Sıfır alındı. 65.000km'de.  Şimdi bana söyle, Kalos'u satsak, ne alsak? Üstüne kaç para vereceğiz? Karşılığında ne alacağız? Alacağımız ekstraları kullanacak mıyız? İhtiyacımız var mı? Yok. O zaman salak mıyız lan niye para verip yenileyelim? Patlayana kadar bineriz. Kaskosu 800TL. Sigortası 700TL. Vergisi yıllık 300TL. Bakımı desen para değil. Yedek parçası para değil. Mis gibi işte. Vursan üzülmezsin. Çizsen üzülmezsin.


    ------------------------


    Ha, ben Egea almam. Ben arabada keyif ararım. Egea da o konuda eksik abi. Bende mini var. Tatlı eyvallah da, o bile yetmiyor. Eksik bulduğum yerleri var. Gereksiz bulduğum da bir kamyon özelliği var. Otomatik klimayı, müzik setini, RGB aydınlatmalarını (ışık rengi değiştirilebiliyor), dış aydınlatmalarını, gereksiz bir kamyon bilgi içeren bilgisayarını, start-stop'u, sertlik ayarlı direksiyonunu, lastik basınç sensörünü söksünler abi. Bana daha da eğlenceli bir alet yapıp versinler. Daha mutlu olurum.  Ama konsept şu: "Sen keyif istiyor? Alacak bir kamyon ekstra yanında, verecek iki kamyon daha para..."  Elimin altında bir kamyon donanım var. Fren yapabilen hız sabitleyicim var mesela. Kullanıyor muyum? Yok. Start-stop'u akü ölünce iptal ettireceğim mesela. Normal akü takacağım. Start-stop'u da alet bağlayıp iptal edeceğim. Aküye o kadar para mı vereceğim lan?!  


    Çift bölgeli otomatik klima zulüm lan zulüm. İki ayrı düğmeden sıcaklık ayarı yapıyorum. Bit kadar araba. Sanki 20 santim yanımda oturan insanı dondururken beni ısıtacak. Tipitip. Acayip gereksiz bir şey.  Bir de sıcaklığı düşürmek için iki ayrı düğmeyi çeviriyorum. Niye yani? Otomatik klimaya bile ihtiyacım yok. Manuel de olur. Alet keyifli olsun yeter ki... Müzik seti. O da olsa boktan, bu da olsa boktan. Ben zaten kendi tesisatımla geliyorum. Ne hoparlörünü isterim, ne wooferını... Setini de al git!


    Direksiyondaki sertlik kontrolü... Zaten en sertte olacak yani. Ayara ne gerek var? Manuel bir düzen kur. Herkes istediği sertliği manuel ayarlatsın gezsin.  


    Benim için hafızalı elektrikli koltuk çok daha önemli mesela. Annem biniyor "vık zınk vık zınk vık zınk" yukarı, ben biniyorum "vık zınk vık zınk" aşağı... Hadi ben gencim, bana koymuyor da, annemi yoruyor yani. Klimayı çift bölgeli zımbırtılı yapacağına koltuğu elektrikli yap.  


    Neyse, ben cinsim tabi. Bunu da kabul ediyorum. Elektrikli ön cam ısıtıcı mesela. Subaru'dan fena alıştım. Çok güzel bir özellik. Mini'de yok. Kıç ısıtma Mini'de yok. Bence hız sabitleyiciden daha önemli mesela. Elektrikli el freni yok! İşte bunun için üstüne para bile veririm!!  Ama ben Egea almam. Ama benim Egea almayacak olmam Egea'yı kötü bir araba yapmıyor. Gayet de iyi bir araba. Kendi ihtiyaçlarına ve gerçeklerine Egea'dan daha iyi uyan bir araba olmayan binlerce insan vardır memlekette. Onlar için en iyi araba Egea. Benim gerçeklerime, ihtiyaçlarıma cuk oturan alet 3 kapı Suzuki Sport'tur (sıktım). En iyi araba o oluverir benim için... Belli mi olur?


