Şimdi Ara

Düz yol ve yokuş performansı nasıl artar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
2.068
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba. Hem kilo vermek için hem de ileride trafiğe takılmadan şehir içi ulaşımımı(40km gidiş+geliş) zorlanmadan halledebilmek için bisiklet sürmeye başlayalı 1.5 hafta oldu.

    İlk hedefim 15km'yi 40 dakikada gitmek sonra ise 20kmyi 45dk'da gitmek. Şu an kullandığım bisiklet 26" Bianchi MTB ve önümüzdeki 1 sene içerisinde bisiklet alma planım ya da gücüm yok. Ayrıca ağır bisiklet olması daha iyi diyorum çünkü daha fazla enerji ve kondisyon kazanacağımı düşünüyorum.

    Düz yolda ortalama 18-20km/saati vitesi 3*6 yapınca 10-20sn sonra yoruluyorum. Bisikletten indiğimde ise dizlerime garip bir ağrı,hissizlik giriyor (sanki biri sımsıkı tutuyormuş gibi. Herhalde düşük kadanstan ötürü... 3*4/2*6 yapıyorum bazen. 2*6/2*5 kombinasyonunda ise dizime yük binmiyor ama pedalın dönme hızından dolayı nefes nefese kalıyorum. Yani kısacası düz yolda sabit hızda vites kombinasyonumu belirleyemiyorum.

    Sizce 3*6'yı normal hızda çevirebilmek için güç mü kazanayım yoksa 2*6 için hız mı?
    Ancak yokuşa geldiğim zaman işler değişiyor. Eğim ne kadar bilmiyorum ancak 1*1 ile yürüme hızına düşüyorum. Elbette makine değiliz ama yokuş yukarı çıkarken hızımı arttırabilmem için ne yapmam gerek?

    Onun dışında yalnızca gps kullanan (haritayı 1 defalığına indirecek), ve "anlık" rakım ve tablo gösteren Android uygulaması önerebilir misiniz? Kullandığım LG Health yalnızca maksimum ve minimum verilerini gösteriyor.

    Bir de tüm vitesleri sona alınca ve düz yolda sprint için güç uygulayınca(25-30km/s) zincir dışarı doğru çıkıyor bu bir tasarım hatası mı?(L---M---H vitesi H'de değil de ondan bi öncekinde tutuyorum.)

    Ve son olarak İstanbul'da için Avcılar-Beylikdüzü-Tüyap yokuşunu, Ankara'da ise Güvenpark/Kızılay tarafından Beytepe kampüsüne veya Etmesgut'tan Beytepe kampüsüne bisikletle gidilebilen var mı? Varsa kondisyon, enerji, terleme durumlarını hangi bisikletle hangi mevsimde bunu yaptığını anlatabilir mi?

    Düz yol ve yokuş performansı nasıl artar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gorkemq -- 2 Temmuz 2018; 1:52:14 >







  • Ağır bisiklette daha fazla enerji harcarım daha iyi gelişirim gibi bir yok. Yolunuz uzadıkça yada şartlar değiştikçe ağır bisiklet sizi zorlayacaktır. Bisiklette kadans önemlidir. Ağır viteslerde gitmek sizi geliştirmez. Yokuş veya düz yol olsun fark etmez önerilen kadans dakikada 90'dır. Tabi buna ulaşmak o kadar kolay değil ancak düz yol veya yokuş farketmez sürekli olarak pedal çevirecek olduğunuz viteste olmanız gerekiyor. Telefon uygulaması olarak Strava öneririm en çok kullanılan uygulamadır. Avcılar-Beylikdüzü-Tüyap yokuşlarını sormuşsunuz. Bu bölgede yaşıyorum, çevredeki çoğu yokuşu çıkmışımdır. Öyle yada böyle çıkılıyor yokuşlar. En kötüsü uzun bir tur sonrasında çıkmak oluyor bu yokuşları. Bisikletin ve düzenli bisiklet sürmenin etkisi çok fazla oluyor yalnız. Büyükçekmece yokuşunu MTB ile 45dk'da çıkarken yol bisikleti ile bu süreyi 14-15 dk'ya düşürmek mümkün olabiliyor. Tabi ki ortalama bir kondisyon ile.




