Şimdi Ara

DSG ilk kullanım tavsiye

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.068
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, 2 hafta sonra rapid spaceback 1.4tdi dsg teslim alacağız. Daha önce mazda 3 ve ix35 in otomatiklerini kullandım. İlk kez dsg kullanacağım.
    Dsg nin hassas bir şanzıman olduğunu biliyorum, bunun hakkında sorularım olacak kullanan kullanıcılara.
    - Kırmızı ışıktayken N ye almak lazım mı, yoksa start stop mu kullanmak lazım şanzıman için?
    - Kalkışlarda ve rampa çıkarken çok yüklenmemek gerekiyormuş galiba.

    Ve uzun süreli kullanmak için şuan yeni nesil dsg kullanıcılarından tavsiyeleri bekliyorum.

    Lütfen bu başlık tartışma ortamına dönüşmesin sadece tavsiye-deneyim için kullanalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Hocam bu kadar kafanizda buyutmeyin sifir arac aliyorsunuz. D'ye alin gidin. Uzun duraklamalarda kirmizi isik gibi N'ye almaniz daha iyi olur. Yeni Dsg'lerde zaten frene belli bi siddetle basarsaniz arac gitme egilimi gostermiyo yani N'de gibi oluyor. Frene az basarsaniz devir saatinin yukselip aracin gitmeye calistigini farkedersiniz zaten. Sikisik trafikte S modunda veya manuel de kullanmaniz da daha iyi olacaktor. Bunun haricinde bayirlarda N'ye alip el frenini oyle cekmeye dikkat edin yeter. Ben bu sekilde 2015 leon dsg kullandim suan 40bindeyim bi sikinti yasamadim. Dsg biraz da şans meselesi sifir arac alip 500km sonra kavrama degisen de var. O yuzden aracin tadini cikarin hayirli olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kalkışlarda ve rampa çıkarken yüklenmemek ne demek hocam? Sıfır araba alıyorum sonra da dur rampada fazla zorlamayım bozulur diyeceksem ne yapayım ben o arabayı. Araba dedidiğin gaza basınca gidecek frene basınca duracak,kafam rahat olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yws

    Kalkışlarda ve rampa çıkarken yüklenmemek ne demek hocam? Sıfır araba alıyorum sonra da dur rampada fazla zorlamayım bozulur diyeceksem ne yapayım ben o arabayı. Araba dedidiğin gaza basınca gidecek frene basınca duracak,kafam rahat olacak.

    Tabiki öyle, ben uzun süreli dip gaz olarak demeye çalıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani rampa çıkarken yüksek tork ve yarı otomatik olduğu için patinaja çok müsait. Manuel tsi sürmedim ama dsgde bile böyleyse manuel de daha da zordur zaten. Bunun haricinde sıkışık trafikte dsg tam otomatik gibi konforlu olmaz ama daha zevkli bir şanzıman olduğu kesin. Dsgnin bazı sıkıntıları var, doğrudur ama sıkıntı çıkarmasa bile masraflı bir şanzıman olduğunu unutmayın. Sonuçta zamanı gelince o kavramlar değişecek ve fiyatları hiç de az değil. Bence iyi düşünün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7 dsg bir saatli bombadır saati görmezsin ne zaman patlayacagini bilemezsin
    Tamam vurmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kararımızı verdik artık, çevremizdede bir o kadar memnun olan da var, kısmet artık.
    Peki start stop nasıl kullanmak lazım, şanzıman veya araç için faydası oluyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • dsg bu kadar hassas mı ?
  • Rampalarda manuel'e alıp çıkmak daha faydalı olacaktır. Çünkü DSG yapısı gereği 2. vitese hemen geçen bir şanzıman. Yokuşlarda araba yüklü veya doluyken bayılmalara sebep olabiliyor. buda vitese yük binmesi ve ileriki zamanlarda sıkıntıya sebep olabiliyor kalkışta hemen 2 ye geçince. Bunu önlemek adına 2.viteste (örn) çıkılması daha iyi olacaktır. Bende DSG kullanıcısıyım ve bunun gibi bir kaç tane hassas noktaya elimden geldiği kadar dikkat etmeye çalışıyorum. Işıklarda N'ya alabilirsinde almayabilirsinde. Start-Stop devreye girince zaten şanzımanda duruyor. Ufak bir ayrıntı daha vereyim ;

