Bildirim
duallogic otomatik şanzuman iyimidir?
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
Haluk 23 abimize PM atmanız iyi olacaktır. Kendisi Bravo Dualogic kullanmıştı. -
Annemin aracı Punto 1.4 L 77 Hp Dualogic. Şanzıman olarak iş görür. Ama nasıl iş görür, onu da anlatayım. Kesinlikle çok dengesiz bir çalışma sistemi var. Bazen 2000 d/d vites değiştiriyor, bazen 3000 d/d araç bağırırken bile tık demiyor. Ben çoğu zaman manuel olarak vites büyütüp küçültüyorum. İlk 3 vitesin geçişleri nispeten sarsıntılı, ama Easytronic'den daha sarsıntısız. Tiptronik vites konforu aramamak lazım, babamın aracında Command Shift şanzıman var, onun yanında geçişler rezalet.
Dualogic ile beraber ESP de standart geliyor, ancak o kadar uğraşmama rağmen ben o ESP'yi devreye sokamadım. Aracın arkası hafiften atıyor ama ESP devreye girmiyor. Gerçi Astra'da da devreye sokamadım, herhalde nazik davranıyorum. Hill Holder çok verimli değil, eğimin biraz fazla olması gerekiyor devreye girmesi için. Hafif eğimlerde kaydırma yapıyor. Araçta start-stop var. Araç çalışana kadar hafiften kaymaya neden olabiliyor. Çok sıkışık trafikte el frenine ihtiyaç duyulması muhtemel.
Performans aranmıyorsa, tercih edilebilir. Tam bir anne - teyze şanzımanı. Onun dışında verem eder adamı. Tabi bu durum da yarı otomatik şanzımanların da kaderi. Dualogic de bunların arasında kötünün iyisi. Pek bir şey beklemeyin desem en doğru yorum olur sanırım.
-
Aracı kullanma stilinize göre verileri alıp vitesi ona göre değiştiriyor bu dualogic.Örneğin yavaş kullanmak istiyorsanız vitesi 2000 d/d'da atarken, ani hızlanma yapmak istediğinizde de daha yüksek devirlerde vites geçişine olanak sağlıyor.Bunu da bildiğim kadarıyla gaz kelebeğinin elektronik olarak açılıp kapatılmasını sağlayan drive by-wire teknolojisine göre belirliyor.Gaz pedalı elektronik yani.Ne kadar basarsanız basın araç en mantıklı seçeneğe göre hareket ediyor.Gaza sonuna kadar bastığınızda elektronik sistem sizin ani hızlanma yapmak istediğinizi anlıyor ve vitesi yüksek devirlerde atıyor.Mantık çok basit aslında.Vites geçişlerinde de aşırı bir sarsıntı yok.Sonuçta tek vites bir araç kullanmıyoruz.Ama devir düşünce 2. vitesten 1. vitese atarken tak diye bir ses geliyor.Ama bu da normalmiş.Çünkü kalkışta robot kol aniden bırakırsa debriyajı sarsıntı yaşamanız olası bir durum.Ama kalkış yapmıyorken vites eksilterek 1. vitese geçildiğinde robot aniden bırakıyor debriyajı.Bu da bu yüzden kaynaklanıyor.Aynı ses Mercedes Vito'nun tiptronic vitesinde de var.(Kullandığım araçlar içerisinde gözlemlediğim)Masrafsız ve sorunsuz bir şanzıman.Kullandım ve gayet de memnun kalmıştım.
-
teşekkürler arkadaşlar yorumlar için -
İyi değildir. Vites geçişleri çok belirgin hatta 1-2 saniye bekliyormuş gibi hissettiriyor. 1 hafta kiralık dizel punto evo kullandım. Manuele aldım öyle gezdim hep. Manuelde sorun yok, gayet keyifli. Ancak otomatik alıyorum kardeşim vitesi bir zahmet kendi atsın diyorsan ya da bayan kullanacaksa almayın derim.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X