Şimdi Ara

kompresyon testi yorumlar!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
2
Favori
27.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aşağıda kompressyon testi sonrası ustam motorun rektefiye istediğini nelerin yapılacağınada ancak motorun açılınca belli olacağını söyledi

    soldaki sonuç silindire yağ ilavesinden sonra alınan değerler ve yaklaşık 2 barlık bir kazanç olmasına rağmen 3. silinidirde yetersizlik bariz bir şekilde görülüyor, tecrübeli hocalarımızdan , ustalarar ve arkadaşlarımızdan ne yapmam gerektiği konusunda fikir almak istiyorum

    bu durumda segman gömlek değiştirilerek birkaç yıl binilirmi yoksa silindirleri honlayarak yeni piston vs şeklinde komple bir tamir ettirmek mi gerekir

    sizler olsanız benim durumumda ne yapardınız?
    her durumda masrafım nekadar olur?
    tamirat sonrası fabrika değerlerine ulaşabilirmiyiz?

    aracım volvo s 40 t4 1950 cc 114 bn km, 200 bg, yüksek basınçlı turbo , 8.5:1 sıkıştırma oranı var

    öneriler için şimdiden teşekkürler

     kompresyon testi  yorumlar!!!







  • 3. silindir segmanları aşınmış durumda , komple segman atılması gerekiyor gibi görünüyor.

    2. silindir subapları kontrol edilmeli.ıslak test tabir edilen yağ ile test yapılırken her silindire tek tek yağ konularak sonuca bakılmalıki nereden sorun kaynaklandığını anlayabilelim.

    Çünkü eğer conta dan kaçırma olursa bir silindire yağ verdiğizde artış olmaz çünkü öbür silindire contadan kaçırıyor da olabilir. Ama aynı anda yağ verirseniz silindirler arası kaçakolup olmadığını anlamak zorlaşır.Bu konu bazen öenm taşır çünkü sadece arıza sadece 2 silindirde olduğu belirlenirse yağ konulan silindirde aertış olmaz bunu anlamı diğerine kaçış vardır demektir. Durumu teyit etmek için bu sefer süphenilen silindire azıcık yağ konur(bir tatlı kaşığı kadar) basınç artıyor mu bakılır. İkinci testte de artış yokdsa silindirler arası transferin tek açıklaması conta yakmasıdır. Oldukça ucuza mal olacaktır.hareret durumlarında bunu göz önüne almak lazımdır.

    gelelim bu testin 3 .silindirine bir motorda ciddi revizyon yapılmasını açmadan anlamanın en kolay yolu kompresyon testidir. Kuru testtte en düşük çıkan silindirin basıncı , en yüksek çıkanın basıncından %75 daha aşağı ise nalları dikmiş bir motor elimizde var demektir.

    şimdi arkadaşımızın vermiş olduğu grafiğin sağdakine daha dikkatle bakalım. maksimum basıncı 4. silindir 10 bar olarak vermiş (kuru test) , en düşük basıncı ise 3. silindir 6 bar olarak vermiş.

    yüzdesel kıyas olarak bakılınca en yüksek basınç ile en düşük olan arasında %40 fark var.Demekki motor için ciddi revizyon olma olasılığı düşüktür. Bu yüzden kaçağın yağ basınca artışına bakılırsa soldaki grafikte 3 silindire odaklanırsak 6 bar dan yağ basılınca 8,25 bar çıkıyor . Bunun anlamı 3 silindir segmanlarında aşınma var kaçırıyor demektir.her halükarda motor inecek silindir gömleği açığa çıkacak sadece segman kurtarıp kurtarmadığı ölçüm sonuçlarına göre ustanız segmanla kurtarıp kurtarmayacağını size yorum yapacaktır.

    Eğer komple segman seti ve conta (motor açılınca mecburen değişecek)ile kurtarırsa piyasadan fiyat alınız açma kapama masrafını da koyunca ortalama bir fikriniz olur. ma aaçılıp da gömlek de ister derlerse masraf katlar buna kendinizi hazırlayın.

    sonuç. Bir neşter operasyonu ufukta görünmekte operatörü iyi seçerseniz durumu kurtarmanız mümkün. Yoksa aç kapa masrafını yapıp sonuç alamazsanzı paralar ve moral ayen eğrideki gibi dibe vurur. Size kolay gelsin diyorum.

