Şimdi Ara

Drag yaparken aracın gazını kalkarken köklemeli miyiz? (5 bin devirde denendi. yorumlar içeride)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
0
Favori
7.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar, soru açık. Drag yaparken direk gazı kökleyip mi kaldırmalıyız aracı yoksa yarım basıp hızını aldıktan sonra mı köklemek lazımdır? (Otomatik vites)





    Edit: Arkadaşlar bugün dediğiniz üzere aracı "N" de iken 5 bin devire getirip "D" ye alıp kökledim fakat lastikler fazla öttü. Tamam güzel araç yerinden fırladı ama fazla patinaj yaptı. Sonra 6 bin devirde denedim yine aynısı oldu. Sebebi nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IslakFasulye -- 20 Haziran 2012; 12:06:32 >



    _____________________________

    "Sokak köpeklerine selam vermek, adam olmaya çeyrek var demektir."
  • Valla benim bildiğim benzinli araçta köklemek iyidir.Ama dizelde en fazla torku verdiği devirdi kalkmak iyidir.Ama şöylede bişey var araç patinaja düşerse orda zaman kaybı olur(Düz viteste özellikle).
    _____________________________
  • frene basıp aracın en yüksek torku verdiği devire getirilir, freni bırakıp araba kafayı kaldırdığı anda gaza köklenir(dizel benzin turbo atmosferik fark etmez)
    _____________________________
  • Araçda ASR varsa ve benzinliyse araç basılarak kalkılabilir.
    _____________________________
    Citröen C3 1.4HDİ SX 5P

    Citröen C5 1.6 e-HDİ 112 HP SPORT MCP Black
  • araç belirli bir devir aralığında tutularak kalkılır ne çok yüksek ne çok düşük

    örnek olursa
    benizli bir araç 7 bin devirse 4 binde kalkmak
    dizel 4 bin devirse 2500 devir gibi
    _____________________________
    HONDA CR-V 2.2 i-CTDİ
    SKODA SUPERB 1.6TDI DSG STYLE
    MİNİ COUNTRYMAN JCW
  • Şimdi debriyaj tam basılıyken deviri sabitliyoruz ve tam kalkacağımız sırada yarım debriyajlamı kalkıyoruz yoksa bütün pedallara basıp yarım debriyajdayken freni mi bırakıyoruz?
    _____________________________
  • 30 yıla yakın araç kullanırım kapışmalarda ve kalkışlarda ayagımı dip gazdan çekmem ,sürekli dolu boş depriyajla oynarım ,gaz sürekli dipte olacak başka yolu yok gençler
    _____________________________
    DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
    13 Mayıs 2005
    Tarihinde Katıldı
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptan69

    30 yıla yakın araç kullanırım kapışmalarda ve kalkışlarda ayagımı dip gazdan çekmem ,sürekli dolu boş depriyajla oynarım ,gaz sürekli dipte olacak başka yolu yok gençler

    30 yıldır yanlış biliyosun abi o zaman sen
    _____________________________
  • Araçtan araca değişir.

    Atıyorum fazla güçlü olmayan ve 1.vitesi uzun olan bir araçta dip gaz kaldırmak gereklidir. Zaten güçsüz, zaten vitesi uzun böyle dip gazla kalkıldığında bile fazla patinaja düşmeden kendini toparlar.

    Ama güçlü bir araçta her şey değişecektir. Arabayı tanımak gerekir. Güçlü bir arabada dip gaz kalkarsanız siz patinaj çekip yere tutunamazken, aracı devrinde kaldırmış yerle tutunmayı kaybetmeyecek şekilde en yüksek devirde kaldıran adam yanınızdan geçip uzayacaktır.
    _____________________________
    Life Is Life
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptan69

    30 yıla yakın araç kullanırım kapışmalarda ve kalkışlarda ayagımı dip gazdan çekmem ,sürekli dolu boş depriyajla oynarım ,gaz sürekli dipte olacak başka yolu yok gençler

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Şimdi debriyaj tam basılıyken deviri sabitliyoruz ve tam kalkacağımız sırada yarım debriyajlamı kalkıyoruz yoksa bütün pedallara basıp yarım debriyajdayken freni mi bırakıyoruz?

    hocam düzde yokuş yoksa frene gerek yok kavrama noktasında kalkmak gerekli ama biraz hızlı çekeceksin debriyajdan
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptan69

    30 yıla yakın araç kullanırım kapışmalarda ve kalkışlarda ayagımı dip gazdan çekmem ,sürekli dolu boş depriyajla oynarım ,gaz sürekli dipte olacak başka yolu yok gençler

    Depriyajı depikleyin diyorsun...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Şimdi debriyaj tam basılıyken deviri sabitliyoruz ve tam kalkacağımız sırada yarım debriyajlamı kalkıyoruz yoksa bütün pedallara basıp yarım debriyajdayken freni mi bırakıyoruz?

