Şimdi Ara

E39 LCİ FARKI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
33
Cevap
2
Favori
3.971
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar e39 kasalar da makyajlı ve makyajsız arasındaki net farklar nelerdir. En ince noktasına kadar.

    5.28 vs 5.30

    m52b28tu ve m54b30 arasındaki motor farkını bilen varmıdır gaz kelebeği ve gaz teli dışında. sıkıştırma oranları 5.28 - 10.2:1 5.30 10.2:1 değişen birşey yok. 5.28 84x84 kare motor diğer 84x89.6 motor devir çevirme konusunda 5.28 daha başarılı. gaza daha çok korkmadan uzun vade basmak 5.30 kadar motoru yormaz.

    5.28 1000 rpmde 5. viteste 56.4 kmh hız yapıyor.
    5.30 1000 rpmde 5. viteste 48 kmh hız yapıyor.

    5.28 = 1475 kg
    5.30 = 1575 kg

    5.28 in 5. vitesin bitiş hızı 361 kmh
    5.30 un 5. vitesin bitiş hızı 312 kmh.

    uzun yolda 5.28 daha mantıklı. 1000 cc başına 69.1 hp üretiyor. 5.30 şehir içi daha mantıklı 1000 cc başına 77.5 hp üretiyor. % 12 gibi daha verimli. 5.20 i 170 olan 1000 cc balına 78.3 hp üretiyor en verimli motor olma özelliğini taşıyor. ağırlık 5.28 ve 5.30 arasında.

    uzun yolu daha çok yapıyorum. şehir içi aylık 300-400 km maximumu. ayda 1 kez en az 650-1000 km uzun yol yapıyorum.

    uzun solda çok aşırı kasan biri değilim amacım daha çok düşük devir yüksek hız.

    şehir içinde bu kadar uzun vites oranları aşırı bir yakıt farkını ortaya çıkartır mı ?

    5.28 5300 devirde max hp 5.30 5900 devirde max hp sini veriyor. çevirmesi gereken devir daha az. motor ömrü bir tık daha uzun.

    iki kasa arasında stop ve ön far arasında farklar var. başka net fark bilmiyorum.

    bana göre o kadar araştırma sonunda 5.28 veya 5.30 un mantıklı olacağı kanatine vardım.

    forumda bir sürü e39 sahibi ve kullanmış olan var ama konuya yardımcı olanı yok :S

    5.40 aslında en mantıklısı da ah vergisi bi tık daha iyi olsa senelik kasko değerinin yüzde 5 dilimine girmesine rağmen 1200 tl :S

    5.28 ve 5.30 un birbirine avantaj ve dezavantajları kenara atılır gibi değil. sıradan araba gibi değil al makyajlısını geç diyecek kadar :S

    ya varya işin çok fazla teknik boyutuna girdim :S bir türlü çıkamıyorum para olsada ikisinden de birer tane alıp kenara koysak :S

    siz hangisini alırdınız ?


    azıcık teknik veri kurcalamak isteyenlere link atıyorum. hatta kendi araçlarınında performanslarını görebilirler ;)

    http://www.automobile-catalog.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSY -- 14 Haziran 2017; 19:57:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • ?
  • Merhaba.

    M54 motorlar hemen hemen M52 lerle aynı teknik yapıdalar. M54 lerin blokları farklı ve daha sağlam. M54 motorlar Bmw nin en sorunsuz motorlarından.

    E39 da makyajla birlikte 1000 e yakın parça değiştirildi yada iyileştirildi. Makyaj sadece dış görünümde ibaret değil. Yakıt değerleri hemen hemen aynı ikisinde de.