    Not: yakıt sarfıyatınız onarım sonrasında düşecektir çünkü segmandan kaçırıyorsa ciddi güç artışı olacaktır.
  • vezir ya da O.B.K isimli arkadaslardan biri net cevabı size verecektir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drvanilya

    aşağıda kompressyon testi sonrası ustam motorun rektefiye istediğini nelerin yapılacağınada ancak motorun açılınca belli olacağını söyledi

    soldaki sonuç silindire yağ ilavesinden sonra alınan değerler ve yaklaşık 2 barlık bir kazanç olmasına rağmen 3. silinidirde yetersizlik bariz bir şekilde görülüyor, tecrübeli hocalarımızdan , ustalarar ve arkadaşlarımızdan ne yapmam gerektiği konusunda fikir almak istiyorum

    bu durumda segman gömlek değiştirilerek birkaç yıl binilirmi yoksa silindirleri honlayarak yeni piston vs şeklinde komple bir tamir ettirmek mi gerekir

    sizler olsanız benim durumumda ne yapardınız?
    her durumda masrafım nekadar olur?
    tamirat sonrası fabrika değerlerine ulaşabilirmiyiz?

    aracım volvo s 40 t4 1950 cc 114 bn km, 200 bg, yüksek basınçlı turbo , 8.5:1 sıkıştırma oranı var

    öneriler için şimdiden teşekkürler

     kompresyon testi  yorumlar!!!


    SAYIN DRVANİLYA YAG EKLENMESİNDEN SONRAKİ ARTIŞ CİDDİ BİR KOMPRESYON KAÇAGINIZIN OLDUGUNU GÖSTERİYOR.3. SİLİNDİRDEKİ KOMPRESYONDA VAHİM EGER ARACINIZA 2-3 YIL DAHA BİNMEYİ DÜŞÜNÜYORSANIZ SİZİN YERİNİZDE OLSAM KOMPLE MOTOR REVİZESİNE GİDERİM.SANIRIM SORUNUZDA BİR KARIŞIKLIK OLMUŞ GÖMLEK HONLANMASI YERİNE SİLİNDİR HONLANMASI YAZMIŞSINIZ AMA BUNA KARAR VERİCEK OLAN REKTEFİYECİDİR.İYİ BİR REKTEFİYE SONRASI FABRİKA DEGERLERİNİ YENİDEN YAKALAYABİLİRSİNİZ.EGER KOMPLE REVİZEYE KARAR VERİRSENİZ SİZE TAVSİYEM YAG POMPASI,DEVİRDAİM,EGER ANTİFİRİZ KULLANMADIYSANIZ BLOK SU KANALI TAPALARINI,KAYIŞLARI VE GERGİLERİ DEGİŞTİRMENİZİ,TURBONUZUN BAKIMINI YAPTIRMANIZI ÖNERİRİM.YAZILARINI SEVEREK OKUDUGUM USTALARIMIZDA SİZİ BU KONUDA AYDINLATACAKTIR.SELAM




  • Hmm speeddyno isimli arkadasın dedigine gore motorun durumu vahim. Balla hocam volvo gibi bir aracın motoru 114 bin km de nasıl bu hale gelir. Hararet durumu falan mı oldu. Bakımlarını mı geciktirdiniz. Yoksa ikinci el aldınız da sizden onceki mi bu hale getirmis? Allah kolaylık versin. Sonucları ve kararınızı bildirirseniz sevinirim. Eger motor yaptırmaya karar verirseniz ve yaptırırsanız nerede kaca yaptırdıgınızı ve yptrıdıktan sonraki izlenimizni bildirirseniz sevinirim. İlerde bizim de basımıza gelebilir.
  • Sorun ve teşhis ortada. Büyük oranda komprasyon kaçağınız var. 3.silindirde nispeten daha fazla ama diğer silindirlerde de komprasyon kaçağı var.

