Şimdi Ara

ECOTEC 1.4L I-4 VVT TURBO (LUJ) Genel Bakış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
3.605
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2011 ECOTEC 1.4L I-4 VVT TURBO (LUJ)

     ECOTEC 1.4L I-4 VVT TURBO (LUJ) Genel Bakış


    Araç Uygulamaları:

    Opel:
    Opel Astra
    Opel Insignia
    Opel Mokka
    Opel Zafira
    Opel Meriva

    Chevrolet:
    Chevrolet Cruze
    Chevrolet Aveo/Sonic RS

    Motor Özellikleri:
    Yüksek verimli, küçük hacimli motorlar
    • Yeni nesil değişken supap zamanlaması
    • Çift egzantrik milli
    • Düşük kütle oyuk dökme demir motor bloğu
    • Entegre turboşarj ve egzoz manifoldu
    • Değişken akışlı yağ pompası
    • Elektronik kontrollü termostat
    • 4.900 rpm 138 beygir (103 kW)
    • 148 pound 1.850 rpm tork (200 Nm)

    Genel bakış

    Yeni Ecotec 1.4L Turbo yüksek verimli, küçük hacimli motorlar arasında yeni neslin ilk motorlarındandır bu motor sınıfında iddalı bir tüketim sunmaktadır.

    Ecotec 1.4L turbo güç değerlendirme 138 beygir (103 kW) ve 148 olarak tahmin edilmektedir pound 1,850 ve 4,900 rpm arasında tork (200 Nm) vermektedir. Maksimum tork için geniş devir aralığında - turbo motorlar belirli bir özelliği - motorun daha iyi bir sürüş deneyimi ve performansı sağlamasına yardımcı olur.

    Turbo motorun gücünü artıran avantajı motorun içine daha fazla hava akımı zorlayarak bunu sağlamaktadır daha fazla hava motor gücünü arttırmaktadır.

    1.4L Turbo azaltılmış ağırlığı sayesinde Astra ve Cruze gibi küçük araçlar için daha fazla esneklik sağlamıştır. Motor bir dökme demir içi boş bir çerçeve yapısı ile blok, içi boş döküm eksantrik mili ve bir plastik emme manifoldu dahil çok sayıda ağırlık azaltıcı özellikler içermektedir.

    Silindir Bloğu
    Ecotec 1.4L turbo adlı silindir bloğu beş güçlendirilmiş ana yataklar ile, güçlü gri dökme demirden yapılmıştır. Blok silindir basıncı ve bir turbo sistemi tarafından oluşturulan yükleri uyacak mükemmel termal özellikler sunmaktadır. Ağırlığı en aza indirmek için yüzde 20 daha hafif hale getiren oyuk çerçeve yapısı vardır. Blok aynı zamanda motor titreşimi azaltmaya yardımcı olan bir gri dökme demir taban plakası içermektedir.

    Bloğunun içindeki silindirler de yağ ve yakıt tüketimini optimize ederken, piston sürtünmesinin ve genel aşınma en aza indirir pürüzsüz bir yüzey için tasarlanmıştır.

    Döner Montaj
    Güçlendirilmiş, katı döküm krank mili ile Ecotec 1.4L turbo sisteminin artırdığını silindir basıncı desteklemek için daha fazla güç ve sertlik, özellikle yüksek devirde sunmaktadır.

    Krank mili gibi, bağlantı çubukları ve piston turbo sisteminin büyük bir yük desteklemek için dizayn edilmiştir. Biyel çelik dövme ve hafif, hiperötektik pistonlar kalın bir taç alanı ve turbo sistemi tarafından oluşturulan takviye basıncı ve sıcaklığa dayanacak şekilde benzersiz bir halka paketi ile tasarlanmıştır. Motorun sıkıştırma oranı 9.5:1'dir.

    Değişken Akış Yağ Pompası
    Ecotec 1.4L turbo yakıt verimliliği maksimize yardımcı olan benzersiz bir değişken akış yağlama sistemi kullanmaktadır. Geleneksel bir sabit akış pompasının doğrusal işlemi yerine, motor yükü ile eşleşen bir yağ besleme krank mili tahrik yağ pompası ile sağlanır. Ecotec 1.4L turbo değişken akışlı pompa yağı için motorun talebe dayalı kapasitesini değiştirir.

    Piston-Soğutma Yağ Jets
    Ecotec 1.4L turbo performansı optimize etmek, verimlilik ve emisyon yardımcı piston sıcaklıkları, en aza indirmek için piston soğutma yağı jetleri içermektedir. Her bir silindirin alt kısmında konumlandırılan jetleri piston altındaki motorun yağlama devre ve sprey motor yağı parçasıdır.