    Benim 3. E39 aracım, iki tane 530i şimdi ise 540i ye sahibim. Yakıt değerlerim hemen hemen yine aynı şehir içinde, sadece 1 litre fazla yakıyor 530 dan. Büyük konuşmayım ama bundan sonra 530i almam. 530 larda tork değeri çok yüksek olmadığından ve 3500 rpm lerde vermesinden ötürü şehir içinde arabayı sırtlamış hissi yaratıyor insanda. İkinci en sevmediğim etken ise, M54 lerin hepsinde direksiyon kutusu var. Çukur geçişlerinde ve bozuk yollarda iğrenç bir hissi var. 540lar da kutu olmadığı için daha konforlu bir sürüş hissiyatı var.
  • allstar34 kullanıcısına yanıt
    eyw serhat şöyle bi ilan var epeydir zaman favorilerimde duruyor:https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-1997-model-5.40-lpgli-425383529/detay/

    sonuçta 20 yaş civarı araba alıcaz. senin ki gibi 60-70 veremem.

    bide şu 5.30 var:https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-orjinal-530ia-tv-dvd-telfn-exra-8-bin-euro-aksesuar-sifir-motor-448226454/detay/


    yada senin önerin ne olur 45 leri geçmesin cebe az bakım maliyeti kalsın.




  • TSY kullanıcısına yanıt
    O km nedir hocam? Kilometresini görmesem bu araba 150binde derim cidden çok temiz duruyor
  • Valla motor farkını falan bilmem de, şu iki ilana baktım. Aslan gibi araçlar. BMW nin ürettiği en iyi araçlar bunlar bana göre. Çok temizini sıfır F10 a tercih ederdim. Bir kez e39 523 ün içine bindim. Ceylan kokuyor araç. Malzemeler şimdiki bmw'ler gibi çakma kaliteli değil, harbiden kaliteli.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    bmw e39 520 alınırmı?
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    O km nedir hocam? Kilometresini görmesem bu araba 150binde derim cidden çok temiz duruyor

    bu tür arabaların bakımlısını almak en büyük incelik olur. boya ve km kısmına hiç bakmayacaksın bile. hatta her tarafı çizik taş izi olacağına komple boyalı olsun. sıfır araç değiller 20 yaşında ama binek otomobilde kalitenin zirvesi sayılır. safkan araç ruhuna hitap eden araçlar bunlar senelik ortalama 10-15 bin yapıyorum geneli uzun yol. yakıtıda çok önemli kalmıyor. e46 kullanıcısıyım ben 2. bebiş gelince e39 kullanalım diyorum bide. yıllarca e46 kullandık :D arabamın içindeki deriye şuan borusan 5000 euro fiyat çekiyor opsiyon alayım dediğin zaman :S bu cuma veriyom arabayı bakalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    eyw serhat şöyle bi ilan var epeydir zaman favorilerimde duruyor:https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-1997-model-5.40-lpgli-425383529/detay/

    sonuçta 20 yaş civarı araba alıcaz. senin ki gibi 60-70 veremem.

    bide şu 5.30 var:https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-orjinal-530ia-tv-dvd-telfn-exra-8-bin-euro-aksesuar-sifir-motor-448226454/detay/


    yada senin önerin ne olur 45 leri geçmesin cebe az bakım maliyeti kalsın.

    :) 530 526Bin de ise 540in km sini sen düşün artık. Araba leş gibi, 530i daha dinç duruyor ve en azından orijinal kalabilmiş. Fiyatı da fena değil gibi. 42-43 e alınır en kötü motor yaptırılıp binilebilir, ama ben bunun riskine girmeyip harcayacağım parayla bütçeyi artırıp temiz bir araç almak isterdim.

    Bu arada 530i nin hatırı sayılır bir donanımı var..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    eyw serhat şöyle bi ilan var epeydir zaman favorilerimde duruyor:https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-1997-model-5.40-lpgli-425383529/detay/

    sonuçta 20 yaş civarı araba alıcaz. senin ki gibi 60-70 veremem.

    bide şu 5.30 var:https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-orjinal-530ia-tv-dvd-telfn-exra-8-bin-euro-aksesuar-sifir-motor-448226454/detay/


    yada senin önerin ne olur 45 leri geçmesin cebe az bakım maliyeti kalsın.

