Şimdi Ara

Dürüst Bir Şekilde Galericilik Yapılmaz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
3
Favori
11.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
116 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yıllarca hizmet sektöründe yöneticilik yapıp 3 yıl işsiz kaldıktan sonra oto servisi, yıkama vb. servisi olan bir akrabamın yanında onunla birlikte araç alım satımı yapmaya karar verdim. Resmi galerici ünvanımız olması nedeni ile ihale ile sadece galerilere araç satışı yapan sistemlere üye oldum.

    Amacımız buralardan temiz, kilometresi yaşına göre normal olan araçları alıp kendi servisimizde bir kez daha bakımlarını yapıp başta kendi müşterilerimiz olmak üzere satış yapmaktı. İlk başta %4 kar marjı hedefimiz vardı. Bundan düşüğü zaten zarar ettiriyor.

    Neyse 4 aydır ben bu firmalardan ihaleye girip araç almaya çalışıyorum ama maalesef araç almam mümkün olmadı. Çünkü ihale sonucu ihaleyi yapan firmanın komisonları ile beraber araçlar neredeyse piyasa fiyatının üzerine satılıyor. Başlarda ben fiyatları yanlış mı hesaplıyorum diye düşündüm ama değil. Araçlar gerçekten ihalelerde piyasa fiyatının üzerine satılıyor.

    Başlarda bu galericiler nasıl bu fiyata alıp para kazanabiliyorlar diye düşünüyordum halen yine düşünüyorum ama bence cevabı çok basit. Km düşürüyorlar ve bunun gibi bir kaç üçkağıtçılık yöntemleri var.

    Bu ihalelerdeki araçların büyük çoğunluğu en fazla 3 yaşında araçlar. Bu nedenle çoğu muayene girmemiş oluyor. Bu şekilde araçları alıp km düşürdüklerine neredeyse eminim.

    Bunun yanında değişeni boyalı parçası çok olan araçların bu parçalarını çıkma orijinal parçalarla değiştiriyorlar.

    İhale gittiğimde bir galerici ile tanıştık ve muhabbet etmeye başladık. Ben bu işleri nasıl yapıyorsunuz yeniyim dedim. O da bana xxx ekspertiz var. On tane şubesi var. Ben satacağım arabayı elemanım ve aracı alacakla ekspere gönderiyorum. Sonra o ekspere telefon edip. Sadece sağ arka çamurlukta boya var dedim diyorum ekspertiz raporunda da sadece arka çamurluk boyalı çıkıyor dedi.

    İşin özeti; ben büyük hayallerle ve şevkle başladığım işi bırakmaya karar verdim. Dürüst ticaretten ödün vermek istemiyorum bu aklımın ucuna bile gelmiyor bu sebeple haksız rekabetin yaşandığı bir sektörde başarılı olmak imkansız..Yine de bu işin dürüst bir şekilde nasıl yapılabileceğini bilenlerden özüm yolları da bekliyorum.

    Size bir kaç araçtan örnek de yazayım...

    2016 dacia lodgy dizel 58 bin km de. Komisyon le birlikte 66500 TL ye satıldı. Aynı araç piyasa da 64 bine bulunabiliyor
    2016 clio sport tourer joy. 61 bin km de komisyon ile birlikte 61500 TL ye satıldı. Piyasada 61 bine bulunabiliyor.
    2017 dacia sandero stepway dizel 77500 km de. Bu araç komisyonu ile birlikte 67 bin TL ye satıldı.Piyasa da 64-65 bin TL ye satılabiliyor







  • Konuya bir sürü kişi bakmış ne fikir bildiren ne de olumlu ya da olumsuz görüş bildiren var. Bu söylediklerim konusunda kimsenin fikri yok mu? Yaşadıkları olumsuzluklar yok mu? Çözüm önerisi olan yok mu? Halk kendini kandıranlara, sömürenlere karşı tepkisiz kalırsa kandırılmaya, sömürülmeye devam eder.
    Biz 25 yıldır özellikle Renault ve Fiat üzerine uzmanlaşmış oto servisiyiz. Bunun yanında oto yıkama detaylı temizlik ve pasta polish yerimiz de var. Ve ayrıca birçok tamirciden çok daha uygun fiyata ana toptancılardan parça alabiliyoruz.

    Bunları neden yazdım ? Mesajınızda demişsiniz ki " aracın sorunlu yerlerini farkedilmeyecek şekilde sanayi de yaptırıp tertemiz diye satacaksınız" diye niyet okuması yaptığınız için yazdım. Bizim bir çok galeriden avantajlı taraflarımız var. Bu avantajlara rağmen ben kazanamıyorsam dürüst şekilde kimse kazanamaz.

