Şimdi Ara

Düşük Bütçede %100 Lpg ile Çalışabilen Araç Tavsiyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sıralı sistem iyidir, 40 dereceye geldi mi hemen lpg'ye geçiyor vs.vs. dense de kısa mesafe kullananlar için dünyanın benzini gidiyor bir ayda. İnsanlar da tüketim hesaplarken genelde benzini göz ardı ediyorlar. % 100 lpg derken sıvı sistemi kastetmiyorum tabiki :) karbüratörlü olup benzinsiz çalışan araçları kastediyorum. Çalıştığım ilçe küçük bir yer ve en uzun yolculuk 2-2,5 km. Sıralı sistem=benzinde kullanmak gibi bir şey benim için gaza geçmeden varacağım yere varırım. 15 bin civarına da alınacak dizeller de 1.3 multijet hariç hem çok yakıyor, hem de arıza ihtimali yüksek. Daha önce tempra kullandım tek nokta enjeksiyonlu, gaza geçiyordu direkt. 1.3 corolla xl kullandım %100 lpg ile çalışıyordu memnundum ama fiyatları uçmuş. Clio 1'lerin ya da accent'lerin direkt lpg ile çalışan modelleri var mı? Bir de felicia nasıldır? 1.3'lerinin yanında bazılarının i var bazılarının yok. 1.3 glx, 1. 3 glxi gibi. İ harfi olmayanlar enjeksiyonsuz, yani karbüratörlü olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr0742 -- 2 Ağustos 2018; 6:41:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yok mu tavsiyesi olan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karburatorlu bir arac %100 lpg kullanacaktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim arkadaşta 96 model ford mondeo 1.8 var sıralı sistem ama çalıştırır çalıştırmaz hemen tüpe geçirir arabayı 6 aydır böyle biniyor 9000 tl ye almıştı 2000 tl harcadı gidişi felan güzel şahin doğandan kat kat iyi. Airbag klima vs var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoctorEconomy -- 2 Ağustos 2018; 22:43:20 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıralı olmayan araçlara bak derim. Yazları direk LPG ile çalışıyorlar. Kışın biraz zor olsa da çalıştırabilmek mümkün direk LPG ile birde bazı sıralılarda sanırım düğmeye basılı tutunca direk LPG ile çalıştırma özelliği vardı.
  • max 2km için o kadar masrafa değer mi bilemedim eğer düşünürseniz iki tekerlere bakın derim bisiklet,elektrikli bisiklet,motor bunlar cebinizi korur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crazy Goat

    max 2km için o kadar masrafa değer mi bilemedim eğer düşünürseniz iki tekerlere bakın derim bisiklet,elektrikli bisiklet,motor bunlar cebinizi korur
    Hocam çok şükür bisiklet işimi görüyor zaten ama çoluk çocuk bir yere gitmek için lazım oluyor bazen. Haftasonları il merkezine gitmek ya da akraba ziyareti gibi şeyler için. Bazen market-pazar alışverişlerinde de işe yarıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoctorEconomy

    Benim arkadaşta 96 model ford mondeo 1.8 var sıralı sistem ama çalıştırır çalıştırmaz hemen tüpe geçirir arabayı 6 aydır böyle biniyor 9000 tl ye almıştı 2000 tl harcadı gidişi felan güzel şahin doğandan kat kat iyi. Airbag klima vs var
    Resimlere bakınca emsal fiyattaki araçlardan fersah fersah üstün duruyor donanım ve konfor olarak. Parçası falan mı pahalı ki fiyatları da uygun çünkü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr0742

    Hocam çok şükür bisiklet işimi görüyor zaten ama çoluk çocuk bir yere gitmek için lazım oluyor bazen. Haftasonları il merkezine gitmek ya da akraba ziyareti gibi şeyler için. Bazen market-pazar alışverişlerinde de işe yarıyor.

    Alıntıları Göster
    anladım hocam
    dizelleri aklınızdan çıkarın derim 2km çok kısa bir mesafe oldugu için dizel çok yakar çünkü daha motor kendine gelmeden kontağı kapatmış olacaktınız hem de o fiyata alacağınız araba bir arıza çıkması durumunda çok paranız gider,lpg li bir sistem daha iyi olur sizin için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr0742

    Resimlere bakınca emsal fiyattaki araçlardan fersah fersah üstün duruyor donanım ve konfor olarak. Parçası falan mı pahalı ki fiyatları da uygun çünkü?

