Şimdi Ara

Dr.Ecu için ne dersiniz. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
32.429
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Avante A kullanıcısına yanıt
    Kurumsal ve bilindik chip tuningci olmaz. Yaptırdıktan sonra da sizi tanımazlar. Bu ülkede 0 km sattığı aracın garantisini üstlenmeyen otomobil firmaları var. O yüzden ben başınıza iş almamak için uzak durun derim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    atmosferiğe zaten olmaz chip.söyledikleri güçleri kesinlikle hissetmedim 115 hp idi araç 140 hp olur dediler sanki 125 hp gibiydi bir de üstüne araba bazen kendi kendine hafiften gaz verip cekiyordu chipten mi oldu bilmiyorum ama o dönem olmuştu..
    avrupalı atmosferiklere oluyor. pejo, ford gibi. 10-15 hp alınabiliyor.
    https://www.br-performance.be/en-be/chiptuning/1-cars/43-peugeot/2263-308/2264-ph1-2007-2013/6164-1-6-vti/
    https://www.br-performance.be/en-be/chiptuning/1-cars/23-ford/1123-focus/1124-2011-2014/9757-1-6-ti-vct/




  • 1000kmde 50 lira kar edeceksiniz en fazla. tuning ne kadara yapıyorlar ona bakmak lazım. Satarken başınıza bela olabilir ben olsam asla almam chipli arabayı.
  • canlee89 kullanıcısına yanıt
    Yakıt tasarrufunu tapa gaz kullanınca yapıyorsunuz demiyor adamlar zaten. Kalkışlarda ve normal seyir devrine ulaşmak ve o devirde gitmek için pedala daha az yükleniyorsunuz o yüzden yakıt tüketimi bir nebze azalıyor. Bunun açıklaması budur.



    *Aracımda yazılım yok. Hiç yaptırmadım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kurumsallığa pek bakma o firmalar sorun yaşadığın an kendini sanayi moduna alıyor. Bir sıkıntı yaşarsan arkasında durmazlar.

    Soft için aracı sanayiye bırakmayı gereksiz buluyorum. Alacağın ekstra 10-20bg max devirde güç açısından bu kadar deviri kim ne zaman çeviriyor. Bide yaptıran arkadaşlar sakin kullanıyor ekstra güçü kullanabileceği devire çıkmıyorsun bile, 30 tork için (turbo araçlar için yazıyorum , atmosferikte zaten yazılım verimi çok düşük) ne kadar gerekli tartışılır. Ben önemsemem...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 3 Eylül 2019; 15:46:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum sen aslında yazılım konusunu sorabileceğin en son forum olan DH'ye sormuşsun. Buraya soracağına arabana binmeye devam et. Ama sorduğuna göre hevesin var, Ford forumlarına sorabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Kurumsallığa pek bakma o firmalar sorun yaşadığın an kendini sanayi moduna alıyor. Bir sıkıntı yaşarsan arkasında durmazlar.

    Soft için aracı sanayiye bırakmayı gereksiz buluyorum. Alacağın ekstra 10-20bg max devirde güç açısından bu kadar deviri kim ne zaman çeviriyor. Bide yaptıran arkadaşlar sakin kullanıyor ekstra güçü kullanabileceği devire çıkmıyorsun bile, 30 tork için (turbo araçlar için yazıyorum , atmosferikte zaten yazılım verimi çok düşük) ne kadar gerekli tartışılır. Ben önemsemem...
    Kurumsallığa bakmamın sebebi işlem sonrası destek değil aslında. Böyle bir destek, tazmin vs ihtimalinin olmadığını tahmin ediyorum. Benim kurumsal firma tercihimdeki amacım, yazılımı yapan kişiler ve yazılımın içeriği bir nebze daha profesyoneldir diye umuyorum.
    Maksimum devir, güç, tork elde etmek benim için çok da elzem değil aslında. Şuanki haliyle de işimi görüyor. Öncelikli amacım yakıt tasarrufu. Eğer taahhüt ettikleri gibi 1 litre civarı bir düşüş olursa yaklaşık 8-9 ayda parasını amorti ediyor. Hafiften hissedeceğim performans da yanıma kar kalır.




