Şimdi Ara

Dyno Testinde Anlayamadığım Nokta

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
3.650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Aracım 2012 model focus tdci 115hp

    23 Bin km önce chiptunning uygulaması yaptırdım. 140 beygir, 340nm tork olduğu söylendi. Hatta aradaki farkı anlayabilmek için şöyle bir test yapmıştım zamanında, 4. vites 1750-4000 devir aralığında belirli bir yolda tam gaz hızlanma testi yaptım. Aynı gün içinde, aynı yolda ve tamamen aynı koşullarda, yazılım öncesi ve yazılım sonrası olmak üzere yaptığım bir testti. Hatta daha önce de burada bi konu açıp paylaşmıştım. Neyse uzatmıyım, yazılım öncesi bu hızlanma süresi 18 saniye, yazılım sonrası ise 15 saniye çıktı. Yani hızlanmada kabaca %20'lik bir artış oldu. Kullanımda da zaten fark baya hissedilir derecedeydi. Sonuç olarak yaptırdığım uygulamadan memnun kaldım.

    Buraya kadar sıkıntı yok. Fakat arabayı geçenlerde dyno'ya soktuğumda 125hp, 290nm çıktı. Sonuca pek inanmadım, çünkü 140 olmasa bile 130-135 civarında bir sonuç çok rahat çıkar diye düşünüyordum. Hadi beygiri geçtim, tork 50nm eksik çıktı. Neyse, bugün başka bir yerde aracı tekrar teste soktum. Bu sefer sonuç benim için daha üzücü oldu. 114hp 272nm çıktı. Stock araba verisi gibi bir sonuç aldım.

    Halbuki, uygulamadan sonra yaptığım 0-100 testlerinde 9.8sn'ye ulaştım. Fabrika verisi de 10.9 saniye idi.

    Ayrıca 2015 model 115lik tdci focus ile beraber gaza yüklendiğimizde net bir şekilde arayı sürekli olarak açıyorum.

    Yani konuyu toparlarsam, bu dyno verilerinde bir problem var diye düşünüyorum fakat ne olduğunu anlayamadım. En son, tekerleğe aktarılan güç ile motor gücünün farklı olmasından, yani aktarma organlarındaki kayıplardan kaynaklanıyor olabilir diye düşündüm. Fakat eğer durum böyleyse de şöyle bir durumla karşılaşıyoruz, en son gittiğim yer araç ekspertiz yeriydi ve benim motor durumuma bu sonuçlarla %99 dedi. Yazılımsız olsa belki de %80-85 falan çıkacaktı. Ancak eğer böyle bir şeyi hesaba katmadan bu testleri yapıyorlarsa tüm müşterilerini yanıltıyorlar demektir. Böyle bir ayrıntıyı da gözden kaçırmamışlardır diye düşünüyorum. Sonuç olarak işin içinden çıkamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arc Reactor -- 29 Temmuz 2016; 17:36:31 >







  • Özellikle expertiz de motor durumunu direk beygir gücüne kiyasliyorlar. Gözümle gördüm arkadaşımın 75 lik yazılımlı multijeti % 120 çıktı. Dyno ları sonuçta kontrol eden bir mekanizma yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ocshooter

    Özellikle expertiz de motor durumunu direk beygir gücüne kiyasliyorlar. Gözümle gördüm arkadaşımın 75 lik yazılımlı multijeti % 120 çıktı. Dyno ları sonuçta kontrol eden bir mekanizma yok.
    Dyno cihazlarının kalibrasyonu yok hepsi kafasına göre ölçüp milleti yanıltıyorlar.

    Ben de aynı motor c30 a yazılım yapmıstım 0-100 1 saniye hızlı cıkıyordum. En guzeli sizin test, Tr deki dyno ölçümlerine inanmayın.

    İşin en ilginc yanı son zamanlarda expertiz adı altında dükkanlar türemiş ikinci el alanlara motor yüzde hesabı veri veriyorlar, milleti kandırmakdan başka birşey değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L30N

    Dyno cihazlarının kalibrasyonu yok hepsi kafasına göre ölçüp milleti yanıltıyorlar.