    Şimdi ne yapılabilir;

    T4 de yüksek basınçlı aşırı besleme var. Bu nedenle segman atmak kısa sürede sorunun tekrarlamasına sebep olacaktır. Yani atmosferik motorlara göre daha da kısa süreli, günü kurtarma çözümü olacaktır.

    Aracınıza bir süre daha binecekseniz komple motor revizyonuna yani rektefeye gitmenizde fayda var.

    Speeddyno isimli arkadaşın da belirttiği gibi komple revizyon sırasında aracın değişebilecek ve bakımı yapılabilecek birçok parçası da hazır motor revize edilirken elden geçmiş olacaktır.

    Kolay gelsin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: speeddyno


    quote:

    Orjinalden alıntı: drvanilya

    aşağıda kompressyon testi sonrası ustam motorun rektefiye istediğini nelerin yapılacağınada ancak motorun açılınca belli olacağını söyledi

    soldaki sonuç silindire yağ ilavesinden sonra alınan değerler ve yaklaşık 2 barlık bir kazanç olmasına rağmen 3. silinidirde yetersizlik bariz bir şekilde görülüyor, tecrübeli hocalarımızdan , ustalarar ve arkadaşlarımızdan ne yapmam gerektiği konusunda fikir almak istiyorum

    bu durumda segman gömlek değiştirilerek birkaç yıl binilirmi yoksa silindirleri honlayarak yeni piston vs şeklinde komple bir tamir ettirmek mi gerekir

    sizler olsanız benim durumumda ne yapardınız?
    her durumda masrafım nekadar olur?
    tamirat sonrası fabrika değerlerine ulaşabilirmiyiz?

    aracım volvo s 40 t4 1950 cc 114 bn km, 200 bg, yüksek basınçlı turbo , 8.5:1 sıkıştırma oranı var

    öneriler için şimdiden teşekkürler

     kompresyon testi  yorumlar!!!


    SAYIN DRVANİLYA YAG EKLENMESİNDEN SONRAKİ ARTIŞ CİDDİ BİR KOMPRESYON KAÇAGINIZIN OLDUGUNU GÖSTERİYOR.3. SİLİNDİRDEKİ KOMPRESYONDA VAHİM EGER ARACINIZA 2-3 YIL DAHA BİNMEYİ DÜŞÜNÜYORSANIZ SİZİN YERİNİZDE OLSAM KOMPLE MOTOR REVİZESİNE GİDERİM.SANIRIM SORUNUZDA BİR KARIŞIKLIK OLMUŞ GÖMLEK HONLANMASI YERİNE SİLİNDİR HONLANMASI YAZMIŞSINIZ AMA BUNA KARAR VERİCEK OLAN REKTEFİYECİDİR.İYİ BİR REKTEFİYE SONRASI FABRİKA DEGERLERİNİ YENİDEN YAKALAYABİLİRSİNİZ.EGER KOMPLE REVİZEYE KARAR VERİRSENİZ SİZE TAVSİYEM YAG POMPASI,DEVİRDAİM,EGER ANTİFİRİZ KULLANMADIYSANIZ BLOK SU KANALI TAPALARINI,KAYIŞLARI VE GERGİLERİ DEGİŞTİRMENİZİ,TURBONUZUN BAKIMINI YAPTIRMANIZI ÖNERİRİM.YAZILARINI SEVEREK OKUDUGUM USTALARIMIZDA SİZİ BU KONUDA AYDINLATACAKTIR.SELAM


    öneriler için tüm arkadaşlara teşekkür ederim

    silindir honlama konusuda sanırım yanlış bir tabir kullandım, desenize sağlam masraf yapmak gerekecek

    peki bu yapılacak işlemlerin ortalama masrafı ne kadar olur acaba yaptırıp binmeye değermi yoksa 0 km için kafadan 2- lira zararına peşinatmı

    saydırsam dahamı mantıklı olur diye düşünüyorum




  • SAYIN DRVANİLYA EGER İMKANINIZ VAR İSE ZARARINADA OLSA TAKASA VERİN.MASRAFINIZ ZARAR DİYE VERDİGİNİZ RAKAMI GEÇİCEKTİR.SELAM
  • 3. silindir segmanları aşınmış durumda , komple segman atılması gerekiyor gibi görünüyor.