  • Şimdi yazılım meselesinde bir kaç handikap bir kaçda fayda var.
    1. Aracı üretenler optimum şartları sağlamış olsa bile onları sınırlayan değerler ile yazılımı yapanları sınırlayan değerler aynı değil.
    Üreticileri sınırlayan değerler emisyon ve tüketim iken, yazılımcıları sınırlayan değer araçtan elde edilebilecek maksimum güç - güvenlik dengesidir.
    2. Aracın motoruna zarar veriliyor derken bir bakıma doğru bir bakıma yanlış vag grubu araçlar için konuşursak 1.4 TSI motorlu bir aracın 122 - 140 -160 beygirlik 3 ayrı modeli var. motor kodları aynı olmamakla birlikte blok bakımından hiçbir fark yok. bu n edenle yazılımla 160 beygire (üreticinin maksimum aldığı güç) çıkmakta bir zarar yok gibi duruyor. tabii soft ya da stage 1 yazılım için. daha üstü otomatik araçlarda özellikle tork / şanzımanın taşıyacağı güç dengesinin bozuyor dikkatli olmak lazım. Ayrıca daha üst segment güç isteniyorsa transmisyon, fren, ateşleme sistmeleri gibi güncellemeler gerekir.
    3. yazılım tüketimi düşürüyor mu derseniz kullanımdan kullanıma araca göre değişmekle birlikte fark oluşmuyor diyebilirim. ki bu durumda aynı yakıtla daha fazla güç aldığınızdan verim bakımından karda sayılırsınız. (Yazılım var diye köklemeleri saymıyorum normal kullanımı göz önüne alıyorum)
    4. yazılım güç sağlıyor mu diyorsanız bunu ölçebileceğiniz dyno lar var ancak bunları da kandırmak daha doğrusu işten zaten anlamayan müşteriyi bunlarla kandırmak çok kolay. dyno da veri hesap çarpanlarını değiştirerek istediğiniz veriyi elde edebilirsiniz. anlamanın en kolay yolu yazılım öncesi son hız / yazılım sonrası son hız denemesi yapmak. Arada fark varsa anlaşılır ki güç artmıştır. ha keza torku da anlamak için testler var.
    5. Ben yazılım yaptırdım mı? Evet şu anda vag grubu bir araca yazılımlı olarak biniyorum. Kendi segmentimdeki benim diyen araçta arkamdan yetişemiyor. Yetişemiyor derken turbonun nimetleri. çünkü segmentin diğer araçlarında turbo beslemeli motor kullanan çok az araç var. Yokuş yukarı bile hızlanabiliyorum ya da yokuşta hızlanmasam bile devir düşmek zorunda kalmıyorum. beni memnun ediyor. Başka aracı düşünmeme gerek bile kalmıyor. Vag grubundan vazgeçmem ve aldığım araca gene yazılım mutlaka yaptırırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hebelup

    Şimdi yazılım meselesinde bir kaç handikap bir kaçda fayda var.
    1. Aracı üretenler optimum şartları sağlamış olsa bile onları sınırlayan değerler ile yazılımı yapanları sınırlayan değerler aynı değil.
    Üreticileri sınırlayan değerler emisyon ve tüketim iken, yazılımcıları sınırlayan değer araçtan elde edilebilecek maksimum güç - güvenlik dengesidir.
    2. Aracın motoruna zarar veriliyor derken bir bakıma doğru bir bakıma yanlış vag grubu araçlar için konuşursak 1.4 TSI motorlu bir aracın 122 - 140 -160 beygirlik 3 ayrı modeli var. motor kodları aynı olmamakla birlikte blok bakımından hiçbir fark yok. bu n edenle yazılımla 160 beygire (üreticinin maksimum aldığı güç) çıkmakta bir zarar yok gibi duruyor. tabii soft ya da stage 1 yazılım için. daha üstü otomatik araçlarda özellikle tork / şanzımanın taşıyacağı güç dengesinin bozuyor dikkatli olmak lazım. Ayrıca daha üst segment güç isteniyorsa transmisyon, fren, ateşleme sistmeleri gibi güncellemeler gerekir.
    3. yazılım tüketimi düşürüyor mu derseniz kullanımdan kullanıma araca göre değişmekle birlikte fark oluşmuyor diyebilirim. ki bu durumda aynı yakıtla daha fazla güç aldığınızdan verim bakımından karda sayılırsınız. (Yazılım var diye köklemeleri saymıyorum normal kullanımı göz önüne alıyorum)
    4. yazılım güç sağlıyor mu diyorsanız bunu ölçebileceğiniz dyno lar var ancak bunları da kandırmak daha doğrusu işten zaten anlamayan müşteriyi bunlarla kandırmak çok kolay. dyno da veri hesap çarpanlarını değiştirerek istediğiniz veriyi elde edebilirsiniz. anlamanın en kolay yolu yazılım öncesi son hız / yazılım sonrası son hız denemesi yapmak. Arada fark varsa anlaşılır ki güç artmıştır. ha keza torku da anlamak için testler var.
    5. Ben yazılım yaptırdım mı? Evet şu anda vag grubu bir araca yazılımlı olarak biniyorum. Kendi segmentimdeki benim diyen araçta arkamdan yetişemiyor. Yetişemiyor derken turbonun nimetleri. çünkü segmentin diğer araçlarında turbo beslemeli motor kullanan çok az araç var. Yokuş yukarı bile hızlanabiliyorum ya da yokuşta hızlanmasam bile devir düşmek zorunda kalmıyorum. beni memnun ediyor. Başka aracı düşünmeme gerek bile kalmıyor. Vag grubundan vazgeçmem ve aldığım araca gene yazılım mutlaka yaptırırım.
    aracının modeli nedir dostum? benzinli mi dizel mi?