    Ben de aynı motor c30 a yazılım yapmıstım 0-100 1 saniye hızlı cıkıyordum. En guzeli sizin test, Tr deki dyno ölçümlerine inanmayın.

    İşin en ilginc yanı son zamanlarda expertiz adı altında dükkanlar türemiş ikinci el alanlara motor yüzde hesabı veri veriyorlar, milleti kandırmakdan başka birşey değil

    Alıntıları Göster
    dynoda kalibrasyon ataları elbet olur fakat egr iptal etmeden 23bin km sadece yazılımla koştuysanız o emme ağlıyordur zaten 140 beygir veremez araç




  • SMTRSLN kullanıcısına yanıt
    Yazılım işlemi sırasında yazılımsal olarak EGR iptali yapılmıştı. 20 Bin öncesi ile şimdi arasında gözlemlediğim bir performans farkı yok.
  • Hocam benzer işleri yapmışız. Dyno Sizde yine insaflı çıkmış bende 115 hp cıktı orjinali gibi:))"

    Halbuki cok net fark var benim 0-160 sn 25 sn iken orjinal 115 hp ler 30 sn den altında cıkmıyor o süreye.

    Dynolar saglıklı değil velhasıl..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bianconera -- 30 Temmuz 2016; 18:47:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bianconera kullanıcısına yanıt
    Sizin araç da aynı sanırım. Benim de 0-160 testi sizin gibi 25 saniye civarıydı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1. Dyno kalibrasyonu sikintili olabilir.
    2. Lastikleriniz kaciriyor olabilir.

    Ben de aracimi alirken cok guvenilir bir yerde ekspertiz yaptirmistim. Arac olmasi gerekenden 10 hp dusuk cikti. Arac 80 bindeydi. Ekspertizcilere neden olabilir diye sordum abi lastikler iyi degil kaciriyor olabilir dediler. Baktim gercekten catlaklar geneli kaplamis ve lastik bayagi sertlesmis. Motoru dinledim arabayi kullandim ve kendime guvenerek satin aldim. Bir sure sonra firsat oldu bir arkadasin 20 bin km deki ve esit beygir gucundeki baska marka bir araciyla deneme maksatli edirneye dogru yuruduk. 3. Vitesten itibaren 5. Vites 190 km'ye kadar hizlandik. Ve bunu defaatle yaptik. Cogu zaman kah yarim boy arkadas onde kah ben onde genel olarak kafa kafaya sayilabilecek sekilde tamamladik. Demek ki sorun yok. En guvenilir yontem de budur.

    Birde araci alirken ben bu dyno verisini konu bile etmedim pazarliga. Tampondaki lokal boya icin 100 liraya pazarlik eden insanlar var ve igrencler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dynolar çöp inandırıcı değil. Stock 1.6T insignia 215 beygir veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arc Reactor kullanıcısına yanıt
    Evet aynı arac dr.ecu dan yaptırmıştım yaklaşık 50 bin km dir kullanıyorum.

    Tecrübelerim şöyle oldu:)

    -1.4 tsi 125 hp yeni leon lara üstün kalmıyorsunuz uzunda kısada az farkla hep önde leon çünkü ciddi hafif bizimkine göre

    -1.4 tsi 125 golf ile denk performansa sahip başabaş hep 200 den sonra 1 boy öne geçiyor golf.

    -1.6 tdi lara net üstün (110 Hp golf,a3)fakat yeni 120 hp lere passat a fazla fark acamıyorum yine de.

    -1.6 koreli dizellere karşı 128 liklere üstün fakat 136 lığın gerisinde sanırım çok iyi test edemedim.

    Sonuç olarak araç yazılım firmaları dediği gibi safkan 145 hp değil hissettiğim tahminim 130 hp civarlarında bi güce sahip reelde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Evet aynı arac dr.ecu dan yaptırmıştım yaklaşık 50 bin km dir kullanıyorum.

