|
Ben de kutulu arayıp duruyorum, nerden aldınız acaba? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yalarca -- 25 Haziran 2025; 4:7:38 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|

1 Mobil
|
Ben de kutulu arayıp duruyorum, nerden aldınız acaba? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yalarca -- 25 Haziran 2025; 4:7:38 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Sahibinden hocam < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
25 saatin sonunda %100 yaparak bitirmiş bulunmaktayım. Oyun ile ilgili kısaca fikirlerimden bahsedeceğim. ![]() DOOM: The Dark Ages, serinin köklerine bağlı kalırken, alışıldık cehennem kaosunu gotik bir karanlığa, kalkanlı kılıçlı bir arenaya taşıyor. Karanlık bir tema seçimi oldukça hoşuma gitti. Bir Efsanenin Başlangıcı: DOOM Slayer’ın Mitolojik Kökleri The Dark Ages, modern DOOM üçlemesinin başlangıç noktası olma misyonunu üstleniyor. DOOM Slayer’ın Argent D’Nur’daki günlerine, cehennem ordularının yükselişine ve Night Sentinels ile olan ittifakına odaklanan hikâye, hem seriye yeni adım atacak oyuncular için erişilebilir bir giriş kapısı sunuyor hem de serinin köklü hayranlarına yıllardır merak ettikleri bir dönemi gösteriyor. Baş düşmanımız Prens Ahzrak, yalnızca karanlık güçlerle değil, karizması ve hedefleriyle de dikkate değer bir tehdit. Argent’in Kalbi adlı gizemli nesnenin peşindeki bu cehennem lordu, Slayer’ı yalnızca fiziksel değil, sembolik bir direnişin temsiline dönüştürüyor. Ancak itiraf etmek gerekirse, hikâye zaman zaman potansiyelini tam olarak değerlendiremiyor. Bazı bölümler aceleye getirilmiş hissi yaratırken, epik ara sahneler sayesinde bu eksiklik bir nebze telafi ediliyor. King Novik, Valen, Commander Thira gibi yan karakterlerin varlığı ise anlatımı derinleştiriyor. Oynanış: Bu Kez Sadece Koşmuyoruz, Ezerek İlerliyoruz Yeni DOOM deneyimi, "hızlı FPS" = "Eternal" denklemini biraz geride bırakıp daha ağır ama daha taktiksel bir oynanış sunuyor. Slayer artık bir kurşun yağdıran ninja değil; zırhlı, ezici bir savaş makinesi gibi hissettiriyor. Her adımıyla cehennemi titreten bir "tank". 22 bölümden oluşan oyun, geniş haritaları ve sandbox benzeri yapısıyla keşif duygusunu ön plana çıkarıyor. En büyük fark ise yakın dövüşün neredeyse merkezde olması. Shield Saw adlı testereli kalkan, savunma aracı olmaktan çok, gerçek bir saldırı silahına dönüşüyor. Parry mekanikleri, Hell Surge adı verilen zamanlamaya dayalı karşı saldırılar ve düşmanları sersemletip parçalara ayıran ağır silahlar oyuna “Dark Souls’umsu” bir ritim katıyor. 12 farklı ateşli silahın her biri benzersiz özelliklere sahip ve Eternal’daki mod geçişi yerine artık tamamen farklı sınıflar arasında geçiş yapıyoruz. Bazı silahlar özel kombinasyonlarla, düşmanları patlatıyor, zincirleme hasar veriyor veya çevresel etkileşim yaratıyor. Bu sistem, daha stratejik bir çatışma deneyimi sunuyor. Ancak bu yeni yapı, bazı hayranların sevdiği klasik DOOM öğelerini özletiyor. Quick Swap gibi hasar çeşitliliğini zirveye taşıyan sistemin kaldırılması, Glory Kill’lerin sınırlandırılması ve dash mekaniklerinin törpülenmesi, eski oyuncular için bir miktar hayal kırıklığı olabilir. Ana görevler ise bu oyunun diğer kötü kısımlarından olmuş.Özenilmeyen hep tekrar düşen ana görevler mevcut.