    Bunları bilmeden nasıl galericilik yapmaya kalkıyor ve nasıl kazanmayı düşünüyorsunuz demişsiniz. Bu sorunun da cevabı aynı. Ben toptan bir seferde 4-5 araba alabilirim. Nakit ödeme yapabilirim. Aracın hem mekanik hem de temizlik vb. problemlerini kendim halledebilirim. Bir motoru siz 10 bin TL ye yaptıracaksanız ben bunu 5-6 bin TL ye mal edebilirim...Görüyorsunuz her meslek erbabının dürüst yaptığı bir iş olsa ( ya da toplum ahlaksızsa devlet güçlerinin zorlaması ile) benim kazanmamam imkansız...Benim burada dillendirmek istediğim bu işi dürüst yapan kazanamıyor. Bu ülkemiz için ne kadar kötü bir durum düşünebiliyor musunuz? Ayrıca tüketiciler için de öyle. Bu eminim bir çok sektörde böyledir ama yazılanlara bakınca sanki kanıksanmış bir durum gibi görüyorum bu da beni üzüyor.
    Ben bu işin içinde değilim ama tanıdıklar var, konuştuklarım var, okuduklarım var ve ne yazık ki böyle.


    Çok şey yazılabilir işin dini boyutu, siyası boyutu, ahlak boyutu vs vs kısaca herkesin etik değerleri başkadır. Galericilik benimkine uygun değil ne yazık ki. Siz de vicdanlı biri olarak kaldıramamışsınız. Her galerici aynı mıdır ? Sanmam her işte iyiler kötüler var ama piyasa bu kadar durgunken iyi olan kazanamıyor.
    Yapılır yapılmasına da bu şekilde ihaleler ile olmaz. Ama çok birşey yine de kazanamazsın.Nakit paran olacak ucuz araç almaya çalışacaksın. Nakitin varsa alırsın. Ayrıca kesinlikle bir çevren olacak yoksa internetten sen bunu yapmaya çalışacaksın. Bu işin olayı aracı ucuza almak,başka yolu yok. O bahsettiğin ihalelerden ucuza araç almak zor. O iş yaş kısacası.

    Asıl sorun sadece galericiler değil ülke de hem bir ahlaksız almış gidiyor hem de vergi sistemimiz saçma sapan olduğu için dürüst iş yapmakta zorlanıyorsun.Piyasa senin düzgün iş yapmanı engelliyor çünkü.

    Örneğin,arabayı aldın satmadan önce komple bakıma soktun diyelin bu işi 500 TL'ye de yaparsın 1000 TL'ye de hatta ağır bakımları da yaparsın 2500 TL olur. Ama bunun piyasa da hiçbir anlamı yok. İşini kaliteli yapan kişiye çok az insanımız saygı gösteriyor. Devlet ve vergi konusunu ise herkes biliyor. Faturalı iş yapsan bir dert yapmasan başka dert.
    Akıl var mantık var şimdi galerici kira öduyor, stopaj ödüyor, vergi oduyor. Bir aracı kazalı alır yaptırır 2 ay geçer 2 ayda satması sürse ekmek yemek için bir arabadan en az 10-20 bin tl kar elde etmesi gerekir. Çok büyükse 10 aracı varsa ki o parayı araca bağlasan birinde bozuk araca denk gelsen karın yine uçar gider. Dolayısıyla Türkiyede araba tamir fiyatları ve parça fiyatları da belli olduğu için dürüst bir şekilde bu işi yapmak imkansız gibi birşey. Kar elde etmek için malesef durum böyle iki kere iki dört
  • Konuya bir sürü kişi bakmış ne fikir bildiren ne de olumlu ya da olumsuz görüş bildiren var. Bu söylediklerim konusunda kimsenin fikri yok mu? Yaşadıkları olumsuzluklar yok mu? Çözüm önerisi olan yok mu? Halk kendini kandıranlara, sömürenlere karşı tepkisiz kalırsa kandırılmaya, sömürülmeye devam eder.
  • Ben bu işin içinde değilim ama tanıdıklar var, konuştuklarım var, okuduklarım var ve ne yazık ki böyle.