    2. silindir subapları kontrol edilmeli.ıslak test tabir edilen yağ ile test yapılırken her silindire tek tek yağ konularak sonuca bakılmalıki nereden sorun kaynaklandığını anlayabilelim.

    Çünkü eğer conta dan kaçırma olursa bir silindire yağ verdiğizde artış olmaz çünkü öbür silindire contadan kaçırıyor da olabilir. Ama aynı anda yağ verirseniz silindirler arası kaçakolup olmadığını anlamak zorlaşır.Bu konu bazen öenm taşır çünkü sadece arıza sadece 2 silindirde olduğu belirlenirse yağ konulan silindirde aertış olmaz bunu anlamı diğerine kaçış vardır demektir. Durumu teyit etmek için bu sefer süphenilen silindire azıcık yağ konur(bir tatlı kaşığı kadar) basınç artıyor mu bakılır. İkinci testte de artış yokdsa silindirler arası transferin tek açıklaması conta yakmasıdır. Oldukça ucuza mal olacaktır.hareret durumlarında bunu göz önüne almak lazımdır.

    gelelim bu testin 3 .silindirine bir motorda ciddi revizyon yapılmasını açmadan anlamanın en kolay yolu kompresyon testidir. Kuru testtte en düşük çıkan silindirin basıncı , en yüksek çıkanın basıncından %75 daha aşağı ise nalları dikmiş bir motor elimizde var demektir.

    şimdi arkadaşımızın vermiş olduğu grafiğin sağdakine daha dikkatle bakalım. maksimum basıncı 4. silindir 10 bar olarak vermiş (kuru test) , en düşük basıncı ise 3. silindir 6 bar olarak vermiş.

    yüzdesel kıyas olarak bakılınca en yüksek basınç ile en düşük olan arasında %40 fark var.Demekki motor için ciddi revizyon olma olasılığı düşüktür. Bu yüzden kaçağın yağ basınca artışına bakılırsa soldaki grafikte 3 silindire odaklanırsak 6 bar dan yağ basılınca 8,25 bar çıkıyor . Bunun anlamı 3 silindir segmanlarında aşınma var kaçırıyor demektir.her halükarda motor inecek silindir gömleği açığa çıkacak sadece segman kurtarıp kurtarmadığı ölçüm sonuçlarına göre ustanız segmanla kurtarıp kurtarmayacağını size yorum yapacaktır.

    Eğer komple segman seti ve conta (motor açılınca mecburen değişecek)ile kurtarırsa piyasadan fiyat alınız açma kapama masrafını da koyunca ortalama bir fikriniz olur. ma aaçılıp da gömlek de ister derlerse masraf katlar buna kendinizi hazırlayın.

    sonuç. Bir neşter operasyonu ufukta görünmekte operatörü iyi seçerseniz durumu kurtarmanız mümkün. Yoksa aç kapa masrafını yapıp sonuç alamazsanzı paralar ve moral ayen eğrideki gibi dibe vurur. Size kolay gelsin diyorum.

    Not: yakıt sarfıyatınız onarım sonrasında düşecektir çünkü segmandan kaçırıyorsa ciddi güç artışı olacaktır.




  • benim aracımda da aynı sorun var, halen biniyorum ve çok yakıyor, aracım pahalı olmadığı için motor masrafını göze alamıyorum, ama şunu belirteyim : yeni bir araba alacaksanız ve bu alacağınız araba da 2.el olacak ise , hiç almayın , motoru komple revize edin aracınıza paşa paşa binin derim. bu teknik bir yorum değildir. Motordan anlamam. ANcak alıcağınız aracın kusursuz olduğu ne malum ? birde buna alım satım masrafları ve yeni alınan arabaya yapılan "pimpirik bakımları" eklenince motor maliyetinize yaklaşırsınız zaten.