  • Dr ecu ile ben de görüşmüştüm. Custom araçlar olduğu kadar standart arabalara da bakıyorlar. Bence niyetine girdiyseniz soft yazılım yaptırın, manuel vitesle daha keyifli olur. İçinize sindiyse de dr ecu da yaptırın derim, çok araştırmaya gerek yok, adamlar işinin ehli zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Siz yaptırdınızmı yada neden vazgeçtiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam Allah askina sunu bir dusunun. Bu motor dediginiz meret yuzlerce parcadan olusuyor. Gercekten sizin 150hplik aracinizla 182hplik otomatik versiyonun birebir ayni parcalardan mi olustugunu dusunuyorsunuz? Icerisinde bir civata bile degisse o motor ayni OLMAZ. Cunku o civata belki hayati onem tasiyor olabilir motor icin.
    Ikinci olarak su ornegi vermek istiyorum. Motorun daha guclu olmasi icin malzemesinin daha saglam olmasi lazim, daha cok maliyet harcanmasi lazim uretmek icin. Gunumuzde seri uretim araclarda en ufak bir vidadan tasarruf ederek firmalar milyon dolarlari cepte tutmaya calisiyor. 75 hp dci motor ile 90 hp ornegini ele alalim. Adamin gercekten 75 ve 90 hp olana birebir ayni masrafi yaptigini dusunuyor musunuz uretirken? Daha az guc demek, daha az dayaniklilik gerektirmek demek. Bir vidadan bile tasarruf etseniz kardasiniz. Emin olun buyuk firmalar bir vidanin dahi hesabini yapiyor gunumuzde. Minicooper uretimini anlatan bir belgesel vardi, bundan bahsediliyordu. Bulabilirsem linkini paylasirim.
    Son olarak, yazilimla guc arttirmak demek motor omrunden yemek demek. KIM NE DERSE DESIN. Elbet yazilimci firma size bir sey olmaz diyecek hizmet satiyor. Ama sunu da inkar edemem: yazilim atmak demek motoru aninda ele almak demek degildir. +30 hp alirsiniz bunun karsiliginda motor 300bin km degil 200-250bin gider. Burada karar tamamen sizin. Ben olsam yuzlerce muhendis tarafindan yuzlerce testten gecirilmis motora dokunmazdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Avante A kullanıcısına yanıt
    Ben babamin araci için gitmiştim, toyota rav4 2.0dizel 124hp-320nm tork. Gerçek hayatta 124hp gibi değil ama bence fazlası için potansiyeli var. Daha önce bu motora hiç yapmamışlar, açıkca söylediler getirin bakalim, ecuya baglanabilirsek yapariz, yoksa olmaz diye. Dpf yüzünden tereddüt ettik, babamin da içine yatmadi, malûm toyotaci o yüzden yaptirmadik. Yoksa benim arabam olsa kesin yaptirmistim.

    Bu arada imzamdaki volvo için de görüştüm, yapabiliyorlar. Ama yaş itibariyle turbo revizyonu falan lazim, o yüzden girişmedim. Daha yeni nesil aracim olsa bir dakika düşünmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dr.Ecu iyidir ülkede bu işin öncülerindendir. Hele ki asıl kurucusu olan Özgün abimiz bırakın Türkiye yi dünya standartlarında yazılım yapan birisidir. Ama bu tarz binek araçlar için hazır setupları mevcuttur büyük ihtimalle. Memnun kalırsınız hizmetlerinden öylesine kurulmuş bir firma değildir.
  • HondatugraL kullanıcısına yanıt
    Özgün beyi tanımıyorum. Muhtemelen istanbuldadır o. Ben Ankara'daki ile görüştüm. İlk intibası iyiydi. Güven veren bir konuşma yaptı ancak satıcının sattığı ürün hakkında olumsuz konuşmasıda beklenemezdi zaten. Siz yaptırdınızmı. Öyleyse memnun kaldınızmı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Avante -- 4 Eylül 2019; 1:18:1 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Peki işler ters gidince ne oluyor?

    3-5yıl sonra bir gün arabanız ihtiyaç olan bir yerde sizi yolda bıraktığında...
    Uçağa yetişirken ya da kritik bir görüşmeye giderken...