    Yokuşlarda, dik rampalarda aracı kapatmadan önce vitesi önce N'ye al, El frenini çek ve son olarak vitesi P ye alırsan aracın yükü şanzımana binmemiş olur. Çoğu insan buna dikkat etmez ama en fazla 10 sn. vaktinizi alır :)

    Dediğim gibi DSG sürüş konforu açısında çok iyi bir şanzımandır. Diğerlerine göre biraz daha nazik kullanmak gerekmedir. (D'ye al git, nasıl olsa otomatik mantığı kesinlikle ynalıştır.) Adam boşuna mı koydu + ve - manuel bölümünü ? İşte bu gibi kullanıcılar yüzünden DSG patlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Messerschmitt BF109 -- 28 Eylül 2016; 11:10:05 >




  • Ateş seni çağırıyorrrr


     DSG ilk kullanım tavsiye




  • bunları yaptıktan sonra otomatik araç kullanıyorummu diyeceksin :)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mucahidkarakus

    Rampalarda manuel'e alıp çıkmak daha faydalı olacaktır. Çünkü DSG yapısı gereği 2. vitese hemen geçen bir şanzıman. Yokuşlarda araba yüklü veya doluyken bayılmalara sebep olabiliyor. buda vitese yük binmesi ve ileriki zamanlarda sıkıntıya sebep olabiliyor kalkışta hemen 2 ye geçince. Bunu önlemek adına 2.viteste (örn) çıkılması daha iyi olacaktır. Bende DSG kullanıcısıyım ve bunun gibi bir kaç tane hassas noktaya elimden geldiği kadar dikkat etmeye çalışıyorum. Işıklarda N'ya alabilirsinde almayabilirsinde. Start-Stop devreye girince zaten şanzımanda duruyor. Ufak bir ayrıntı daha vereyim ;

    Yokuşlarda, dik rampalarda aracı kapatmadan önce vitesi önce N'ye al, El frenini çek ve son olarak vitesi P ye alırsan aracın yükü şanzımana binmemiş olur. Çoğu insan buna dikkat etmez ama en fazla 10 sn. vaktinizi alır :)

    Dediğim gibi DSG sürüş konforu açısında çok iyi bir şanzımandır. Diğerlerine göre biraz daha nazik kullanmak gerekmedir. (D'ye al git, nasıl olsa otomatik mantığı kesinlikle ynalıştır.) Adam boşuna mı koydu + ve - manuel bölümünü ? İşte bu gibi kullanıcılar yüzünden DSG patlıyor.


    Teşekkürler hocam detaylı bilgi için, samsunda yaşıyoruz anormal bir trafik, dik rampalar yok zaten, ışıklarda start stop kullanmak da faydalı olacaktır o zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Ateş seni çağırıyorrrr


     DSG ilk kullanım tavsiye


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Rampalardan kalkarken ve cok sikisik dur-kalk trafiklerde S moduna alin geri kalani da kafaniza takmayin agzi olan konusuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork konvertörlü candır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Tork konvertörlü candır

    4 ileri al4

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 senedir golf iki senedir a3 kullanıyorum ikiside dsg arabayı genelde yüksek devirlerde kullanırım bu zamana kadar hiç bir sıkıntı çıkarmadılar. yukarıda arkadaşların dediklerine dikkat etmek önemli ama çok kafaya takmamak aracın keyfini çıkarmak gerek.
  • O Dgs o işini bilir.
    Zamanı gelince otomatik olarak görevini yapacak sizi servise yönlendirecektir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • daha önce dsg arızası yaşayan bir arkadaşaıma dsg li araba kullanırken neye dikkat etmek lazım diye sormuştum, " dikkat etmen gereken en önemli şey kontağa basmadan önce 3 gulhü 1 elham okuman " demişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam cok iyi yazi oldugunu dusunuyordum ta ki son paragrafa kadar.
    Demek vw Dsg kavrama dagitmasin ariza vermesin diye +- koymus he oyle mi.
    Geri vitesi de surekli ileri gidip 1 2 3 4. Dislileri asibdirma diyr koydu o zaman demek oyleyse iyiymis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.