    Tecrübelerim şöyle oldu:)

    -1.4 tsi 125 hp yeni leon lara üstün kalmıyorsunuz uzunda kısada az farkla hep önde leon çünkü ciddi hafif bizimkine göre

    -1.4 tsi 125 golf ile denk performansa sahip başabaş hep 200 den sonra 1 boy öne geçiyor golf.

    -1.6 tdi lara net üstün (110 Hp golf,a3)fakat yeni 120 hp lere passat a fazla fark acamıyorum yine de.

    -1.6 koreli dizellere karşı 128 liklere üstün fakat 136 lığın gerisinde sanırım çok iyi test edemedim.

    Sonuç olarak araç yazılım firmaları dediği gibi safkan 145 hp değil hissettiğim tahminim 130 hp civarlarında bi güce sahip reelde.
    bende bu işin içinde birisi olarak yorum yapayım.
    Dyno'nun kalibrasyonu, ayarı olmaz. Eski tip dynolarda karşı ağırlık vardır, tekerlekler bu karşı ağırlığı ne sürede ne kadar hızda çeviriyor bunu ölçüyorlar. Bunu basit bir hız sensörü ile yapar.
    yeni nesilde karşı ağırlık kalktı, ağırlık merdanelere kondu. Sensör olayı aynı, merdanenin hızını ölçüyor.
    Ben, şirketimizdeki dynonun sağlıklı çalıştığını şöyle anlıyorum:
    Kendi arabamı diagnos cihazına bağlıyorum. Ön abs sensörlerinden gelen hız verisi ile, dyno bilgisayarı ekranındaki hız verisi örtüşüyor ise sorun yok demektir.

    E niye saçma sapan öyle çıkıyor diyeceksiniz:

    Turbolu araçlarda ani gelen aşırı tork ile tekerlekler ister istemez kaçırıyor. Zamanla ölçüm yapıla yapıla merdanenin yüzeyinin boyası kalkıp ayna gibi dümdüz oluyor. Aracın devri arttıkça düşen motor torku nedeniyle, Merdane ile tekerlek arasında tutunma birden ya da çok hızlı bir şekilde sağlanıyor ve tekerlekler dyno merdanelerinin hızını birden yükseltiyor. Hal böyle olunca bilgisayarda bu ani hızlanmayı yüksek beygir olarak ölçüyor. Ben ölçüm yaparken, max tork devrinde ayağımı hafiften gazdan çekerim sonra yedirerek basarım. test başlangıcındaki devirden itibaren dip gaz ile devam edersem yüksek çıkıyor. Yüksek torka sahip (bmw 530D gibi) araçlarda, yüksek viteslerde ölçüm yapıyorum ki patinaja düşmesin.

    Chiptuning yaptıranların düşük çıkmasının nedeni:

    Ölçümü düzgün yapamıyorlar. Chiptuningli dizel Yüksek devirlerde istekli çıktığından birşey olacağından korkup ayaklarını gazdan çekiyorlar.




  • bianconera kullanıcısına yanıt
    Ben de ufak bi iki tecrübemi paylaşıyım o zaman :)

    Stock haldeki 1.6 TDI ve TDCI'lere karşı sizin de dediğiniz gibi çok net üstün. Hızlandıkça ara açılıyor. 1.6'dan küçük dizelleri zaten çok rahat geçiyorum.

    150'lik TSI Ocatavia'ya karşı hiçbir şansım olmuyor, Octavia çok rahat farkı açıp gidiyor.

    1.6 büyük ihtimal 128 beygir olan accent blue ile ışıkta beraber kalktık 140-150km hıza kadar, benim araç 5 kişidi, o da 2-3 kişiydi sanırım tam göremedim. Yarım boy açabildim arayı en fazla. 136'lıkla denemedim hiç ama başabaş gideceğini düşünüyorum.

    2.0T S80 ile denedik, ilk kalışta başa baş gider gibi oluyor ama hızlandıkça S80 arayı açıyor iyice.