    Bütün pedallara aynı anda basabiliyo musun sen
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CThirty

    quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Şimdi debriyaj tam basılıyken deviri sabitliyoruz ve tam kalkacağımız sırada yarım debriyajlamı kalkıyoruz yoksa bütün pedallara basıp yarım debriyajdayken freni mi bırakıyoruz?

    Bütün pedallara aynı anda basabiliyo musun sen

    Denemedim hiç

    Aynı anda basılabilir aslında. Sağ ayağın bir ucuyla gaza bir ucuyla frene ama ayarlamak çok zor olur diye düşünüyorum. Yarışlarda turbo lag olayını engellemek için viraj dönerken hafif hafif gaz veriyorlar.
    _____________________________




  • arabayi çok patiye düşürmek iyi değildir dizelse 3500 devir , benzinli ise 5000 devir ideal
    _____________________________
  • Benim ki otomatik olduğu için vites "D" de iken aynı anda hem frene hem gaza basıp aracı en yüksek devirdeyken kaldırmak en mantıklısı oluyor o zaman?
    _____________________________

    "Sokak köpeklerine selam vermek, adam olmaya çeyrek var demektir."
  • Basitçe düşünürsek; gaz pedalı, aracın patinaja düşmediği en yüksek devire sabitlenip kalkış yapılır...
    _____________________________
    "Dünyada her millet icraatına tahammül ettiği hükümetin mesuliyetine ortak sayılır."

  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Şimdi debriyaj tam basılıyken deviri sabitliyoruz ve tam kalkacağımız sırada yarım debriyajlamı kalkıyoruz yoksa bütün pedallara basıp yarım debriyajdayken freni mi bırakıyoruz?

    El freni çekik debriyaj ve gaz yarım basılı mesela 4.000 devirde sabitliyorsun, sonra el frenini çok hızlıca indirip araba kafasını kaldırdığı an dip gaz yapıyorsun.

    Patinaja düşmessin böylece hem de en verimli kalkışı yapmış olursun.

    Otomatik arabada debriyaj olmadığı için el frenine gerek yok, fren+gaz ikilisinden sonra dip gaz yapılıp kalkılıyor.
    _____________________________
  • Araç 200 bg ve üstüyse gaza köklememelisin.Gündelik araçlarda yarım debriyaj yapıp aracın maximum tork verdiği devire getirip kalkmalısın ve gaza köklemelisin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SerkanYazgan. -- 19 Haziran 2012; 2:58:59 >
    _____________________________
  • Konuya bak

    Kırmızı ışık dragcıları siziiii

    Ufak bir bilgi verip çıkayım konudan, kalkışlarda önemli olan en az patinajla en iyi yol tutuşu ve ivmelenmeyi sağlamak. "ne var la bunda ben yaparım" diyenler yanılıyorlar çünkü kolay değildir, ve drag yarışlarında pilotaj bu yüzden çok önemlidir. Zaten 10 saniye yarışıyorsun iyi kalkış tam zamanında vites değiştirme ve finish. Profesyonel pilotlarda bile çok hata olur genelde fodepar yüzünden kalkışlar tekrarlanır veya araca ceza puanı verilir.

    Güçlü araçlarda bunu pedallarla ayarlayamayacağımızdan destek olarak launch control sistemi mevcuttur. Launch control genelde rev limiter gibi çalışır, araç durduğu yerde tam gaz verirsiniz fakat ECU motoru daha erken (kalkış devri) kesiciye sokar. Debriyajdan ayağınızı çektiğinizde ise motor launch control devrinden kurtulur, tam devrini döner ve rev limitere ulaşır.

    Kendi aracınız için kısaca şöyle diyebiliriz; öyle bir devirde kalkacaksınız ki, araç debriyajdan çektiğinizde veya otomatik ise kavradığında ne fazla patinaja düşecek, ne de motor 500 rpm den fazla bayılma yaşayacak. Ortalama 2-3 tur patinaj normaldir ve ne zaman patinajı kesip yolu tuttunuz, bu sürenin kısalığı sizin kalkışınızın iyiliğini gösterir.

    Bir de, modifiye olmayan araçla Drag yapılmaz bırakın bu işleri

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Old Honda's newer die, they just get faster.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.