    Şahsi fikrim bildiğiniz, zaten kendinize ait olan aracı adam gibi yaptırmanız ve güle güle kullanmanız olucaktır. Tabi maddi olarak çok sıkıntı yoksa yenisini tercih etmek en zahmetsizi...karar sizin.Geçmiş olsun...
  • öncelikle geçmiş olsun,


    benim gördüğüm kadarı ile 3.silindir sorunlu ve ilk akla gelen ihtimal bence 3 silindirdeki subaplardan birinin veya her ikisinin sorunlu olması.subap yanmış olabilir subap silindir yuvasına tam basmıyor olabilir bu da sızdırma yapar..gaydında(kılavuzunda sorun olabilir). ilk önce bence 3.silindir subapları kontrol edilmelidir.eğer silindir kapak contası olsa kompresyon kaybı birden fazla silindirde veya 2ve 3 yada 3ve 4 nolu silindirlerde olurdu..
  • sayın meteg ,

    eğer subapta 3 silindirde hata olsa idi , ıslak test (yağ ile denenen) ile yapılanla kuru testte yapuılan arasında basınç farkının olmaması gerekirdi diye düşünüyorum. basınç farkı ıslak ve kuru az ise subap , fark oluyorsa silindir gömleği veya segman olarak söylenir. sizin yorumunuz nedir?
  • slm aracınla ilgili problemi okudum ama sonuçta motor içi kapalı kutu gibidir içinde ne olacağını kestiremezsin
    silindir kapadı açıkıp bakıldığı takdirde sboblarda we lastiklerinde weyahut sbob yerlerinde sorun warmı yokmu bakılmalıdır daha sonra motor içinde segman weya gömlekleree baklıp ona göre tamir yoluna gidilir aracında özellikle sabahları teklemeli çalışma warmı
    weya motorda yağ eksiltme problemi bunların hepsi birer etkendir ben otomotiw sektöründeyim we bu tip sıkıntılarda sizlere yardımcı olabilim
  • Arkadaşlar bi yanlışım varsa şimdiden kusuruma bakmayın.Bu değerlerin normal seviyesi nasıldır.Yani motorun sağlıklı sayılabilmesi için bu değerlerin kağıtaki 17 rakamına kadar ulaşması mı gerekiyo?Cevaplarınız için şimdiden tşk.
  • o değerleri gazı yüksek dewirde sabit olarak tutarsan ewet bulur fakat buna gerek yok önemli olan gaz werilirken we gaz esnasında eşit olarak bulması gereken değerlerdir bu önemli bir durum değil kafana takmana gerek yok
  • vezir nickli arkadaşımıza cevaben yazıyorum,


    (benim yorumum sadece şahsi görüşümü yansıtıyor yanılma payım elbette ki var).ikinci teste bakıldığı zaman 3 hariç tüm silindirlerin 10 bar civarı olduğu görülmekte yani 3.silindir hariç tüm silindirlerde %20 kayıp var.normalde bu araçta tüm silindirlerin 12 bar basınç üretmesi gerekir. demek ki 3 nolu silindir nerdeyse yok gibi ve diğer 4 silindir ise olması gerekenden 2 bar daha düşük. bu bana silindir kapak contasını düşündürdü.elbette ki tüm bu yazılanlar yoruma açıktır.



    aracın sahibi arkadaşım,

    bu aracın sorununun ne olduğunun kesin anlaşılması için silindir kapağının açılıp conta ve subap mekanizmasının ve iticilerin kontrolü gerekir.eğer ki silindir kapak contası sağlam ve iticiler de sağlam ise o zaman silindirlerde aşınma var ve revizyon gerekiyor demektir.

    fakat silindir kapağı açılmadıkça yapılan yorumlar çok sağlıklı olmayacak ve tahmini olacaktır. umarım sorununuz en kısa sürede çözülür..




  • her araç için üretilen basınç farklıolabilir. Burada ilk bakılacak şey silindirler arası farklılığın 1-2 bardan fazla olmamsıdır. Fark varsa bu gücün düzensiz üretimine neden olur hem yakıttan kaybedilir hem de krank üstünde gücün farklılığının izleri olacaktır. mekanik olarak uzun zamanda büyük arızalar çıkarması tek silindir veya çift silindir basıncı düşükse beklenir.