    :) 530 526Bin de ise 540in km sini sen düşün artık. Araba leş gibi, 530i daha dinç duruyor ve en azından orijinal kalabilmiş. Fiyatı da fena değil gibi. 42-43 e alınır en kötü motor yaptırılıp binilebilir, ama ben bunun riskine girmeyip harcayacağım parayla bütçeyi artırıp temiz bir araç almak isterdim.

    Bu arada 530i nin hatırı sayılır bir donanımı var..

    donanım epey cezbetti vede temiz kalması içerde yenileme yapılmamışsa eğer. s-edc bile var araçta tek eksik gördüğüm kadarıyla koltuk soğutma eklenmemiş :D


    edit: motor sıfır diyor birde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSY -- 15 Haziran 2017; 21:16:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    eyw serhat şöyle bi ilan var epeydir zaman favorilerimde duruyor:https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-1997-model-5.40-lpgli-425383529/detay/

    sonuçta 20 yaş civarı araba alıcaz. senin ki gibi 60-70 veremem.

    bide şu 5.30 var:https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-orjinal-530ia-tv-dvd-telfn-exra-8-bin-euro-aksesuar-sifir-motor-448226454/detay/


    yada senin önerin ne olur 45 leri geçmesin cebe az bakım maliyeti kalsın.

    Hacı ilk attığın ilan temiz gözüküyor.

    Sahibi gözû gibi bakmış galiba.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • bir tanidigim 68bin kmde LCI 530i e39 satin aldi daha yeni..



    ici disi son derece guzel. ozellikle makyajli kasa bana daha modern geliyor.



    sayin allstar34 veya sayin techzone kadar teknigine vakif degilim ama kisa donem f10 520d sahibi olarak soyleyeyim, e39 lci 530 fersah fersah otede. malzemelerdeki histen yol hissine kadar.



    mesela 530i benim kullandigim arac kadar hizli degil ama virajlarda 7-10kms daha ustte limitleri. ve cok daha dengeli, daha kompakt hissettiriyor.



    temiz bulursaniz affetmeyin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayenizde e39 hakkında baya bir şey öğrendim. İnşallah sizde aradığınızı bulursunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TSY kullanıcısına yanıt
    Bu kmlerde araç alırken beni ilk rahatsız eden motor olmaz hiç bi zaman. İlandaki araç gibi motoru yenilenir en fazla.

    Ama aksi bi durum olmadıkça veya ağır bakımlarda yenilenmeyen bi dünya yürüyen aksam parçaları var. Çoğu bakımlarda kontrol edilmez, genelde ses gelince ya da yolda bırakınca değişir. İşte sıkıntı burada başlıyor. Belli bi km den sonra bir bir sorun çıkarmaya başlıyorlar ve ardı arkası kesilmiyor. Çevremdeki 300-500 bin km üzeri birkaç araç sahiplerinde hep bunu gördüm. Porya, aks, kampana,amortisör, helezon, direksiyon kutusu, adını bile bilmediğimiz bi dünya parça, çeşitli elektronik arızalar vs vs. Kısacası yollar araçları yıpratıyor. Bu yüzden eski arabacılık biraz zor iş. Ha bi otomobil vardır 500 bin kmnin çoğunu otoyollarda yapar, bir başka araç 150 bin kmyi langur lungur kullanan sürücüyle birlikte çoğunluk şehiriçinde yapar, işte o zaman durum tersine döner. Ama bu durumu da bilmek çok zor olsa gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Bu kmlerde araç alırken beni ilk rahatsız eden motor olmaz hiç bi zaman. İlandaki araç gibi motoru yenilenir en fazla.