    Çok şey yazılabilir işin dini boyutu, siyası boyutu, ahlak boyutu vs vs kısaca herkesin etik değerleri başkadır. Galericilik benimkine uygun değil ne yazık ki. Siz de vicdanlı biri olarak kaldıramamışsınız. Her galerici aynı mıdır ? Sanmam her işte iyiler kötüler var ama piyasa bu kadar durgunken iyi olan kazanamıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 2 Haziran 2019; 12:2:24 >


  • Ben bunları biliyorum da birkaç bin kişi şurada galeriden araç alınmaz diye dolanıyor. Haberi olmayan bilmeyen milyonlarca insan da gidip o araçları alıp satıyor.

    Yoksa ben de sayarım: galeriden araba alma, illa beğendim alacağım diyorsan onun gönderdiği expertiz firmasına gitme, başka yere göndermem derse kaç, yok gittiysen firmayı tehdit et yanlış çıkarsa size dava açar tazminat alırım düzgünce söyleyin ne varsa de...

    Sana satamaz bir sonraki müşteriye satar. Çok da bişey değişmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonuç : bilgiliden fazla cahil, dürüst adamdan fazla şerefsiz var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapılır yapılmasına da bu şekilde ihaleler ile olmaz. Ama çok birşey yine de kazanamazsın.Nakit paran olacak ucuz araç almaya çalışacaksın. Nakitin varsa alırsın. Ayrıca kesinlikle bir çevren olacak yoksa internetten sen bunu yapmaya çalışacaksın. Bu işin olayı aracı ucuza almak,başka yolu yok. O bahsettiğin ihalelerden ucuza araç almak zor. O iş yaş kısacası.

    Asıl sorun sadece galericiler değil ülke de hem bir ahlaksız almış gidiyor hem de vergi sistemimiz saçma sapan olduğu için dürüst iş yapmakta zorlanıyorsun.Piyasa senin düzgün iş yapmanı engelliyor çünkü.

    Örneğin,arabayı aldın satmadan önce komple bakıma soktun diyelin bu işi 500 TL'ye de yaparsın 1000 TL'ye de hatta ağır bakımları da yaparsın 2500 TL olur. Ama bunun piyasa da hiçbir anlamı yok. İşini kaliteli yapan kişiye çok az insanımız saygı gösteriyor. Devlet ve vergi konusunu ise herkes biliyor. Faturalı iş yapsan bir dert yapmasan başka dert.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 2 Haziran 2019; 13:49:13 >




  • Kardeşim şu anda Türkiye deki bütün sektörlerde aynı şey geçerli... Hilesiz iş yapanın fiyatı piyasaya fiyatının üstünde kaldığı için iş yapamıyor, hile yapan üçkağıtçılarla rekabet edemiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akıl var mantık var şimdi galerici kira öduyor, stopaj ödüyor, vergi oduyor. Bir aracı kazalı alır yaptırır 2 ay geçer 2 ayda satması sürse ekmek yemek için bir arabadan en az 10-20 bin tl kar elde etmesi gerekir. Çok büyükse 10 aracı varsa ki o parayı araca bağlasan birinde bozuk araca denk gelsen karın yine uçar gider. Dolayısıyla Türkiyede araba tamir fiyatları ve parça fiyatları da belli olduğu için dürüst bir şekilde bu işi yapmak imkansız gibi birşey. Kar elde etmek için malesef durum böyle iki kere iki dört
  • Siz de galericisiniz ve bunu sizin söylemeniz daha trajikomik.

    Dürüst olalım.Siz 66 bin liraya aldınız,hicbir yerine dokunmadan ilana 70 bin mi yazacaktınız?
    Hayır.Aracin sorunlu gördüğünüz yerlerini kendi bildiğiniz sanayicide fark edilmeyecek şekilde yaptiracaktiniz.Sonra tramersiz tertemiz diye ilan açacaktınız.

    Sizi eleştirmek için demiyorum.Ama galericiligin de mantığı bu biraz.Ikinci el araç alınır,boya koruma-pasta cila,belki ozon temizliği vs yaptırılır sonra üzerine 5-10 bin lira eklenip araç satılır.Bunlari bilmeden,kabullenmeden nasıl galericilik yapmaya kalkışıyorsunuz anlamadım.Daha doğrusu nasıl kazanmayı düşünüyorsunuz başka türlü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senneanlarsindumbelek

    Siz de galericisiniz ve bunu sizin söylemeniz daha trajikomik.

    Dürüst olalım.Siz 66 bin liraya aldınız,hicbir yerine dokunmadan ilana 70 bin mi yazacaktınız?
    Hayır.Aracin sorunlu gördüğünüz yerlerini kendi bildiğiniz sanayicide fark edilmeyecek şekilde yaptiracaktiniz.Sonra tramersiz tertemiz diye ilan açacaktınız.