  • vitesi 3x6'ya alınca hemen yorulma sebebin yavaş hızda giderken 3x6 yapmandan kaynaklanıyor, kadanslı kullanıma alışınca anlarsın zaten,o an ki kullandığın vites 90-100 kadans üstüne çıkınca 1 vites artırabilirsin, sürmeye devam et, 1 ayın sonunda kazandığın kondisyona kendin bile şaşıracaksın
  • en büytük vitesler yerine daha küçük vitesler kullan hocam yüksek kadans hedefin olsun,performansını anca bisiklet süre süre artar yani hemen olacak bir şey değil,başlangıç seviyesi olarak 1000 tl ayarlayabilirsen işe yarar bir bisiklet alabilirsin
  • Herkese çok teşekkür ederim 1 haftanın sonunda bile biraz artış hissediyorum kendimde.
    20dk + 1dk dinlenme + 20dk şeklinde kadansı saniyede 1.5 altına (90/dk) düşürmeden sürekli sabit bir şekilde çevirebiliyorum artık. Nefes alış verişlerim alıştı, nabzım da yavaştan düşmeye(alışmaya) başladı. Zıplamaya başladıktan sonra vitesi değiştiriyorum.
    Belirli bir yokuşun tümünü 1*1 ile gidiyordum bugün yarısından itibaren 1*2'e alabildim. Artık yokuş aşağı gitmedikçe ön tarafı 3.vitese almıyorum 2*4 ile kalıyorum.
  • Sadece bisiklet değil, bacak da çalış. Mesela ağırlıkla squat yap, lunge yap faydasını çok görürsün.

    İlkokul lise zamanlarında spordan haberim yoktu ama bisiklete çok binerdim fakat o kadar binmeme rağmen bisikletle bacak gelişimi bir yere kadar oluyor. Şu an 30 yaşımdayım ve hala aynı bisikleti kullanıyorum hafif alüminyum kadrosu bütün bileşenlerin alüminyum olması hoşuma gittiği için değiştirmedim hiç :) 2 senedir de düzenli spor yapıyorum. Uzun süredir binmezdim bisiklete yazlıktaydı. Tekrar getirdim ve salona giderken binerim vs diye.
    11/42 dişli oranı az bile geldi inişlerde. Ruble ve zincir bakımı yaparken aynakol da değiştirip 48'e çıkarttım artık. Bacak gücünün artması gerçekten çok etki ediyor ve bisiklette doğru oturuş pozisyonu da. Sele ayarı, gidon ayarı vs bunlara bak youtube'dan :)


    Bunun yanında bisiklet dışında kardio çeşitlerini de yap. Koş mesela ya da ip atla. Yüksek nabızlarda yorulmanı engellersin böylece.


    Senin amacın kilo vermekse eğer uzun süreli sabit sürüşler yerine hitt kardio tarzı kısa süreli hızlı sürüşler yapmalısın. Atıyorum 15 km de sürekli bayır çıkmayacaksın düz yol olur genelde ya da çok hafif eğim olur. 1dk sabit hızda düşük devirde giderken, sonra birden hızlanmaya başla ve vites büyütmek yerine aynı viteste git hızlanarak 30 sn bunu yaptıktan sonra tekrar 1dk ara ver. Bu tip antrenman daha fazla kilo yakmana yardımcı olur. Ama tabi ben diğer kardio türlerini yapıyorum, bisiklet benim gezinti keyfim ve aynı zamanda da sporuma katkısı oluyor dersen böyle şeylere gerek yok :)




  • Guvenparki birak kecioren meteorolojiden beytepeye cok gittim

    Yazinda gittim kisinda gittim

    Hizlanipda ne yapacaksin anlamadim

    Hizli gideceksen motor filan alsaydin

    Yada yarislara filan mi katilacaksin

    Birak yavasca keyfini cikar

    25km/h lik gucum var nonstp 2 saat (kondisyonumu tutunca)

    Ama neden kendimi zorlayimki genelde 15-20km arasi takilirim saatde
  • @Yazılımcı Online Hocam okul açılsın umarım ağırlıkla çalışmama devam edeceğim. Geçen sene salona gitmiştim son 3 ay. Ek olarak, takım sporu olarak voleybola niyetlendim üniversitede seçmeli ders olarak onda da bacak var diye (ama genel olarak takım ruhu olayını öğrenmek). Kilo konusunda öyle obez birisi değilim ama %21 yağ oranını 10'lara çekmek istiyorum ama o ayrı konu

    Benim bisiklet full çelik zaten +20 kilo 6-7 senelik 21 Vites Bianchi dağ bisikleti. Göbek yağı bitmiş sanırım artık ortalama hızım düşüyor geçen ayki gibi akıcılıkta değil o 20 kilo bana 35-40 kilo geliyor yarım saatten sonra. İmkanım olsa ben de değiştiridim bisikleti...
    Bisikletle kilo vermeyi amaç değil araç olarak görüyorum zaten. Hedefim şehir içi 30-40km arası motorlu taşıt vb. araçlar olmadan, fazla yorulmayacak bir kondisyona erişerek ulaşımımı sağlayabilmek. HIIT konusu ise 50 dakikalık sürüşün 20 dakikası yokuşlardan dolayı HIIT sayılıyor sanırım git-gel 3 çıkış 3 iniş var. Bir tanesi ise cat4/cat5 mi ne ona giriyor. Ama gerçek HIIT'imi başka bir spor dalında yapmayı tercih ederim, soğutmasın şimdi bisikletten