    120 yerine aldığınız 30 fazla beygir için yolda kalmaya, çıkaracağı masrafa değecek mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avante

    Özgün beyi tanımıyorum. Muhtemelen istanbuldadır o. Ben Ankara'daki ile görüştüm. İlk intibası iyiydi. Güven veren bir konuşma yaptı ancak satıcının sattığı ürün hakkında olumsuz konuşmasıda beklenemezdi zaten. Siz yaptırdınızmı. Öyleyse memnun kaldınızmı.
    Hiç binek tarz bir araca yaptırmadık. Turbolu araç almadık binek olarak. Daha önceden İmpreza gt 200sx tarzı araçlara yaptırmıstık ondada Özgün'ün kendisi gelmişti. Dr. Ecu kendisinin lakabıdır zaten kendi ismini lekemez kesinlikle.
  • Ben bunu bilgisayarlardaki overclocking e benzetiyorum.
    İşlemci 2.0 ghz sen oveclocking yaparak 2.2, 2.5 hatta 3.0 ghz de çalıştırıyorsun. Ama bunu yaparsan, işlemci soğutucusunu değiştirmen gerekiyor. Stok soğutucu da bunu yaparsan işlemcin yanar. Hatta hatta 2ghz den 3 ghz çıkarsan özel sıvı soğutma sistemleri kullanmalısın. Bu hızda performans almak İçin anakartın uygun olmalı, RAM in uygun olmalı.
    Araçlara dönersek, aracın standardı 90 beygir ise aracın motoru 110 beygir güç üretecek kapasitede olabilir. Ama araç bütünü, 110 beygirde gerekli stabiliteyi gerekli bütünlüğü gösteremediği için 90 beygire kısıtlanmış olabilir. Nedir bunlar, araç yol tutuş, yakıt, emisyon, araçtan kullanılan parçaların malzemelerin dayanıklılık sınırları vs.vs gider.
    Siz bu sınırı kaldırıp aracı 110 beygir yaparsanız, aracın dengelerini ve stabilitesini bozarsınız. Hiç ummadığınız yerlerden sıkıntılar yaşarsınız zamanla.
    İlla bu yapılacaksa sadece yazılım ile olmaz, aracın turbosundan, enjektörlerine kadar, araç soğutma sistemi,egzoz , fren sistemine kadar etkileri araştırılıp buralarda da mekanik ve yazılımsal ayarlamalar yapılmalıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Bir dünya devi firma ve altında çalışan binlerce kişilik mühendis ekipleri milyar dolar harcayarak seneler süren hesaplamalar ve deneyler gerçekleştiriyor. Araç onlarca direktif ve 100'ün üzerinde regülasyon testlerine giriyor, optimum performans belirlenmeye çalışılıyor.

    Ürün piyasaya çıkıyor. Daha sonra sizi tenzih ederek söylüyorum lütfen yanlış anlamayın, 3-5 apaçi kılıklı herif yazılım atarak şöyle daha iyi böyle daha üstün yaptıklarını belirtiyorlar. Allah aşkına bu adamların optimum performanstan, sistem uyumundan vs. haberi yok. Aracınıza yaptıracağınız şeyin tüm komplikasyonları test edilmiş durumda mı? Bu taşıtın üstünde 100-150 km hızla can taşıyorsunuz? Atılan yazılım sonucu aracın belli bir güç aralığında kararsız hale geçmeyeceğinin garantisi kim? Bu araçlar daha iyi performansı optimum koşullar altında sağlayacak ve güvenli-stabil olacak olsaydı emin olun 4-5 yıl süren tasarım-tip onay sürecinde mühendisler bunu yapardı.
    Birader senin dediğin çok saçma Ekran kartlari işlmcilerde senin dedigin testlerden geçiyor sonra belli hizla piyasaya sürülüyor ama sen bu hizlari arttirabiliyosun sıkıntı yaşamadan

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Ucuzcufiko U kullanıcısına yanıt
    Ekran kartı ile otomobili aynı kategori altında değerlendiriyorsanız benim zaten diyebileceğim bir şey kalmıyor. Ekran kartının geçtiği test ile otomobilin geçtiği testleri biraz araştırmanızı öneririm.

    Ekran kartında problem çıkması durumunda en fazla bilgisayarınızda bir bölüme zarar verir birkaç gün oyun oynayamazsınız, otomobiliniz 150 km hızla sollama yaparken birden gaz keserse ya da artırmaması gereken yerde artırırsa, ya da şanzımanınız belli bir hızda beklenmeyen bir tepki verirse, ecu üzerinde yapılan değişiklikle araç belli bir hız üzerinde aktif güvenlik sistemlerinin bir tanesi üzerinde arıza ya da oran değişimine bağlı hesaplama hatası gösterirse "ölürsünüz".



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 4 Eylül 2019; 11:11:57 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.