    Sizi eleştirmek için demiyorum.Ama galericiligin de mantığı bu biraz.Ikinci el araç alınır,boya koruma-pasta cila,belki ozon temizliği vs yaptırılır sonra üzerine 5-10 bin lira eklenip araç satılır.Bunlari bilmeden,kabullenmeden nasıl galericilik yapmaya kalkışıyorsunuz anlamadım.Daha doğrusu nasıl kazanmayı düşünüyorsunuz başka türlü?
    Biz 25 yıldır özellikle Renault ve Fiat üzerine uzmanlaşmış oto servisiyiz. Bunun yanında oto yıkama detaylı temizlik ve pasta polish yerimiz de var. Ve ayrıca birçok tamirciden çok daha uygun fiyata ana toptancılardan parça alabiliyoruz.

    Bunları neden yazdım ? Mesajınızda demişsiniz ki " aracın sorunlu yerlerini farkedilmeyecek şekilde sanayi de yaptırıp tertemiz diye satacaksınız" diye niyet okuması yaptığınız için yazdım. Bizim bir çok galeriden avantajlı taraflarımız var. Bu avantajlara rağmen ben kazanamıyorsam dürüst şekilde kimse kazanamaz.

    Bunları bilmeden nasıl galericilik yapmaya kalkıyor ve nasıl kazanmayı düşünüyorsunuz demişsiniz. Bu sorunun da cevabı aynı. Ben toptan bir seferde 4-5 araba alabilirim. Nakit ödeme yapabilirim. Aracın hem mekanik hem de temizlik vb. problemlerini kendim halledebilirim. Bir motoru siz 10 bin TL ye yaptıracaksanız ben bunu 5-6 bin TL ye mal edebilirim...Görüyorsunuz her meslek erbabının dürüst yaptığı bir iş olsa ( ya da toplum ahlaksızsa devlet güçlerinin zorlaması ile) benim kazanmamam imkansız...Benim burada dillendirmek istediğim bu işi dürüst yapan kazanamıyor. Bu ülkemiz için ne kadar kötü bir durum düşünebiliyor musunuz? Ayrıca tüketiciler için de öyle. Bu eminim bir çok sektörde böyledir ama yazılanlara bakınca sanki kanıksanmış bir durum gibi görüyorum bu da beni üzüyor.




  • Hangi firmaların ihalesine giriyorsunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tugiacar

    Konuya bir sürü kişi bakmış ne fikir bildiren ne de olumlu ya da olumsuz görüş bildiren var. Bu söylediklerim konusunda kimsenin fikri yok mu? Yaşadıkları olumsuzluklar yok mu? Çözüm önerisi olan yok mu? Halk kendini kandıranlara, sömürenlere karşı tepkisiz kalırsa kandırılmaya, sömürülmeye devam eder.
    hocam, bu konuda uzman değiliz ki fikir beyan edelim.
    zaten anasını sattığımın ülkesinde doğru düzgün hiçbir şey yok, bu tür konuları da görünce iyice sinirleniyoruz.
    Artık yorum yapacak, bir şeyleri düzeltmeye çalışacak, ne umudumuz ne de enerjimiz kaldı.

    inşallah emeğinizin karşılığını alırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • galericiden hiç almadım. internetteki sitelerden alırken direk diğer sekmedeki (direk araç sahibinden satılan) araçlara bakıyorum.

    ama galericiler de artık araç sahibi gibi davranıyor, araç sahibiymiş gibi ilan koyuyor internete.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leopolidas

    galericiden hiç almadım. internetteki sitelerden alırken direk diğer sekmedeki (direk araç sahibinden satılan) araçlara bakıyorum.

    ama galericiler de artık araç sahibi gibi davranıyor, araç sahibiymiş gibi ilan koyuyor internete.
    Zor değil ki bunu anlamak, sigorta geçmişinden kolaylıkla anlıyorsun kimin olduğunu. problem değil bu durum.
  • Galeriden araba almam aldırtmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle ihaleden araç alıp galericilik yapmak öyle kolay değil, doğru ve güvenilir ihale şirketlerini bulmanız lazım, o şirketlerin sadece profesyonel oto-alım satımcılarla çalışması lazım (ikinciyeni'yi eleyebilirisiniz yani), fiziki açık arttırma şirketleri pek güvenilir değil, aynı anda hem online hem de oradaki kişilerden teklif alıyorlar, pek şeffaf değil bu şirketlerle çalışmayın. kendi 2. el galerilerini açmış filo ve ihale şirketleri ile de çalışmayın, bütün iyi araçları kendilerine ayırıyorlar.

