Şimdi Ara

|||E24|||

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
5.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Mavi Ay'ı izlerken aklıma geldi. Ama ne yazık ki Türkiye'de yok ve ya sınırlı sayıda Kıbrıs'tan gelmiş. Size BMW E24 ile ilgili bir restorasyon sitesi veriyorum. Bir kaç tane de güzel resim ekleyeceğim..

    http://www.kormanfastbmw.com/e24r.htm



  • arkadaşımda 635 vardı altın sarısı.
    kıbrıstan gelme değildi. direksiyon soldaydı
  •  |||E24|||
     |||E24|||
     |||E24|||
     |||E24|||






  • Forumdan bir arkadaş kıbrıstan getirtmişti bir tane, o aklıma geldi. Ama sanırım Türkiye'ye getirilen bir model değil...
  • Gevurların youngtimer dediği cinsten. Birkaç tane gördüm, biri bir koleksiyonerdeydi.
  • İlk fotodaki kırmızı renkli amerikan versiyon güzel duruyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BMW 2 Serisi (F22, F23)
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Evet abi youngtimer diye aratınca BMW'nin ve Mercedes'in süperleri çıkıyor direk

    Türkiye'de klasik otomobil olarak sadece amerikan arabaları revaçta. Ne avrupa ne de japon klasiklerinin esamesi okunuyor. Ki bence amerikalılar o zamanlarda belki japonların ve avrupanın toplamından fazla araç üretirken bu araçlardan kayda değerleri çok az bulunuyor(67impala/monte carlo/supercharger vs)

    Not: Artık premium savaşında BMW safındayım
  • TR'de ne yazık ki klasik otoya bakış öyle..Bunda ancak şunun da etkisi var;amerikanlar bilhassa 40'lı-50'li yılların araçları tasarım olarak gerçekten ileri derecedelermiş.Haliyle bugün bile göze hoş gelmekteler.Bunun etkisi bir hayli fazla.Dikkat edersen 70'li yılların amerikanlarını da pek tutmazlar.Varsa yoksa bizim ülkemizde 1945 model yılından itibaren 1963-64 Impala ile biter bu ilgi.Sonrası daha azdır bu modeldeki araçlara göre.Hele 55-56-57 BelAir'ler apayrı bir dünya.Klasik oto denilince akla gelen modellerden birisi.
    O yıllardaki Mercedes-Benz'ler filan yeni yeni revaçta olmaya başladı ülkemizde.Ben buna yoruyorum.Yani heybetli görüntülerinden ötürü.Yoksa hem avrupa hem de japon olarak da değerlendirelebilecek çok klasik araç var.
  • Ülkemizde ilgi az olsada yatırım amaçlı araç alan koleksiyonerler avrupa klasiklerini tercih ediyorlar. Sebebi sayıca az olmaları, her sene fiyatlarını amerikanlara göre çok daha fazla arttırmaları. Mesela martı kanat bir mercedes bu sene alındığında 1.000.000 dolarsa, seneye 1.200.000 oluyor. Avrupa klasiklerinde değerlenme, kazanç çok fazla. Amerikanlarda ise sadece "kupon araba" olarak tabir ettiğimiz araçların değer artımı fazla oluyor. 70s amerikanlara ilgi az olsada, 70s bir Buick Riviera 50lerin 60ların bir çok arabasından daha çok aranan bir arabadır ve daha değerlidir. Ama mesela Camaroda ise tam tersi 67-68-69 1.gen diğerlerine göre çok daha değerlidir. Bunu hem o arabanın üretildiği yıllardaki tutulması, şuan tutulması ve enderliği belirliyor. Impala ise herkesin aksine benim için 90lardaki yumurta kasa ve öncesine kadar her zaman güzel araçlardır. 59-61-63-64-68... en güzel kasaları. Ve son noktayı yine çok güzel bir araba olan yumurta kasa koyuyor. Ondan sonrakiler pilli japon araçları benzeri arabalar. Impala güzel yılları alınıp seri yapılabilecek bir model. Aynı şekilde sınıf olarak daha lüks sınıf olsada Chrysler'in Imperial modelide öyle.

    Impalalar.

     |||E24|||

    1958


     |||E24|||

     |||E24|||

    1959


     |||E24|||

    1961


     |||E24|||

    1963


     |||E24|||

    1968


     |||E24|||

    1983


     |||E24|||

    1994



    Imperialler.

     |||E24|||

     |||E24|||

    1955


     |||E24|||

     |||E24|||

    1959


    Rivieralar.

     |||E24|||

    1965


     |||E24|||

    1966


     |||E24|||

    1967

    71ler

     |||E24|||


     |||E24|||


     |||E24|||


     |||E24|||


     |||E24|||






  • İkiniz de haklısınız. Önce Serhat abinin dediğine gelirsek, 1945'lerde Türkiye'ye doğru düzgün araba girmezken bunlar vardı. Sanırım bu dalga 75-80'lere kadar sürdü, ondan sonra bunların yerini reno ve fiat almaya başladı. Sayıları gittikçe azalınca da değere bindiler. Şimdi yarısı hurdalıklarda. Mercedes ise her yere yıldızı götürmüş, ayrıca hala Türkiye'de satıldığı için ayrı bir kitle oluşturmuş.