Sanat Yönetimi ve Müzikler Görsel tasarımlar oldukça iddialı. Dark Fantasy temasını, Berserk, Lovecraft ve Conan gibi karanlık epik eserlerden ilham alarak sunan tasarımcılar, DOOM evrenine yeni ama yerinde bir estetik kazandırmış. Şehirler, zindanlar, kaleler ve cehennem boyutları... Her ortam, atmosferik olarak tokat gibi çarpıyor. Müzikler için aynı şeyi söyleyemeyeceim.Oyunun en kötü yanı kesinlikle müzikleri olmuş.Oyunu oynarken sizi moda sokacak 1-2 parça dışında sınıfta kalmış. Mick Gordon’nın olmaması kendini çok belli ediyor.
Sonuç: Bu DOOM, Bir Çağın Başlangıcı DOOM: The Dark Ages, serinin en hızlı oyunu değil belki ama en büyük ve en vizyoner oyunu olduğu kesin. Yeni teması, epik atmosferi, özgün combat mekanikleri ve karakter odaklı yaklaşımıyla sadece bir FPS değil, bir “Slayer Efsanesi” sunuyor. Ve evet bu oyunda Doom Slayer daha karizmatik olmuş. Severek oynadım,beğendiğim bir yapım oldu. Türkçe dil desteği ile gelmesi de çok güzel oldu. Türü sevenlere tavsiye ederim.. Doom Slayer is back... ![]() ![]() ![]() |
_____________________________
![]() Ain't about money. For Yakuza, it's all about power. Those that lose power have to give way to those that have it | 真島 吾朗
|
|
Doom The Dark Ages'ı 18 saat sonunda, Nightmare zorlukta, tüm bölümleri %95 üstü tamamlama oranıyla bitirdim. Doom 2016 iyiydi, hoştu ama benim için öyle çok da özel bir yeri yoktu. Doom Eternal ise son 15 yılda Bioshock ve Metro serilerinden sonra en keyif aldığım FPS'lerden biri olmuştu, bayılmıştım her şeyine. The Dark Ages'ı ise sanırım bu iki yapımın arasında bir yere konumlandırabilirim. Gayet beğenmiş olmakla birlikte maalesef genel Eternal kalitesinin altında bir seviyede kalmış. Öncelikle yapımcıları The Dark Ages'taki tarz değişikliği için kutluyorum. Eternal bu kadar tutmuş ve sevilmişken benzer çizgide gidip birkaç ufak ekleme yaparak yeni oyun diye piyasaya sürebilirlerdi ancak adamlar Eternal'dan büyük oranda farklı hissettirecek bir oyun yapmak için gerçekten uğraşmışlar ve başarılı olmuşlar, saygı duyuyorum. Ama ne yazık ki bu değişimlerin büyük kısmı önceki yapımın gölgesinde kalmış veya adeta bir gerileme olmuş. Eternal'daki yüksek mobilite (double jump, double dash), bu oyundaki tank karakter yapısından ötürü yok. Glory Kill'ler neredeyse tamamen kaldırılmış. Sadece finisher'ları düşmanın üstüne doğru zıplayıp yaparsanız bazen ufak ve kendini tekrar eden bi Glory Kill animasyonu devreye giriyor o kadar. Eternal'da en basit düşmanda bile rahat 5-6 çeşit animasyon oluyordu. Onun dışında Eternal'daki taktiksellik de yine bu yapımda yok. Eternal'da testere, flame thrower, grenade gibi farklı item'lara olan ihtiyaca göre kullandığımız silahlar veya düşman zayıflığına göre hepsine farklı yaklaşım tarzı gibi durumlar maalesef The Dark Ages'ta yine eksikliği hissedilen etmenler. Atmosfer, bölüm tasarımları ve müzikler gibi unsurlarda da yine Eternal çok daha başarılıydı. The Dark Ages'ta Lovecraft ambiyansındaki bölümler dışında neredeyse tüm bölümler kendini tekrar eden ve sıkıcı bir halde. Bölüm dizaynları ilgi çekici değil. Müziklerinse gideri var aslında ama Mick Gordon'ın eksikliği belli oluyor. E bu kadar laf ettim ama oyunun gerçekten güzel yaptığı şeyler var tabii ki. Bi kere temposu artık tam