    Yağ-Su Soğutucu
    Ecotec 1.4L turbo optimum yağ sıcaklığı korumak için bir motor yağı soğutucusu gerektirir. Bu yağ filtresi gövde içine bir ısı değiştirici vardır. Isı eşanjörüne soğutma motorun soğutma devresi tarafından sağlanır. Tasarımı minimum basınç kaybı ile yağ soğutma optimize eder. Soğuk çalışma sırasında, sistem, aynı zamanda, motorun iç sürtünmenin azaltılması için daha önceki bir motor yağının daha hızlı bir ısı sağlar.

    Yapısal Yağ Karteri
    Bir alüminyum yağ karteri titreşim özelliklerini artırmaya yardımcı olur sertliği ekleyerek, motorun önemli bir yapısal bileşeni olarak tasarlanmıştır.

    Silindir Kafası
    Çift üstten eksantrik mili ve silindir başına dört valf ile bir alüminyum silindir kafaları bu motorda kullanılmaktadır. Kafasının emme portu tasarımı emme havasının daha sorumlu hareket ve hava / yakıt karışımının daha eksiksiz bir yanık teşvik ederek performansı, verimliliği ve emisyon optimize eder. Sodyum-doldurulmuş egzoz valfleri turbo sisteminin yüksek yanma sıcaklıkları için tasarlanmıştır.

    Değişken Valf Zamanlaması
    Daha düşük rpm tork da dahil olmak üzere - motorun çift üstten eksantrik düzenlemesi motor supabı açılması ve optimum performans, yakıt verimliliği ve devir bandı boyunca emisyonları için kapanış zamanını ayarlamak için phasing ikili, sürekli değişken kam kullanır. Emme ve egzoz cams 60 krank dereceye kadar aşamalı olabilir. Cam aşamalı aynı zamanda yanma odasının içinde egzoz gazı miktarının optimize edilmesi yoluyla, bir geleneksel EGR olan ihtiyacı ortadan kaldırır. Entegre bir yağ-kontrol valfı olan bir pervane tipi bir eksantrik phaser düşük ağırlık ve daha büyük bir esneklik paketleme için kullanılır.

    Hollow-Cast ve Zincir Egzantrikler
    Ecotec 1.4L turbo içinde eksantrik mili içi boş ve geleneksel katı miller daha hafiftir. Motorun toplam ağırlığı azaltmak ile birlikte, Valvetrain atalet alt ve devir için motor daha yüksek ve daha hızlı bir şekilde sağlar. Eksantrik dayanıklı zincirleri tarafından tahrik edilmektedir.

    Roller-Parmak Eksantrik Mili Taraftarlar
    Bir düşük kütle DOHC silindir parmak eksantrik takipçi sürtünme ve bakım en aza indirmek için kullanılmaktadır. Bu geliştirmek verimliliği ve düşük emisyon yardım, çok düşük sürtünme kayıpları ile çalışır. Hidrolik kirpik ayarlayıcıları ve zincir kam tahrik motorunun ömrü boyunca bakım gerektirmez.

    Entegre Turboşarj ve Egzoz Manifoldu
    Yakıt tasarrufunun yanı sıra, Ecotec 1.4L turbo litre başına yaklaşık 100 beygir gücü olağanüstü performans yoğunluğu sunar. Daha düşük ağırlık, daha hızlı gaz tepkisi ve araca kolay ambalaj için Ecotec 1.4L turbo benzersiz, entegre turbo ve egzoz manifoldu kullanır. Turbo boyut düşük devirde yüksek tork ve gaz tepkisi üzerine bir vurgu ile seçildi.

    Genellikle, turbo egzoz manifoldu veya egzoz sisteminde uzak mansap çıkışında olur ama bu tasarım tek bir bileşen olarak egzoz manifoldu içine turbo türbinler bulunur. Bu, daha az parça gerektiren bir konvansiyonel sistemdir daha hafif, daha düşük motor bölmesi sıcaklıkğa yardımcı olur ve motorun daha hızlı ısınmasını sağlar. Hızlı ısınma faydaları emisyon performansı, bu hızlı teşvik yakından birleştiğinde katalitik konvertör sağlamaktadır.

    Turbo motor yağı ile yağlanır ve uzun vadeli güvenilirlik için sıvı soğutmalıdır. Basınçlı hava şarjının önce motor giren bir hava-hava intercooling sistemi ile soğutulur. Bu daha daha etkili bir boost şarj için giriş havasının sıcaklığını düşürür.

    Elektronik Kontrollü Termostat
    Soğutucu termostatın çalışma noktası elektronik yakıt verimliliği artırmak için farklı çalışma aşamalarında motor sıcaklıklarını optimize etmek için kontrol edilir. Motor kontrol modülü sensörleri izler ve sıcaklık ve yük dahil, hesaba motor çalışma koşullarında çeşitli alır haritalama dayalı termostat kontrol eder.

    Ecotec 1.4L I-4 VVT Turbo Güç/Tork grafiği:
     ECOTEC 1.4L I-4 VVT TURBO (LUJ) Genel Bakış










  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Qashqai 1.2 DIG-T LPG Uyumu
    7 yıl önce açıldı
    1.4 Tsi motor lpg uyumu hk.
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.