    Kaan abi avrupa araç olarak koleksiyonerler sadece Mercedes getiriyorlar, şahsen ben Türkiye'ye klasik bir fiat, aston martin falan getirdiklerini duymuş değilim. Hadi Aston Martin her zaman kurtarır, ama Fiat'ın dünyada 2 tane üretilen arabasından birini getirse yine satamaz. Koleksiyoner yine haklı..

    BMW üzerine konuşursak amerikan arabaları 40'lardan 50'lerden itibaren motoru boşverip teknolojiye daldılar ama BMW 1960'larda daha motor geliştirip yarışlara katılma aşamasındaydı. Belki de bu yüzden Türkiye'de tercih edilmedi, ya da getirilmedi. Çünkü adam 1960'da boş bir hız makinesine değil teknoloji ve yakıt canavarına para veriyordu. BMW ne zaman aştı kendini derseniz 5'in temeli olan E12 ve yukarıdaki canavar E24 ile..






  • Görmeyenlerde görsün, bu konu tutar demiştim ben
  • Up olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Up olsun



    Öylesine gezerken kendi konumu görünce şaşırdım ya

    Sağolasın abi
  • Iyi ki arabalr kuculmus. Istanbul trafiginde bu araclari dusunemiyorum bile.


  • İşte talebe-koşula göre araç alımı ve yapımı böyle oluyor

    Bu arabayı 2800 cc'den aşağı bir motorla almak mümkün değil

    2800 cc'lik motor 100 km'de 15.5 litre benzini içerken, 3500'lük motor(yeni teknoloji) 15.0 litreyi sömürebiliyor.

    Ama şu arabaya bir 0 araba parası verilmez mi?

     |||E24|||


    Ben her zaman 'evet' derdim






  • Buldum.....

  • quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.



    İşte talebe-koşula göre araç alımı ve yapımı böyle oluyor

    Bu arabayı 2800 cc'den aşağı bir motorla almak mümkün değil

    2800 cc'lik motor 100 km'de 15.5 litre benzini içerken, 3500'lük motor(yeni teknoloji) 15.0 litreyi sömürebiliyor.

    Ama şu arabaya bir 0 araba parası verilmez mi?

     |||E24|||


    Ben her zaman 'evet' derdim



    bu fotoğrafı uzun süre masaüstü resmi yaptım , şimdi yeni 5 serisine terfi ettim .

    ama e24 olsun , e30 olsun çok güzel araçlar. birde sülaleden gelen bir gelenek diyelim bir amcamda 82 e24 7.35i diğerinde 87 e30 3.25i vardı. bende bu geleneği devam ettireyim diyorum. gerçek araba bunlar işte.

    e24 ve m6
     |||E24|||


    e30
     |||E24|||



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 17 Şubat 2011; 0:41:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.



    İşte talebe-koşula göre araç alımı ve yapımı böyle oluyor

    Bu arabayı 2800 cc'den aşağı bir motorla almak mümkün değil

    2800 cc'lik motor 100 km'de 15.5 litre benzini içerken, 3500'lük motor(yeni teknoloji) 15.0 litreyi sömürebiliyor.

    Ama şu arabaya bir 0 araba parası verilmez mi?



    Ben her zaman 'evet' derdim



    bu fotoğrafı uzun süre masaüstü resmi yaptım , şimdi yeni 5 serisine terfi ettim .

    ama e24 olsun , e30 olsun çok güzel araçlar. birde sülaleden gelen bir gelenek diyelim bir amcamda 82 e24 7.35i diğerinde 87 e30 3.25i vardı. bende bu geleneği devam ettireyim diyorum. gerçek araba bunlar işte.

    e24 ve m6
     |||E24|||





    Gerçekten de döneminde tasarımı yapılabilecek en iyi araç. Ailenizde kullanan olması güzel, ben hayatımda görmediğim halde bu kadar bağlandım

    Şöyle bir site veriyorum size, gerçekten güzel araçlar var

    http://www.bmwsharkfest.org/sesf2011/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .:Power:. -- 20 Şubat 2011; 20:43:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.

    Gerçekten de döneminde tasarımı yapılabilecek en iyi araç. Ailenizde kullanan olması güzel, ben hayatımda görmediğim halde bu kadar bağlandım

    Şöyle bir site veriyorum size, gerçekten güzel araçlar var

    http://www.bmwsharkfest.org/sesf2011/



    e24 ü kaçırdım yaşımdan dolayı , ama küçük yaşlarda e30 da yolculuk yapmıştım motor sesini hala hatırlıyorum. ölmeden önce binilmesi gereken bir araç.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.