kıvamında. Eternal'ı o kadar övdüm ama bi süre sonra aşırı yoran bir yapısı da vardı şimdi. The Dark Ages daha ayakları yere basan ve boğmayan bir durumda bu açıdan. Vuruş hissi Eternal'dan bile iyi. Kalkan ve parry dinamikleri son derece keyifli ve tatmin edici. Yeni eklenen silahlar da eğlenceli ve kullanması zevk veriyor. Zaten Eternal'ı denklem dışında bırakırsak genel gameplay yine sağlam. Mecha ve ejderha kullandığımız sekanslar ilerleyişe güzel tat katmışlar. Hikaye ve sinematik sunum artık çok daha ön planda. Ha aman aman bir senaryosu yok tabii ama takip ederken baymıyor ve merak unsurunu tetiklemeyi başarıyor. Yani işte kabaca Doom The Dark Ages'ı böyle özetleyebilirim. Bu oyun harbiden eğer Eternal'dan sonra değil de 2016'dan sonra çıkmış olsaydı büyük ihtimalle dibim düşerek oynardım. Dediğim gibi yine beğendim ama çok daha iyi olabilirdi kesinlikle. 80/100 |
|
_____________________________
Yvonne Strahovski
Fan Club |
|
DOOM: The Dark Ages | Update 2 (4K) | Now Available DOOM: The Dark Ages Update 2 is available now on all platforms! Features include:
- Ripatorium Endless Arena Mode
- New Combat Enhancements for Dragon, Atlan, and Slayer
- Full-Campaign Balance Changes and Refinements
Stand And Fight as the super weapon of gods and kings, shred enemies with devastating favorites like the Super Shotgun while also wielding a variety of new bone-chewing weapons, including the versatile Shield Saw. Players will stand and fight on the demon-infested battlefields in the vicious, grounded combat the original DOOM is famous for. Take flight atop the new fierce Mecha Dragon, stand tall in a massive Atlan mech, and beat demons to a pulp with the newly enhanced glory kill system. Only the Slayer has the power to wield these devastating tools of mayhem.
DOOM: The Dark Ages is available on Xbox Series X|S, PC or PlayStation 5. https://t.co/DCP5jMAfk4
For more information on all things DOOM: The Dark Ages and id Software, follow these channels and join the Slayers Club.
Bluesky: https://bsky.app/profile/doom.com
Twitter: https://x.com/DOOM/
Instagram: https://www.instagram.com/doom/
Threads: https://www.threads.net/@doom
Facebook: https://www.facebook.com/DOOM
Website: https://doom.bethesda.net/
Slayers Club: https://slayersclub.bethesda.net/
ESRB RATING: Mature for Blood and Gore and Intense Violence. https://www.youtube.com/watch?v=uzrP9aoE8VE |
|
_____________________________
|
|
DOOM: The Dark Ages | 3. Güncelleme Sürüm Notları DOOM: The Dark Ages için yayınlanan 3. Güncelleme, Ripatorium 2.0'ı tanıtıyor. Bu güncelleme, ek Karşılaşma Ön Ayarları, daha kapsamlı özelleştirme seçenekleri, ek müzik kutusu parçaları ve şifre paylaşımı yoluyla her tur için özelleştirilmiş karşılaşmalarınızı paylaşma olanağı sunuyor. Bu güncelleme ayrıca, Zorluk sekmesinden Normal ve Zor ayarları arasında seçilebilen Brink of Death özelliği gibi Kampanya kalite iyileştirmelerinin yanı sıra, aktif Yakın Dövüş Silahı ve Kalkan Rünü için bağlanabilir girişler dahil olmak üzere oyuncuların talep ettiği güncellemeleri de içeriyor. ![]() Daha fazlası ve güncelleme içeriği için : DOOM: The Dark Ages | Update 3 Release Notes https://slayersclub.bethesda.net/en-US/article/doom-the-dark-ages-update-3 |
|
_____________________________
|