    Evet tüm bunların sonunda elinizde 3-4 tane ihale/filo firması kalacak. şimdi araçların yetkili bayi bakımı olup olmadığına ve bakım geçmişlerini paylaşlaşıyor olmalarına dikkat edin, kaskolu olup olmadıklarına dikkat edin, firmanın güçlü mali yapısı olmasına dikkat edin (fleetcorp gibi batıklara para yatırmayın). ve en önemlisi sattıkları araçların arkasında olup olmadıklarına dikkat edin. Böyle firmaların araçlarının km'si indirilemez, motor parçaları sorunlu olmaz.

    şu an elinizde türkiye genelinde 1-2 firma kalmış oldu, sadece bu firmalarla çalışarak araç başı %5 - masraflar, lüks modellerde ise %10 - masraflar olarak çalışabilirsiniz.

    türkiye'de çok az da olsa güvenilir ve kurumsallaşmış galeriler var ayrıca, onları seçebilirsiniz. aracın geçmişini sizinle paylaşırlar, sorunların da arkasında dururlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MehmetNY

    hocam, bu konuda uzman değiliz ki fikir beyan edelim.
    zaten anasını sattığımın ülkesinde doğru düzgün hiçbir şey yok, bu tür konuları da görünce iyice sinirleniyoruz.
    Artık yorum yapacak, bir şeyleri düzeltmeye çalışacak, ne umudumuz ne de enerjimiz kaldı.

    inşallah emeğinizin karşılığını alırsınız.

    Alıntıları Göster
    Dostum haklısın da bir bakıma içimdekileri boşaltmış oluyorum. Hayal kırıklığımı paylaşarak hafifletmeye çalışıyorum.
  • Kardeş dürüstce araba bile satılmıyor illa dolandırıcaksın milleti


    arabayı koymuşum, sorunları yazmışım ve fiyatı piyasanın altına sorunlarına göre yazmışım daha buna rağmen arayıp orası nasıl burası iyimi diye sorular soruyorlar.

    yani demem o ki, millette satıcıyı dolandırma peşinde neredeyse 0 ayarında araba alıyım ama piyasanın altında ölü fiyatına alayım derdindeler. diyeceksinki evet sorunsuz mukkemmel arabam var fiyatıda çakıp yollayacaksın
  • 2 hafta önce bir konu başlığında yazmıştım.Çakal olmayan galerici yoktur.Çakal olmasa para kazanamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metaphorive

    Öncelikle ihaleden araç alıp galericilik yapmak öyle kolay değil, doğru ve güvenilir ihale şirketlerini bulmanız lazım, o şirketlerin sadece profesyonel oto-alım satımcılarla çalışması lazım (ikinciyeni'yi eleyebilirisiniz yani), fiziki açık arttırma şirketleri pek güvenilir değil, aynı anda hem online hem de oradaki kişilerden teklif alıyorlar, pek şeffaf değil bu şirketlerle çalışmayın. kendi 2. el galerilerini açmış filo ve ihale şirketleri ile de çalışmayın, bütün iyi araçları kendilerine ayırıyorlar.

    Evet tüm bunların sonunda elinizde 3-4 tane ihale/filo firması kalacak. şimdi araçların yetkili bayi bakımı olup olmadığına ve bakım geçmişlerini paylaşlaşıyor olmalarına dikkat edin, kaskolu olup olmadıklarına dikkat edin, firmanın güçlü mali yapısı olmasına dikkat edin (fleetcorp gibi batıklara para yatırmayın). ve en önemlisi sattıkları araçların arkasında olup olmadıklarına dikkat edin. Böyle firmaların araçlarının km'si indirilemez, motor parçaları sorunlu olmaz.

    şu an elinizde türkiye genelinde 1-2 firma kalmış oldu, sadece bu firmalarla çalışarak araç başı %5 - masraflar, lüks modellerde ise %10 - masraflar olarak çalışabilirsiniz.

    türkiye'de çok az da olsa güvenilir ve kurumsallaşmış galeriler var ayrıca, onları seçebilirsiniz. aracın geçmişini sizinle paylaşırlar, sorunların da arkasında dururlar.
    Manheim?Derindere?İntercity?

    Bari baş harfini yazın da bizde yorumdan fikir sahibi olalım.Televizyonlardaki gibi üstü kapalı biçimde yazmanın kimseye faydası yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.