    Ama 8c silindirli bir araçta bu fark görece olarak daha önemsiz kalır çünkü güç 8 e bölünerek üretilmektedir.
    genel olarak piyasada yaygın olna çok silindirli araçların uzun ömürlü olmasının nedenlerinden birisi gücün birçok silindire paylaştırılmasıdır. Mesela adı malum bir ziel araçta 3 silindir var. Bunlardan birinde böyle düşük bir basınç olsa kısa sürede motor aşınması milyarlık masraf açabilir. bu nedenle eğer zamanınız ve bütçeniz elverişliyle her triger değişimi km sinde bir kompresyon testi yaptırmak aracın sağlıklı çalışıp çalışmasığı hakkında fikir verir. Buna göre tekbir alınabilir yağ olsun conta olsun fazla pahalı şeyler değildir ama slindir segmen indirme işlemi oldukça ytuzlu şeylierdir. Birde yaptırınca işi bilmeyenin eline düşerseniz hayatınız kararır, tansiyonunuz yükselir bilginiz olsun.
    quote:

    Orjinalden alıntı: elk_35

    Arkadaşlar bi yanlışım varsa şimdiden kusuruma bakmayın.Bu değerlerin normal seviyesi nasıldır.Yani motorun sağlıklı sayılabilmesi için bu değerlerin kağıtaki 17 rakamına kadar ulaşması mı gerekiyo?Cevaplarınız için şimdiden tşk.




  • quote:

    (benim yorumum sadece şahsi görüşümü yansıtıyor yanılma payım elbette ki var).ikinci teste bakıldığı zaman 3 hariç tüm silindirlerin 10 bar civarı olduğu görülmekte yani 3.silindir hariç tüm silindirlerde %20 kayıp var.normalde bu araçta tüm silindirlerin 12 bar basınç üretmesi gerekir. demek ki 3 nolu silindir nerdeyse yok gibi ve diğer 4 silindir ise olması gerekenden 2 bar daha düşük. bu bana silindir kapak contasını düşündürdü.elbette ki tüm bu yazılanlar yoruma açıktır.


    youm için teşekkürler meteg sizin bilginize herkesin ihtiyacı var.

    teoride kapak contası arızası olursa 2 silindirin basınçlarının diğer silindirlere göre eş zamanlı düşük olmasını beklerim. Bunun imza şeklinde bir grafiği vardır. Bundan sonra yağ basılarak yapılan ıslak testte sadece süphenilen silindirlere yağ tek tek basılarak sonuç kesinleştirilir.Mesela diyelim ki 1 ve 2 nolu slindir basınçları görece olarak 3-4 göre düşük çıktı . Burada 1 silindirden 2 silindire kaçak olma olasılığının saptanması için 1 silindire tek başına yağ basılır ve kuru test basıncı ile karşılaştırılır silindirlerden kaçak olsa basınç yükselmesi beklenir ama yükselme az ise demekki 2 ye 1 den kaçırıyor diye süphe doğurur. Sonra işlem 2 için yapılır onda da aynı sonuç çıkarsa durumu kesinleştirmek için aynı anda 1 ve 2 ye yağ basılır. beklenen şudur,
    eğer contadan kaçırıyorsa aynı anda 1 ve 2 yağ basıldığı için kompresyonun tek basılana göre yükselmesini bekleriz çünkü silindir ve segmen arasından kaçırmaması için yağ basmış idik. tekrar yükselme yoksa conta kaçağı ve şu silindirler arası diye kestirimde bulunmak mümkün. Ama komple conta yakmış ise bu sefer kuru test grafikleri bütün silindirlerde düşük çıkar çıkan basınç ise contadan yağ kurusuna basılacağı için üfürme tabir edilen konu görülür. Çünkü basınç bir yerlerden çıkmak zorundadır. eksozdan çıkması yerine yağ karterinden üfürüyorsa conta efsanesi gerçekleşmiş olması muhtemeldir.