    Bu arada, Egea almam dedim ama, şu anda 325.000km'de bir Fusion'a biniyorum. Mini'yi anneme verdim. Ara ara alıyorum Mini'yi. Genelde Fusion'a biniyorum. Kapanan fabrikadan Fusion değil, Egea gelse idi Egea'ya binerdim yani. Ben almam dedim dikkat ederseniz, "binmem" demedim.  Şu anda kafama silah dayamadığın sürece uzun yola Fusion ile gitmem. Ama Egea ile gayet de giderim. Ama para verip almam yani. 130.000 bütçem varsa, beni hiç olmazsa az biraz gıdıklayacak ikinci el araba bakarım. Ama bu benim gerçeğim. Başkasının gerçeği farklıdır. Bekara karı boşamak da kolay. Elimin altında uzun yolda güvenebileceğim Mini var. O olmasa o kadar da oynaşamam yani. Uzun yola gidebilecek bir alet şart. Bütçe 130 diyelim. Bir de uzun yola gidebilmesi lazım. Ya Egea vari bir alet alırım, ya da, dediğim gibi ben cinsim, 10 yaşında 2 litre manuel bir Impreza kovalar, LPG taktırırım. Kalan parayı da Impreza'nın bakım parası yaparım. Impreza yolda bırakmaz. Uzun yolda üzmez. Ben cinsim abi. NET.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 14 Ocak 2021; 21:30:33 >




  • sıfır otomobil ler satılmayınca güzellemeler başladı şu dönemde araç alınmaz şahsi fikrim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şunu bilir şunu söylerim yeni araba yenidir eski araba eski kralı da olsa

    Şu anda sıfır egea alan birisi 10 sene kafası rahat kullanabilir gönül daha iyilerini ister fakat artık kötü araba olmadığı kanaatindeyim
  • Celonfix kullanıcısına yanıt
    Tasarım görecelidir,bende sedanini çok yakisikli buluyorum, hatcbacki de bir o kadar itici, hatta ilerde cross un otomatiği gelirse almayı düşünüyorum ama tipi çok çirkin geliyor az degistirselermis hb yi.
  • Ulan alım gücü her geçen gün düşen fakir ülkede insanlar bu fiyata araba alıyor gerizekalı beyin yoksunlarıda gelip saçma salak yok alınır mı edilir mi, çocuğu içine nasıl bindiricen diye aptalca şeyler yazıyolar . Şimdi küfür edicem de neyse gece gece. Ulan milletin durumu olsa herkes gider son model lüks araba alır dime. Yok anasını sattığımın ülkersinde durum işte. Parası bu kadar adama diyo ki git 2009 şunu al. Adam belki yeni doğan bebeğini bindiricek , yeni bi sayfa açıcak temiz olsun istiyor ki haklıdır. Sen o apaçi beyninle fakir mersedesi diyorsun adama. Sana kalsa 5 takla atmış 2009 bmw alsın. Bloklayın geçin bu it köpeği keyfinizi kaçırmasına müsade etmeyin. Türkiye şartların gayette alınabilir bir araba.

  • Fiyatına göre mantıklı bir otomobil. 1.6multijet de piyasadaki çoğu dizel üniteden dayanıklı ve güçlü. Biraz sesli ve yakıtı yüksek o ayrı mesele.


    Geçen bi arkadaşın 6 ay önce 0km aldığı 1.4 easy aracına bindim. Koltuklarda tüylenme başlamış. Arabanın kmsi 4binden fazla değil. Hatta koltukta fermuarı görünce acaba dedim kılıf mı takıldı, sordum değilmiş. Çıkarılabilir koltuk döşemesiymiş. Ama 6 ayda tüylenen yıpranma belirtisi gösteren koltuğun kalitesi insanı başka parçalarında da aşırı kalitesizlik devam ediyor mu diye düşündürüyor.

  • Şu aracı batıran şey kesinlikle içi. O nasıl iğrenç fakir bir direksiyondur o nası iğrenç bir orta konsoldur. Dıştan güzel ama içi ağır fakir işi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herşeyden önemlisi güvenlik testlerinde 3 yıldız alan bir araç performansı ne kadar iyi, görünüşü ne kadar süper olursada olsun tercih sebebi olmamalı. Tabiki bir volvo performansı beklemiyoruz ama c sınıfı bir araçta b sınıfı Clio kadar da puan alsın. 2020 testlerini bilmiyorum belki bu eksikliğini düzeltmiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2019 easyde bluetooth ile müzik dinlenmiyor ve aux da yok. (Fiat'ın önerisi müzikleri usbye atın :))


    Uzun yolsa yalıtımı rahatsız ediyor, keşke biraz daha az ses alsaydı içeri. Onun dışında fiyatına göre gayet iyi araç.

  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.