    @Arpadan Ölen At

    Tam aradığım kişisiniz yok elbette o kadar hızdır yarıştır falan değil ama en azından non-stop 1-1.5 saat boyunca 20km/h ulaşırsam iyi olabilir. Hele bi de vücudum alışıp terlememeye başlarsa mükemmel olabilir. Hız olayı şu ben bir şeyi uzun süre yapmayı sevmiyorum. Maksimum 1.30 saat. Okula Bahçeli'den metro+ring ile minimum 40dk, maksimum 1sa10dk'da (en kalabalık, en trafikli) varıyordum. Yani en azından okula 15-20km uzaklıkta bir yerde ev tuttuğumda bisikletle okula 40dk-1saat'te gitmek güzel olabilir(en az 20km/h yani) diye dediydim(E hadi 1saat30dk falan olsun) yoksa bana göre anlamı kalmıyor.

    Bu 1.5 ay sonunda şimdilik 50dk-1saatlik nonstop'um 15km mesafede 18km/sa ancak bisikletin ayarı falan bozuldu herhalde daha çabuk yavaşlıyor(üstte göbekten bahsettim) daha çok pedallamam gerekiyor düz yolda, daha fazlası olmuyor. Bir de bu 15km'yi bitirince cılkım çıkıyor günün geri kalanına sanki enerjim yetmiyor gibi bunu da aşarsam (15 sabah 15 akşam) benim için daha iyi olabilir. Peki şunu sormak istiyorum bu Beytepe turunuzu her gün mü yapıyordunuz yoksa canınız isteyince mi? Yani bu yol haftaiçi her gün çekilir mi?

    Onun dışında Beytepe turunuzu yaparken hava durumuyla aranız nasıldı?
    Bu kış 5-6 gün hariç Ankara'yı kısa tişört ve arada boyunluk ile geçirdim. Çok ısı üreten ve rüzgar gelmezse terleyen birisiyim ince uzun kollu bir üst parçaya sadece belime ve boynuma ek ısıtmalı bir şey alsam yeter mi?

    Yağışlı havalarda gittiğiniz oldu mu okula/bi işe vs. giderken nasıl halledebiliriz bunu. Geçen Florya sahilde giderken 20 saniyelik bir sağanakla denize girmiş kadar oldum. O ıslak tişörtle bırakın okulu evdekilerin karşısına bile çıkmak istemedim




  • Gorkemq kullanıcısına yanıt
    Hocam keciorenden beytepeye haftasonlari gezi icin surus yapardik

    Surekli gittigim rota ise sasmaz-diskapi tam 15km

    Sizin alismaniz lazim alisinca hergun 15km gidersiniz, agirligi 13kg den yukari jant inceligi 1.75den yukari olmamali elcikler rahat olmali seleye alismis olmalisiniz

    Kasim subat arasi haftaici hergun bisikletle sasmaz diskapi rotasini yaptim okulum diskapida evim sasmazda

    Olabildigince kendinizin zorlanmadigi dusuk viteste surus yapin

    Cantanizi sirta degil sepete koyun

    Decatlondan ter atan tisortler alin

    Decatlondan 20tl ye aldigim ter atan tisortu -5 derecede karsidan ful ruzgarli havalarda bile giydim usumedim, ama bisikletten inerseniz usuyorsunuz o ayri

    Yavas yavas gidin sikinti yasamazsiniz gerekirse 10-12km/h ile gidin
  • Mtb ne tur/şehir lastiği takarsan daha rahatlarsın,2*4/5 te kullan normal olarak ama yokuş aşşağı oldu veya çok hızlandın diyelim vitesi 3*6/7 ye alırsan çok yorulmazsın 3*6 da yorulmanın sebebi o vites yokuş aşagı veya 30 km üstü hıza cıkınca dahada hızlanmak için 2*4/5 de ayağın boşalmadıkça veya boşa dönmedikçe 3*6/7 ye geçme derim ayrıca orta seviye bir bayırda 1*1/2/3 kullan 3 normal bayırda 2 daha dik bayırda 1*1de en zor bayırlarda kadansını korumaya ve yorulmamana yardımcı olur umarım yardım edebilmişimdir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.