  • arkdaşlar acil cevabınıza ihityacım var...
    2010 model bravo 1,6 multijet 120 hp otomatik vites aracımı 60 bin km bakıma götürdüğümde yetkili servise aracımın hava filtresine giden hortumlarda yağlanma olduğunu söyledim , servis turbodan olabilir dedi ancak merkezle görüştüklerinde karter havalandırma borusuna yağ süzgeci takılması gerektiğini problemin çözüleceğini söylemişler bu sebeple yetkili servis hava filtresine kadar olan tüm hortumları temizledi ve yağ süzgeci taktı,60 bin bakımını yaptı ayrıca monifolt temizleme ve carbon clean yaparak 550 tl fatura çıkarttı. bir sonraki bakımının 80 bin olduğunu söyledi
    Ancak aracım 75000 km de iken yine aynı hortumlarda yağlanma olduğunu fark ettim ve servise götürdüm kart açtılar ve sorun olarak 60 bin km de olan yağlanmanın yinelediğini ve aracımın motor sesinin yüksek olduğunu, vites geçişlerinin çok hissedilir olduğunu yazdım ve söyledim ayrıca usta arabaya baktığında hava filtresini çıkarttı ve yarıya kadar yağlanmış olduğunu gördü ve aracın serviste kalması gerektiğini sorun için testler yapacaklarını söylediler
    2 gün sonra beni arayıp aracın enjektörlerini anlaşmalı oldukları ankara bosch İmren As pompaya gönderdilerini sorunun enjektörlerden olabileceğini bunu anlamadan diğer hususlarda birşey söyleyemeyeceklerini ifade ettiler bende araç garantiden yapılacak zaten ne gerekiyorsa yapın dedim.. ardından 1 hafta sonra gittiğimde 4 adet enkektör ün değiştiğini ve 654 TL ödemem gerektiğini söylediler ve diğer sorunla ilgili merkeze rapor ilettiklerini aracımı teslim alabileceğimi kaydımın açık kalacağını merkezden haber gelince tekrar servise çağıracaklarını beyan ettiler...654 TL faturayı ödedim (İmren Pompanın arıza formunda güya kötü yakıt + yakıt katkı maddesi koymuşum) ki opet ve schell den başka kolay kolay yakıt almadım aracıma ....
    sonra merkezden beni aradılar ve aracımı servise tekrar götürdüm servis sahibi aracın sorunun sekmanlar da ileri geldiğini, motorun açılması gerektiğini söyledi ve aracın zaten garanti den yapılacağını söyledi aracı bıraktım ve 2 sonra tekrar gittim servise motor tamamen sökmüşler segmanları değiştireceklermiş. rektefeye gerek yokmuş ölçümler düzgünmüş, pistonların değişmesine gerek yokmuş, conta +ana yatak 4 adet + kayışların rulmanların conta takımının değişeceğini sipariş verdiklerini söylediler .....aracım hala 1 haftadır serviste ve bir hafta daha kalacak ayrıca aracta bunlar değiştikten sonra yağ ve filtre ücretlerini benden alacaklarmış...diğerleri garantiden....
    Baya uzun oldu ama kusra bakmayın herşeyi deteylıca yazmaya çalıştım..... sizden ricam böyle bir durumda servis, garantili aracıma kronik bir sorundan ötürü (ki eniştemde lancia delta aynı motor vardı ve aynı sıkıntıyı o da yaşadı ve bir başka bravoda bı sıkıntıdan ötürü başka bir servise gittiğini okudum forumlarda) işlem yaptığında müşteriye fatura çıkarabilirmi?
    henüz 75 binde bir aracın motoru açılıp bu işlemlerin yapılması normalmi
    motorda yapılan işlemler doğrumu?
    motorun tamamen değişmesi gerewklimi yada değişen parçalardan ziyade başka parçaların da değişmesine gerek varmı?
    bazı testler yapacağız deyip ne yaptıklarının müşteriyle paykaşılmaması doğrumu? 2 haftadır fıat merkezi arıyorum geri dönüş olmuyor.
    cevaplarınız için şimdiden tşk ederim?




  • arkadaşlar 4d56 kodlu mitsu L300 aracın test sonuçlarını yorumlayabilirmisiniz ? supap ayarı yapıldı motorda yağ su karıştırma yok suya kompresyon basmada yok 4. silindirdeki bu farkın nedeni ne olabilir ?


     kompresyon testi  yorumlar!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tamircihasan -- 3 Mayıs 2015; 15:14:45 >
  • segman atmanız yeterli olacaktır gibime geliyor ama 3. silindir neden o kadar çok düşüş yaşanıyor sebebine bakılması lazım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.