    Muhtemelen 2010-2012 model aralığında C180 ile ışıkta beraber kaltık. 160'a kadar 1 boy öne geçebildi sadece.

    Bir de bi kaç kere gaza gelip 3.20d'lere karşı denedim. Baya bi hezimet oldu benim için, o yüzden BMW görünce saygıyla kenara çekiliyorum :)




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
  • Jantın çıkarılıp aksın direk bağlandığı dynolar varmış onlar kesin sonuç veriyormuş yabancı bir sitede okumuştum baya oldu okuyalı linkini bulabilseydim atacaktım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arc Reactor kullanıcısına yanıt
    5 kişiyken CRDi ailesinin en hızlısı Accenti geçtiyseniz ve C180'e sadece 1 boy geçildiyseniz bence aracınızda beygir eksikliği gibi bir problem yok. Fakat 0-100 hızlanması bence biraz daha iyi olabilirdi, acaba lastiklerinizin durumu nasıl? Zira stok 1.6 dCi Megane ve 1.6 CDTi Astra aşağı yukarı aynı sürede ulaşıyor, sizin araç 9 sn civarında 100 yapmalıydı bence

    Arkadaşımda Fiat Bravo var 1.4 MultiAir, araca yazılım atıldı, yazılım tutmadı, stok hali 140 beygir olan araba, Mustang Dynoda chipli haliyle 122 beygir gözüküyor

    Dyno'lar çok kafa karıştırıyor gerçekten, bazıları eksik bazıları fazla ölçüyor, 1.3 CDTi 95 beygirlik Astra, başka bir dynoda 98 beygir çıktı, en sağlıklısı muadil güçteki bir araçla denemeniz olur, mesela yakın çevrenizde chipli 1.6 TDI varsa gayet çekişmeli bir deneme olur diye düşünüyorum.

    320d'ler sizin araca fazla gelir, D E segmenti araçlardan 165-170 bg ve üzeri olanlar sizin aracı geçer, fakat 170 bg ayarındaki SUV'lere kafa tutabilirsiniz, çünkü bu araçlar en azından 1700-1800 kg oluyor mesela 2.0 CRDi ix35, Sportage, 2.0 TDI Audi Q5, 2.0 D3 Volvo XC60 gibi.

    Bizde geçenlerde stok 1.6 TDI Octavia 105 beygir ve 1.6 CRDi 136lık i30'u denedik, i30 Elite paket, cam tavanlı (ekstra ağırlık ) iki kişi ikiside 80 kg ve bagajda da 20 kg yükleri var, ben Octavia'da tekim 65 kg civarıyım, onlardan hafifim, 50-180 roll yaptık, sonuç Octavia 1 boy öndeydi. Drag yaptık 0-120leri kafa kafaya, 160 civarı bitirdik yine octavia 1 boy öndeydi Octavia 1305 kg, i30 ruhsatında sürücü dahil 1531 kg yazıyor.




  • Biz yazılım yerine chip taktırmıştık. Dizelde 110 hp yerine 136 hp almıştık, dynoda tam çıkmıştı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Focusun şanzıman aralığından kaynaklı sanırım 9.5 sn altı stage 1 ile imkansız. Hatta coğu zaman düz 10 sn de cıkıyorum çekiş kontrolü kapattığımda..

    Korelilerin dizel güçlü ama d segment ağırlığından kaybediyor dediğin gibi. Hele ki leon vs i30 ağırlıga bakarsan sanırsın 2 farklı segment aracı:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Focusun şanzıman aralığından kaynaklı sanırım 9.5 sn altı stage 1 ile imkansız. Hatta coğu zaman düz 10 sn de cıkıyorum çekiş kontrolü kapattığımda..

    Korelilerin dizel güçlü ama d segment ağırlığından kaybediyor dediğin gibi. Hele ki leon vs i30 ağırlıga bakarsan sanırsın 2 farklı segment aracı:)
    0-100 testi yaptığımda lastikler michelin crossclimate idi. Durumları iyiydi ama çok da performansa yönelik bir lastik değil. Daha sonra jant ebatını büyütüp Conti sport contact 5 taktım, ama ondan sonra ciddi anlamda hiç denemedim.