    Alıntıları Göster
    Avrupa kasa olduğu için halk biraz yanaşmıyor ama bakım parçaları alt takım vs sıkıntısız bulunuyor arkadaş parçaları ankaradan alıyor yada bir sorun olunca orda yaptırıyor ama dediğim gibi şahin doğan vs kat kat iyi. Hatta geçen parçaları ben getirdim alt 2 tabla sağ sol z rot sag sol rot başı ön iki balataya 300 tl vermiştim bakım için parçalar da yağ dahil 140-160 felan tutmuştu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sıralı sistem araçları da direkt gazda çalıştırabilirsiniz lpg düğmesine basılı tutarak marş basın.
  • Karbüratörlü araçlar özellikle kışın çok yakar. Benzin harcamayayım diye lpg den zarar edersiniz. Bizim karbüratörlü kışın 100 km de 16 Lt lpg harcıyordu.
  • hocam 500 metrede lpp ye geçen şeyi dert edip parasını düşünüyorsan hiç araba alma lütfen.iyice sinekten yağ çıkarmaya başladınız sizde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpikom

    hocam 500 metrede lpp ye geçen şeyi dert edip parasını düşünüyorsan hiç araba alma lütfen.iyice sinekten yağ çıkarmaya başladınız sizde.
    Hocam şöyle söyleyeyim. 7-8 sene kadar önce Konya'da kullandığım bir clio 2 hb vardı 1.4 98 hp. 2.5 km günlük gidip geliyordum. Yol bilgisayarında 12-13 lt benzin gösteriyordu ve son 50-100 metrede park ederken gaza geçiyordu. 60-65 krş yakıt tüketimim vardı. Gaz ayarı yaptırdım, 40 dereceye mi ne düşürttüm o zaman ama değişmedi. Şimdi bulunduğum ilçe de 1000 rakım civarı ve soğuk geçiyor kışları. Sıcak bir yerde olsam 1 depo benzin al 1 sene gider zaten mesele değil. Ama daha önce gördüm ki 50 liralık benzin alıyorsam 20 liralık gaz gidiyor hatta o kadar bile gitmiyor. Sonra corolla aldım. Özellikle 1.3 enjeksiyonlu olmayanından aldım. 100 km'de 9 lt lpg tüketti benzin sıfır. Yarı yarıya tasarruf ettim yani. Bir yılda nereden baksanız 2000-2500 tl.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpikom

    hocam 500 metrede lpp ye geçen şeyi dert edip parasını düşünüyorsan hiç araba alma lütfen.iyice sinekten yağ çıkarmaya başladınız sizde.
    prins sıralı kullanıyorum
    istanbulun kışın 5 derecelik sıcaklığında kontak açıp 3 km yol gitmeden lpg ye geçmiyor
    olduğu yerde lpg ye geçmesi için 10 dakika benzinde çalışması lazım
  • LPG'nin gaz haline geçmesi 40derecede oluyor. İstediğiniz şey mantıksız. silindire sıvı/gaz düzensiz gaz gidecek. kısa mesafe git gel yılda yaptığınız km'nin hepsini oluşturmaz. Biraz abartmışsınız.

    Ben 1yıllık tüketimi bütün fişlerle benzin lpg hesapladığımda benzinin etkisi 1-2kr anca ya oluyor ya olmuyor.

    Kısa mesafe araba kullanacaksanız hibrid alın. Başka bi şey sizi kesmez. Dizel de benzin de lpg de kısa mesafe tuvalete git gel için uygun değil.

    LPG uygun sıcaklığın altında olursa fakir karışım vs. motora zarar verir. Neyse bizim millet akıllı mühendisler laf olsun diye 40derece koyuyor. yoksa -10derecede bile lpg'de çalışıyor arabalar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    LPG'nin gaz haline geçmesi 40derecede oluyor. İstediğiniz şey mantıksız. silindire sıvı/gaz düzensiz gaz gidecek. kısa mesafe git gel yılda yaptığınız km'nin hepsini oluşturmaz. Biraz abartmışsınız.

    Ben 1yıllık tüketimi bütün fişlerle benzin lpg hesapladığımda benzinin etkisi 1-2kr anca ya oluyor ya olmuyor.