    Ama aksi bi durum olmadıkça veya ağır bakımlarda yenilenmeyen bi dünya yürüyen aksam parçaları var. Çoğu bakımlarda kontrol edilmez, genelde ses gelince ya da yolda bırakınca değişir. İşte sıkıntı burada başlıyor. Belli bi km den sonra bir bir sorun çıkarmaya başlıyorlar ve ardı arkası kesilmiyor. Çevremdeki 300-500 bin km üzeri birkaç araç sahiplerinde hep bunu gördüm. Porya, aks, kampana,amortisör, helezon, direksiyon kutusu, adını bile bilmediğimiz bi dünya parça, çeşitli elektronik arızalar vs vs. Kısacası yollar araçları yıpratıyor. Bu yüzden eski arabacılık biraz zor iş. Ha bi otomobil vardır 500 bin kmnin çoğunu otoyollarda yapar, bir başka araç 150 bin kmyi langur lungur kullanan sürücüyle birlikte çoğunluk şehiriçinde yapar, işte o zaman durum tersine döner. Ama bu durumu da bilmek çok zor olsa gerek.

    bu konuda haklısın. bu tür araç alırken kenara belirli bir maliyet ayırmak gereklidir. benim ilk baktığım şasesi düzgün kazasız olması sonra max donanım seviyesinde olmalı motordur şanzımandır bunlar para bile tutmuyor. yürüyen ve alt takım iyiyse uzun süre götürür. uzun zamandır e46 kullanıyorum epey içli dışlı oldum. tek sorunum kaldı :D hangisini neden tercih edeyim. birde uygun fiyata düzgün araba alayım :D var güzel ve temizleri uçuk rakamlar istiyorlar :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    Sayenizde e39 hakkında baya bir şey öğrendim. İnşallah sizde aradığınızı bulursunuz

    ne demek araştırmayı seven biriyimdir. hobi olmasa da sanayide epey teorik olarak bilgi sahibi olabiliyorum. arada canım sıkılınca bi sanayiye gider oturur muhabbet eder merak eder bakarım sorarım :D eski araba alacaksanız arabalar hakkında azda olsa teknik ve mekanik anlamda bilgi sahibi olmak gerekli.


    otomobiller ile ilgili merak ettiğiniz bir şey olursa bana sorabilirsiniz.

    beni en çok ikilimde bırakan yanı 200 kmh hızda 5.28 3546 devir çeviriyor 5.30 ise 4166 filan

    110 ile giderken 5.28 1950 devir
    110 ile giderken 5.30 2291 devir çeviriyor. bunlar epey önemli farklar. büyük hacmin rahatı performansı herşeyinden yararlanmak varken minimum yakıtla bunları yapmak daha güzel.

    150 ile 5.28 2659 devir
    150 ile 5.30 3125 devir çeviriyor




  • TSY kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz vites oranlara 5.28 için çok uzun. Böyle atmosferik bir araçta seyirin sekteye uğramaması için ne kadar az vites değiştirirseniz o kadar iyi olur diye düşünüyorum. Bahsettiğiniz hızlarda motor sesi, yol ve rüzgar sesinin arkasında kalacaktır. Çoğu yokuşta direkt vites düşürmek zorunda kalacak. Bunun yerine daha kısa oranlı ve daha fazla torklu 5.30 alıp keyfinize bakın bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TSY kullanıcısına yanıt
    S-EDC ( elektronic damper control) güzel bir özellik ama bu yaştaki bir araç için başa bela bir donanım. Bir önceki 530i aracımda vardı. Bu yaşta ve bu km de aracın amortisörleri mutlaka bitik vaziyettedir ve değismesi gerekir. Euro 3 lerdeyken tanesi 1200 tl idi, şimdi en az 1500 ü vardir. Genelde değistirenler standart amortisöre dönüyor, bu kadar parayı verip orjinali ancak benim gibi bir deli alir 😆

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Millet yurt dışında 5.40i çakar geçer.Burada 28 i 30 u tartışıyoruzAma haklısınız ülkemizde belli bir yaşın üzerindeki araçlara bile ciddi rakamlar veriliyor,ince eleyip sık dokumak doğruKonuda güzel
  • allstar34 kullanıcısına yanıt
    Reyis 4.4 8 Tokmakla bir Pov çekte kulağımızın pası silinsin he anlaştıkmı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 16 Haziran 2017; 1:54:47 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.