    Yazılımdan önce kabaca bi hesap yapıp 115 beygir, 10.9 saniye ise 140 beygir 8.9 saniye olur diye düşündüm. Hatta daha sonra işi biraz abartıp yazılımlı araçların tork grafiğini inceleyerek hızlanmanın olacağı devirlerdeki ortalama beygir gücünü hesaplayıp bu oranlamayı ona göre yaptım. Yine 9.0 saniye civarı çıkıyordu. İlk kalkıştaki kaybı katmayınca işin içine belki bu hesaplama doğruya yakın olabilirdi, çünkü yukarda anlattığım 4. vites 1750-4000dd testinde gerçekten güç artışı oranında süre azalması vardı. Ancak tabi araç daha güçlü olunca ilk kalkış anında daha çok patinaj yapıyor sanırım. Yine de 9.2, 9.3 olur diye bekliyordum.

    Yaptığım 0-100 testini nasıl yaptığımı da söyliyim, belki bu konuda da fikir alış verişinde bulunuruz. OBD veya GPS uygulamaları ile yaptığım sonuçlarda hep tuhaf sonuçlar alıyordum. OBD belki daha güvenilirdir ancak belki benim aparattan kaynaklanan sebeplerden dolayı test sırasında kesilme vs. yaşanıp sonucu yanlış ölçüyüyordu. Hem GPS hem de OBD ile yaptığım testlerde aynı yerde aynı şekilde yaptığım defalarca kalkışların sonuçlarında 2 sn'ye varan farklar çıkıyordu. Yani mesela neredeyse tamamen aynı şekilde kalkıyorum ama birinde 11 çıkıyor, birinde 9 çıkıyor.

    Ben de GPS'deki 100km/s hıza karşılık gelen gösterge konumunu kameraya aldım. Yaklaşık 104km/s hıza denk geliyordu. Göstergenin önüne aksiyon kamerası bağladım ve kayıt ettim. Daha sonra eve gelip videoyu salise bazında bilgi veren bir player ile inceledim. Göstergenin 100km'sine 9.3 saniyede ulaştı, ama 104km'ye 9.8 saniyede ulaştı. Testi 3-4 kez tekrarladım, hep bu civar 9.8 - 9.9 gibi sonuçlar çıktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arc Reactor -- 30 Temmuz 2016; 11:40:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Focusun şanzıman aralığından kaynaklı sanırım 9.5 sn altı stage 1 ile imkansız. Hatta coğu zaman düz 10 sn de cıkıyorum çekiş kontrolü kapattığımda..

    Korelilerin dizel güçlü ama d segment ağırlığından kaybediyor dediğin gibi. Hele ki leon vs i30 ağırlıga bakarsan sanırsın 2 farklı segment aracı:)


    Önemli olan ara hızlanmalar zaten, her ışıkta 0-100 yapılsa lastikler kısa zamanda biter

    Arada 31 beygir var ama ben i30u tekte kullandım, 120-130a kadar beygir farkını hissettirmiyor ama o hızdan sonra biraz daha iyi gidiyor fakat 136 beygir gibi değilde 115-120 beygir gibi gidiyor ağırlıktan dolayı. Astra K'daki 136lık dizel, 1.6 Crdi motorun yanında 2.0 dizel gibi kalıyor çok daha seri gerçekten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arc Reactor kullanıcısına yanıt
    Abstraction kullanıcısına yanıt
    1.vites fazlasıyla ölü aracın ve yığılma da ister istemez yapıyor zaten kayıp ta o noktalarda oluşuyor .O olmasa 9 sn civarları gayet mümkün olurdu..

    Opel'in 1.6 dizeli korelilere göre daha iyi kesinlikle ama asıl beğendiğim Honda'nın 1.6 dizel 120 liği. 0-160 kmh'si benim araçla aynı hatta 1 sn civarı daha iyi gibi ağırlığı da hemen hemen aynı focus ile.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.