    Kısa mesafe araba kullanacaksanız hibrid alın. Başka bi şey sizi kesmez. Dizel de benzin de lpg de kısa mesafe tuvalete git gel için uygun değil.

    LPG uygun sıcaklığın altında olursa fakir karışım vs. motora zarar verir. Neyse bizim millet akıllı mühendisler laf olsun diye 40derece koyuyor. yoksa -10derecede bile lpg'de çalışıyor arabalar...
    Hatalı bilgi vermişsiniz. LPG'yi oluşturan 2 ana gaz bütan ve propandır. Bu gazların kaynama noktası sırasıyla -0,5 ve -42 °C'dir. Bu iki gazın karışım oranı, bölgedeki iklime göre ayarlanmaktadır. Ortalama olarak LPG'nin kaynama noktası -20 °C'dir.

    40 °C'de LPG'ye geçiş yapılmasının sebebinin farklı olduğunu düşünüyorum. LPG'nin yanma sıcaklığı, benzinden yaklaşık 200 °C yüksektir. Motor bloğu, pistonlar vb. parçalar benzinli kullanım düşünülerek tasarlanmakta, LPG'nin yüksek ısısı motora zarar verebilmektedir. Motorun bir miktar ısındıktan sonra LPGye geçmesi bu deformasyonu minimize eder. Ayrıca benzin sıvı fazda yanma odasına gelir ve bir miktar sürtünmeyi azalttığı söylenebilir. LPG gaz fazda yanma odasına geldiği için herhangi bir şekilde sürtünmeyi azaltmaz. İlk çalıştırmada bu büyük bir dezavantajdır.

    Kısaca -20 °C'nin üstündeki sıcaklıklarda (ortalama değer) LPG'nin sıvı-gaz düzensiz halde silindire gitmesinden bahsedilemez.




  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Maalesef hatalı bilgi, propan -42 derecede gaz fazdan sıvı faza geçer, bütan ise 0,5 derecede
  • karbratörlü tüm araçlar %100 lpg yakar accent 1.3 lx-ls tavsiye edebilirim fiyatları uygun olduğu için.Ancak kısa mesafede karbratörlü araçlar inanılmaz yakıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _magnetar_

    Hatalı bilgi vermişsiniz. LPG'yi oluşturan 2 ana gaz bütan ve propandır. Bu gazların kaynama noktası sırasıyla -0,5 ve -42 °C'dir. Bu iki gazın karışım oranı, bölgedeki iklime göre ayarlanmaktadır. Ortalama olarak LPG'nin kaynama noktası -20 °C'dir.

    40 °C'de LPG'ye geçiş yapılmasının sebebinin farklı olduğunu düşünüyorum. LPG'nin yanma sıcaklığı, benzinden yaklaşık 200 °C yüksektir. Motor bloğu, pistonlar vb. parçalar benzinli kullanım düşünülerek tasarlanmakta, LPG'nin yüksek ısısı motora zarar verebilmektedir. Motorun bir miktar ısındıktan sonra LPGye geçmesi bu deformasyonu minimize eder. Ayrıca benzin sıvı fazda yanma odasına gelir ve bir miktar sürtünmeyi azalttığı söylenebilir. LPG gaz fazda yanma odasına geldiği için herhangi bir şekilde sürtünmeyi azaltmaz. İlk çalıştırmada bu büyük bir dezavantajdır.

    Kısaca -20 °C'nin üstündeki sıcaklıklarda (ortalama değer) LPG'nin sıvı-gaz düzensiz halde silindire gitmesinden bahsedilemez.

    Alıntıları Göster
    Üzgünüm ama sizde de hatalı bilgiler var.
    Öncelikle benzin yanma odasına sıvı fazda girmez (Eğer direkt enjeksiyonlu değilse), emme manifoldu bitimine püskürtülür, orada gaz fazına geçer. Gaz fazına geçerken de bulunduğu ortamdan ısı aldığı için manifold içerisinde bir soğuma etkisi yapar. Benzinin artısı buradadır. Bunun dışında LPG motor suyu ile ısıtılarak kullanılır. Aksi takdirde gaz fazına geçmek için ortamdan çok fazla ısı alması gerekir. Hatta karbüratörlü araçlarda mikserin karlanması falan bu sebeptendir.
    Benzinin sürtünmeyi azaltma özelliği ya yağlı benzin (Yağla hususi karıştırılır) ya da kurşunlu benzin kullanırsanız vardır sadece.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.